Peter - Ørliten statusoppdatering

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37830
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Peter - Det går mot vår og lysere tider!

Legg inn av AJ »

Peter skrev: Det ser ut til at min MC-interesse har smittet over på broderen, som blir 16år om knappe 12 måneder. Han er blitt ivrig bruker hos Finn.no. Passer igrunn bra, når han får førerkort klasse A1, får eg mitt fullverdige A... Da kan en dra med seg den yngre generasjon på tur! :) Så det ligger vell litt i kortene at det må en tung sykkel i hus til sommeren, for å åpne muligheten for lærekjøring på en vetig måte. hehe (Faderen har klasse A)
Hey!
Artig lesning, helt klart \:D/ !
Blir veldig interessant å følge med på hva du ender opp med!

Også må du selvfølgelig få broderen til å lage seg en MCsiden bruker :crazy: !
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
kvase
Innlegg: 1064
Registrert: 29 des 2015, 02:35
Motorsykkelen din: KTM 1090 ADV-R/Yamaha WR450F
Sted: Arendal
Kontakt:

Re: Peter - Det går mot vår og lysere tider!

Legg inn av kvase »

Vespa Piago 75cc :crazy: Panter 50 cc :D Honda FT 500 cc :thumleft XT660 Z Tennere :thumleft KTM :twothumbs: 1050 ADV-- i stallen nå KTM 1090 ADV-R :prf
i tillegg en Suzuki DRZ 400 :lol
https://www.myrouteapp.com/travelblog/routes/1002610#
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/

Peter
Innlegg: 19
Registrert: 24 aug 2016, 12:07
Motorsykkelen din: Klasse A er i boks 10.05.18! (A2-A)

Peter - Ørliten statusoppdatering

Legg inn av Peter »

Ungspiren på Vestlandet er fortsatt i livet. Litt har skjedd siden sist oppdatering, så er nok på tide å oppdatere "det gode selskap" litt! :)

Endelig kan man si at våren er kommet. Et sikkert vårtegn er at GTI´n har blitt skodd med fersk gummi ment for varmere føre! :twothumbs:

Bilde

Kun 9 uker gjenstår av skolen, og eg går meget spennende tider i møte som matros-lærling. Kan medele at eg har vært heldig, lærekontrakta er i boks! :D

Skiene er offisielt lagt på hylla for denne gang. Sesongen ble avsluttet med en dagstur til Grotli Skiheiser på Strynefjellet. Føret og været var upåklagelig denne dagen. For et vestlandskar som meg var løypene litt tamme, men eg fikk kost meg på ski selv om!
Når man er vant med "Fra fjell til fjord", så blir det litt forskjell...
En fin roadtrip ble det også for å komme seg til fjells. Strynefjellet viste seg fra en av side bedre sider med tørre veier, brøytekanter og sol! Blir flott når Strynefjellssvingene kan forserest på to hjul igjen.

Bilde

Bilde

Vinteren på vestlandet har vært så som så, og dette har resultert i at "The Red Devil" har fått luftet seg på noen flotte turer i sola. Men en ting er sikkert, roadtrip med bil er jammen kjedelig i forhold til å ha en hissig doning under seg... :[-(
En av turene gikk til en kjent turistattraksjon, Kannesteinen. For de som ikkje kjenner historien, så er steinen blitt formet av vær og vind over mange, mange år. Faktisk for noen år tilbake var det en tysker som ønsket å kjøpe steinen, for å ta den med til Tyskland og plassere den i hagen sin.

Bilde

Innlegget får plass til en skikkelig gladnyhet og, da var man meldt på "A2 til A" kurset, og det blir gjennomført i løpet av mai.
Synst det er greit å bare bli ferdig med det, selv om eg ikke får hentet ut lappen hos biltilsynet før til våren igjen...
Blir for det meste på sjøen det kommende året, så fant ut at det var greit å få tatt kurset så fort man har lov, slik at sykkelkjøringen fortsatt ligger "ferskt" i fingrene!

Gjennom vinteren har Youtube blitt flittig brukt til å se på turer med sykkel i Europa blant annet. Har alltid hatt et godt øye til Yamaha R6, Kawasaki ZX-6R og liknende. Men må ærlig si at eg har begynt å få øynene virkelig opp for Triumph. Speed Triple´n som Kant1 hadde trigget meg virkelig. Det var noe å legge øynene på! :redface Men eg sikter til en annen sykkel i Triumph-familien, nemlig Daytona 675. Virkelig en maskin etter min smak! En skal ikke se bort i fra at noe slikt står i garasjen om få måneder/år! :-k

Min yngre bror blir konfirmert om få uker. Eg slo på stortromma å handlet MC-hjelm til han. (PS: Ja, han vet om det... Ellers kunne det ikkje blitt opplyst her :P ) Gikk for en Airoh Movement Far, oransj, fra XL-Moto. Strålende fornøyd med ordrer derifra, har handlet derifra i noen år. Hjelmen satt som et skudd, heldigvis! Så man kan vell si at eg har lagt et visst press på den yngre garde. Ser faktisk ut til at eg har fått lurt han til å gå for en Aprilia RS 125, slik som eg hadde i mine yngre dager!


Det var alt for denne gang,
over og ut fra det stormfulle Stadt! :vs
"Four wheels moves your body, two wheels moves your soul!"

Brukeravatar
Elruts84
Innlegg: 1348
Registrert: 02 jun 2013, 12:22
Motorsykkelen din: Yamaha Tracer 900 GT
Sted: Stavanger
Kontakt:

Re: Peter - Ørliten statusoppdatering

Legg inn av Elruts84 »

Herlighet. Du har har opplevd mye flott allerede. Hvor i denne maritime verden blir du læreling da? :D

Du skriver veldig bra. Veldig kjekt å lese igjennom alt. :thumleft
Så kjekt at du trigger interessen til brodern. Og ikke minst at du gir gass for din egen del. Du har mye å se frem til på 2 hjul vertfall. :twothumbs:

Er det noe du lurer på i denne MC verden, så skrik ut. Så hjelper vi deg etter beste evne. :mc1

Elruts
____________________
LocaToWeb
2022: 6000km enn så lenge (Nye Road 5 dekk på 11.500 km) (12.000km tot. på Traceren)2021: 100km enn så lenge 2020: Ny sykkel! Yamaha Tacer 900 GT 5000km 2019: 100 km MC solgt 2018: 2500 km
2017: 400 km 2016: Kost litt med MCen.Men 0 km på telleren 2015: 9275 km (Sesongstart på 40264km.) (Nye Michelin Pilot Road 4 på 42514km) 2014: 5174 km 2013: 3015 km
YAMAHA Tracer 900 GT 2020 Bilde

Peter
Innlegg: 19
Registrert: 24 aug 2016, 12:07
Motorsykkelen din: Klasse A er i boks 10.05.18! (A2-A)

Re: Peter - Ørliten statusoppdatering

Legg inn av Peter »

Elruts84: Beklager sent svar, har vært mye å styrt med den siste tiden! :) Påskeferie og en svipp på Gaustadtoppen har blant annet stått på tapeten, som selfølgelig inkluderer hytte uten internett og vann! Men har ikke lidd noe nød! Heh

Av sikkerhetsmessige årsaker ønker eg ikke å oppgi hvor eg har fått kontrakt. Men om noen måneder når eg er komt inn i gamet, blir det nok lagt ut bilder fra mine flotte opplevelser der eg skal! Så her er det bare å vente i spenning! ;) Blir stortsett på havet det kommende året, og dermed seg eg ingen grunn til å handle en A2-sykkel å ha stående i garasjen, når eg kan hente ut klasse A til våren igjen! :twothumbs:
"Four wheels moves your body, two wheels moves your soul!"

Svar