Laaang MC dvale, går mot slutten

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Tore L
Innlegg: 788
Registrert: 08 jul 2014, 12:25
Motorsykkelen din: 07 BMW K1200 GT -24 Triumph Tiger 900 GT Pro
Sted: Sarpsborg ( Er fra Fredrikstad)

Laaang MC dvale, går mot slutten

Legg inn av Tore L »

Etter mange år I MC dvalens bakgår, er nå tiden kommet til å handle og komme seg ut på landeveien igjen. :mc6
Etter å ha kjørt motorsykkel på 80 og 90 tallet, ble det unger og jobb som fikk prioritet, og min MC dvale startet sommeren 2001, da min 95- XJ 900 ble solgt. ](*,)
Jeg har blitt 57 år, 4 unger er ute av huset og fruen klarer seg utmerket godt alene. Da er tiden inne til å klargjøre for at 2017 skal tilbringes på landeveien igjen. :prf

Finn.no har blitt mye brukt etter søken på ny doning, og det evige spørsmålet dukker opp hele tiden, hva skal en kjøpe. :-k
Min bruk vil i hovedsak værer turkjøring, og jeg er veldig glad i kardang drift, uten at det skal være avgjørende for valget av sykkel.
Har sett på XJ 900, da jeg var veldig glad i den jeg hadde før dvalen startet. Har også titet litt på Honda VFR 800, men har Ingen erfaring med denne. Synes også at Suzuki sin RF 900 R, var et vakkert syn da den kom. :D
Mye har skjedd på utvikling av MC siden jeg sluttet å kjøre, og jeg trenger hjelp til å komme fram til en verdig doning for å kjøre igjen.

Hva tror MC folket hadde vært et bra valg for en rusten MC fører, som har lyst til å komme tilbake og kjenne gleden av å kjøre motorsykkel igjen.

Mine ønsker vil være touring - ikke ny sykkel pga rusen sjåfør - lettkjørt pga nevnte forhold om han som skal kjøre - hvis jeg kan holde meg under 100 tusen, så tror jeg ikke fruen får hjerte problemer heller.
Tore Ludvigsen
x - 75 Kawasaki Z 900 - LS 4371
x - 81 Kawasaki Z 650 SR - YU 4225
x - 85 Suzuki GS 650 Katana - ZK 5773
x - 97 Yamaha XJ 900 Diversjon - BP 7238
x - 06 BMW K1200 GT - BH 4697
x - 10 BMW K1300 GT - KP 8260
x - 18 BMW R1200 GS - CU 7348

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6953
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: RE: Laaang MC dvale, går mot slutten

Legg inn av kjellv »

Tore L skrev:Etter mange år I MC dvalens bakgår, er nå tiden kommet til å handle og komme seg ut på landeveien igjen. :mc6
Etter å ha kjørt motorsykkel på 80 og 90 tallet, ble det unger og jobb som fikk prioritet, og min MC dvale startet sommeren 2001, da min 95- XJ 900 ble solgt. ](*,)
Jeg har blitt 57 år, 4 unger er ute av huset og fruen klarer seg utmerket godt alene. Da er tiden inne til å klargjøre for at 2017 skal tilbringes på landeveien igjen. :prf

Finn.no har blitt mye brukt etter søken på ny doning, og det evige spørsmålet dukker opp hele tiden, hva skal en kjøpe. :-k
Min bruk vil i hovedsak værer turkjøring, og jeg er veldig glad i kardang drift, uten at det skal være avgjørende for valget av sykkel.
Har sett på XJ 900, da jeg var veldig glad i den jeg hadde før dvalen startet. Har også titet litt på Honda VFR 800, men har Ingen erfaring med denne. Synes også at Suzuki sin RF 900 R, var et vakkert syn da den kom. :D
Mye har skjedd på utvikling av MC siden jeg sluttet å kjøre, og jeg trenger hjelp til å komme fram til en verdig doning for å kjøre igjen.

Hva tror MC folket hadde vært et bra valg for en rusten MC fører, som har lyst til å komme tilbake og kjenne gleden av å kjøre motorsykkel igjen.

Mine ønsker vil være touring - ikke ny sykkel pga rusen sjåfør - lettkjørt pga nevnte forhold om han som skal kjøre - hvis jeg kan holde meg under 100 tusen, så tror jeg ikke fruen får hjerte problemer heller.
Heisann Tore, velkommen hit :-)
Etter avgiftsfallet på mc for tre år siden, er det blitt mer folkelige priser på nyere mc, og du vil ha et betydelig utvalg nesten nye sykler i den prisklasse. Bladet Bike kommer snart ut med "bruktguiden", kjøp dette! Det er en omfattende guide, med en ærlig presentasjon av en stor mengde syklers fortrinn og mangler.
Utvalget av kardangsykler er nok mindre nå enn det var i 2000. Du må nok opp i 1200cc før du finner noe særlig av det. Men kjøp i hvert fall noe mer moderne enn XJ900. I vår alder ender de fleste opp med adventuresykler, og av en merkelig grunn de aller fleste igjen en BMW GS. Men det er mange av oss som foretrekker ei god kåpe å gjemme oss bak når det regner og er surt. Jeg har for tiden en eldre FJR1300 med kardang og går som ei klokke. Mange av dem under 100000 nå, også med ABS . Men det finnes mange flere å velge i. Finn annonsene eksploderer i mars, da er tilbudet stort igjen :-)
Uansett, kjekt at du fant veien hit. Skal bli spennende å følge deg videre i prosessen tilbake salen :-)

Sent fra min C6603 via Tapatalk

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37850
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Laaang MC dvale, går mot slutten

Legg inn av AJ »

Heisan Tore L og velkommen tilbake fra dvalen - både som motorsyklist og bruker av MCsiden.no :vs ! Hyggelig med et fyldig debutinnlegg som dette etter halvannet års medlemsskap her inne. Sånt liker vi :thumleft !

Jeg har nevnt min egen MC-bakgrunn flere ganger her inne, men gjentar gjerne litt av historien på nytt.
Etter 14 års fravær var jeg tilbake i MC-folden for 10 år siden da jeg slo til og kjøpte meg en kliss ny Yamaha TDM 900 - uten at kona eller våre to voksne sønner og to tenåringsdøtre visste om det.
Ble litt rabalder når kjerringa uuangåelig måtte bli kjent med kjøpet og den fornyede MC-interessen i en alder av 48. Ord som "panikkalder" ble visst nevnt en del ganger... :roll .
Men det tok ikke lang tid før hun lot seg overbevise og i løpet de 10 sesongene som er gått siden da har hun vært med på mange lange, fine og til tider krevende turer i inn- og utland. Og det regner jeg med at vi kommer til å fortsette med i noen år til :) .

TDM'en, som jeg hadde i fire sesonger, var ikke helt ulik Diversion 900 i størrelse og effekt. Likevel ganske annerledes med annen motor - og med kjededrift. Noe jeg jeg aldri har sett på som spesielt arbeidskrevende, om man kan si det slik, når det kommer til ettersyn og vedlikehold. Funket veldig fint på denne sykkelen med kjede- og drevbytte etter mer enn 40000 kjørte km. Ganske imponerende når jeg nå tenker tilbake.
TDM'en var en fin tursykkel og var overraskende sprek med tanke på effekttallene den opererte med på papiret.

I 2010 ble denne byttet inn i en Triumph Tiger 1050 SE, ferdig innkjørt demosykkel, som jeg også var veldig fornøyd med.
Men etter to år måtte jeg bare gi etter for Moto Guzzi fristelsen som hadde ligget på lur en god stund. Så da ble det en ny Stelvio, som vi fór til Italia med kjerringa bakpå og fullt bagasjesett. Og det funka som bare det! Stelvio'en viste seg som en meget god langtursykkel.
Som du sikkert vet har kardang. Kan ikke si annet enn at det var behagelig å ikke skjenke kjedesmøring en tanke på slike turer.
Avgiftsreduksjonen i 2015 og introduksjon av nye spennende MC-modeller gjorde at jeg solgte Stelvio'en vinteren 2015 og gikk til innkjøp av en uprøvd og ny KTM 1290 Super Adventure våren samme år. En sykkel med kjededrift uten at dette samme noen bremser på kjøpelysten.
En god og stødig langtursykkel dette også, som vi har hatt mange fine turer med her i Norden og ned i Europa.
Siden jeg er litt bedagelig anlagt og ser fordelene med kardang uten at jeg dermed må ha kardangsykkel, monterte jeg Tutoro chainoiler på denne.
Dermed var den vedlikeholdsbiten godt ivaretatt. Riktig montert fungerer dette helt fint og det eneste man må passe på er at oljereservoaret ikke går tomt. Ingen krise om det gjør det, det eneste som da må gjøres er å "feede" oljeslangen på nytt, no som tar toppen et kvarter.

Ok, mye skrevet om kjede kontra kardang. Poenget med det er å anbefale deg å ikke låse deg fast til kun sykler med kardang siden utvalget her er mye mer begrenset enn sykler med kjede.
Det finnes, som du helt sikkert er klar over, veldig mange bra tursykler der ut kjededrift som du automatisk går glipp av, naturligvis, om du fokuseres kun på kardangdrevne sykler.

Jeg har god erfaring med Yamaha, Triumph og KTM og anbefaler deg gjerne å kikke nærmere på de to sistnevnte siden du selv kjenner Yamaha godt nok fra tidligere.

Lykke til med sykkeljakten!
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4715
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: Laaang MC dvale, går mot slutten

Legg inn av FredrikE24 »

Sjekk ut en BMW Enten K(rekkefire) eventuelt R(boxer).

R1200, R1150 eller lignende i ulike utgaver som passer deg. LT og RT(R1150RT feks.)

Brukeravatar
Zettexx
Innlegg: 469
Registrert: 21 aug 2011, 20:01
Motorsykkelen din: ZX10R, Suki Gsx.
Sted: Søndenfor Nord

Re: Laaang MC dvale, går mot slutten

Legg inn av Zettexx »

dvalen.... Been there, done that.

Suki RF 900,,,,oh yes, men den har vært ( kan være endret) rådyr å forsikre. Og den er vel blitt frakjørt. Gamle Helter, duger ikke. XJ900 er vel også fraløpt.

VFR 800 er snillere på mange måter, og påstås å være topp tursykkel ( har ikke prøvd på langtur selv)

Ut fra innlegget har du sansen for kåpesykler med litt sprortslig preg.

Egentlig er det ikke så mange for tiden, min mening. Det er fullt av nakensykler uten bagasjeopplegg, så tar de av pass setet stripper for stæsj, øker priser og kaller det for en Bobber. Hvem er Bob?

Nå er jeg en del eldre enn deg, men har ennå ikke kommet til BMW fasen....og når jeg kommer dit vil ikke pensjonen dekke serviceutgiftene...da blir det "Hoverboard" eller Segway. Ikke for å deppe BMW folkene, men de blir bare tyngre mens bena til kundegruppen eldes og bena blir svakere. Må snart få automatisk nedfellbare sidestøtter og revers.

Men det er mye å få under 100.000, stort utvalg av premium sykler pent brukt. Utrolig mange er bare gått noen byrunder hvert år til og fra vaskehallen.

Søk etter pris, alder og motor. Se hva som spretter opp ... hva med denne ? http://m.finn.no/mc/all/ad.html?finnkode=84552940
:scratch

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6953
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Laaang MC dvale, går mot slutten

Legg inn av kjellv »

Etter å ha tenkt litt mer.. :-k
Nå har det seg slik at jeg jo er Yamahaselger av yrke, ha dette i bakhodet når du leser meg.
Høsten 2015 ble Yamaha MT-09 Tracer lansert. Denne har Yamaha nå endret navnet på og plassert den i Sport/Touringsegmentet i sine kataloger, løsrevet den fra MT-modellene selv om den har sitt utspring der. Den heter nå Tracer 900. Den har en meget morsom motor, veldig lik den som sto i TDM 850 og 900, men har betydelig mer effekt. Denne har mange av egenskapene til adventuresegmentet, men har ikke 21" forhjul og er derfor mer "Versatile", asfaltorientert. Den er stor, høy, rikelig bakseteplass og det er et meget godt utvalg av bagasjeløsninger. Den er veldig lettkjørt og morsom, har rikelig med power og moment fra lavt turtall, ABS, flere motormodus og traction control. For å toppe dette er den også veldig prisgunstig. Kikk mer på denne, jeg regner med at det dukker opp en del av dem på finn utover våren som nærmer seg ditt budsjett.

Brukeravatar
kvase
Innlegg: 1064
Registrert: 29 des 2015, 02:35
Motorsykkelen din: KTM 1090 ADV-R/Yamaha WR450F
Sted: Arendal
Kontakt:

Re: Laaang MC dvale, går mot slutten

Legg inn av kvase »

Tore L skrev:.

Mine ønsker vil være touring - ikke ny sykkel pga rusen sjåfør - lettkjørt pga nevnte forhold om han som skal kjøre - hvis jeg kan holde meg under 100 tusen, så tror jeg ikke fruen får hjerte problemer heller.
Folkens husk pristaket -
Men slik sett så er det alltids en del gode kjøp også der også til og med nå
http://m.finn.no/mc/all/search.html?pri ... me_to=1100
Fins mange gode tester å lese om her
.http://www.bike.no/test/mc-test
+
Bilde
Vespa Piago 75cc :crazy: Panter 50 cc :D Honda FT 500 cc :thumleft XT660 Z Tennere :thumleft KTM :twothumbs: 1050 ADV-- i stallen nå KTM 1090 ADV-R :prf
i tillegg en Suzuki DRZ 400 :lol
https://www.myrouteapp.com/travelblog/routes/1002610#
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4715
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: Laaang MC dvale, går mot slutten

Legg inn av FredrikE24 »

Spaghettiræser skrev: Nå er jeg en del eldre enn deg, men har ennå ikke kommet til BMW fasen....og når jeg kommer dit vil ikke pensjonen dekke serviceutgiftene...da blir det "Hoverboard" eller Segway. Ikke for å deppe BMW folkene, men de blir bare tyngre mens bena til kundegruppen eldes og bena blir svakere. Må snart få automatisk nedfellbare sidestøtter og revers
Heldigvis har BMW noe for enhver smak :) Uovertruffen kvalitet og teknikk. Selv kjøpte jeg min første sykkel i en alder av 25 år. En K1200RS, jeg må innrømme at jeg inni meg fryder meg over kameratenes smerter og vanskeligheter når vi er ute og kjører. mens de fort står, sleper beina eller strekker ut beina under kjøring etter 6-7 mil kjører jeg enkelt 20-25 mil før det føles passe å ta et stopp. På transportetapper kjører jeg og stopper for å fylle, ikke noen plager. Regulerer setehøyden litt underveis. Kardang er en stor bonus, jeg bare elsker det!

Prøv noen BMWer. Hadde en far som tidligere foretrakk Yamaha og Suzuki. Han kjøpte en gammel K100, så kjøpte han K1300GT. Tror ikke jeg ser han på noe annet enn BMW fremover. Samme tenker jeg om meg selv, ser for meg at FJR1400 er flott dog. Av alt japansk jeg har kjørt, samt div. Ducati er det BMW som er tingen for meg. Da med rekkefire.

Brukeravatar
Zettexx
Innlegg: 469
Registrert: 21 aug 2011, 20:01
Motorsykkelen din: ZX10R, Suki Gsx.
Sted: Søndenfor Nord

Re: Laaang MC dvale, går mot slutten

Legg inn av Zettexx »

BMW...noe for enhver smak?

Har mange ganger sett på dem. Jeg var på nippet til å kjøpe en sist vår... For min grense på 100.000 ble det sykler som var gamle og med alt for mange kilometer. Nå er det mange som sier de går så langt, uten problem.... Men hvor går de? De ses ikke på Finn.

De er jevnt over veldig tunge og svært dyre på service.

Skal ikke argumentere ved å sammenligne kvalitet. BMW har også hatt sine bomskudd.

Som en bekjent sa om sin 1200 boxer..."Den mister enhver form for verdighet over 5000 rpm' Det rister... uten at effektkurven veier opp. Hos ham er det en begrensning som må leves med, ikke en svakhet.

ZZR-Erling

Re: Laaang MC dvale, går mot slutten

Legg inn av ZZR-Erling »

Spaghettiræser skrev:BMW...noe for enhver smak?

Har mange ganger sett på dem. Jeg var på nippet til å kjøpe en sist vår... For min grense på 100.000 ble det sykler som var gamle og med alt for mange kilometer. Nå er det mange som sier de går så langt, uten problem.... Men hvor går de? De ses ikke på Finn.

De er jevnt over veldig tunge og svært dyre på service.

Skal ikke argumentere ved å sammenligne kvalitet. BMW har også hatt sine bomskudd.

Som en bekjent sa om sin 1200 boxer..."Den mister enhver form for verdighet over 5000 rpm' Det rister... uten at effektkurven veier opp. Hos ham er det en begrensning som må leves med, ikke en svakhet.
Det stemmer ikke helt det med vekt og service på BMW. Da tenker jeg på nye K serien som kom i 2005.

chromecast
Innlegg: 85
Registrert: 08 jan 2014, 18:56
Motorsykkelen din: Tysk, japse etc

Re: Laaang MC dvale, går mot slutten

Legg inn av chromecast »

Merkelig nok dukker der alltid opp en eller annen bedreviter i denne typen diskusjoner. Uten å ha kjørt mye BMW vet dem alltid at dem er grusomt tunge og svært dyre å servicere... men de har nok sett på disse syklene. På avstand.

Har hatt, og har, en del sykler. Kan helt oppriktig si at BMW-boxerne har vært av de enkleste og rimeligste å servicere, vekta er ikke høy og de har vært lett å ha med å gjøre i lav fart osv osv. Ubeskrivelige på langturer, 20 dager og 7500km og man er helt fin i kroppen når man kommer hjem igjen, en gammel kropp!
1200`n jeg har nå har jeg brukt omtrent 4000.- på i servicedeler, utenom oljer, på drøyt 50000km. Dynamoreim, plugger og bremseklosser. Tar meg en rolig dag i verkstedet på vinteren å ta full 20/40000 service.

En VFR 800 veier mer...
Hører at der er folk som betaler 15000.- for en storservice på nyere Honda...

Så lenge jeg kan kjøre kommer jeg garantert til å ha en BMW med boxermotor i stallen, garantert. (Kjører mest lange turer) Ønsker bare at jeg oppdaget disse syklene minst 10 år tidligere.

Der er mye å velge i, ikke kjøp noe gammelt ræl om du ikke elsker å mekke mye sjøl. Nyere sykler ER bedre å kjøre.
Skal du rulle rundt i hjemmekommunen kan du velge nesten hva som helst, bare du liker den. Skal du på lange turer må du prøve litt mer og tenke på at en gammel kropp ikke liker å bli skvisa ned på en sykkel der du sitter som ei reke.

Brukeravatar
Tore L
Innlegg: 788
Registrert: 08 jul 2014, 12:25
Motorsykkelen din: 07 BMW K1200 GT -24 Triumph Tiger 900 GT Pro
Sted: Sarpsborg ( Er fra Fredrikstad)

Re: Laaang MC dvale, går mot slutten

Legg inn av Tore L »

Takk for alle svar og tilbakemeldinger og Fortsatt God Jul til alle sammen. :santa:
Har innsett at budsjettet ikke holder egentlig til det jeg ønsker meg, så det må nok utvides. Siden jeg holder til i Sarpsborg er det kort vei til Leeres i Fredrikstad hvor denne står : http://m.finn.no/mc/all/ad.html?finnkode=84156789
Og denne hos Alf Graarud i Sarpsborg : http://m.finn.no/mc/all/ad.html?finnkode=87991771
Sistnevnte har nok litt for høy km til at jeg føler meg komfortabel med det, men når det er sagt synes jeg at mange har veldig høy km.
Hva tror MC folket om disse to alternativene, og da som tur sykkel med en rusten fører.
Dere som eventuelt har eller har eid disse to alternativene, når begynner det å bli høy km stand, hvor går smerte grensen for hva som er fornuftig å kjøpe, skal jo helst kjøre noen km selv også.
Er ikke så lett å prøvekjøre i disse tider, så det er fint med noen synspunkter fra dere. :D
Sist redigert av Tore L den 25 des 2016, 14:33, redigert 1 gang totalt.
Tore Ludvigsen
x - 75 Kawasaki Z 900 - LS 4371
x - 81 Kawasaki Z 650 SR - YU 4225
x - 85 Suzuki GS 650 Katana - ZK 5773
x - 97 Yamaha XJ 900 Diversjon - BP 7238
x - 06 BMW K1200 GT - BH 4697
x - 10 BMW K1300 GT - KP 8260
x - 18 BMW R1200 GS - CU 7348

WikingTnT
Innlegg: 826
Registrert: 13 des 2015, 13:22
Motorsykkelen din: Benelli TnT 1130 Sport Evo
Sted: Bartebyen

Re: Laaang MC dvale, går mot slutten

Legg inn av WikingTnT »

Edit - så ikke at budsjettet ble utvidet :)

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37850
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Laaang MC dvale, går mot slutten

Legg inn av AJ »

Tore L skrev:Siden jeg holder til i Sarpsborg er det kort vei til Leeres i Fredrikstad hvor denne står : http://m.finn.no/mc/all/ad.html?finnkode=84156789
Og denne hos Alf Graarud i Sarpsborg : http://m.finn.no/mc/all/ad.html?finnkode=84156789
Samme Finn link på begge...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Tore L
Innlegg: 788
Registrert: 08 jul 2014, 12:25
Motorsykkelen din: 07 BMW K1200 GT -24 Triumph Tiger 900 GT Pro
Sted: Sarpsborg ( Er fra Fredrikstad)

Re: Laaang MC dvale, går mot slutten

Legg inn av Tore L »

Da håper jeg det ble rett link : http://m.finn.no/mc/all/ad.html?finnkode=87991771
Tore Ludvigsen
x - 75 Kawasaki Z 900 - LS 4371
x - 81 Kawasaki Z 650 SR - YU 4225
x - 85 Suzuki GS 650 Katana - ZK 5773
x - 97 Yamaha XJ 900 Diversjon - BP 7238
x - 06 BMW K1200 GT - BH 4697
x - 10 BMW K1300 GT - KP 8260
x - 18 BMW R1200 GS - CU 7348

Svar