BMW K100RS, K1 og R75/5

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Esveen
Innlegg: 514
Registrert: 26 des 2016, 19:21
Motorsykkelen din: BMW K1200RS / K100RS custom

Re: Esveen's BMW K100RS + K1

Legg inn av Esveen »

Det har fungert greit så langt. Men gå over boltene å sjekk at alt er bra før bruk. 👍

Lakkerte motordeksel i går:
20201112_162709_50.jpg
20201112_161945_50.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
BMW K1 1991 og BMW K100RS 1992

Brukeravatar
oivindg
Innlegg: 885
Registrert: 20 nov 2019, 21:45
Motorsykkelen din: BMW R1200R (2011)
Sted: Kongsberg

Re: Esveen's BMW K100RS + K1

Legg inn av oivindg »

Det så veldig bra ut, da!
Øivind

Min 2011 BMW R1200R - 2021 blir første hele sesong med lappen. Gleder meg!

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 5231
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: K1600GT
Sted: Lillestrøm

Re: Esveen's BMW K100RS + K1

Legg inn av dypen »

Hva bruker du til maskering, eller bruker du kloss og slipepapir ...
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4715
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: Esveen's BMW K100RS + K1

Legg inn av FredrikE24 »

Strøkent! Noen nye bolter, eller gnikker du på de du har?

Brukeravatar
Esveen
Innlegg: 514
Registrert: 26 des 2016, 19:21
Motorsykkelen din: BMW K1200RS / K100RS custom

Re: Esveen's BMW K100RS + K1

Legg inn av Esveen »

Jeg fant en tynn sort tape vi bruker på whiteboard tavler på jobb som passet akkurat! Ble veldig bra.

Skruene blir gnukket rene 👍
20201112_160633_50.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
BMW K1 1991 og BMW K100RS 1992

Brukeravatar
Esveen
Innlegg: 514
Registrert: 26 des 2016, 19:21
Motorsykkelen din: BMW K1200RS / K100RS custom

Re: Esveen's BMW K100RS + K1

Legg inn av Esveen »

16.november var det 14 grader og sol. Tok meg en fridag og kjørte K1 en siste runde. Etterpå fikk den en skikkelig vask og ble satt bort. Så det ble sesongslutt for min del. Satser på en fin sesong neste år.
20201116_114517_50.jpg
Litt rart at vinterprosjektet (K100) nesten er ferdig før sesongen blir avsluttet. Mulig litt ivrig 😬

Fått montert sammen motoren og den siste kjøleslangen som går igjennom det ene motordekselet. Tanken ble også sveiset samt at jeg påførte Würth kjemisk metall over området der hullene var. Monterte inn bensinpumpa, fylte på kjøleveske og koblet på tanken.

Primet rikelig med bensin og fyrte opp. Måtte kjøre starteren i 10 sek så fyrte motoren opp. My bedre tomgang (ca. 1100 o/min) og nydelig gange. Høres skikkelig bra ut. Hjelper med ny gummi.

Fikk luftet kjølesystemet skikkelig ved å klemme på slangene under første varmkjøring. Termostaten åpnet også fint. Var mye luft i systemet.

La også opp en ledning til navigasjon med mini sigarettplugg til uttakene ved coilen.

Startet med montering av bremseslanger fram, med de er for korte. Må kontakte Tills å sjekke om det er riktig sett.
20201115_232655_50.jpg
20201117_141756_50.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
BMW K1 1991 og BMW K100RS 1992

Brukeravatar
Esveen
Innlegg: 514
Registrert: 26 des 2016, 19:21
Motorsykkelen din: BMW K1200RS / K100RS custom

Re: Esveen's BMW K100RS + K1

Legg inn av Esveen »

Det som mangler:

Fothvilere (venter på rustfrie låsepinner)
Olje på kardang og rustfrie fylle/tappeplugger
Bremseslanger fram (feil sett fra tills.de)
Nytt framdekk
Belger på framdempere
Ny bakdemper
Feilsøke på ABS

Lage en brakett til navigasjon.
Montere resten av kåpedelene
BMW K1 1991 og BMW K100RS 1992

Brukeravatar
MortenL
Innlegg: 139
Registrert: 17 apr 2020, 07:34
Motorsykkelen din: '85 Honda CB700SC Nighthawk S
Sted: Jæren!

Re: Esveen's BMW K100RS + K1

Legg inn av MortenL »

Du må nesten roe deg litt ned her nå, det grundige og nydelige arbeidet ditt gjør skam på oss alle! :twothumbs: :sorry

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 5231
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: K1600GT
Sted: Lillestrøm

Re: Esveen's BMW K100RS + K1

Legg inn av dypen »

Litt rart at vinterprosjektet (K100) nesten er ferdig før sesongen blir avsluttet. Mulig litt ivrig 😬
Det må være godt, bare å glede seg til jul :thumleft Ser du har demontert hjulene på løftebordet, anbefales det ...
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2

Brukeravatar
Esveen
Innlegg: 514
Registrert: 26 des 2016, 19:21
Motorsykkelen din: BMW K1200RS / K100RS custom

Re: Esveen's BMW K100RS + K1

Legg inn av Esveen »

Takk for det Morten. Må innrømme at det gjør livet enklere med rommet i garasjen med varme i samt løftebordet. Kan tussle ut med en kaffekopp å skru litt når det passer.

Dypen - tenkte det ble mer stabilt uten hjulene, vurderer også å plugge det fast til betongen, men må være helt sikker på plassering først.
BMW K1 1991 og BMW K100RS 1992

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 5231
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: K1600GT
Sted: Lillestrøm

Re: Esveen's BMW K100RS + K1

Legg inn av dypen »

Takker, har montert mitt nå i kveld og ettertrekt alle bolter. Tenkte å få opp XL700’n så får jeg se hvor jeg plasserer forhjuls feste og stoppeklossen. Jula lasta opp løftebordet med truck, var en liten jobb å få trekassa av bilen og inn i garasjen alene :-)å Ellers så ser det bra ut, håper det funker bra også :)
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2

Brukeravatar
Esveen
Innlegg: 514
Registrert: 26 des 2016, 19:21
Motorsykkelen din: BMW K1200RS / K100RS custom

Re: Esveen's BMW K100RS + K1

Legg inn av Esveen »

Ja, det var tungt å få ut av kassebila alene, trur det var over 130kg eller noe. Har ikke opplevd noen problemer enda med bordet. Måtte prøve meg litt fram med framhjulstøtta, endte med å fjerne den plata framhjulet støter mot for å klare å trekke sykkelen opp på midtstøtta uten å havne for langt bak. Framhjulet når veggen framom bordet istede.

Fikk laget en GPS holder i dag. K100 har ingen naturlig plass for GPS, så laget en brakett som skrus i skruene som holder plastikken over styre. Da havner gps'en litt over knappene med lignende plassering som på min forrige R1200rs.

Laget en pappmal og bukket plata i skrustikka. Litt redneckstyle. Men skal justere litt, slipe kanter, sandblåse og pulverlakkere.

Blir anonymt og helt greit.
20201118_173050_50.jpg
20201118_172842_50.jpg
20201118_172627_50.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
BMW K1 1991 og BMW K100RS 1992

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 5231
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: K1600GT
Sted: Lillestrøm

Re: Esveen's BMW K100RS + K1

Legg inn av dypen »

Fin GPS holder :prf
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6966
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Esveen's BMW K100RS + K1

Legg inn av Jompa »

Det ser da ut som den naturligste plass i verden for en GPS.
Er det noengang laget en tursykkel med smalere styre enn K100 ?
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4715
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: Esveen's BMW K100RS + K1

Legg inn av FredrikE24 »

jeg bruker å trille sykkelen oppå, dra en stropp rundt midtstøtta og frem til forhjulet. Så dytter jeg hele sykkelen frem til det butter. Det er kjapt og enkelt.

Når det gjelder styret, så er det smalt, men det funker veldig fint å kjøre med, litt tungt å legge om når man står stille. Det har sin misjon, og det er for å samle kroppen bak vindskjermen.

Ellers så ser jo alt som har blitt gjort her fordømt bra ut spør du meg. Gleder meg til at du begynner å rote med ABS-systemet.

Svar