I 2010 "sluttet" jeg å kjøre mc. Trodde jeg. Da hadde jeg og min nye samboer feriert i 5 år på to hjul. Det ble katastrofe hvert år. Enten så drukna vi nesten av regn, eller så holdt vi på å få heteslag. I 2005 kjørte vi nedover i Europa, og da var det hetebølge i Tyskland. Lå på autobahn i 140 med jakka åpen, og kjøleeffekten uteble. Hjalp ikke en dritt. Tok inn på et hotell, og havna på solsida om ettermiddagen i et mursteinsbygg, uten ac. Snudde og reiste hjem. 3 år senere tok vi sjansen igjen. Havna i Danmark på en campingplass i Ebeltoft, same shit. Sala opp og kjørte vestover i håp om å finne litt sval vind på vestkysten. Fåfengt det også. Jakka åpen igjen, og det endte opp med at madammen fikk noe veps og no drit på steder som damer ikke vil ha det. Men hun er jo en standhaftig sjel, så hun ble med nordover neste sommer. Lofoten. Kystriksveien. Det er stas. Men før vi kom ut av Oslo på vei nordover, så bøtta det ned. Og når det bøtter ned tilstrekkelig, så puster ikke GoreTex. I hvert fall gjorde ikke våre dresser det. Stoppa på Lillehammer, og investerte i 2 "skikkelige" regndresser. De hadde sånn glidelås på skrå over fronten, som endte opp nede i skrittet. Av helt naturlige årsaker, så endte også alt vannet opp på samme sted. Droppa lavvoen, og tok inn på hytter. Men sånne klær tørker jo ikke på ei natt. Da vi kom til Bodø tok vi inn på hotell, og lå der et par dager. Men det slutta ikke å regne. Så da snudde vi og kjørte sørover igjen. Hjalp ikke det heller, det fortsatte å regne. I 9 hele dager regna det. Slikt setter spor må vite, så mc-gleden døde på den turen.
Og i noen år nå har jeg trodd at det ble med 39 år på to hjul. Ferdigkjørt. Been there, done that, alt fra Nordkapp til Gibraltar, and everything in between.
Men så, plutselig fikk jeg summetonen. Måtte bare ha hjul igjen. Handla sykkel usett for første gang i hele livet, fra Alta. Og heiv meg inn i ei mc-gruppe på feis, som nevnt. Der rakk jeg å være medlem ca 15 minutter før jeg ble lempa ut og blokkert. Jeg tok meg den frihet å kommentere en kis som la ut en video hvor han fresa rundt på landeveien i shorts. Gruppa var full av yankeedoodle upstarts som holdt på å lese teori og skulle ta mc-lappen til våren, så jeg fant det på sin plass å sende et signal om at det ikke er noe smart å kjøre mc i unniken etter landeveien. Og denslag moralisering ville man altså ha seg frabedt i gruppa, så jeg røyk på hue ut, rakk ikke engang å avgi forklaring. Men men, livet går videre. Jeg er snart 65, og er såpass fri at jeg egentlig ikke tar meg nær av om noen ikke liker meg. Helt greit

Har hatt rundt 30 mcer opp igjennom åra. Hadde ei liste, men den var ikke helt oppdatert, så den forsvant for noen år siden. Kanskje jeg finner den igjen en gang, det hadde jo vært artig

Dette får vel holde for nå tenker jeg. Skulle jo bare fyre opp en egen logg