TGR - Återfallsgubbe

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
TGR
Innlegg: 1023
Registrert: 16 jan 2017, 19:58
Motorsykkelen din: BMW K1200LT
Sted: Stathelle

Re: TGR - Återfallsgubbe

Legg inn av TGR »

Stian87 skrev: 07 okt 2017, 19:36 Grættis med ny sykkel! Tre sykler på ett år, nå kan du vel ikke pretendere at interessen er borte?
:lol Nei, altså ... ser at dette trenger litt kjøtt på beinet :)

Jeg har alltid vært interessert i mc. Det jeg har spurt meg selv om, er om hvor interessert jeg er i å kjøre noe særlig mer. Før kunne jeg bare bestemme meg for å ta en tur, og så gjorde jeg det. Lang eller kort. Nordkapp eller sydover.

Jeg har en jevnaldrende kompis, som også fremdeles er interessert i mc. Men han kjører nesten ikke. Driver mest og skrur på gamle engelske sykler, forsøker å få dem tette, og kjører en tur i ny og ne til nærmeste café.

I sommer har jeg ikke fått kjørt så mye, og ikke nok til å finne ut hvor stor kjøreinteressen er lenger. Men jeg har hatt glede av den røde K'n som har stått i tunet. Blir liksom glad bare av å se på den.

Så der er jeg, fremdeles. Litt ambivalent. Glad for å ha mc igjen, men usikker på hvor mye jeg kommer til å kjøre.

Kanskje vanskelig å forstå, men sånn er det altså :twothumbs:

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4691
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: TGR - Återfallsgubbe

Legg inn av FredrikE24 »

Gratulerer med GS!

Salg av K1200RS nå tildags er ganske trege greier. Jeg tror vi kommer til å se nok en periode hvor prisene må gå ned før noen kjøper.
Jeg vil tro for en sykkel som har gått ca. 70 000km, og har estetisk sett ingen større mangler som følge av mer enn bare vanlig bruksslitasje så er 48-50 000kr passelig å annonsere for vil jeg tro. I tillegg har jo du både Givi-rack m/toppboks og Remus Revolution som er helt umulig å få tak i nå tildags.
Det jeg er på jakt etter er GPS og holder for dette til K1200RS, det har jeg ikke funnet noen god løsning på. Resten har jeg lett lenge og vel etter og omsider funnet på Ebay.

Bra for kjøper, synd for selger at markedet er tregt. Jeg mener at de som kjøper K1200RS for en billig penge får vannvittig MYE sykkel for pengene. Det er en svær sykkel, samtidig som den er fin å kjøre langt med. Disse kommer til å bli de nye sliterne etter at K100/K1100 er alle bygget om til caféracere. Motorene virker jo bare, en oljetetting på gir, og en på motor som må skiftes på et tidspunkt, samt overhaling av kardang hver 100k..

Brukeravatar
TGR
Innlegg: 1023
Registrert: 16 jan 2017, 19:58
Motorsykkelen din: BMW K1200LT
Sted: Stathelle

Re: TGR - Återfallsgubbe

Legg inn av TGR »

FredrikE24 skrev: 08 okt 2017, 11:14 Gratulerer med GS!
Takk for det Fredrik :)

Jeg tror du har rett. I år har vi jo sett tilsynelatende helt greie K1200RS til salgs for under 40k. Det er jo klin kokos egentlig, med tanke på hva disse syklene er. Jeg har annonsert for 50, og har satt meg en nedre grense på 45. Om ingen vil betale såpass, så beholder jeg den antagelig. Kan jo ikke bli noe særlig mindre verdt, mtp lav km, og generelt god tilstand. Hos meg kommer den ikke heller til å bli overkjørt på km, og med litt TLC, bytte ut noen skruer med litt rust, og litt øvrig detailing, så kan det jo være artig å beholde den :thumleft

Brukeravatar
Flattop
Innlegg: 413
Registrert: 29 apr 2010, 14:43
Motorsykkelen din: BMW K1200LT 2003
Sted: Vegsund, Ålesund ligger rett ved siden av meg

Re: TGR - Återfallsgubbe

Legg inn av Flattop »

FredrikE24 skrev: 08 okt 2017, 11:14
Det jeg er på jakt etter er GPS og holder for dette til K1200RS, det har jeg ikke funnet noen god løsning på.
Hva om du brukte denne på clutchreservoiret: https://www.rammount.com/part/RAM-B-345U

Og deretter bygge ut med de andre delene som behøves. Jeg har gjort dette på min LT, og det fungerer bra.
Bilde

Brukeravatar
TGR
Innlegg: 1023
Registrert: 16 jan 2017, 19:58
Motorsykkelen din: BMW K1200LT
Sted: Stathelle

Re: TGR - Återfallsgubbe

Legg inn av TGR »

Henta GSen i dag. Tok en omvei på ca 30 mil hjem. Det ble en høydare. :)

Etter en rolig start fikk jeg etterhvert tilbake flyten i GS-kjøringa, og sånn halvveis i løypa var godfølelsen på plass. Ikke noe merkelig at GS er Europas mest solgte mc. Fenomenalt stativ, ferdig snakka.

Så da falt brikkene tilbake på plass for meg. Joda, det skal forbli mc her i gården.
Fint å få det avklart før snøen kommer :twothumbs:
IMG_1048.JPG
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: TGR - Återfallsgubbe

Legg inn av Stian87 »

Godt å høre. Fin sykkel det der, fargen passet jo fint inn på denne årstiden også da 😆
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

Brukeravatar
TGR
Innlegg: 1023
Registrert: 16 jan 2017, 19:58
Motorsykkelen din: BMW K1200LT
Sted: Stathelle

Re: TGR - Återfallsgubbe

Legg inn av TGR »

Stian87 skrev: 15 okt 2017, 08:15 Godt å høre. Fin sykkel det der, fargen passet jo fint inn på denne årstiden også da 😆
Jada. Det er jo lett å bytte farge på denne, er jo bare nebbet og tankdekslet.
Kanskje jeg skulle ha fire sett, til de fire årstider :crazy:

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: TGR - Återfallsgubbe

Legg inn av Stian87 »

TGR skrev: 15 okt 2017, 08:56
Stian87 skrev: 15 okt 2017, 08:15 Godt å høre. Fin sykkel det der, fargen passet jo fint inn på denne årstiden også da 😆
Jada. Det er jo lett å bytte farge på denne, er jo bare nebbet og tankdekslet.
Kanskje jeg skulle ha fire sett, til de fire årstider :crazy:
Hahaha :lol
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

Brukeravatar
TGR
Innlegg: 1023
Registrert: 16 jan 2017, 19:58
Motorsykkelen din: BMW K1200LT
Sted: Stathelle

Re: TGR - Återfallsgubbe

Legg inn av TGR »

Har kjøpt en ubrukt VCI-pose som ble annonsert på Finn. Tenker jeg putter GS'en inn i den snart.
Bra med treff på annonsen på K1200RS'en, men ingen henvendelser. Trur ikke på noe salg i år. Snart begynner jo saltbilen å putre rundt her, og da blir det ikke noe prøvekjøring, så jeg bestiller nok enda en sånn vidunderpose til den også snart ... :)
Skjermbilde 2017-10-29 kl. 09.03.40.png
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
TGR
Innlegg: 1023
Registrert: 16 jan 2017, 19:58
Motorsykkelen din: BMW K1200LT
Sted: Stathelle

Re: TGR - Återfallsgubbe

Legg inn av TGR »

Sommeren er over. Brøda står til heving og bikkja sover på sofaen. Ute i teltet står en K1200RS og en R1200GS......

Jeg har gjort opp med meg sjøl. Det skal være mc i mitt liv. :) Det blir på en måte som at man ikke kan løpe fra identiteten sin, uten at det har en pris, at man mister litt av seg sjøl....

Det er straks et år siden jeg kjøpte RSen, usett og uprøvd. Det ble feil. Helt grei erfaring, ikke noe problem. Men da ble fokuset etter hvert å komme seg tilbake til GS, og en fin 1150 ble følgelig innkjøpt. Men, det stemte ikke med mine erindringer fra min siste 1200GS, så det ble nedtur. Det var ikke sånn jeg husket det, og den ble solgt kjapt og greit til en annen återfallsgubbe, som ikke hadde noen tidligere 1200 hang-ups. Tror han er fornøyd.

Og så kom høsten, og plutselig dukket det opp en 1200GS som jeg fikk et godt tilbud på. Tok meg en skikkelig prøvetur på noen backroads i Vestfold, og etter å ha fått av-og-på punktet på gassen inn i labben igjen, så falt bitene på plass. Yess, det var sånn det var, det er sånn det skal være. Så da ble det handel, og nå står den altså ute i teltet sammen med K'en.

So far so good.....

Men så er det jo mer..... Det blir jo ikke mc-kjøring på samme måte som før, med 15-20k km pr år. Det blir en tur i ny og ne, når det passer. Og da kommer jeg til refleksjon nr 2 i dette med å være evig motorsyklist. Det handler ikke lenger om bare å kjøre, overalt, hele tida. Det handler like mye om eierglede, og om å pusle og fixe. I alle fall er det sånn for meg. Sitte på en kantstein, en krakk på en rasteplass, eller på trappa hjemme, se på sykkelen, og bli litt glad inni seg.

1150'en hadde én attributt som jeg savner. Den hadde eikefelger. Ikke svarte, men blanke eikefelger. Jeg trenger det ikke, har ikke tenkt meg noe særlig med terreng-kjøring, men det er lekkert. Og det hører hjemme på en enduro. Den optimale GS har eikefelger, fairing- and engine crashbars, og ekstra led eller xenon kjørelys. Noen vil jo da peke på en GSA, men jeg klarer ikke helt å like den. Den er for svulstig, ser ut som et militært amfibiekjøretøy som vil flyte om man stikker til sjøs med den, og de sorte felgene bidrar til å forsterke et visuelt inntrykk av en topptung pykmiker ute av balanse. Ikke min greie altså. Kanskje er det en sykkel man må la vokse på seg, men der er ikke jeg. Og prikken over i'en i "min" optimale GS, er et reg.nr. som forteller omverdenen at jeg er fra Telemark. Ikke fra Bærum eller Rogaland.

Jeg mangler et riktig reg.nr og eikefelger...... :crazy:

Brukeravatar
TGR
Innlegg: 1023
Registrert: 16 jan 2017, 19:58
Motorsykkelen din: BMW K1200LT
Sted: Stathelle

Re: TGR - Återfallsgubbe

Legg inn av TGR »

Har noe greier på gang, så har senka prisen på K1200RSen til 40k, i håp om å få solgt fort.
Bra med treff og folk som har lagret annonsen, og sett på den flere ganger. Men ingen henvendelser. Mon tro om de venter på at den skal bli gratis ?? :scratch
Skjermbilde 2017-11-09 kl. 15.26.57.png
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: TGR - Återfallsgubbe

Legg inn av Stian87 »

TGR skrev: 09 nov 2017, 15:30 Har noe greier på gang, så har senka prisen på K1200RSen til 40k, i håp om å få solgt fort.
Bra med treff og folk som har lagret annonsen, og sett på den flere ganger. Men ingen henvendelser. Mon tro om de venter på at den skal bli gratis ?? :scratch
Må du selge den med en gang, eller tåler økonomien å vente? Ville ikke stresset med det om jeg var deg, det handler ofte om å finne riktig kjøper.
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

Brukeravatar
TGR
Innlegg: 1023
Registrert: 16 jan 2017, 19:58
Motorsykkelen din: BMW K1200LT
Sted: Stathelle

Re: TGR - Återfallsgubbe

Legg inn av TGR »

Stian87 skrev: 13 nov 2017, 09:01 Må du selge den med en gang, eller tåler økonomien å vente? Ville ikke stresset med det om jeg var deg, det handler ofte om å finne riktig kjøper.
Neida, er ikke nødt til å selge. Utfordringa er at jeg ikke har plass eller tid. Nå står begge syklene ute i en PVC-garasje, sammen med en del materialer, bygge-sag osv.

I vinter må jeg "grise" litt der inne, med splitting av materialer osv. Og så må jeg bytte motor i seilbåten i løpet av vinteren, så da skal det inn en ny motor på pall i samme garasje, og etter byttet skal den gamle motoren inn der. Blir liksom litt trangt. I tillegg driver jeg å snuser på enda en GS, så kanskje det blir enda trangere.... :crazy:

Men annonsen går ut om ca 3 uker. Er den ikke solgt da, så bestiller jeg en VCI-pose og pakker den inn. Er litt sånn ambivalent også, til hele greia. Hadde vært artig å beholde den og strekke den helt opp til dønn strøken. Skal egentlig ikke så mye til. Men da burde jeg jo hatt en garasje..... :scratch

Vi får se, jeg tar det som det kommer. :thumleft

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4691
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: TGR - Återfallsgubbe

Legg inn av FredrikE24 »

Nå har du jo hatt R1150GS, og har nå R1200GS.

Jeg må si jeg får mer og mer lyst på en GS å flise oppover i fjellene med, krysse store bekker og mindre elvestryk 1000 meter over havet.. Jeg kan ikke tenke meg at en R1100GS eller R1150GS vil mette mitt lille behov for 150hk i K'en. Slik markdet er for litt eldre BMWer om dagen så er det jo sikkert noen kupp man kan få tatt ila. et års tid på en gammel GS. Da kan man jo beholde K'en en stund å se om GS er greia liksom. Det er jo ikke sikkert. Min største bekymring er om de er spreke nok.

Jeg liker best utseende på R1150GS, bedre enn noen andre GSer, gjerne i Adventure-utgave. Er det noe dugandes lang-langtursykkel både på asfalt og på grus? Tror jeg burde prøve en sånn en til våren. På hvilken måte er en R1200GS veldig mye bedre?

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6938
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: TGR - Återfallsgubbe

Legg inn av kjellv »

MC-markedet er relativt stille om dagen.. Det er nok ikke mange i kjøpemodus i denne årstida.
La annonsen går ut, så legger du den inn igjen i slutten av Februar med nye bilder :thumleft

Svar