TGR - Återfallsgubbe

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4715
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: TGR - Återfallsgubbe

Legg inn av FredrikE24 »

Blir spennende å se hva du velger her! To vidt forskjellige sykler egentlig, men allikevel litt beslektet allikevel :prf

Brukeravatar
TGR
Innlegg: 1023
Registrert: 16 jan 2017, 19:58
Motorsykkelen din: BMW K1200LT
Sted: Stathelle

Re: TGR - Återfallsgubbe

Legg inn av TGR »

FredrikE24 skrev: 14 mai 2017, 14:29 Blir spennende å se hva du velger her! To vidt forskjellige sykler egentlig, men allikevel litt beslektet allikevel :prf
Jepp. Jeg er en sucker for telelever, paralever og kardang :lol

Brukeravatar
TGR
Innlegg: 1023
Registrert: 16 jan 2017, 19:58
Motorsykkelen din: BMW K1200LT
Sted: Stathelle

Re: TGR - Återfallsgubbe

Legg inn av TGR »

Jeg har faktisk egentlig ikke tid til mc for tida.... Men, dere her inne veit jo åssen det er.... :knegg
IMG_0817.JPG
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
Geiroe
Innlegg: 861
Registrert: 29 jul 2013, 21:12
Motorsykkelen din: Honda VF1000F2 (85)
Sted: Sandefjord

Re: TGR - Återfallsgubbe

Legg inn av Geiroe »

Men det er jo godt å komme seg ut på en liten luftetur i fint vær, av og til likevel. :D
For egen husk. Dekkskift PR3, service 103650

Brukeravatar
TGR
Innlegg: 1023
Registrert: 16 jan 2017, 19:58
Motorsykkelen din: BMW K1200LT
Sted: Stathelle

Re: TGR - Återfallsgubbe

Legg inn av TGR »

Utfordringa med ergonomien på RS'en er litt for sporty sittestilling, med litt for skarpe vinkler, spesielt i hofta.
Merker at jeg ikke er 25 lenger... :scratch
Snubla over disse på ebay.... Kan hende det hjelper til å få retta overkroppen litt ..... :)
Skjermbilde 2017-05-20 kl. 23.35.55.png
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4715
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: TGR - Återfallsgubbe

Legg inn av FredrikE24 »

Styrehevere håper jeg gjør susen :)

Brukeravatar
TGR
Innlegg: 1023
Registrert: 16 jan 2017, 19:58
Motorsykkelen din: BMW K1200LT
Sted: Stathelle

Re: TGR - Återfallsgubbe

Legg inn av TGR »

Esveen skrev: 07 mai 2017, 19:57 Jeg syns du må beholde din rød. Jeg synes den kler fargen. :)
Jeg blir mer og mer enig med deg Esveen, der den står i tunet i sola... :D
Den er faktisk ganske tøff i knallrød .... :thumleft

Brukeravatar
TGR
Innlegg: 1023
Registrert: 16 jan 2017, 19:58
Motorsykkelen din: BMW K1200LT
Sted: Stathelle

Re: TGR - Återfallsgubbe

Legg inn av TGR »

Kjøpte meg vanntett mc-presenning fra XL-moto. Med limte sømmer......... :)

Pakka inn RS'en i går kveld, i sin nye frakk. Var finvær i går kveld, finvær i natt, og finvær i dag morges. Observerte litt natt-dugg på bilen til morran. I dag morges måtte jeg flytte RS'en pga av takstein leveranse, og tok av presenninga ......

Joda, vanntett er den. Presenninga var tørr på utsida, men under var sykkelen piss våt...... :scratch

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: TGR - Återfallsgubbe

Legg inn av Stian87 »

TGR skrev: 23 mai 2017, 13:45 Kjøpte meg vanntett mc-presenning fra XL-moto. Med limte sømmer......... :)

Pakka inn RS'en i går kveld, i sin nye frakk. Var finvær i går kveld, finvær i natt, og finvær i dag morges. Observerte litt natt-dugg på bilen til morran. I dag morges måtte jeg flytte RS'en pga av takstein leveranse, og tok av presenninga ......

Joda, vanntett er den. Presenninga var tørr på utsida, men under var sykkelen piss våt...... :scratch
Hahahaha :lol feil vei?
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

Brukeravatar
TGR
Innlegg: 1023
Registrert: 16 jan 2017, 19:58
Motorsykkelen din: BMW K1200LT
Sted: Stathelle

Re: TGR - Återfallsgubbe

Legg inn av TGR »

Stian87 skrev: 23 mai 2017, 14:12
TGR skrev: 23 mai 2017, 13:45 Kjøpte meg vanntett mc-presenning fra XL-moto. Med limte sømmer......... :)

Pakka inn RS'en i går kveld, i sin nye frakk. Var finvær i går kveld, finvær i natt, og finvær i dag morges. Observerte litt natt-dugg på bilen til morran. I dag morges måtte jeg flytte RS'en pga av takstein leveranse, og tok av presenninga ......

Joda, vanntett er den. Presenninga var tørr på utsida, men under var sykkelen piss våt...... :scratch
Hahahaha :lol feil vei?
Neida :D
Den er bare altfor tett. I flg reklamen har den "lufting", men det funka dårlig, eller rettere sagt, det funka ikke.
Den går i retur :prf

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4715
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: TGR - Återfallsgubbe

Legg inn av FredrikE24 »

Det er dessverre litt sånn det er når det blir for tett. Jeg har mye diskusjoner rundt kondens og fukt etc. Ifm. jobb og min mening er at ting må få stå luftig. I min jobb gjelder dette gjerne skap med teknisk og følsomt utstyr i plassert i tidvis(!) fuktige miljøer, men mest vekslende temperatur(kan variere med 30 varmegrader ila. minutter). Har dog hatt stor suksess med såkalte kondensnipler på de verste stedene. Dette fungerer ypperlig.

Husker jeg var å så på en K1200GT som lå på Finn. I en garasje hadde eier plassert sykkelen over vintern i plast.. Dette var rundt påsketider, og sykkelen sto fremdeles i plasten, klissvåt!!! Sa pent til selger at han ikke trengte å ta av plasten for min del, for den sykkelen skulle jeg ikke ha.

Brukeravatar
TGR
Innlegg: 1023
Registrert: 16 jan 2017, 19:58
Motorsykkelen din: BMW K1200LT
Sted: Stathelle

Re: TGR - Återfallsgubbe

Legg inn av TGR »

FredrikE24 skrev: 23 mai 2017, 14:36 Husker jeg var å så på en K1200GT som lå på Finn. I en garasje hadde eier plassert sykkelen over vintern i plast.. Dette var rundt påsketider, og sykkelen sto fremdeles i plasten, klissvåt!!! Sa pent til selger at han ikke trengte å ta av plasten for min del, for den sykkelen skulle jeg ikke ha.
Huff og gru....
Presenningen går i retur. Produktet holder ikke mål når utlufting ikke fungerer. Så enkelt er det med den saken :)

Toven

Re: TGR - Återfallsgubbe

Legg inn av Toven »

Hvem type hadde du kjøpt?

Har brukt Rainex fra Oxford mye. Opplevd lite fuktighet/kondens med denne.
https://www.xlmoto.no/mc-presenning-oxford-rainex#?p

Har luftehull på et par "ører" :)

Brukeravatar
TGR
Innlegg: 1023
Registrert: 16 jan 2017, 19:58
Motorsykkelen din: BMW K1200LT
Sted: Stathelle

Re: TGR - Återfallsgubbe

Legg inn av TGR »

Toven skrev: 23 mai 2017, 16:17 Hvem type hadde du kjøpt?

Har brukt Rainex fra Oxford mye. Opplevd lite fuktighet/kondens med denne.
https://www.xlmoto.no/mc-presenning-oxford-rainex#?p

Har luftehull på et par "ører" :)
Den heter Premium MC-presenning XL-moto.
Denne har også et par luftehull, i fronten, ved kåpa. Men det er forsåvidt likegyldig, når ikke det funker. Gidder ikke å begynne å modde på et flett nytt produkt. Skal heller se etter en presenning i et materiale som puster. Da tørker det jo opp igjen, selv om det har blitt vått.

Toven

Re: TGR - Återfallsgubbe

Legg inn av Toven »

Vil nå påstå det er stor forskjell på billigjafs som xl-moto sitt eget merke, og typer fra Oxford.
Men finnes vel andre merker og typer på markedet.

Svar