TGR - Återfallsgubbe

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Tore L
Innlegg: 770
Registrert: 08 jul 2014, 12:25
Motorsykkelen din: 07 BMW K1200 GT -24 Triumph Tiger 900 GT Pro
Sted: Sarpsborg ( Er fra Fredrikstad)

Re: TGR - Återfallsgubbe

Legg inn av Tore L »

Gratulerer TGR med luksus limousin fra BMW :)
Håper våres veier krysses i løpet av 2019, så jeg får tatt den i nærmere øyesyn :)
Tore Ludvigsen
x - 75 Kawasaki Z 900 - LS 4371
x - 81 Kawasaki Z 650 SR - YU 4225
x - 85 Suzuki GS 650 Katana - ZK 5773
x - 97 Yamaha XJ 900 Diversjon - BP 7238
x - 06 BMW K1200 GT - BH 4697
x - 10 BMW K1300 GT - KP 8260
x - 18 BMW R1200 GS - CU 7348

Brukeravatar
niko
Innlegg: 1149
Registrert: 03 sep 2017, 00:00
Motorsykkelen din: Yamaha TDM 900 2006
Sted: Oslo

Re: TGR - Återfallsgubbe

Legg inn av niko »

Grattis! Husker diskusjonen du hadde (mest med deg sjøl) før du satte deg på sykkelen. Hadde aldri trodd det skulle ende sånn :-)

Brukeravatar
Flattop
Innlegg: 413
Registrert: 29 apr 2010, 14:43
Motorsykkelen din: BMW K1200LT 2003
Sted: Vegsund, Ålesund ligger rett ved siden av meg

Re: TGR - Återfallsgubbe

Legg inn av Flattop »

Halleluja!

Han har sett lyset!

(Kan jeg få bli fadder på den?)

Gratulerer.
Bilde

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22744
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: TGR - Återfallsgubbe

Legg inn av Bjerknez »

Grattis med ny sykkel TGR :)

Nå mangler du bare kjøleskap og hengerfeste :knegg

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: TGR - Återfallsgubbe

Legg inn av Stian87 »

Gratulerer med ny sykkel! Blir det salg av GS'en nå eller holder du på den i tilfelle?
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

Brukeravatar
TGR
Innlegg: 1023
Registrert: 16 jan 2017, 19:58
Motorsykkelen din: BMW K1200LT
Sted: Stathelle

Re: TGR - Återfallsgubbe

Legg inn av TGR »

Takk for alle lykkeønskninger :D
Bjerknez skrev: 23 okt 2018, 07:44 Grattis med ny sykkel TGR :)

Nå mangler du bare kjøleskap og hengerfeste :knegg
Henger feste er ikke tema. Men kjøleskap er kanskje ikke dumt...... :lol
Tore L skrev: 23 okt 2018, 01:02 Gratulerer TGR med luksus limousin fra BMW :)
Håper våres veier krysses i løpet av 2019, så jeg får tatt den i nærmere øyesyn :)
Takk. Det blir vel et forumtreff i år også :thumleft
Flattop skrev: 23 okt 2018, 07:13 Halleluja!

Han har sett lyset!

(Kan jeg få bli fadder på den?)

Gratulerer.
Takk :D
Selvskreven fadder du Flattop :twothumbs:

Dette kjøpet hadde aldri funnet sted om ikke det var for 3 personer.
Først en bekjent som har tyta ørene mine fulle om hvor fantastisk bra LT er, og som da pirret nysgjerrigheten min.
Dernest Flattop som ut av det blå spurt om noen hadde lyst til å prøve LT, hvilket jeg da takket ja til.
Og endelig FredrikE24 som med sine utrolige kunnskaper om BMW fikk meg til å forstå at LT er ikke mer komplisert enn en K1200 som er pakket inn litt annerledes enn en RS.

Brukeravatar
TGR
Innlegg: 1023
Registrert: 16 jan 2017, 19:58
Motorsykkelen din: BMW K1200LT
Sted: Stathelle

Re: TGR - Återfallsgubbe

Legg inn av TGR »

Stian87 skrev: 23 okt 2018, 07:53 Gratulerer med ny sykkel! Blir det salg av GS'en nå eller holder du på den i tilfelle?
Takk :)

Jeg kjører etterhvert så lite at all fornuft tilsier at det holder lenge med 1 mc. Så jeg kommer nok til å legge den ut for salg.

Men på den annen side så spørs det litt hvordan markedet for GS'er vil se ut nå fremover. Nå kommer jo ny 1250, og det flyter allerede av eldre GS'er i markedet. Nå er min preppet med det en GS bør ha av utstyr, den er levert fra fabrikk med GSA-felger, har helt nytt fullt alu-veskesett, hel crashbar, den har helt ny stor service, og de første generasjoner 1200GS er antagelig de beste, når det gjelder long-term reliability. Helt problemfrie, bare går og går. Om jeg skulle ha havna ut feil med LT, så hadde det vært dumt om jeg hadde solgt GS'en for en dustepris. Hadde nok ikke vært lett å finne en tilsvarende GS som er akkurat slik jeg liker dem.

Så vi får se :)

Brukeravatar
TGR
Innlegg: 1023
Registrert: 16 jan 2017, 19:58
Motorsykkelen din: BMW K1200LT
Sted: Stathelle

Re: TGR - Återfallsgubbe

Legg inn av TGR »

IMG-1454.JPG
Henta på Ål i går.

Den var nypolert og fin, og sto og venta på meg i ei oppvarma furtebu med presenning over. Staselig :)

Men etter 4 timer på en tilhenger, på salta vei, så var den et sørgelig syn da jeg parkerte hjemme. Så i dag ble det en alvorlig intimvask med vaskevott og varmt såpevann, så nå er det greit igjen.

Når man vasker på denne måten, så ser man alt, også alt man helst ikke vil se. Sykkelen bærer preg av samme type eierskap som jeg har sett på mange av disse LT'ene jeg har titta på. Det ser for meg ut som at mange har vært flinke til å vaske og polere all plastikk og lakkerte overflater, men har vært mindre nøye med å forhindre korrosjon osv i de nedre regioner. Så da er det litt forskjellig jeg må ta tak i, dersom den skal være "strøken".

Men, det er helt greit. Det er en 11 år gammel sykkel. Og det er den fineste jeg har kommet over, totalt sett. Da tenker jeg på helheten, altså kombinasjonen av at den er solgt ny i Norge, den er en av de siste årsmodellene som ble produsert, den har veldig lav km-stand, og fremstår som veldig hel og pen. Så da får jeg ta med småplukket på kjøpet :)

Litt ugrei årstid å handle sykkel på da, for jeg skulle jo gjerne ha kjørt meg noen runder med den. Får håpe på litt Indian summer, og noen dager med tørre veier i nær fremtid :)
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4703
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: TGR - Återfallsgubbe

Legg inn av FredrikE24 »

Er helt typisk dette, at det samler seg litt møkk og dritt fremst på motoren og bakover.
Hvor har korrosjonen lagt seg?

Jeg hadde en relativt stor jobb med å få rengjort min sykkel første høsten etter kjøp for å få startet på null.

Brukeravatar
TGR
Innlegg: 1023
Registrert: 16 jan 2017, 19:58
Motorsykkelen din: BMW K1200LT
Sted: Stathelle

Re: TGR - Återfallsgubbe

Legg inn av TGR »

Korrosjonen er først og fremst på en del av boltene på bremse-calipere og skiver. Så ser jeg også en og annen skrue med rust på når jeg lyser med lommelykt inn i åpninger på kåpa.

Har jo ikke tatt av noe av tupperwaren enda, så har ikke den helt store oversikten. Men er ikke bekymret, tar det etterhvert :)

Brukeravatar
TGR
Innlegg: 1023
Registrert: 16 jan 2017, 19:58
Motorsykkelen din: BMW K1200LT
Sted: Stathelle

Re: TGR - Återfallsgubbe

Legg inn av TGR »

Og i dag tråkket da Flattop til, og fulgte opp slik en god fadder skal.
Så da fikk jeg oversendt noe materiale, inkl link til Repair Manual, og link til USB-Interface.
Fine saker :twothumbs:

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4703
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: TGR - Återfallsgubbe

Legg inn av FredrikE24 »

Kan også anbefale Clymer-manualen, den er helt prima! Bruker den mye!

Brukeravatar
TGR
Innlegg: 1023
Registrert: 16 jan 2017, 19:58
Motorsykkelen din: BMW K1200LT
Sted: Stathelle

Re: TGR - Återfallsgubbe

Legg inn av TGR »

FredrikE24 skrev: 09 nov 2018, 22:45 Kan også anbefale Clymer-manualen, den er helt prima! Bruker den mye!
Bra. Kjøpte nemlig en her om dagen. Ikke mottatt den enda, men spent på den.

Forøvrig, LT i farta..... mrsmt ..... :crazy:
Skjermbilde 2018-11-12 kl. 23.32.42.png
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
TGR
Innlegg: 1023
Registrert: 16 jan 2017, 19:58
Motorsykkelen din: BMW K1200LT
Sted: Stathelle

Re: TGR - Återfallsgubbe

Legg inn av TGR »

I dag måtte det bare bli sånn. Sol, 5 varme, tørre veier. What more could I ask for lissom..... :)

Så da var det bare å finne frem ull, Rukka, og bakke slagskipet ut av garasjen. Jomfrutur. Kjipt å måtte vente på våren, når man har ny skute som står og venter.

Ble ikke så langt, sånn ca 100 km, t/rt Kragerø, via gamle sørlandske fra Dørdal og ned. Der var det forøvrig grusvei ca halve strekningen, så fikk man kjent på det også. Grus er jo ikke noe problem, men greit å kjenne på, med totalt fremmed tonnasje. Gikk helt fint :)

Hjemover ble det småkaldt, men du verden hvor behagelig det var med varme i setet. Forøvrig er alt testet, elektrisk vindskjerm, elektro-hydraulisk hovedstøtte, cruise-kontroll, revers, kort sagt hele pakka. :)

Krypkjøring er ikke noe problem, syns jeg. Men det er den siste meteren, rett før man stopper, at vekta i toppen melder sin tilstedeværelse. Jeg formoder at jeg venner meg til det. Men jeg har jo blitt fortalt at det finnes to kategorier LT-førere, de som har mista den, og de som kommer til å miste den :crazy:

Da antar jeg at sesongen 2018 nå er over for mitt vedkommende :thumleft

PS... ser på bildet, og skjønner at jeg har en vei å gå hva angår å ta fine bilder. Rett bak fotografen ligger havnebassenget i Kragerø, badet i sol.... erre muulig lissom..... :lol
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4703
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: TGR - Återfallsgubbe

Legg inn av FredrikE24 »

Helt konge! Er du fornøyd med luksustourern? Ser veldig fin ut på bilder :)

Noen planer for vinteren?

Svar