TGR - Återfallsgubbe

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
TGR
Innlegg: 1023
Registrert: 16 jan 2017, 19:58
Motorsykkelen din: BMW K1200LT
Sted: Stathelle

Re: TGR - Återfallsgubbe

Legg inn av TGR »

Noe sånn omtrent .... :)
Skjermbilde 2017-04-26 kl. 00.34.27.png
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
TGR
Innlegg: 1023
Registrert: 16 jan 2017, 19:58
Motorsykkelen din: BMW K1200LT
Sted: Stathelle

Re: TGR - Återfallsgubbe

Legg inn av TGR »

FredrikE24 skrev: 25 apr 2017, 22:46 Ja, er vel rett over 4 000kr eks. frakt og moms.
Langt i fra strøkent, så her er det vel mulig å legge inn et skambud :-k
Sjekka opp litt. Nesten kr. 1900,- bare i frakt, så jeg trur jeg dropper det....

Brukeravatar
TGR
Innlegg: 1023
Registrert: 16 jan 2017, 19:58
Motorsykkelen din: BMW K1200LT
Sted: Stathelle

Re: TGR - Återfallsgubbe

Legg inn av TGR »

Da er årets første "tur" unnagjort. Ikke optimale forhold, men det var i dag jeg hadde anledning.

Det ble en liten tur på et par timer, på en vei full av sleipt blomsterstøv pga lett regnvær, og med sprekker, setningsskader og telehiv. Sånn er det jo mange steder i Telemark. Men greit nok, jeg fikk kjørt min første tur på BMW K1200RS.

Første inntrykket er at dette er en kanonfin sykkel i mange henseende. Motoren er sterk også på lavt turtall, og man behøver ikke jage turtall. Men gir man på litt, så er det akkurat passe fint snerr i Remus-anlegget, uten at det kan kalles bråk. Bare potent godlyd.

På den dårlige veien jeg kjørte i dag, så syntes jeg den sporet litt, virket litt ustabil overstyrt, på en måte. Ikke noe stort problem, men det var lett å gi for harde input når man velger spor for å unngå de verste dumper, høl og sprekker i veien. Samme også ved sving med spor, det ble fort litt jaging.

Men så var det ergonomien da. På min sykkel sitter et Sargent-sete, som er litt lavere enn det originale. Og det er omtrent klin umulig å få satt det i høyeste posisjon. Så da sitter jeg egentlig litt for lavt mtp vinkel i hofte og knær. Sikkert greit for yngre folk, men litt slitsomt for 65 år gamle ledd. Jeg kan jo prøve originalsetet i øverste posisjon, men da trur jeg at problemet flytter seg til at styre-hendlene kommer litt lavt. Antagelig passer denne kroppen bedre på en GT, eller en GS.

Forøvrig kunne jeg konstatere at min gamle Yoko Goretex dress fremdeles lekker i skrittet. Våte bjeller er ikke stas på tur. Men mine nyinnkjøpte Alpinestars Goretex-støvler funka, tørr og fin på beina. Og den nye BMW system 6 hjelmen svarte også til forventningene. Veldig behagelig.

Mange inntrykk fra første turen, etter 6 år uten sykkel.

Men artig var det :thumleft :D
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6964
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: TGR - Återfallsgubbe

Legg inn av Jompa »

TGR skrev: 07 mai 2017, 15:26 Da er årets første "tur" unnagjort. Ikke optimale forhold, men det var i dag jeg hadde anledning.



På den dårlige veien jeg kjørte i dag, så syntes jeg den sporet litt, virket litt ustabil overstyrt, på en måte. Ikke noe stort problem, men det var lett å gi for harde input når man velger spor for å unngå de verste dumper, høl og sprekker i veien. Samme også ved sving med spor, det ble fort litt jaging.



Men artig var det :thumleft :D
Det er helt normalt at sykkeln kjennes litt "rar" ut første turen.
Det går seg til ganske fort.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4715
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: TGR - Återfallsgubbe

Legg inn av FredrikE24 »

Gøy å høre hva du synes om sykkelen, jeg opplever nok litt de samme når det skal korrigeres litt i sporvalget i sving. Kan virke litt vel følsom, det hjalp imidlertid stort med ny bakdemper.

Når det gjelder setet, så liker jeg godt originalen, kjører det på laveste stilling, med tilhørende aggresiv vinkel i knæra, jeg liker den stillingen veldig godt. Om originalen er for lav, så kan du prøve å få tak på en original komfortsal, den skal være litt tykkere i polstringa :)

Brukeravatar
TGR
Innlegg: 1023
Registrert: 16 jan 2017, 19:58
Motorsykkelen din: BMW K1200LT
Sted: Stathelle

Re: TGR - Återfallsgubbe

Legg inn av TGR »

FredrikE24 skrev: 07 mai 2017, 16:40 Gøy å høre hva du synes om sykkelen, jeg opplever nok litt de samme når det skal korrigeres litt i sporvalget i sving. Kan virke litt vel følsom, det hjalp imidlertid stort med ny bakdemper.

Når det gjelder setet, så liker jeg godt originalen, kjører det på laveste stilling, med tilhørende aggresiv vinkel i knæra, jeg liker den stillingen veldig godt. Om originalen er for lav, så kan du prøve å få tak på en original komfortsal, den skal være litt tykkere i polstringa :)
Nå kjørte jeg jo alene, uten bagasje. Men veien var ganske ujevn og humpete, og jeg opplevde ikke demperen som dårlig på noen måte. Jeg får kjøre litt mer før jeg tar stilling til ting, men tror kanskje at en ny styredemper kunne hjulpet.

Setet jeg har på nå, Sargent, skal jo liksom være et komfort-sete. Og komforten er det ikke noe å si på. Det er avstanden mellom sete og fothvilere som er litt marginal.

Men jeg ser at Kahedo bygger om kundens originalsete til høyere eller lavere etter kundens ønske. Det kan jo være en mulighet.

https://shop.kahedo.com/seats-driver/bm ... =SW10033.6

Brukeravatar
Esveen
Innlegg: 514
Registrert: 26 des 2016, 19:21
Motorsykkelen din: BMW K1200RS / K100RS custom

Re: TGR - Återfallsgubbe

Legg inn av Esveen »

Den inverterte sjakkutgaven er original BMW farge som heter Fjordgrå/mandarin. Kom rundt år 2000, sikkert for å sprite opp sykkelen før faceliften kom. Jeg synes den er veldig fin og har sett lenge etter en i Norge. Mener det lå ut en i Malvik til 90.000kr for ett par år siden.

Jeg syns du må beholde din rød. Jeg synes den kler fargen. :)

Opplever min RS som litt vinglete og veldig følsom for langsgående sår i veibanen under 70km/h. Hvilke dekk kjører du på?
BMW K1 1991 og BMW K100RS 1992

Brukeravatar
TGR
Innlegg: 1023
Registrert: 16 jan 2017, 19:58
Motorsykkelen din: BMW K1200LT
Sted: Stathelle

Re: TGR - Återfallsgubbe

Legg inn av TGR »

Joda, rød er jo en fin mc-farge, og jeg er enig i at den kler rødt. Jeg syntes bare at den er litt kjedelig i ensfarget rødt :)

Det sitter Michelin Pilot Road på den nå, og det er såpass mye dekk igjen at de ikke blir byttet enda.

Brukeravatar
TGR
Innlegg: 1023
Registrert: 16 jan 2017, 19:58
Motorsykkelen din: BMW K1200LT
Sted: Stathelle

Re: TGR - Återfallsgubbe

Legg inn av TGR »

Ny erfaring med K1200RS.
Jævla lett å holde rein :thumleft :D

WikingTnT
Innlegg: 826
Registrert: 13 des 2015, 13:22
Motorsykkelen din: Benelli TnT 1130 Sport Evo
Sted: Bartebyen

Re: TGR - Återfallsgubbe

Legg inn av WikingTnT »

TGR skrev: 07 mai 2017, 19:45
FredrikE24 skrev: 07 mai 2017, 16:40 Gøy å høre hva du synes om sykkelen, jeg opplever nok litt de samme når det skal korrigeres litt i sporvalget i sving. Kan virke litt vel følsom, det hjalp imidlertid stort med ny bakdemper.

Når det gjelder setet, så liker jeg godt originalen, kjører det på laveste stilling, med tilhørende aggresiv vinkel i knæra, jeg liker den stillingen veldig godt. Om originalen er for lav, så kan du prøve å få tak på en original komfortsal, den skal være litt tykkere i polstringa :)
Nå kjørte jeg jo alene, uten bagasje. Men veien var ganske ujevn og humpete, og jeg opplevde ikke demperen som dårlig på noen måte. Jeg får kjøre litt mer før jeg tar stilling til ting, men tror kanskje at en ny styredemper kunne hjulpet.

Setet jeg har på nå, Sargent, skal jo liksom være et komfort-sete. Og komforten er det ikke noe å si på. Det er avstanden mellom sete og fothvilere som er litt marginal.

Men jeg ser at Kahedo bygger om kundens originalsete til høyere eller lavere etter kundens ønske. Det kan jo være en mulighet.

https://shop.kahedo.com/seats-driver/bm ... =SW10033.6
Nå er jo mitt sete mer i den " planke "-kategorien , men jeg bruker en air-hawk , eller diverse pads som jeg har kjøpt på Louis etc..
kan skje verdt å prøve ut før du går til mer drastiske endringer ? , kan være kjekt å ha anyway hvis du velger å modifisere setet.

Brukeravatar
TGR
Innlegg: 1023
Registrert: 16 jan 2017, 19:58
Motorsykkelen din: BMW K1200LT
Sted: Stathelle

Re: TGR - Återfallsgubbe

Legg inn av TGR »

WikingTnT skrev: 09 mai 2017, 09:03 Nå er jo mitt sete mer i den " planke "-kategorien , men jeg bruker en air-hawk , eller diverse pads som jeg har kjøpt på Louis etc..
kan skje verdt å prøve ut før du går til mer drastiske endringer ? , kan være kjekt å ha anyway hvis du velger å modifisere setet.
Jeg kjørte med Sargent-setet i nederste posisjon på den turen. Fikk lirket det på plass i øverste posisjon i går, men det ble jo helt corny. Så ut som om det var slengt oppå toppen av sykkelen.

Har funnet frem origionalsetet og satt det i øverste posisjon. Har ikke fått kjørt med det enda, men kjenner når jeg setter meg at styreholkene plutselig virker litt lengre unna, og litt lavere. Men det blir kanskje litt annerledes under kjøring.

Jeg får bare prøve meg frem litt. Det er liksom 2 greier jeg må finne ut av i sommer, mellom slaga mens jeg gjør ferdig husprosjektet. Det ene er om det fremdeles er moro med mc, og det andre er om det er K1200RS jeg skal ha.

Finner nok ut av det :thumleft :)

Brukeravatar
TGR
Innlegg: 1023
Registrert: 16 jan 2017, 19:58
Motorsykkelen din: BMW K1200LT
Sted: Stathelle

Re: TGR - Återfallsgubbe

Legg inn av TGR »

Men, så hendte det seg slik, at det bare dukka opp en R1150GS gitt, til en vettug pris......

Satt og surra litt på Finn på tirsdagskvelden, og plutselig så var den bare der. På Finn ligger det et par hyfsade 1150'er fra 76 til 110k, pluss en mindre tiltrekkende en til 52k. Men, ut av det blå, kommer det altså plutselig en fining, priset til 48.900,-, hos Leeres i Fredrikstad.

Så da sendte jeg en mail da, og lurte på om de kunne holde den til torsdag, for jeg hadde ikke sjanse til å komme på onsdag. Og på onsdag morgen, ca klokka en skvett over åtte, så fikk jeg da mail om at joda, de skulle holde den av til meg. De hadde riktignok satt feil pris i annonsen, men jeg skulle få den for den prisen det sto. Og velkommen skulle jeg være. :)

Men så gikk det en time, og så ringte de fra Leeres og lurte på om jeg kunne bekrefte at jeg helt sikkert kom på torsdag? Og bakgrunnen for spørsmålet var at det sto en kar i butikken, med lommeboka på disken, og han ville ha den GS'en!

Så da bekreftet jeg naturligvis at jeg skulle komme, senest kl 12:00. Greit, en avtale er en avtale.

Bildet ljugde ikke. Hel og pen, ikke noe slærk eller oljesøl, og et velfylt servicehefte.

Så nå har jeg da to eldre velfungerende bimmere, for sånn ca 100k.

Luxusproblem, må vite :)
Skjermbilde 2017-05-11 kl. 20.19.14.png
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: TGR - Återfallsgubbe

Legg inn av Stian87 »

Haha :lol :twothumbs: Grattis med det :) Og du som ikke er sikker på om du skal kjøre fast igjen :knegg

Av nysgjerrighet, fikk du vite prisen de egentlig hadde tenkt å sette?
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

Brukeravatar
TGR
Innlegg: 1023
Registrert: 16 jan 2017, 19:58
Motorsykkelen din: BMW K1200LT
Sted: Stathelle

Re: TGR - Återfallsgubbe

Legg inn av TGR »

Stian87 skrev: 12 mai 2017, 07:54 Haha :lol :twothumbs: Grattis med det :) Og du som ikke er sikker på om du skal kjøre fast igjen :knegg

Av nysgjerrighet, fikk du vite prisen de egentlig hadde tenkt å sette?
Takk :D

Jeg oppfatta det dit hen at det var usikkerhet rundt årsavgifta. I annonsen sto det først 48.900,-. Så ble det korrigert til 49.900,-. Men da jeg påpekte at det i annonsen sto at prisen var inkl. årsavgifta, så fikk jeg den for 48.000,- pluss reg. Uansett en veldig fin pris.

Ser det ligger en på Finn som er priset til 110.000,-. Det er sikkert kjerringa som har forlangt at han skal selge, og så har han satt 2x markedspris for ikke å få solgt :lol

Brukeravatar
TGR
Innlegg: 1023
Registrert: 16 jan 2017, 19:58
Motorsykkelen din: BMW K1200LT
Sted: Stathelle

Re: TGR - Återfallsgubbe

Legg inn av TGR »

Henta GS'en i går. Lettkjørt, funker som den skal, girer som i smør, osv. :) :thumleft

Men, gubevarremæivæl så mye motorlyd og støy i forhold til K1200RS.... :-k

I dag har jeg vært ute med tommestokken, og sjekka setehøyder i fht fothviler. Med setet på K'en i høyest posisjon, så snakker vi marginale forskjeller her, type 1-2 cm, i tillegg til at fothvileren på K'en sitter plassert en tanke lenger bak enn på GS'en. Ergo er det antagelig det høye og brede styret som utgjør den store ergonomiske forskjellen på disse to.

Én av dem skal annonseres og selges nå på forsommeren. Men her må det prøvekjøres og sammenlignes mer før jeg bestemmer meg for hvilken av dem :lol

Svar