TGR - Återfallsgubbe

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6953
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: TGR - Återfallsgubbe

Legg inn av Jompa »

TGR skrev: 30 jul 2019, 15:32
Jompa skrev: 30 jul 2019, 14:07 oj, nesten like kaotisk som min garasje.
Godt å høre. Da slipper jeg å skamme meg da :lol
Kanskje "garasjeskam" blir årets ny-ord ?
Så får noen andre prøve å definere hva det betyr. :P
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
TGR
Innlegg: 1023
Registrert: 16 jan 2017, 19:58
Motorsykkelen din: BMW K1200LT
Sted: Stathelle

Re: TGR - Återfallsgubbe

Legg inn av TGR »

Da har jeg også endelig kommet meg hjem etter forumtreffet på Gullvåg. Jeg ble igjen der når de andre reiste hjem på søndag, fordi jeg hadde påtatt meg et jobboppdrag på Støren på tirsdag og onsdag.

Onsdag ettermiddag kjørte jeg fra Støren og ned til Flisa, hvor madammen har en leilighet hun ukependler til. Østerdalen er ikke akkurat spennende, men etter en arbeidsdag i full konsentrasjon, så var det egentlig greit å bare legge inn cruisekontrollen, skli nedover dalen, og bruke det lille jeg hadde igjen av årvåkenhet til å speide etter æljen... som heldigvis glimret med sitt fravær :thumleft

Denne turen var den første jeg kjørte med den sist innkjøpte LTen, bortsett fra da jeg hentet den. Det å kjøre LT er egentlig en ganske annerledes opplevelse enn alt annet jeg har eid og / eller kjørt tidligere. Den er svintung når den står stille, med sine 387 kg. Men så fort hjula begynner å trille, så er den hur lettkjørt som helst. Egentlig helt forunderlig lettkjørt, den ser jo ut som en tanks. Styregeometrien gjør at det er null problem å flikke den fra side til side. Bremsene er helt hinsides, med delintegral og servo, det holder med en finger på bremsen. Litt uvant til å begynne med, for det hugger til litt hvis man betjener bremsen på "vanlig" måte, men man venner seg fort til det. Den har ikke allverden av krefter, med sine 116 hk, men for en tilårskommen skrott som meg, som primært skal kjøre koseturer, så holder det plenty. Det holder sågar til å henge med når andre inviterer til litt inspirert kjøring. Som kompensasjon for manglede superbike-prestanda, så byr den på en uovertruffen komfort. Man sitter utrolig behagelig og avslappet på den, og man merker knapt hverken vind eller vann. Klart man får litt vann på seg, på hjelm og overkropp, men både føtter, bein og hender er i le bak det voldsomme karosseriet og speilene. Og vil man ha bort det siste lille vindsuset, så er det jo bare å kjøre vindskjermen opp litt, til det blir stille. Fenomenalt, rett og slett :)

Det ble jo litt småinspirert kjøring til tider på fellesturen på forumtreffet på lørdag. Og selv om man ikke har like godt drag ut av svinger som mange andre sykler, så flyter det allikevel fint hvis ikke de foran på død og liv skal sikte mot Ullernsmo. :lol Man behøver ikke gire så mye med en LT, men om man knepper et hakk eller to ned, så skjer det mer enn nok til å henge med på det meste :thumleft

Men egentlig liker jeg best å tusle rundt i lavere hastigheter når jeg er på tur sånn, på litt fremmede trakter. Det er ofte mye fint å se på, og mange idylliske steder å stoppe. Vi fresa forbi en del sånne plasser på lørdagen. Nydelige steder med kortvokst bjørk, og små bekkefar. Sånne steder hvor man får lyst til å stoppe, fyre primusen og koke litt kaffe, ta av skoa, stikke beina i bekken, legge seg på rygg i lyngen, og bare kjenne på at man har fri og bor i et fantastisk fint land. :twothumbs:

Anyways. Det var en fin helg, et skikkelig hyggelig forumtreff, som føyer seg inn i rekka som en minst like hyggelig seanse som i fjor, og også et hyggelig møte med flere nye ansikter. Veldig fine saker. :twothumbs:

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6940
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: TGR - Återfallsgubbe

Legg inn av kjellv »

Da er etter min utregning nest siste treffdeltaker kommet hjem, det er vel bare rolf-arne igjen nå som fortsatt er på tur.
Takk for ei trivelig helg TGR :thumleft Godt å se at du også er vel hjemme igjen.

Brukeravatar
TGR
Innlegg: 1023
Registrert: 16 jan 2017, 19:58
Motorsykkelen din: BMW K1200LT
Sted: Stathelle

Re: TGR - Återfallsgubbe

Legg inn av TGR »

kjellv skrev: 30 aug 2019, 22:20 Da er etter min utregning nest siste treffdeltaker kommet hjem, det er vel bare rolf-arne igjen nå som fortsatt er på tur.
Takk for ei trivelig helg TGR :thumleft Godt å se at du også er vel hjemme igjen.
Ditto kjellv :thumleft

Brukeravatar
TGR
Innlegg: 1023
Registrert: 16 jan 2017, 19:58
Motorsykkelen din: BMW K1200LT
Sted: Stathelle

Re: TGR - Återfallsgubbe

Legg inn av TGR »

Har ikke vært noe mc-aktivitet her siden jeg kom hjem etter jobb i etterkant av forumtreffet på Gullvåg. Har bare jobba, to revisjoner på rappen ... :-k

Men, nå er siste rapport innsendt, så da kommer skuldrene ned litt :thumleft

Turen til forumtreffet var årets første "tur" for mitt vedkommende. Det var også første turen med den sist innkjøpte LTen. Det gjorde godt å komme seg ut på tur, og sykkelen svarte til forventningene. Kass fjæring, litt kast i forhjulet, men ellers veldig fornøyd, tatt i betraktning hva jeg betalte for den :twothumbs:

I tillegg var det også først tur med nytt telt, og ny campingstol og bord. Alt sammen er egentlig Flattop sin skyld. Eller, skyld og skyld... Han har gitt meg gode tips, og det setter jeg stor pris på. Litt copycat ble det jo av meg, men gode tips skal man ikke kimse av :D

Så derfor tenkte jeg at dette kanskje også kunne være av interesse for andre, hvis noen er i markedet for nytt utstyr :thumleft

Egentlig hadde jeg tenkt å kjøpe samme telt som kompis dmorvik har, et Lone Rider Mototent. Men så fikk jeg tips om Redverz Atacama Expedition, så da måtte jeg sjekke ut det. Greia med nytt telt var at jeg ville ha et telt som både hadde romslig sovedel, god plass i ytre del, samt ståhøyde. Lavvoen ble jeg lei av for noen år siden, så den ble solgt.

Jeg landa da altså på dette Atacama Expedition teltet, fordi det har betydelig større sovedel enn Lone Rider teltet. Sovedelen i Atacama er 2,40 x 2,30, mens Lone Rider er 1,40 x 2,20. Voldsomt mye mer plass i sovedelen i Atacama, og det er verdifullt når madammen skal være med på tur. Forteltet er vel omtrent det samme, man kan både stå oppreist og parkere en mc innomhus i begge teltene.

Utstyret importeres og selges av Ledena.no her i Norge. Men de lagerfører teltet kun i grønnfarge. Jeg ville imidlertid ha et i fargen lys grå, og jeg hadde litt travelt, så da bestilte jeg et direkte fra Redverz. Grunnen til at jeg ville ha et lyst telt er for å få det litt lysere innvendig.

Og både stolen og bordet dere ser på bildene er også kjøpt av Ledena i Drammen. Utviklet av mc-folk, for mc-folk. Pakker veldig smått, og greit å få med seg. Stolen tåler 140 kg, så jeg har noen biffer å gå på :lol

Men altså, slik ser det ut.....
IMG-1951.JPG
Ikke noe knall bilde, men det illustrerer bord og stol, og det gule feltet på teltet er "garasjedør". En på hver side, kan kjøre tvers i gjennom.
IMG-1956.JPG
God plass til to stoler og bord i forteltet, eller evt en mc....
IMG-1959.JPG
Sovedelen. Masse plass. Den madrassen er en Exped på 75 x 200 cm, 12 cm tjukk hvis ikke jeg husker feil. Og så dundyne da naturligvis. Ligger like godt som i heimen :crazy:
IMG-1960.JPG
Knakende kjekt med barduner som er ferdig montert, og ligger pent pakket i små lommer. Bare å nappe ut og plugge.
IMG-1962.JPG
Åpning i front, også med myggnetting, hvis man bare vil ha luft, uten flyvende tilbehør.
IMG-1963.JPG
... og det samme bak. Her kan man altså åpne i begge ender, hvis man trenger luft, men med myggnetting på plass. Slik er det også på fronten av sovedelen, så mygg og knott slipper ikke inn.

Jeg er strålende fornøyd med hele pakka. :twothumbs:

Så da var vel dagens reklameinnslag ferdig :vs
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
TGR
Innlegg: 1023
Registrert: 16 jan 2017, 19:58
Motorsykkelen din: BMW K1200LT
Sted: Stathelle

Re: TGR - Återfallsgubbe

Legg inn av TGR »

Bunkrer litt deler til vinterens vedlikeholds-prosjekt..... :thumleft
IMG-1972.JPG
IMG-1978.JPG
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 5105
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: K1600GT
Sted: Lillestrøm

Re: TGR - Återfallsgubbe

Legg inn av dypen »

Er det Luxus-Tourer‘n som skal serves og oppgraderes 😊
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4705
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: TGR - Återfallsgubbe

Legg inn av FredrikE24 »

Det var mye K&N- deler. Husk å sette på noen K&N dekaler for mer futt!

Mye gav du for luftfilteret?

Brukeravatar
TGR
Innlegg: 1023
Registrert: 16 jan 2017, 19:58
Motorsykkelen din: BMW K1200LT
Sted: Stathelle

Re: TGR - Återfallsgubbe

Legg inn av TGR »

dypen skrev: 19 sep 2019, 21:20 Er det Luxus-Tourer‘n som skal serves og oppgraderes 😊
Jepp. Full gjennomgang og Øhlinare i begge ender 👍😊

Brukeravatar
TGR
Innlegg: 1023
Registrert: 16 jan 2017, 19:58
Motorsykkelen din: BMW K1200LT
Sted: Stathelle

Re: TGR - Återfallsgubbe

Legg inn av TGR »

FredrikE24 skrev: 19 sep 2019, 21:46 Det var mye K&N- deler. Husk å sette på noen K&N dekaler for mer futt!

Mye gav du for luftfilteret?
Jada, har dekaler. Litt usikker på hvor jeg skal sette den, for best effekt..... 😜

Jeg fikk en mld fra han jeg kjøpte den første LTen av. Han hadde bestilt disse filterne, men fikk dem først etter at jeg hadde hente sykkelen. Så da lurte han på om jeg var interessert? Alt sammen for kr 600,-, inkl frakt?

Ja takk, svarte jeg...... 👍😎 Trur det var en grei handel.....

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4705
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: TGR - Återfallsgubbe

Legg inn av FredrikE24 »

Under halv pris pr. Stykk med frakt det!

Brukeravatar
TGR
Innlegg: 1023
Registrert: 16 jan 2017, 19:58
Motorsykkelen din: BMW K1200LT
Sted: Stathelle

Re: TGR - Återfallsgubbe

Legg inn av TGR »

FredrikE24 skrev: 19 sep 2019, 23:05 Under halv pris pr. Stykk med frakt det!
Ja, noe sånt. Direkte fra K&N så koster de vel ca USD 70, pr stk, pluss frakt, pluss mva.
Men de 600,- var for 2 luftfilter, 2 oljefilter, og 4 tennplugger. ..... Pluss dekaler for extra ooomp..... :lol

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22746
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: TGR - Återfallsgubbe

Legg inn av Bjerknez »

All ære til dem som klarer å slå seg til ro i et telt, alene, uten pils på en plass uten andre mennesker å plage. Jeg hadde flydd på veggen. Er man to går det nok greit, men alene hadde det blitt stusselig ja. Jeg er nok et sosialt dyr har jeg merket...

Angående dekaler, så har jeg hørt at disse har en meget god effekt når det kommer til sykkelens prestanda. Det funker vertfall utmerket på gamle Volvoer i Halden!

Brukeravatar
TGR
Innlegg: 1023
Registrert: 16 jan 2017, 19:58
Motorsykkelen din: BMW K1200LT
Sted: Stathelle

Re: TGR - Återfallsgubbe

Legg inn av TGR »

Bjerknez skrev: 20 sep 2019, 04:12 Angående dekaler, så har jeg hørt at disse har en meget god effekt når det kommer til sykkelens prestanda. Det funker vertfall utmerket på gamle Volvoer i Halden!
Jeg er litt usikker på dette med dekalene..... Det må jo ikke gå for fælt heller, har jo ikke lyst til å miste lappen. Får se hva jeg gjør..... :-k

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22746
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: TGR - Återfallsgubbe

Legg inn av Bjerknez »

TGR skrev: 20 sep 2019, 08:13
Bjerknez skrev: 20 sep 2019, 04:12 Angående dekaler, så har jeg hørt at disse har en meget god effekt når det kommer til sykkelens prestanda. Det funker vertfall utmerket på gamle Volvoer i Halden!
Jeg er litt usikker på dette med dekalene..... Det må jo ikke gå for fælt heller, har jo ikke lyst til å miste lappen. Får se hva jeg gjør..... :-k
Men det fikser du lett med et slikt klistremerke. Plasser det på framskjermen og ett par på tanken. Da vil du med en gang merke at effekten avtar.

Bilde

Svar