Stians logg - Ducati Diavel

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
AlleBrukernavnErTatt
Innlegg: 392
Registrert: 17 aug 2016, 12:32
Motorsykkelen din: StreetTriple RS '17
Sted: Oslo

Re: Stian87 - en blogg om MC, ølbrygging og mat

Legg inn av AlleBrukernavnErTatt »

Stian87 skrev: 03 jun 2017, 20:37
AlleBrukernavnErTatt skrev: 03 jun 2017, 20:23 Er det fordi du er jurist du slang på refleksen også?:P Personlig hadde ikke den fått være med :D RS'en har noen villt grelle reflekser på gafflene som skal rett vekk så snart jeg er ferdig med eksamen
Hehe det er nok en avgjørende faktor, noe som egentlig bare er fjollete. Ettersom jeg har null problem med å bryte en fartsgrense en gang i blant... Vet du hva AlleBrukernavnErTatt (eller ABET som du nå heter), godt mulig jeg skreller den av! Men ikke si noe til noen 👍🏻
Jeg lover! Godtar forkortelsen, brukernavnet var ikke 100% gjennomtenkt fra min side mtp å være aktiv på slikt forum :crazy:

Ble stilig forresten! Det er jo alltid gøy når man skrur litt på syklene selv :D
Sist redigert av AlleBrukernavnErTatt den 04 jun 2017, 11:42, redigert 1 gang totalt.
Braaaaaap

Brukeravatar
Skogstrollet
Innlegg: 742
Registrert: 03 okt 2016, 13:29
Motorsykkelen din: Honda CRF250L, Yamaha XSR700
Sted: Oslo

Re: Stian87 - en blogg om MC, ølbrygging og mat

Legg inn av Skogstrollet »

Det der ble jo flott! :thumleft
"Finns ingen plats att gömma sig
Vart du än går skogen hittar dig"

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: Stian87 - en blogg om MC, ølbrygging og mat

Legg inn av Stian87 »

gbruaset skrev: 03 jun 2017, 22:25 Så flink du er, Stian. Den ser bra ut. Jurist eller ikke.
Takk for det Geir!
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: Stian87 - en blogg om MC, ølbrygging og mat

Legg inn av Stian87 »

AlleBrukernavnErTatt skrev: 04 jun 2017, 11:38 Jeg lover! Godtar forkortelsen, brukernavnet var ikke 100% gjennomtenkt fra min side mtp å være aktiv på slikt forum :crazy:

Ble stilig forresten! Det er jo alltid gøy når man skrur litt på syklene selv :D
Takk for det, halve moroa er jo å skru litt selv, særlig når man får det til! Neste prosjekt blir å stramme kjedet, men trenger vist en 36mm pipenøkkel for det :sk?
Skogstrollet skrev: 04 jun 2017, 11:41 Det der ble jo flott! :thumleft
Tusen takk! Skal innrømme at jeg er litt fornøyd med meg selv!
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

AlleBrukernavnErTatt
Innlegg: 392
Registrert: 17 aug 2016, 12:32
Motorsykkelen din: StreetTriple RS '17
Sted: Oslo

Re: Stian87 - en blogg om MC, ølbrygging og mat

Legg inn av AlleBrukernavnErTatt »

Stian87 skrev: 04 jun 2017, 14:49
AlleBrukernavnErTatt skrev: 04 jun 2017, 11:38 Jeg lover! Godtar forkortelsen, brukernavnet var ikke 100% gjennomtenkt fra min side mtp å være aktiv på slikt forum :crazy:

Ble stilig forresten! Det er jo alltid gøy når man skrur litt på syklene selv :D
Takk for det, halve moroa er jo å skru litt selv, særlig når man får det til! Neste prosjekt blir å stramme kjedet, men trenger vist en 36mm pipenøkkel for det :sk?

Masse innafor sett på biltema :thumleft du kan se på skift av blinklys om du vil ha noe å skru på også, veldig enkelt og du må koble lednigner og god stemning :twothumbs: hadde clip-on blinklys på gaflene på forrige sykkel, ser drit bra ut
Braaaaaap

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: Stian87 - en blogg om MC, ølbrygging og matut

Legg inn av Stian87 »

Av og til gir livet deg en skikkelig en på trynet. Det er ikke nødvendigvis noe veldig alvorlig, men det kan være noe man har planlagt lenge og gledet seg til som skjærer seg. Slik var det for meg på fredag. :sk?

Jeg hadde planlagt Danmarks tur en lang tid, brukt mange timer på å studere vær, kart, funnet utstyr og pakket. Planleggingen er en del av moroa og jeg var full av forventninger til 2 dager med mc kjøring. Været var meldt så som så, men jeg tåler jo vann, og hadde en splitter ny regndress, padden var ladet og lå klar med ruten. Det var litt duskregn så jeg droppet å ta på dressen med en gang. Kjørte ut hjemmefra og var klar for ti timer i salen. :thumleft

Etter fem minutter ble det klart at kartet på Google-Maps ikke var sentrert, så jeg måtte stoppe. Jeg satte meg på og kjørte videre, et minutt senere åpnet himmelen seg og jeg måtte stoppe igjen. Jaja, litt mas, men jeg fikk på meg regndressen og kjørt videre. Det viste seg at jeg hadde glemt å feste beltet på regndressen, av igjen, av med hansker og sekk, fikse beltet og kjøre videre. :eh

Nå skulle jeg ihvertfsll ikke stoppe! Så jeg kjørt av gårde i øs pøs, glad og fornøyd - i 25 minutter- jeg måtte fylle bensin. Greit nok, full tank fikk jeg kjøpt på verdens minste sted, og så dura jeg videre i en hel time før jeg måtte på do. Halvannen time senere enda en dopause og en energidrikk, jeg hadde nå passert grensen. Etter en stund måtte jeg på do igjen. Og så var det tid for enda et bensinfyll, og også snart på tide å få seg noe å spise.

Jeg parkerte på mc'ern i Alingsås, et lite sted nord for Göteborg, spist ganske kjapt og kasta meg på sykkelen, gjorde god fart ned over motorveien, men vent.... Hvorfor lyste tegnet for ABS og traction control, og hvorfor viste speedometeret 0 km/t, og hva var den varseltrekanten? Jeg kjørt av og sjekket, alt så ut til å funke så jeg tenkte at det var noe hikke og kjørte videre. Så skjedde det igjen, jeg kjørt av og kontaktet mekanikeren på verkstedet jeg bruker. Han syntes dette var snodige greier, men mistenkte at det kunne være en sikring, og ba meg kjøre til Göteborg 50 km unna til et Ducativerksted der. Jeg satte meg på sykkelen og kjørt av gårde...

Det var tydelig at sykkelen ikke syntes det var noen fornuftig ide, for nå lyste alt av instrumenter, det blinket som et juletre og varselsblinken gikk i ett, jeg kjørte av heldigvis kom jeg meg bort til noen hus, jeg gikk av for å ringe mekanikeren igjen, men batteriet på telefonen var selvfølgelig tomt. Jeg fikk lov til å lade telefonen hos noen snille pensjonister, og fikk etter litt om og men ringt verkstedet. Ingen svarte. Jeg forsøkte å starte sykkelen, elektronikken virket, men ingen fyr på motoren. Fikk etterhvert tak i veihjelp, og kun 15 minutter senere satt jeg i en taubil, på vei til en låve ut i gokk som huset et av bordene beste ducati verksted.

Mekanikeren sa, det her er inte bra, da han så sykkelen. Fuck, tenkte jeg. Men han greide ikke finne feilen, og det varte å rakk, middagen i bryllupet jeg skulle i var for lengst bare å glemme, nå håpet jeg han bare fikk fikset sykkelen. Men selvfølgelig ikke, jeg endte med å måtte ta tog i seks timer, inkluderende bytter. Danjeg kon frem til københavn hadde jeg reist i 17 timer, var sliten og deppa, og omgitt av fulle folk. Toget videre fra København var innstilt, selvfølgelig. Jeg endte med å ta taxi til 900 norske :O

Så nå er jeg hjemme i Norge igjen, sykkelen er fortsatt 70 km nord for Göteborg, i en låve i ingenmannsland, og jeg er 2500 kr fattigere. Men bryllupet var bra :thumleft og jeg fikk heldigvis sittet på hjem med en kompis som kjørte en Aston Martin Rapid S, og det var jo litt artig.
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6967
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Stian87 - en blogg om MC, ølbrygging og mat

Legg inn av Jompa »

Sånn er det, shit happens når det passer aller minst.
Håper reparasjon av sykkeln ikke blir å koste en halv formue.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: Stian87 - en blogg om MC, ølbrygging og mat

Legg inn av xyvind »

:O No way! Du kødder! :O

Det der hadde jeg ikke orka ass. Italienere.. Det ser dessverre ut til å være typisk Ducati og Aprilia.. :[-X
På tide å få seg noe mer driftssikkert? :-k

AlleBrukernavnErTatt
Innlegg: 392
Registrert: 17 aug 2016, 12:32
Motorsykkelen din: StreetTriple RS '17
Sted: Oslo

Re: Stian87 - en blogg om MC, ølbrygging og mat

Legg inn av AlleBrukernavnErTatt »

aiai det der er kun kjipt mtp sykkelen :/ håper det går din vei fort!

funket regndressen bra da? :)
Braaaaaap

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22905
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Stian87 - en blogg om MC, ølbrygging og mat

Legg inn av Bjerknez »

Trist og høre. Det kan ikke være trivelig når sykkelen bryter sammen på langtur. En ting er et løst deksel, gåent hjullager (som er en slitasjedel) eller andre mer eller mindre uviktige ting, men motorhavari, der går grensen.

Ta kontakt med Cutless her inne. Han er ikke så aktiv her, men han hadde det samme problemet med sin splitter nye Ducati. Jeg husker ikke nøyaktig hva som ble gjort, men den var ut og inn på verksted flere ganger før dem fant feilen. ECU'en ble byttet så vidt jeg husker samt hele ledningsnettet, samt coiler og det som var.

Er så glad jeg har denne:
bmw.JPG
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Sist redigert av Bjerknez den 13 jun 2017, 17:31, redigert 2 ganger totalt.

Brukeravatar
Esveen
Innlegg: 514
Registrert: 26 des 2016, 19:21
Motorsykkelen din: BMW K1200RS / K100RS custom

Re: Stian87 - en blogg om MC, ølbrygging og mat

Legg inn av Esveen »

Synd å høre. Håper det ordner seg med sykkelen :)
BMW K1 1991 og BMW K100RS 1992

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: Stian87 - en blogg om MC, ølbrygging og mat

Legg inn av Stian87 »

Takk for alle tilbakemeldingene.

Jeg glemte å nevne det, men de fant tilsynelatende feilen rett før jeg dro. En elektrisk feil ved ABS-enheten, de må antakelig bytte enhet. Som betyr at den må bestilles fra Italia. Han hadde aldri sett dette på min modell sa mekanikeren, så det er vel typisk min uflaks. Men nå kjører jeg mye i all slags vær, og det har regnet mye i det siste. Tipper det er en relevant faktor. Vel sykkelen skal tåle vann...

Når det er sagt er dette en garantisak, så reparasjonen skal ikke koste meg et rødt øre. Gjennom Ducati Road Assistance Program jeg har krav på ca de samme tingene som du beskriver Bjerknez, bare to år i stedet for tre, men ikke en like fjollete kostnadsbegrensning som BMW.

Fortsatt er utgifter til tog i mellomtiden etc noe som ikke dekkes der. Jeg mener imidlertid at det er en direkte kostnad som følge av en mangel på sykkelen, og at sjappa jeg kjøpe den av må dekke det.

Regndressen fungerte bra forresten. Og xyvind sannsynligheten for at det blir noe tysk neste runde er blitt en del større
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22905
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Stian87 - en blogg om MC, ølbrygging og mat

Legg inn av Bjerknez »

Stian87 skrev: 13 jun 2017, 06:40 Takk for alle tilbakemeldingene.

Jeg glemte å nevne det, men de fant tilsynelatende feilen rett før jeg dro. En elektrisk feil ved ABS-enheten, de må antakelig bytte enhet. Som betyr at den må bestilles fra Italia. Han hadde aldri sett dette på min modell sa mekanikeren, så det er vel typisk min uflaks. Men nå kjører jeg mye i all slags vær, og det har regnet mye i det siste. Tipper det er en relevant faktor. Vel sykkelen skal tåle vann...

Når det er sagt er dette en garantisak, så reparasjonen skal ikke koste meg et rødt øre. Gjennom Ducati Road Assistance Program jeg har krav på ca de samme tingene som du beskriver Bjerknez, bare to år i stedet for tre, men ikke en like fjollete kostnadsbegrensning som BMW.

Fortsatt er utgifter til tog i mellomtiden etc noe som ikke dekkes der. Jeg mener imidlertid at det er en direkte kostnad som følge av en mangel på sykkelen, og at sjappa jeg kjøpe den av må dekke det.

Regndressen fungerte bra forresten. Og xyvind sannsynligheten for at det blir noe tysk neste runde er blitt en del større
Håper de har funnet feilen og at du er heldigere enn Cutless, slik at du slipper ut og inn av verksted flere ganger. Må du hente sykkelen eller får du den fraktet hjem?

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: Stian87 - en blogg om MC, ølbrygging og mat

Legg inn av Stian87 »

Bjerknez skrev: 13 jun 2017, 06:50 Håper de har funnet feilen og at du er heldigere enn Cutless, slik at du slipper ut og inn av verksted flere ganger. Må du hente sykkelen eller får du den fraktet hjem?
Takk for det! Jeg snakket en del med mekanikeren da jeg var der, og han fortalte at den feilen Cutless opplevde skjedde fra tid til annen på noen modeller, men siden han aldri hadde sett det på Monster 821 mente han at det nok var et engangstilfelle, så krysser fingrene for det.

Roadhjelpen skal dekke hjemfrakt av sykkelen, eller i det minste til Fredrikstad. Så må de bare huske å sende med kjøreklærne mine hjem, de lot jeg ligge.
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

WikingTnT
Innlegg: 826
Registrert: 13 des 2015, 13:22
Motorsykkelen din: Benelli TnT 1130 Sport Evo
Sted: Bartebyen

Re: Stian87 - en blogg om MC, ølbrygging og mat

Legg inn av WikingTnT »

xyvind skrev: 12 jun 2017, 22:44 :O No way! Du kødder! :O

Det der hadde jeg ikke orka ass. Italienere.. Det ser dessverre ut til å være typisk Ducati og Aprilia.. :[-X
På tide å få seg noe mer driftssikkert? :-k
Ahem....http://www.consumerreports.org/cro/news ... /index.htm

Svar