Stians logg - Ducati Diavel

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: Stians logg - BMW S1000R

Legg inn av Stian87 »

xyvind skrev: 10 jan 2018, 20:48 Herlig! Det er ikke mange ukene igjen nå Bilde jeg har i hvert fall begynt å glede meg allerede!
Nei det er sant det. Når pleier du å ta frem dama?

Jeg er i samme situasjon som du var i fjort våres. Skal ut i pappaperm i mars, så blir en del mindre kjøring i år desverre. Men håper å kunne ta det litt igjen på kveldstid og i helger, ettersom ungene er blitt større :thumleft
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: Stians logg - BMW S1000R

Legg inn av Stian87 »

Tiden går jammen fort når man har det slitsomt, og det er OL på TV! :thumleft

MC messig har det ikke skjedd all verden. Etter at jeg fikk sykkelen hjem til en lenge etterlengtet sammenkomst har jeg gjort vintervedlikeholdet (slengt over et laken). Jeg fikk også tatt en prat med han som leverte sykkelen, som viste seg å jobbe på utstyrs og delelageret til MCoslo, noe som var beileilig ettersom jeg skulle kjøpe meg ny hjelm. Etter litt småprat fikk jeg snakket på meg en hyggelig rabatt, så turen gitt til MC Oslo for en ny Shoei GT-AIR, mattsvart med blankt og speilvisir. :thumleft Dette er for øvrig en av de få tingene jeg har tenkt å kjøpe meg i år innenfor MC kategorien. Ellers på listen står det ny regndress, muligens et komfortsete til baiken, og muligens intercom. Etter å ha svidd av godt over 350 000 de siste to årene på motorsykkel er det greit å roe litt ned. :redface

Jeg hadde et forsikringsoppgjør med forsikringsselskapet mitt i høst i forbindelse med reparasjon av sykkelen, som skulle medført et bonus tap, men det ser ut som selskapet har glemt hele greia, eller bestemt seg for å være greie, jeg sitter i hvert fall meget stille i båten og later som ingen ting. :twothumbs:

Ved siden av en kid på snart ett år og en på snart fire har jeg hendene fulle med ny jobb. Men litt tid er det heldigvis blitt til å dyrke mine to andre (og vesentlig billigere hobbyer), nemlig ølbrygging og amerikansk fotball. Ølbrygging har det fine ved seg at det bare blir billigere og billigere jo mer man brygger, da jeg kjøpte utstyret kostet halvliteren rundt 350 kr, nå etter ca. 20 brygg er jeg nedi 23 kr, så nå begynner det virkelig å likne noe :thumleft :D . Jeg har vært "smart" og ønsket meg nytt utstyr til jul og bursdag slik at jeg sikrer meg noe jeg har lyst på uten at jeg selv trenger å bruke penger på det. :roll Av siste investeringer er refraktometer, utstyr til å kultivere fersk gjær og en helelektronisk gjærlås :knegg Jeg vurderer også å kjøpe et gammelt kjøleskap slik at jeg lettere kan kontrollere temperaturen i forbindelse med gjæring, selv om det hadde vært mye kulere å kjøpe en gjæringstank med innebygd termostat og varmeelement tilhørende glykokjøler :yeyeye

Amerikansk fotball er som MC, sesongavhengig, så de to tingene avløser hverandre ganske greit også. Når jeg også er med i en fantasyliga tar dette en del tid uten at det koster noe særlig mer enn litt effekter og et TV-abonnement. Når man havner på en hederlig tredjeplass er det faktisk også litt penger å hente også :D Dessverre røyk laget mitt ut av sluttspillet i det som tilsvarer semifinalen etter noe som kun kan kalles en deprimerende kamp med en patetisk prestasjon. Da var det enda godt at Patriots ikke fikk enda en seier, så har man i hvert fall noe å glede seg over.

Min kommende MC sesong blir nok ganske laber i forhold til antall turer og kjørte kilometer, sammenliknet med fjoråret. Selv om syndefloden bestemte seg for å slå til hver "%#¤%#¤&#¤ gang jeg var på langtur hadde jeg i hvert fall en del minnerike opplevelser, med både motorhavari og velt :O Om noen uker skal jeg nemlig ut i pappaperm (som er noe forlenget enn den normale kvoten) og skal surre rundt hjemme med en ny og noget krevende sjef frem til august. Det er heller ingen lengre turer planlagt på tapeten foreløpig. Jeg hadde håpet å få med meg et forumtreff, men det ser ut som de treffene som så langt er planlagt kræsjer med andre ting. Noen kveldsturer og forhåpentligvis dagsturer blir det kanskje likevel. :thumleft

Det var det for denne gang, var litt usikker på hva jeg skulle skrive, men jammen ble det litt tekst denne gangen også. Håper på en snarlig slutt på vinteren nå!
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6954
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Stians logg - BMW S1000R

Legg inn av Jompa »

Ny jobb, hva slags jobb da ?
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: Stians logg - BMW S1000R

Legg inn av Stian87 »

Jompa skrev: 23 feb 2018, 17:09 Ny jobb, hva slags jobb da ?
Personvernrådgiver på OUS, består primært av å ivareta personvernet til pasienter, godkjenne forskning, filming osv. Litt forskjellig innen personvern :)
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

gbruaset
Innlegg: 471
Registrert: 01 nov 2009, 16:10
Motorsykkelen din: 2011 Bmw F 800 GS
Sted: Oslo

Re: Stians logg - BMW S1000R

Legg inn av gbruaset »

Håper du får en super sesong, Stian!

Brukeravatar
haakeik
Innlegg: 717
Registrert: 17 mar 2016, 08:11
Motorsykkelen din: 2013 Moto Guzzi Stelvio NTX 1200
Sted: Asker området

Re: Stians logg - BMW S1000R

Legg inn av haakeik »

Ha, da kommer du til å få en god mentor, hvis du skal jobbe sammen med HT. Litt av ei dame, nesten som fantomet: snill med de snille og slem mot de slemme :twothumbs:

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: Stians logg - BMW S1000R

Legg inn av Stian87 »

gbruaset skrev: 24 feb 2018, 20:57 Håper du får en super sesong, Stian!
Takk Geir :thumleft
haakeik skrev: 24 feb 2018, 23:45 Ha, da kommer du til å få en god mentor, hvis du skal jobbe sammen med HT. Litt av ei dame, nesten som fantomet: snill med de snille og slem mot de slemme :twothumbs:
Hehe skal det ja! Jeg antar du kjenner til henne fra før av? :D
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

Brukeravatar
haakeik
Innlegg: 717
Registrert: 17 mar 2016, 08:11
Motorsykkelen din: 2013 Moto Guzzi Stelvio NTX 1200
Sted: Asker området

Re: Stians logg - BMW S1000R

Legg inn av haakeik »

Stian87 skrev: 25 feb 2018, 07:19
gbruaset skrev: 24 feb 2018, 20:57 Håper du får en super sesong, Stian!
Takk Geir :thumleft
haakeik skrev: 24 feb 2018, 23:45 Ha, da kommer du til å få en god mentor, hvis du skal jobbe sammen med HT. Litt av ei dame, nesten som fantomet: snill med de snille og slem mot de slemme :twothumbs:
Hehe skal det ja! Jeg antar du kjenner til henne fra før av? :D
Har møtt henne et par ganger som innleid konsulent hos SP. Hun er tøff å bryne seg på, men leverer man etter hennes krav og ønsker, så blir hun blid :) Hun kan faget sitt meget godt.

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: Stians logg - BMW S1000R

Legg inn av Stian87 »

haakeik skrev: 25 feb 2018, 23:25
Stian87 skrev: 25 feb 2018, 07:19
gbruaset skrev: 24 feb 2018, 20:57 Håper du får en super sesong, Stian!
Takk Geir :thumleft
haakeik skrev: 24 feb 2018, 23:45 Ha, da kommer du til å få en god mentor, hvis du skal jobbe sammen med HT. Litt av ei dame, nesten som fantomet: snill med de snille og slem mot de slemme :twothumbs:
Hehe skal det ja! Jeg antar du kjenner til henne fra før av? :D
Har møtt henne et par ganger som innleid konsulent hos SP. Hun er tøff å bryne seg på, men leverer man etter hennes krav og ønsker, så blir hun blid :) Hun kan faget sitt meget godt.
Hehe stemmer godt med min oppfatning av henne også :thumleft Artig sammentreff synes jeg :D
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: Stians logg - BMW S1000R - Sesongstart 2018

Legg inn av Stian87 »

Jeg har desverre ikke noen bilder, ettersom jeg er elendig til å ta dem og stort sett glemmer det. Skal være flinkere neste post.

Sesongen startet for meg forrige onsdag. Jeg skulle klippe meg i Oslo, så jeg fikk moren min til å komme inn til meg for å passe lillefar slik at jeg også fikk luftet meg litt. Det var en herlig dag med 16 pluss og sol, helt nydelig vær. Ble stort sett hovedveier på meg pga mye grus fortsatt, mulig jeg prøver meg på litt mer inspirerende veier etterhvert.

Andre turen skulle jeg inn til Ski, kommunen har førskt å lage grusvei utenfor der jeg bor (oppe på asfalten) så jeg kjørte i krypfart ut av gårdsplassen. Det ble litt skarp vinkel i kombinasjon med grus, så det endte med en velt. :sk? Utrolig typisk, sykkelen var helt nyreparert!!! :sorry det ble noen mindre skader på flere av de samme stedene, men ettersom farten var lav ble det mer som å legge ned sykkelen på bakken. Fryktelig irriterende, og jeg får tenke litt på om jeg skal bytte ut delene på sikt. Det er knapt synlige merker og det er i såfall kun snakk om to deler.

Litt dårlig start på sesongen for min del, men det skal ikke ødelegge gleden over å kunne kjøre igjen!
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

Brukeravatar
Dansekris
Innlegg: 1246
Registrert: 12 jun 2016, 18:21
Motorsykkelen din: T7
Sted: Oslo

Re: Stians logg - BMW S1000R - Sesongstart 2018

Legg inn av Dansekris »

Stian87 skrev: 19 apr 2018, 18:55 Jeg har desverre ikke noen bilder, ettersom jeg er elendig til å ta dem og stort sett glemmer det. Skal være flinkere neste post.

Sesongen startet for meg forrige onsdag. Jeg skulle klippe meg i Oslo, så jeg fikk moren min til å komme inn til meg for å passe lillefar slik at jeg også fikk luftet meg litt. Det var en herlig dag med 16 pluss og sol, helt nydelig vær. Ble stort sett hovedveier på meg pga mye grus fortsatt, mulig jeg prøver meg på litt mer inspirerende veier etterhvert.

Andre turen skulle jeg inn til Ski, kommunen har førskt å lage grusvei utenfor der jeg bor (oppe på asfalten) så jeg kjørte i krypfart ut av gårdsplassen. Det ble litt skarp vinkel i kombinasjon med grus, så det endte med en velt. :sk? Utrolig typisk, sykkelen var helt nyreparert!!! :sorry det ble noen mindre skader på flere av de samme stedene, men ettersom farten var lav ble det mer som å legge ned sykkelen på bakken. Fryktelig irriterende, og jeg får tenke litt på om jeg skal bytte ut delene på sikt. Det er knapt synlige merker og det er i såfall kun snakk om to deler.

Litt dårlig start på sesongen for min del, men det skal ikke ødelegge gleden over å kunne kjøre igjen!
Jeg kan trøste deg med at undertegnede også velta i dag. Glemte skivelåsen og gikk rett i bakken. Jeg har riktignok veltebøyler og handguards, så det gikk helt fint, men likevel!

Du kan tro det dugga på brillene noen minutter der.

Opp på hesten igjen!
Sist redigert av Dansekris den 19 apr 2018, 20:25, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4705
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: Stians logg - BMW S1000R - Sesongstart 2018

Legg inn av FredrikE24 »

Og jeg mista sykkelen første dagen med lappen :eh Så føler med deg! Veldig surt!

overlay
Innlegg: 333
Registrert: 01 mai 2017, 19:48
Motorsykkelen din: 2017 Triumph Street Triple RS
Sted: Fredrikstad

Re: Stians logg - BMW S1000R - Sesongstart 2018

Legg inn av overlay »

Stian87 skrev: 19 apr 2018, 18:55
Andre turen skulle jeg inn til Ski, kommunen har førskt å lage grusvei utenfor der jeg bor (oppe på asfalten) så jeg kjørte i krypfart ut av gårdsplassen. Det ble litt skarp vinkel i kombinasjon med grus, så det endte med en velt. :sk? Utrolig typisk, sykkelen var helt nyreparert!!! :sorry det ble noen mindre skader på flere av de samme stedene, men ettersom farten var lav ble det mer som å legge ned sykkelen på bakken. Fryktelig irriterende, og jeg får tenke litt på om jeg skal bytte ut delene på sikt. Det er knapt synlige merker og det er i såfall kun snakk om to deler.

Litt dårlig start på sesongen for min del, men det skal ikke ødelegge gleden over å kunne kjøre igjen!
Kondolerer :/
Var aldri uheldig å miste Ducatien i bakken?

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Stians logg - BMW S1000R - Sesongstart 2018

Legg inn av AJ »

Aj, aj, aj!
Ingen hyggelig opplevelse det der :sorry .
Men straks ergrelsen og muligens tilløpet til en bitteliten vårdeppers har lagt seg så er det bare å hive seg i salen igjen og glede seg over at ting tross alt ikke gikk verre.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Stians logg - BMW S1000R - Sesongstart 2018

Legg inn av Bjerknez »

Stian87 skrev: 19 apr 2018, 18:55 Jeg har desverre ikke noen bilder, ettersom jeg er elendig til å ta dem og stort sett glemmer det. Skal være flinkere neste post.

Sesongen startet for meg forrige onsdag. Jeg skulle klippe meg i Oslo, så jeg fikk moren min til å komme inn til meg for å passe lillefar slik at jeg også fikk luftet meg litt. Det var en herlig dag med 16 pluss og sol, helt nydelig vær. Ble stort sett hovedveier på meg pga mye grus fortsatt, mulig jeg prøver meg på litt mer inspirerende veier etterhvert.

Andre turen skulle jeg inn til Ski, kommunen har førskt å lage grusvei utenfor der jeg bor (oppe på asfalten) så jeg kjørte i krypfart ut av gårdsplassen. Det ble litt skarp vinkel i kombinasjon med grus, så det endte med en velt. :sk? Utrolig typisk, sykkelen var helt nyreparert!!! :sorry det ble noen mindre skader på flere av de samme stedene, men ettersom farten var lav ble det mer som å legge ned sykkelen på bakken. Fryktelig irriterende, og jeg får tenke litt på om jeg skal bytte ut delene på sikt. Det er knapt synlige merker og det er i såfall kun snakk om to deler.

Litt dårlig start på sesongen for min del, men det skal ikke ødelegge gleden over å kunne kjøre igjen!
Hadde samme opplevelse som deg for et par år siden med gamlesykkelen (S1000R). Jeg kjørte vel i 10km/t når jeg veltet i gjørma på fjellet, inni en tunnel. Ikke direkte store skader, men for en som meg som er litt pirkete, så klarte jeg ikke helt å leve med disse skadene. Dog klarte jeg kunststykket og delvis reparere sykkelen selv, med litt moralsk støtte fra en kjørekompis i Halden og en annen bekjent med god kjennskap til å skru generelt. Etter bytte av sidedeksel og det sorte plastdekselet under (det som går rundt radiatoren) samt inspeksjonsdekselet på høyre side, så så den ny ut igjen. Det høyre styreloddet fikk seg også en skikkelig skrape, men den smørte jeg litt hammerlakk på så da var den "fikset". Tok ikke det så tungt. Den er jo uansett lett og bytte.

Når jeg byttet inn sykkelen fikk jeg derimot beskjed fra forhandler at bremsepedalen var bøyd. Det hadde jeg ikke merket selv faktisk, men jeg så bremsepedalen på den nye til sammenligning og den var ganske heftig bøyd. Merkelig at jeg ikke oppdaget dette. Men det kostet ca. en 1000-lapp for en ny og dem byttet den for ett par hundrelapper, så ingen big deal.

Totalt sett så kostet denne velten meg rundt 5.000 kroner i deler og en drøy 1000-lapp for bremsepedalen. Jeg synes ikke det var så ille pris egentlig...
IMG_1564.JPG
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Svar