Øvelseskjøring

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Bekelo1
Innlegg: 3
Registrert: 25 apr 2017, 00:13
Motorsykkelen din: Din MC her

Øvelseskjøring

Legg inn av Bekelo1 »

Jeg har startet opplæring i klasse A
Teoriprøven er bestått, og håpet er at noen kunne hjelpe meg med øvelseskjøring.
Jeg bor i Ås (follo) har Yamaha xj600
Jeg har ikke intercomen, men muligheten med å bruke telefon er der. Min første kjøretime skal jeg ha førstkommende Fredag

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22848
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Øvelseskjøring

Legg inn av Bjerknez »

Det skulle jeg gjerne gjort, men dessverre så har jeg ikke hatt lappen lenge nok til at jeg har lov. Men jeg vet Tor2502 her inne kan være verdt å spørre. Han bor ikke langt fra Tusenfryd. Kanskje leser han denne tråden, men han har ikke vert veldig aktiv her inne i det siste.

Kan sende han link til denne posten på Face så dukker han kanskje opp med et svar :)

Brukeravatar
tor2502
Innlegg: 545
Registrert: 19 mar 2013, 00:23
Motorsykkelen din: 19 HD Ultra Limited
Sted: Holmestrand

Re: Øvelseskjøring

Legg inn av tor2502 »

Hei å hå Bjerknez long time ago now.
Riktig det at jeg ikke har vært særlig aktiv man har litt mye å fylle dagene med, det blir liksom ikke tid til alt, noe må nedprioriteres.
Er ikke så veldig gira på å drive med øvelseskjøring, det første er tiden og det andre er at jeg mener at kjøreopplæringen er for dårlig pr idag fra kjøreskolene, i dette tilfellet har han ikke startet med kjøringen enda.
Sist holdt vi på å bli nedkjørt i en rundkjøring pga feil plassering av eleven , plassering i en rundkjøring er alfa og omega det er faen meg viktigere enn å lære å rægge damer. I dette tilfellet hadde eleven bare oppkjøringen igjen, men nok om det.

Skulle det skje noe under øvelseskjøring er det mitt ansvar. Når det gjelder kommunikasjon fungerer mobil elendig det bør være skikkelig
2-veis kommunikasjon.
Det finnes sikkert en eller annen her inne eller andre plasser på nett som kan være behjelpelig med øvelseskjøring.
Tor2502
-06 HD V-ROD CVO - Solgt -
-13 HD Roadking 110th Anniversary - Solgt -
-19 HD Ultra Limited - Tilsalgs -
-99 Honda Valkyrie CT Tourer- Selges aldri! -
-15 Honda CBF

Bekelo1
Innlegg: 3
Registrert: 25 apr 2017, 00:13
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: Øvelseskjøring

Legg inn av Bekelo1 »

Hei Tor2502
Jeg har kjørt masse masse fra sent på 80 tallet. Kjørt bil i 27 år samt crosser på bane etc. Startet kjøring med tMC for 10 år siden, men da stoppet det av seg seg selv grunnet skilsmisse. Som sagt så har jeg egen mc, og er 45 år så litt ekstra ansvar til min egen kjøring har jeg👍(Selvinnsikt) Jeg øvelseskjører med en kamerat i Fredrikstad, men det blir ikke akkurat daglig. (Avstand Ås-Fredrikstad med motorsykkel blir slitsomt for han😅 Kan jeg sende deg en pm? Så vi kan ta en prat, så du får et inntrykk av meg? Siden du bor på Vinterbro, så kanskje vi til og med kjenner hverandre?💪

Bekelo1
Innlegg: 3
Registrert: 25 apr 2017, 00:13
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: Øvelseskjøring

Legg inn av Bekelo1 »

Toveis komm kan jeg få tak i på dagen, hvis det er det som avgjør

Brukeravatar
tor2502
Innlegg: 545
Registrert: 19 mar 2013, 00:23
Motorsykkelen din: 19 HD Ultra Limited
Sted: Holmestrand

Re: Øvelseskjøring

Legg inn av tor2502 »

Bekelo1 skrev: 25 apr 2017, 08:33 Kan jeg sende deg en pm? Så vi kan ta en prat, så du får et inntrykk av meg? Siden du bor på Vinterbro, så kanskje vi til og med kjenner hverandre?💪
Bare send PM , vi. kan jo ta en kaffe en dag en plass.
Tor2502
-06 HD V-ROD CVO - Solgt -
-13 HD Roadking 110th Anniversary - Solgt -
-19 HD Ultra Limited - Tilsalgs -
-99 Honda Valkyrie CT Tourer- Selges aldri! -
-15 Honda CBF

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22848
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Øvelseskjøring

Legg inn av Bjerknez »

Å hvis dere vil ha med en til på tur så ikke vær sjenerte med å spørre :roll

Brukeravatar
supersic
Innlegg: 458
Registrert: 31 jan 2016, 14:54
Motorsykkelen din: SpeedTriple
Sted: Skedsmokorset

Re: Øvelseskjøring

Legg inn av supersic »

Bekelo1 skrev: 25 apr 2017, 08:33 Hei Tor2502
Jeg har kjørt masse masse fra sent på 80 tallet. Kjørt bil i 27 år samt crosser på bane etc. Startet kjøring med tMC for 10 år siden, men da stoppet det av seg seg selv grunnet skilsmisse. Som sagt så har jeg egen mc, og er 45 år så litt ekstra ansvar til min egen kjøring har jeg👍(Selvinnsikt) Jeg øvelseskjører med en kamerat i Fredrikstad, men det blir ikke akkurat daglig. (Avstand Ås-Fredrikstad med motorsykkel blir slitsomt for han😅 Kan jeg sende deg en pm? Så vi kan ta en prat, så du får et inntrykk av meg? Siden du bor på Vinterbro, så kanskje vi til og med kjenner hverandre?💪
Skaffer du ett par gule vester fra Biltema og noe som er kompatibelt med Sena 10U kan jeg kjøre litt med deg jeg

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Øvelseskjøring

Legg inn av Globe »

Jeg stiller også som "medheng" hvis en ønsker å ha med flere på tur :-) Øvelse gjør mester :-)

suzuki
Innlegg: 34
Registrert: 31 mar 2017, 20:39
Motorsykkelen din: suzuki gsxr 1000 k2

Re: Øvelseskjøring

Legg inn av suzuki »

Kan prøve få til det bor i Moss

suzuki
Innlegg: 34
Registrert: 31 mar 2017, 20:39
Motorsykkelen din: suzuki gsxr 1000 k2

Re: Øvelseskjøring

Legg inn av suzuki »

Bare si i fra når det passer

Svar