Geso's skriblerier

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Pollti

Re: Geso's Yamaha XJ900 Diversion.

Legg inn av Pollti »

Følg motor produsentens anbefaling. Og bland for guds skyld ikke helsynt med mineral olje !!!! Er mineral olja ikke cracket så kan det danne seg sediment-i S V Æ R E - mengder. Og da kan det bli ånkli trøbbel med motoren. Om det samme kan skje med halvsynt og mineraloje vet jeg ikke.

Ragnhild

Re: Geso's Yamaha XJ900 Diversion.

Legg inn av Ragnhild »

Pollti skrev:Men nå må du pitle deg ut på kjøkkenet. Brosmenattmat hadde smakt. :prf
Åja, så det var den dagen i dag :sorry
Uansett ble det pizza siden sønn 1 var innom og fiksa på data'n

Pollti

Re: Geso's Yamaha XJ900 Diversion.

Legg inn av Pollti »

Nå har stappa 1,9 kg wiener pølse i brødluka i løpet av 36 timer. Ensformig mat. :sorry

Gammelgutt

Re: Geso's Yamaha XJ900 Diversion.

Legg inn av Gammelgutt »

Er det no godt med kalde wiener, du som ikke kan bruke komfyren. :terge

Brukeravatar
Geso
Innlegg: 208
Registrert: 10 mai 2009, 19:26
Motorsykkelen din: BMW R1200RT
Sted: Rælingen

Re: Geso's Yamaha XJ900 Diversion.

Legg inn av Geso »

Nå er sommerferien over, og MC turene ble ikke helt som planlagt.
Det skyldes først og fremst at jeg ikke gidder å legge ut på tur dersom det er stor sannsynlighet for at det blir regnvær store deler av turen.
Sommeren i år har ( i hvertfall her østpå) som de fleste har fått med seg vært relativt fuktig.
Det ble derfor ikke noe av turen til sørvestlandet, men vi har da kjørt litt likevel.

Søndag 26 juli tok vi turen fra Tjøme, via masse morsomme veier, og tilbake igjen. (Se kartet). Det ble en tur på 506 kilometer.

Bilde

Vi kjørte via Vindfjelltun, Siljan, Telemarkskanalen

Bilde

Langs Flåvann og til Kviteseid var det en morsom vei. Det var relativt smalt, men fin asfalt.
Bilde


Vi spiste lunch i Seljord, og kjørte deretter via Tuddal til Rjukan
[youtube]6rnvD_pnAs8[/youtube]

Måtte tanke i Rjukan, og da begynte klokka å bli slik at det var på tide å reise hjemmover.

Hjemturen gikk via Kongsberg, Hvittingfoss og tilbake til Tjømelandet.

Konemor og jeg var enig om at det var en fin tur.

Geir
Er ikke så flink, men veldig ivrig!

Pollti

Re: Geso's Yamaha XJ900 Diversion.

Legg inn av Pollti »

Når begynner hun å øvelskjøre da ?

Brukeravatar
Geso
Innlegg: 208
Registrert: 10 mai 2009, 19:26
Motorsykkelen din: BMW R1200RT
Sted: Rælingen

Re: Geso's Yamaha XJ900 Diversion.

Legg inn av Geso »

Pollti skrev:Når begynner hun å øvelskjøre da ?
Det gjenstår å se det, Pollti - når jeg begynner å øvelseskjøre.... Time will show!
Er ikke så flink, men veldig ivrig!

Pollti

Re: Geso's Yamaha XJ900 Diversion.

Legg inn av Pollti »

Javel Fru Geso HG!!! :knegg :knegg Vi kjørte "ruta" via Haug til skolen og så videre til Verdens Ende i dag. Det gikk veldig bra selv om det begynte å regne. Siden jeg er så innmari smart så hadde jeg ikke på meg kjørebuksa på så da returnerte Haus Gestapo for å hente den \:D/ Ny solotur som hun gjorde uten å nøle, det er jeg godt fornøyd med. At jeg var kliss klass gjennomvåt før hun var tilbake bare overser som den særs forståelsfulle ektemann som jeg er. :notlistening
Du har lite å grue deg for. Bare å følge i slitesporene på P plassen 1 million ganger det. :=D> Dette klarer du så fint. Kim-Il Comet står i garasjen den og nøkkelen vet du hvor kan hentes.

Brukeravatar
Geso
Innlegg: 208
Registrert: 10 mai 2009, 19:26
Motorsykkelen din: BMW R1200RT
Sted: Rælingen

Re: Geso's Yamaha XJ900 Diversion.

Legg inn av Geso »

Ja slik er det. Skal ikke være borte fra PC'n mere enn noen minutter før Konemor benytter anledningen til å skrive litt.
Og slik du holder på Pollti, er jeg snart nødt til å ta med Konemor ut og prøve......
Som jeg har sagt før, jeg holder deg ansvarlig............ :)

Forøvrig går gråværsdagene med på å forberede høsten og vinteren i heimen.
I fjor investerte vi i varmepumpe i heimen, og i år står den gamle peisen for tur til å skiftes.
Bilde

Nå skal det monteres en elementpeis, men før det skal det visnok legges skifer på veggene :notworthy:

Så da er det bare å løpe rundt å leite etter skifer som blir godkjent av Konemor :-k

og slik går dagene.....


Geir
Er ikke så flink, men veldig ivrig!

Pollti

Re: Geso's Yamaha XJ900 Diversion.

Legg inn av Pollti »

Å grittifysen ! Ser ikke pen ut akkurat nå hosa deg Geso. Gestapo knurrer i heimen hun og pga en vegg uten tapet :8-[ Det sjenerer ikke meg, hun kan tapetsere selv !! :knegg :knegg

Brukeravatar
Geso
Innlegg: 208
Registrert: 10 mai 2009, 19:26
Motorsykkelen din: BMW R1200RT
Sted: Rælingen

Re: Geso's Yamaha XJ900 Diversion.

Legg inn av Geso »

Pollti skrev:Å grittifysen ! hun kan tapetsere selv !! :knegg :knegg

Slik turte jeg også å skrive, helt til jeg oppdaget at Konemor leste her inne :- :-


Geir
Er ikke så flink, men veldig ivrig!

Pollti

Re: Geso's Yamaha XJ900 Diversion.

Legg inn av Pollti »

Da er det bare en ting å gjøre og det er streik ! Gjørre sjæl er min sang. Og det går bra,veldig bra. Ihvertfall helt til hun setter hun Ørneblikket på mine lyseblå så hardt at det freser på innsiden av bakhodet. :sorry

Brukeravatar
Geso
Innlegg: 208
Registrert: 10 mai 2009, 19:26
Motorsykkelen din: BMW R1200RT
Sted: Rælingen

Re: Geso's Yamaha XJ900 Diversion.

Legg inn av Geso »

Nå er det lenge siden undertegnede har fått kjørt MC.
Det skyldes det faktum at tiden ikke strekker til ](*,)

Nå nærmer i hvertfall oppussingsprosjektet seg slutten, og jeg kan begynne på nye prosjekter.
Campingvogna er kjørt på fjellet, så nå venter vi på en fin høst i fjellet.
Bilde

Har investert i varmeholker, og kjal i løpet av uka montere disse.
Kjøpte samme type som AJ, og har tenkt å følge hans montasjeanvisning. http://forum.mcsiden.com/viewtopic.php?f=16&t=678
Deretter blir det tur igjen :)


Ha en fin dag
Geso
Er ikke så flink, men veldig ivrig!

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37850
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Geso's Yamaha XJ900 Diversion.

Legg inn av AJ »

Geso skrev: Har investert i varmeholker, og kjal i løpet av uka montere disse.
Kjøpte samme type som AJ, og har tenkt å følge hans montasjeanvisning. http://forum.mcsiden.com/viewtopic.php?f=16&t=678
Deretter blir det tur igjen :)


Ha en fin dag
Geso
De vil du helt sikkert bli fornøyd med.
Husk å være ytterst forsiktig når du fester foliene slik at du unngår luftlommer! Flatene må være godt reingjort og fest elementene (foliene) med strips, stram godt til (men ikke for hardt!) og la det stå slik en stund (et kvarter, 20 minutter, kanskje...?) før du setter på plass holkene igjen.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Pollti

Re: Geso's Yamaha XJ900 Diversion.

Legg inn av Pollti »

Du må gjøre ferdig peisen du ! :terge

Svar