It's easy on a Triumph.

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
EgilR
Innlegg: 8
Registrert: 26 apr 2017, 21:01
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V85 -21

It's easy on a Triumph.

Legg inn av EgilR »

Etter drøyt 30 år med mer eller mindre tilårskomne Triumpher var tiden inne til å tenke nytt. Da den gamle kroppen min ikke lenger setter særlig pris på å krype rundt I garasjen for å pusle og skru måtte det bli noe helt nytt. For enkelhets skyld er jeg ganske ensporet når det gjelder motorsykler så det kokte ned til hvilke Triumph som falt mest I smak. Valget sto mellom fornuftige Tiger Sport eller mer spennende Thruxton 1200. Da jeg er varsom med å blande fornuft og mc-handel måtte det bli Thruxton.
Vel, for liksom å late som jeg var litt seriøs dro jeg på mc-messa og beså og prøvesatt litt av hvert. På messa gjorde jeg en avtale med Geir hos Classic Motorcycles i Sem om å stikke bortom butikken for en allvorsprat. For å gjøre historien litt mindre lang, hentet jeg min splitter nye Triumph Thruxton 1200R siste lørdagen i april. Rakk innkjøring, 1. gangsservice og mer innkjøring før jeg dro på jobb uti havet 9. mai. Hadde blandt annet en deilig tur fra Grenland til Lindesnes i luskefart.
I dag 24.mai er jeg klar for hjemreise, sykkelen står i garasjen, ferdig innkjørt, vasket og polert med nysmurt kjede. Regner med at Triumphen skal få stekt litt på beina i helgen ja.
Satster på å komme med noen kjørerapporter etterhvert.

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22842
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: It's easy on a Triumph.

Legg inn av Bjerknez »

Gratulerer med flott sykkel :thumleft

Men det var vel tilfeldigvis ikke deg jeg møtte på Høk i Sarpsborg sist søndag?
Var en der som nylig hadde kjøpt en slik som jeg kom i prat med...

Uansett.. flere innlegg ønskes :)

EgilR
Innlegg: 8
Registrert: 26 apr 2017, 21:01
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V85 -21

Re: It's easy on a Triumph.

Legg inn av EgilR »

Nei, det var nok ikke meg for jeg var på jobb på Haltenbanken.

EgilR
Innlegg: 8
Registrert: 26 apr 2017, 21:01
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V85 -21

Re: It's easy on a Triumph.

Legg inn av EgilR »

Kristi himmelfartsdag var jeg også på farta. Kjørte 52 mil, hovedsakelig på telemarksveier. Da jeg ikke akkurat er stort orienteringstalent forsøker jeg nå konseptet å kjøre hele fylkes og riksveier. Ser ut til å fungere bra så langt, i går ble det FV37 fra Kongsberg til Åmot og FV38 fra Åmot til Kragerø med en avstikker oppom hytta på Skafsåheia. Kjempesuksess, mange fine svinger, fint vær og mye vakker utsikt. Kunne med stor tilfredshet konstatere at svært mange andre var ute på tohjulingene sine også, kan ikke huske å ha møtt så mange motorsykler på svingete telemarksveier noen gang. Og dette er bare begynnelsen, sesongen er bare så vidt i gang.

ZZR-Erling

Re: It's easy on a Triumph.

Legg inn av ZZR-Erling »

Gratulere med en flott MC!

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2636
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: It's easy on a Triumph.

Legg inn av Olav K »

Grattis med flott og kul sykkel. Prøvde en sånn i august i fjor og storkoste meg. :thumleft
Håper du får mange fine turer i sommer..og somrene som kommer :vs
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

EgilR
Innlegg: 8
Registrert: 26 apr 2017, 21:01
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V85 -21

Re: It's easy on a Triumph.

Legg inn av EgilR »

Det har blitt endel kjøring på Triumphen i det siste. I himmelfartshelga var jeg gressenkemann og tilbrakte mye tid på veiene i Telemark og på sørlandet. Brukte hytta på Skafså som utgangspunkt og kjørte blant annet hele FV 42 fra Arendal til Egersund, alle tiders vei med ganske lite trafikk, flott landskap og mange fine svinger. Møtte overraskende mange andre på motorsykkel og det setter jeg pris på.
Suleskardveien ble også forsert, litt tidlig på formiddagen så det var lite trafikk der også.
I nærheten av Setesdalen traff jeg en kar på Adventure, vi kunne utveksle litt misunnelse, jeg misunte han som fikk med kona på tur og han misunte nok meg på Thruxton som kunne kjøre akkurat som jeg lystet uten å få direkte tilbakemeldinger på kjørestilen.
Og så var det jo et fantastisk vær helt til søndag og hjemreise men jeg var heldig og kjørte hjem på bare delvis våte veier. Langs Vråvann var det tørt og fint og nesten ikke en bil. Fin å få brukt gummien ut mot kantene på dekka også. Fra torsdag til søndag ble det ca 160 stort sett deilige svingete mil. Gøy med ny sykkel.

Brukeravatar
TGR
Innlegg: 1023
Registrert: 16 jan 2017, 19:58
Motorsykkelen din: BMW K1200LT
Sted: Stathelle

Re: It's easy on a Triumph.

Legg inn av TGR »

Nå har jeg egentlig aldri vært nevneverdig opptatt av engelske jernhester, og har følgelig heller ikke mye kunnskap om det som kommer fra UK, altså etter Triton-tida.... :)
Men, denne var grisefet ! :twothumbs:

Grattis med fet sykkel :thumleft

Svar