Barskes blog-biker-logg

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Barskes blog-biker-logg

Legg inn av Bjerknez »

Jeg kjørte faktisk en Brutale Dragster 800RR for noen uker siden. Flott sykkel det :)

Brukeravatar
barske
Innlegg: 272
Registrert: 10 jun 2017, 14:33
Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter V4S
Sted: Trondheim

Re: Barskes blog-biker-logg

Legg inn av barske »

JK95 skrev: 27 mai 2018, 23:37 Gratulerer med en av få sykler jeg vil innrømme at er penere å se på enn min egen :yeyeye
Gleder meg til å se den irl, og til å se om du klarer å holde felgene rene :knegg
Takker :thumleft

Jeg har kjerring-og-unge-fri fra i morgen tidlig og ut uka. Kommer nok mer eller mindre til å sitte på sykkelen når man ikke er på jobb :lol
Så bare si i fra..
Bjerknez skrev: 27 mai 2018, 23:45 Jeg kjørte faktisk en Brutale Dragster 800RR for noen uker siden. Flott sykkel det :)
Ja visst er den det :) Hvordan vil du si den er mot bimmern din?

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Barskes blog-biker-logg

Legg inn av Bjerknez »

barske skrev: 27 mai 2018, 23:55
JK95 skrev: 27 mai 2018, 23:37 Gratulerer med en av få sykler jeg vil innrømme at er penere å se på enn min egen :yeyeye
Gleder meg til å se den irl, og til å se om du klarer å holde felgene rene :knegg
Takker :thumleft

Jeg har kjerring-og-unge-fri fra i morgen tidlig og ut uka. Kommer nok mer eller mindre til å sitte på sykkelen når man ikke er på jobb :lol
Så bare si i fra..
Bjerknez skrev: 27 mai 2018, 23:45 Jeg kjørte faktisk en Brutale Dragster 800RR for noen uker siden. Flott sykkel det :)
Ja visst er den det :) Hvordan vil du si den er mot bimmern din?
Utseendemessig, så er jo Dragstern veldig flott. Den er skikkelig påkostet med tanke på utseendet. På langtur er den jo nesten ubrukelig da den ikke har bagasjemuligheter bak og dårlig nok på tanken. Den ble litt i minste laget for meg størrelsesmessig. Jeg synes jeg fikk styret for nærme kroppen.

Motormessig var den faktisk litt morsom og lyden når man dro på litt var fantastisk. Ser man bort fra manglende bagasjeløsninger og det faktum at den var litt for liten til meg, så var det isolert sett en god sykkel.

Men sammenlignet med Bimmern så taper den stort. Skikkelig overpriset sykkel og i den prisklassen får man tross alt en toppspekket Superduke 1290R, Yamaha MT10, Aprillia Tuono og selvsagt en BMW S1000R, inkludert en to ukers tur på kontinentet.

Så sammenlignet med Bimmern i mitt hode så ligger den bak på alt, og samtidig koster den skjorta. Utseendet går i Dragteren sin favør, men dessverre går designet ut over det praktiske og da faller den igjennom (for meg)

Men det betyr ikke at det er en dårlig sykkel. Det er faktisk en av de mer hyggelige syklene jeg har prøvekjørt så langt. Skulle jeg valgt en sykkel i 800cc klassen i dag, så hadde det blitt Street Triple RS. 100.000 billigere og minst like god sykkel.

Den er rett og slett kraftig overpriset. :redface

JK95
Innlegg: 1081
Registrert: 29 okt 2011, 16:48
Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter 1098
Sted: Trondheim

Re: Barskes blog-biker-logg

Legg inn av JK95 »

barske skrev: 27 mai 2018, 23:55
JK95 skrev: 27 mai 2018, 23:37 Gratulerer med en av få sykler jeg vil innrømme at er penere å se på enn min egen :yeyeye
Gleder meg til å se den irl, og til å se om du klarer å holde felgene rene :knegg
Takker :thumleft

Jeg har kjerring-og-unge-fri fra i morgen tidlig og ut uka. Kommer nok mer eller mindre til å sitte på sykkelen når man ikke er på jobb :lol
Så bare si i fra..
Kommer hjem fra jobb i morgen kveld, så mulig vi kan få til noe på onsdagskvelden :thumleft På dagtid må jeg få gjort klar både min og dama sin sykkel for langtur :twisted

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: Barskes blog-biker-logg

Legg inn av Stian87 »

Grattis med ny bike Barske! Helt nydelig utseende på den! Er vel et solid hakk opp fra forrige sykkel regner jeg med?
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

WikingTnT
Innlegg: 826
Registrert: 13 des 2015, 13:22
Motorsykkelen din: Benelli TnT 1130 Sport Evo
Sted: Bartebyen

Re: Barskes blog-biker-logg

Legg inn av WikingTnT »

Gratulerer :thumleft :thumleft - no begynner det å ligne noe , 2 Italos ila kort tid i nabostrøket :yeyeye . Tøff sykkel og endelig noe å glede seg til for polering og vask :knegg
Er med på Onsdag hvis det blir ITALO - treff :thumleft

olela
Innlegg: 133
Registrert: 26 jul 2016, 09:11
Motorsykkelen din: N/A
Sted: Skien
Kontakt:

Re: Barskes blog-biker-logg

Legg inn av olela »

Dæven døtte for en sykkel. I mine øyne noe av det lekreste som er på to hjul. Og ekstra spennende med noe du ikke møter så ofte :D

WikingTnT
Innlegg: 826
Registrert: 13 des 2015, 13:22
Motorsykkelen din: Benelli TnT 1130 Sport Evo
Sted: Bartebyen

Re: Barskes blog-biker-logg

Legg inn av WikingTnT »

Bjerknez skrev: 28 mai 2018, 07:04
barske skrev: 27 mai 2018, 23:55
JK95 skrev: 27 mai 2018, 23:37 Gratulerer med en av få sykler jeg vil innrømme at er penere å se på enn min egen :yeyeye
Gleder meg til å se den irl, og til å se om du klarer å holde felgene rene :knegg
Takker :thumleft

Jeg har kjerring-og-unge-fri fra i morgen tidlig og ut uka. Kommer nok mer eller mindre til å sitte på sykkelen når man ikke er på jobb :lol
Så bare si i fra..
Bjerknez skrev: 27 mai 2018, 23:45 Jeg kjørte faktisk en Brutale Dragster 800RR for noen uker siden. Flott sykkel det :)
Ja visst er den det :) Hvordan vil du si den er mot bimmern din?
Utseendemessig, så er jo Dragstern veldig flott. Den er skikkelig påkostet med tanke på utseendet. På langtur er den jo nesten ubrukelig da den ikke har bagasjemuligheter bak og dårlig nok på tanken. Den ble litt i minste laget for meg størrelsesmessig. Jeg synes jeg fikk styret for nærme kroppen.

Motormessig var den faktisk litt morsom og lyden når man dro på litt var fantastisk. Ser man bort fra manglende bagasjeløsninger og det faktum at den var litt for liten til meg, så var det isolert sett en god sykkel.
Trenger ikke mer bagasje enn detta : jeg har bla kjørt til Alicante og retur samt 7 Alpeturer med omtrent samme konfigurasjon
Dragster-bagasje.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Barskes blog-biker-logg

Legg inn av Bjerknez »

Alt er mulig, selv om det ikke er optimalt. Ser ganske trangt ut der, vertfall for en som meg :) Det blir rett og slett for trangt for meg. Sykkelen er jo ikke spesielt stor fra før heller. men alt er så klart mulig :)

WikingTnT
Innlegg: 826
Registrert: 13 des 2015, 13:22
Motorsykkelen din: Benelli TnT 1130 Sport Evo
Sted: Bartebyen

Re: Barskes blog-biker-logg

Legg inn av WikingTnT »

Finnes også en plate som kjapt kan monteres hvis man vil ha det litt romsligere :
Dragster bagasje 2.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
barske
Innlegg: 272
Registrert: 10 jun 2017, 14:33
Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter V4S
Sted: Trondheim

Re: Barskes blog-biker-logg

Legg inn av barske »

Jeg skal ikke på langtur så dette bekymrer meg ikke nevneverdig. Har byttet ut tankveska med ryggsekk jeg og Wiking ;)

Tenkte mest på kjøreegenskapene Bjerknez.. Har ikke kjørt s1000r, men prøvde en ny tuono på roadshow her for ikke lengesiden.

Sammenlignet med den syns jeg faktisk denne er hakket råere. På tuonoen hadde jeg en litt for fremoverlent kjørestilling.

Det meste faller vel uansett på egne følelser og preferanser.
Stian87 skrev: 28 mai 2018, 07:53 Grattis med ny bike Barske! Helt nydelig utseende på den! Er vel et solid hakk opp fra forrige sykkel regner jeg med?
Takker! En solid oppgradering vil jeg påstå :)
olela skrev: 28 mai 2018, 08:24 Dæven døtte for en sykkel. I mine øyne noe av det lekreste som er på to hjul. Og ekstra spennende med noe du ikke møter så ofte :D
Takk takk :)

Brukeravatar
barske
Innlegg: 272
Registrert: 10 jun 2017, 14:33
Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter V4S
Sted: Trondheim

Re: Barskes blog-biker-logg

Legg inn av barske »

WikingTnT skrev: 28 mai 2018, 08:11 Gratulerer :thumleft :thumleft - no begynner det å ligne noe , 2 Italos ila kort tid i nabostrøket :yeyeye . Tøff sykkel og endelig noe å glede seg til for polering og vask :knegg
Er med på Onsdag hvis det blir ITALO - treff :thumleft
Onsdag passer fint for meg. Er klar etter kl 14.30 :)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Barskes blog-biker-logg

Legg inn av Bjerknez »

barske skrev: 28 mai 2018, 09:26 Jeg skal ikke på langtur så dette bekymrer meg ikke nevneverdig. Har byttet ut tankveska med ryggsekk jeg og Wiking ;)

Tenkte mest på kjøreegenskapene Bjerknez.. Har ikke kjørt s1000r, men prøvde en ny tuono på roadshow her for ikke lengesiden.

Sammenlignet med den syns jeg faktisk denne er hakket råere. På tuonoen hadde jeg en litt for fremoverlent kjørestilling.

Det meste faller vel uansett på egne følelser og preferanser.
Har ikke kjørt Tuono, men kjøreegenskapene er nok uansett gode nok og det kommer nok også litt ann på hvordan man kjører. Litt aktiv kjøring tror jeg de aller fleste sykler takler. Dragstern var svingvillig og fin.

På langturer og aktiv kjøring foretrekker jeg å sitte "i" sykkelen og ikke "på" den. Så der er vi nok uenige. Men man blir vant til det meste og man må bare kjøpe den sykkelen som passer en best.

Dragster 800RR og S1000R samt Tuono kan rett og slett ikke sammenlignes. Dragster er en flott, men litt sær sykkel som koster alt for mye. Men tøff og se på og morsom, det er den :)

WikingTnT
Innlegg: 826
Registrert: 13 des 2015, 13:22
Motorsykkelen din: Benelli TnT 1130 Sport Evo
Sted: Bartebyen

Re: Barskes blog-biker-logg

Legg inn av WikingTnT »

barske skrev: 28 mai 2018, 09:27
WikingTnT skrev: 28 mai 2018, 08:11 Gratulerer :thumleft :thumleft - no begynner det å ligne noe , 2 Italos ila kort tid i nabostrøket :yeyeye . Tøff sykkel og endelig noe å glede seg til for polering og vask :knegg
Er med på Onsdag hvis det blir ITALO - treff :thumleft
Onsdag passer fint for meg. Er klar etter kl 14.30 :)
Er det rett fra jobb ? - i så fall kan jeg stikke innom så kan vi kombinere med en burger på Kompis :yeyeye

JK95
Innlegg: 1081
Registrert: 29 okt 2011, 16:48
Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter 1098
Sted: Trondheim

Re: Barskes blog-biker-logg

Legg inn av JK95 »

WikingTnT skrev: 28 mai 2018, 09:40
barske skrev: 28 mai 2018, 09:27
WikingTnT skrev: 28 mai 2018, 08:11 Gratulerer :thumleft :thumleft - no begynner det å ligne noe , 2 Italos ila kort tid i nabostrøket :yeyeye . Tøff sykkel og endelig noe å glede seg til for polering og vask :knegg
Er med på Onsdag hvis det blir ITALO - treff :thumleft
Onsdag passer fint for meg. Er klar etter kl 14.30 :)
Er det rett fra jobb ? - i så fall kan jeg stikke innom så kan vi kombinere med en burger på Kompis :yeyeye
Kan ikke love at jeg er klar så tidlig, men vi får se :-# :x

Svar