Barskes blog-biker-logg

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
barske
Innlegg: 272
Registrert: 10 jun 2017, 14:33
Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter V4S
Sted: Trondheim

Barskes blog-biker-logg

Legg inn av barske »

Hei!

Lykken var stor for noen uker siden da undertegnede ble stolt eier av både tungsykkellappen og en Kawasaki Z800.

Ord blir fattige i beskrivelsen av å hente sin første "stor" sykkel etter 10 år uten 2 hjul under beina, som den gangen bare var 125ccm stor.
Endelig.. endelig..
Drømmen hadde jo alltid vært å kjøre tungsykkel men man rotet seg aldri til å ta kontakt med en kjøreskole.
Dette er nå heldigvis historie og et nytt kaptittel i livet har begynt. I følge fruen vil dette "livet" bestå av frykt, bekymringer og stadig undring på om mannen kommer hjem med førerkort eller ikke. Eller om han i det hele tatt kommer hjem. Med et glimt i øyet selvsagt.

Har nå brukt de første ukene på å bli kjent med sykkelen og det i det hele tatt å kjøre tyngre sykkel. Må si jeg storkoser meg MASSE.

Bilder er alltid kjekt i tillegg til at jeg skal få kjøpt et kamera og kanskje få laget noen snutter.

Her er bilder av "gliset" slik den ser ut nå:

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde


Holder også på med et lite prosjekt med å foliere nesten alle grønne deksel og tank med satin-mattsvart folie, da jeg syns black edition er litt tøffere en toget.
Dette startet jeg på i dag med hjelp fra en kompis som har foliert mye før. Regner med vi blir ferdig i morgen så da kommer bilder.

Underveis:

Bilde

Bilde

Stay tuned for more..

Barske
Sist redigert av barske den 23 mai 2018, 19:11, redigert 2 ganger totalt.

KevinmsR6
Innlegg: 830
Registrert: 06 jun 2016, 10:23
Motorsykkelen din: Yamaha YZF R1 2008 raven edition

Re: Barskes blog-biker-logg mit Kawasaki Z800

Legg inn av KevinmsR6 »

Grattis med lappen og sykkel:) med svart foliering blir den nok ganske så røff som tøff :) ser frem til flere bilder:)
Den som har begge beina plantet på jorda står stille. :lol

WikingTnT
Innlegg: 826
Registrert: 13 des 2015, 13:22
Motorsykkelen din: Benelli TnT 1130 Sport Evo
Sted: Bartebyen

Re: Barskes blog-biker-logg mit Kawasaki Z800

Legg inn av WikingTnT »

Hei og gratulerer ! , husker selv for 10 år siden da jeg bestemte meg for å komme igang igjen etter 20 år i dvale...fantastisk følelse :twothumbs: tøff sykkel btw :D
Jeg holder til i Trondheim selv og prøver å komme meg litt ut mellom regnskurene :twisted , bare si fra hvis du vil ha selskap - har en fleksibel arbeidsdag som selvstendig så ting kan taes på sparket etter været.
Det med fruen går seg til - gjorde det i mitt tilfelle ihvertfall , blir nesten litt for glad når jeg tar meg en tur.. :-k

Brukeravatar
barske
Innlegg: 272
Registrert: 10 jun 2017, 14:33
Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter V4S
Sted: Trondheim

Re: Barskes blog-biker-logg mit Kawasaki Z800

Legg inn av barske »

KevinmsR6 skrev: 23 jun 2017, 00:55 Grattis med lappen og sykkel:) med svart foliering blir den nok ganske så røff som tøff :) ser frem til flere bilder:)
Takk for det. Planen er å bli Trondheims nye ghostrider :lol Bilder kommer så snart den er ferdig :thumleft
WikingTnT skrev: 23 jun 2017, 09:09 Hei og gratulerer ! , husker selv for 10 år siden da jeg bestemte meg for å komme igang igjen etter 20 år i dvale...fantastisk følelse :twothumbs: tøff sykkel btw :D
Jeg holder til i Trondheim selv og prøver å komme meg litt ut mellom regnskurene :twisted , bare si fra hvis du vil ha selskap - har en fleksibel arbeidsdag som selvstendig så ting kan taes på sparket etter været.
Det med fruen går seg til - gjorde det i mitt tilfelle ihvertfall , blir nesten litt for glad når jeg tar meg en tur.. :-k
Takk for det. Det har ikke vært altfor mange dager med oppholdsvær og sol, så har kjørt litt selv om det drypper.
Kjørte meg en tur til Storlien første helgen jeg hadde sykkelen og begynner å gå tom for snus snart. Så må over en tur enten nå til helga eller neste for å bunkre opp mer. Du er velkommen til å slå følge ja :D

Det er ikke bare fruen heller. Hun sier det mest som en spøk siden hun er relativt trygg på meg som sjåfør. Absolutt alle jeg har snakket med som ikke har sykkel (Foreldre, svigers, venner ect..) kommer med kommentarer som "Ikke kjør deg i hjel nå", "Kjør forsiktig", "Pass på førerkortet". Akkurat som at de kjenner risikoen mye bedre som ikke kjører sykkel selv.
Skal jo selvsagt ha respekt for det som er under deg på veien og kjøre etter forhold ect. Det jeg har merket meg er at jeg er mye mer observant i trafikken på sykkel. Kjører jeg bil til jobb trenger jeg ikke huske noen ting fra bilturen fordi det går på auto. Hører de fleste sier det samme.
Vil tro at det å kjøre sykkel gjør meg til en bedre bilsjåfør og :knegg

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: Barskes blog-biker-logg mit Kawasaki Z800

Legg inn av Stian87 »

barske skrev: 23 jun 2017, 12:03 Det er ikke bare fruen heller. Hun sier det mest som en spøk siden hun er relativt trygg på meg som sjåfør. Absolutt alle jeg har snakket med som ikke har sykkel (Foreldre, svigers, venner ect..) kommer med kommentarer som "Ikke kjør deg i hjel nå", "Kjør forsiktig", "Pass på førerkortet". Akkurat som at de kjenner risikoen mye bedre som ikke kjører sykkel selv.
Skal jo selvsagt ha respekt for det som er under deg på veien og kjøre etter forhold ect. Det jeg har merket meg er at jeg er mye mer observant i trafikken på sykkel. Kjører jeg bil til jobb trenger jeg ikke huske noen ting fra bilturen fordi det går på auto. Hører de fleste sier det samme.
Vil tro at det å kjøre sykkel gjør meg til en bedre bilsjåfør og :knegg
Blir bra dette Barske! Det samme sier folk til meg. Les deg opp på statistikk og argumenter for motorsykkel, som du har klart når folk begynner å åpne kjeften. Det eneste som er interessant er hvor mye større risiko du har for å omkomme når man kjører MC enn om man ikke kjører. Og det er ikke så mye.
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

Brukeravatar
barske
Innlegg: 272
Registrert: 10 jun 2017, 14:33
Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter V4S
Sted: Trondheim

Re: Barskes blog-biker-logg mit Kawasaki Z800

Legg inn av barske »

Skal nok ha argumentene i bakhånd når man blir møtt med slike kommentarer.
Uvitenhet fører ofte til fordommer og tanker man tror og ikke vet.

Folieringen går litt smått da dette er ganske prakk på overflater med mye struktur. Gav opp i går med å plukke ned dekslene da det virket som om alt hang sammen.
Det er også letter å foliere når de sitter på sykkelen i forhold til å få strekt filmen godt nok. Så da blir det "eyeliner" avslutning i stedet for at filmen blir strekt rundt og på baksiden. Dette vises nesten ikke før evt dekslene taes av.

Brukeravatar
barske
Innlegg: 272
Registrert: 10 jun 2017, 14:33
Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter V4S
Sted: Trondheim

Re: Barskes blog-biker-logg mit Kawasaki Z800

Legg inn av barske »

Folieringen er nå ferdig!

Lar bildene tale.

Work in progress:

Bilde

Bilde

Ferdig:

Bilde

Bilde

Bilde

Så det eneste som mangler nå er å bytte ut det grønne passasjersete med dette:

Bilde

Er bestilt hos AB Motor for en uke siden så regner med det kommer snart. Kjøpte riktignok et uoriginalt til rundt 1000 lappen da det originale koster nesten 3k. I følge AB Motor var dette helt likt.
Det vil nok sette prikken over i'en.
Folieringen ble akkurat som jeg hadde tenkt, så da mangler det bare at sjåføren må leve opp til utseende på sykkelen. Syns den ble ganske tøff.

Brukeravatar
HeHy
Innlegg: 508
Registrert: 07 okt 2015, 16:05
Motorsykkelen din: Kawasaki ZX6R 2006, Honda VFR750F 1997
Sted: Kristiansand

Re: Barskes blog-biker-logg mit Kawasaki Z800

Legg inn av HeHy »

Fryktelig synd synes nå jeg. Er stor fan av den fine grønnfargen på z-serien til kawasaki, men hver sin smak :D

AlleBrukernavnErTatt
Innlegg: 392
Registrert: 17 aug 2016, 12:32
Motorsykkelen din: StreetTriple RS '17
Sted: Oslo

Re: Barskes blog-biker-logg mit Kawasaki Z800

Legg inn av AlleBrukernavnErTatt »

Hvordan folie har du brukt? spennende å se hvordan det holder seg utover året!:)
Braaaaaap

Brukeravatar
JosteinBever
Innlegg: 87
Registrert: 19 jun 2016, 15:36
Motorsykkelen din: INGEN At The Moment

Re: Barskes blog-biker-logg mit Kawasaki Z800

Legg inn av JosteinBever »

Men nå matcher den jo ikke med de Kawa dekalene? Skal de og fjernes eller? Sykkelen er jo fin den. Den var fin og. Men med nevnte dekaler ser den nå mer ukomplett ut (eller.no)

Brukeravatar
barske
Innlegg: 272
Registrert: 10 jun 2017, 14:33
Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter V4S
Sted: Trondheim

Re: Barskes blog-biker-logg mit Kawasaki Z800

Legg inn av barske »

AlleBrukernavnErTatt skrev: 25 jun 2017, 01:17 Hvordan folie har du brukt? spennende å se hvordan det holder seg utover året!:)
Har brukt Oracle sin på denne. 3M sin ble nesten dobbelt så dyr for det kvantumet jeg trengte.

Han jeg kjøpte av mente Oracle sin var like bra og man betalte litt mer for bare 3M navnet.

Jeg har ikke erfaring med verken det å foliere eller foliemerker men han som la folien syns det var litt tyngre å strekke Oracle sin folie.

Brukeravatar
barske
Innlegg: 272
Registrert: 10 jun 2017, 14:33
Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter V4S
Sted: Trondheim

Re: Barskes blog-biker-logg mit Kawasaki Z800

Legg inn av barske »

JosteinBever skrev: 25 jun 2017, 09:34 Men nå matcher den jo ikke med de Kawa dekalene? Skal de og fjernes eller? Sykkelen er jo fin den. Den var fin og. Men med nevnte dekaler ser den nå mer ukomplett ut (eller.no)
Smaken er som baken :) Felgene har jo fortsatt en grønn stripe rundt så tar igjen det der :thumleft

Brukeravatar
barske
Innlegg: 272
Registrert: 10 jun 2017, 14:33
Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter V4S
Sted: Trondheim

Re: Barskes blog-biker-logg mit Kawasaki Z800

Legg inn av barske »

Hei!

Da er sykkelen komplett med baksetedeksel.

Lar bildene tale:

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Brukeravatar
barske
Innlegg: 272
Registrert: 10 jun 2017, 14:33
Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter V4S
Sted: Trondheim

Re: Barskes blog-biker-logg mit Kawasaki Z800

Legg inn av barske »

Det ble også kjøp av gopro kamera i dag, så nå skal det som gjøres langs veien dokumenteres :thumleft

Bilde

Peter
Innlegg: 19
Registrert: 24 aug 2016, 12:07
Motorsykkelen din: Klasse A er i boks 10.05.18! (A2-A)

Re: Barskes blog-biker-logg mit Kawasaki Z800

Legg inn av Peter »

Flott sykkel! :D Folieringen ble kanooon bra, sykkelen såg rå ut i sort. Er selv inne på tanken på Streetfighter, og tanken om Z800 har streifet meg. Sikler også på Triumph, Yamaha, Kawasaki og Ducati. Både R-sykler og Naken.
"Four wheels moves your body, two wheels moves your soul!"

Svar