BC45 BMW R1200RS logg

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
BC45
Innlegg: 490
Registrert: 24 mai 2017, 18:37
Motorsykkelen din: BMW R1250RS

BC45 BMW R1200RS logg

Legg inn av BC45 »

Hei!

Jeg har hengt litt rundt på forumet her en stund nå og har hatt stor glede av å lese andres logger om sine sykler og turer :). Kjøpte en ny Yamaha MT-09 i mai, og tenkte jeg kunne starte opp en liten logg med info, erfaringer, utfordringer og modifiseringer osv.

Har presentert meg i presentasjonstråden tidligere, men er kanskje greit med en kort oppsummering som start på denne loggen. Jeg har akkurat rundet 47 år, tok lappen på tung mc tidlig i 20-årene, har kjørt periodevis siden den gang, siste mc`n jeg hadde solgte jeg for 6 år siden. I våres kom suget etter mc igjen og jeg startet prosessen med å lete etter sykkel. Etter forholdsvis kort stund falt jeg for MT-09 som hadde det meste jeg hadde lyst på av utstyr, som nakensykkel, TC, ABS, quickshifter, ulike kjøremoduser, ok dempere og bra motor med karakter og godt bunndrag. MT-09 med sin litt beskjedne størrelse passet meg perfekt, både med tanke på kjørestilling og sittehøyde.

I utgangspunktet virket svart som den tryggeste fargen å kjøpe med tanke på at jeg helt sikkert skal selge sykkelen en dag. Den svarte var tøff, men kanskje samtidig litt kjedelig og anonym synes jeg. Den var uansett ikke å få tak i. Den blå var litt for blålilla etter min smak. Den eneste tilgjengelige i Oslo-omegn var Night-Fluo, grålakkert med gule felger. Fikk høre av forhandlerne at de ikke visste når de kunne få inn flere sykler og at det kunne drøye til langt uti august hvis jeg bestilte i mai. Da jeg allerede hadde fått blod på tann så var det alt for lenge å vente med ny sykkel til august. Vurderte da den grå opp og ned i noen dager. Jeg synes den var tøff, men samtidig litt vel "ungdommelig". Jeg begynner tross alt å bli grå i skjegget så var usikker på hvordan de gule felgene ville stå i stil med det. Mitt store sug etter sykkel, samt at jeg fortsatt har veldig mye unggutt i blodet gjorde at jeg slo til allikevel.

Har nå kjørt snart 3000 km og må si jeg er strålende fornøyd med sykkelen :twothumbs: . Det er alltids rom for noen forbedringer, og disse skal jeg ta tak i etterhvert. Det jeg liker best med mt-09 er motoren og den oppreiste kjørestillingen. Motoren drar godt fra 3000 omdr. og har en veldig jevn effektkurve hele veien opp :D Den drar litt lett på bakhjulet så man må være forsiktig på gassen i 2. gir hvis man ikke liker den slags. Sykkelen er veldig komfortabel og dempingen er veldig bra foran, men kanskje i mykeste laget bak. Bremsene er også absolutt gode nok, men har planer om noen modifiseringer på de etterhvert.

Ser frem til mange hyggelige stunder med den nye sykkelen min, her er et par bilder av vidunderet :D
20170714_145632.jpg
20170714_145641.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Sist redigert av BC45 den 01 okt 2017, 17:39, redigert 7 ganger totalt.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: BC45`s Yamaha MT09 logg

Legg inn av AJ »

BC45 skrev: 16 jul 2017, 18:47
He he. Bildene kommer så snart jeg har skjønt hvordan jeg laster dem opp :roll
Se her, ja!
Ny blogg, som det skal bli interessant å følge med på :) .

Bilder kan du gjerne klaste opp ved å bruke VEDLEGG knappen. Så velger du fil (bilde) og laster dette opp og så snart det er gjort klikker du på knappen med teksten "legg til i teksten" - eller noe i den duren. Husker ikke helt i farten... ;) .

Og ja! Vi vil gjerne at du legger ut bilder av sykkelen slik den er nå og senere med de modifiseringene du kommer til å gjøre... :crazy: .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
BC45
Innlegg: 490
Registrert: 24 mai 2017, 18:37
Motorsykkelen din: BMW R1250RS

Re: BC45`s Yamaha MT09 logg

Legg inn av BC45 »

AJ skrev: 16 jul 2017, 19:00
BC45 skrev: 16 jul 2017, 18:47
He he. Bildene kommer så snart jeg har skjønt hvordan jeg laster dem opp :roll
Se her, ja!
Ny blogg, som det skal bli interessant å følge med på :) .

Bilder kan du gjerne klaste opp ved å bruke VEDLEGG knappen. Så velger du fil (bilde) og laster dette opp og så snart det er gjort klikker du på knappen med teksten "legg til i teksten" - eller noe i den duren. Husker ikke helt i farten... ;) .

Og ja! Vi vil gjerne at du legger ut bilder av sykkelen slik den er nå og senere med de modifiseringene du kommer til å gjøre... :crazy: .
Takk, fikk det til :thumleft

Brukeravatar
BC45
Innlegg: 490
Registrert: 24 mai 2017, 18:37
Motorsykkelen din: BMW R1250RS

Re: BC45`s Yamaha MT09 logg

Legg inn av BC45 »

Mens jeg først er i gang kan jeg jo slenge ved et par bilder av dagens lille modifisering- 12 volts usb lader :vs Tok litt tid når ledningen skulle tres skikkelig, men morsomt å bli kjent med sykkelen ;)
20170716_161721.jpg
20170716_181316.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
Ronning
Innlegg: 297
Registrert: 06 apr 2017, 11:13
Motorsykkelen din: KTM 950SM
Sted: Malvik

Re: BC45`s Yamaha MT09 logg

Legg inn av Ronning »

Var da fint med gule felger synes nå jeg. Det med framhjulsløft i 2. er vel ingen direkte ulempe ;) Fint med bunndrag, for da kjenner man draget i sykkelen i lovlige hastigheter også.

Brukeravatar
BC45
Innlegg: 490
Registrert: 24 mai 2017, 18:37
Motorsykkelen din: BMW R1250RS

Re: BC45`s Yamaha MT09 logg

Legg inn av BC45 »

Ronning skrev: 16 jul 2017, 21:37 Var da fint med gule felger synes nå jeg. Det med framhjulsløft i 2. er vel ingen direkte ulempe ;) Fint med bunndrag, for da kjenner man draget i sykkelen i lovlige hastigheter også.
Jeg liker gulfargen jeg, sykkelen synes jo godt i trafikken :D Det at forhjulet løfter seg er jo spennende, men også litt skummelt. Tar det litt pent i første og andre gir etter noen overraskelser ;)

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: BC45`s Yamaha MT09 logg

Legg inn av Stian87 »

Gøy med ny Logg! :thumleft Gleder meg til å følge med på det fremover.

Så smart å legge til USB uttak, er den vanntett? Var det kurant å feste uttaket til ledningsnettet, eller måtte du kutte ledninger?

Jeg er av samme oppfatning som deg, de første gangene jeg så bilder av MT09 med de gule felgene var jeg litt skeptisk, men etter å ha sett en del bilder fra virkeligheten synes jeg den er tøff :thumleft
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

Brukeravatar
BC45
Innlegg: 490
Registrert: 24 mai 2017, 18:37
Motorsykkelen din: BMW R1250RS

Re: BC45`s Yamaha MT09 logg

Legg inn av BC45 »

Stian87 skrev: 17 jul 2017, 06:50 Gøy med ny Logg! :thumleft Gleder meg til å følge med på det fremover.

Så smart å legge til USB uttak, er den vanntett? Var det kurant å feste uttaket til ledningsnettet, eller måtte du kutte ledninger?

Jeg er av samme oppfatning som deg, de første gangene jeg så bilder av MT09 med de gule felgene var jeg litt skeptisk, men etter å ha sett en del bilder fra virkeligheten synes jeg den er tøff :thumleft
Kjøpte USB-laderen på Biltema til en billig penge og den skal være vanntett, men bare når det ikke er i bruk. Da ligger det en hette over kontaktene. Jeg gjorde det på den enkle måten og koblet uttaket direkte på batteriet og ikke via tenningen (med sikring i mellom). Ledningen som fulgte med var passe lang, så det ble ikke noe kutting eller lodding, bare plug and play :D
USB-lader Biltema.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
BC45
Innlegg: 490
Registrert: 24 mai 2017, 18:37
Motorsykkelen din: BMW R1250RS

Re: BC45`s Yamaha MT-09 logg

Legg inn av BC45 »

Var på besøk hos Camillas MC Dekor i dag, så da blir det litt custom-lakkering i august :D Både forskjermen og "flyvingene" på sidene skal lakkeres svarte. Oversiden av tanken blir også svart med en grå stripe ytterst. Det eneste som blir igjen av grått blir sidene på tanken, samt under lykta. Er kanskje ikke helt kurant å lakkere en ny sykkel, men jeg tror det kan bli veldig fint og litt røffere :)

Slik ser tanken ut i dag. MT-09 skrevet i gult skal fortsatt være der.
P7170259.JPG

Her er linken til Camilla.
http://www.mclakkering.no/
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: BC45`s Yamaha MT-09 logg

Legg inn av Bjerknez »

Eller bare kline til med sort? :redface

Bilde

Brukeravatar
BC45
Innlegg: 490
Registrert: 24 mai 2017, 18:37
Motorsykkelen din: BMW R1250RS

Re: BC45`s Yamaha MT-09 logg

Legg inn av BC45 »

Bjerknez skrev: 17 jul 2017, 20:15 Eller bare kline til med sort? :redface
Det der en en mt-10 Bjerknez :knegg Jeg møtte en kar med mattsvart mt-09 i dag og den blir litt kjedelig. Neida, fra spøk til alvor, jeg liker at det er litt ulike farger på en sykkel. Litt kontraster gjør den mer spennende å se på.
Sist redigert av BC45 den 20 jul 2017, 10:41, redigert 1 gang totalt.

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: BC45`s Yamaha MT-09 logg

Legg inn av Bjerknez »

Blingsa litt der BC45 :redface

Jeg har ikke noe i mot litt farger, men jeg liker nå uansett at det skal være noe "mystisk". Rødt og sort er for meg sportslig. Lysegrått og gult blir liksom litt "Sverige". :lol

Men så lenge man er fornøyd selv...hvem bryr seg. Skulle jeg hørt på flertallet så hadde jeg også kjørt MT09 :thumleft

Brukeravatar
BC45
Innlegg: 490
Registrert: 24 mai 2017, 18:37
Motorsykkelen din: BMW R1250RS

Re: BC45`s Yamaha MT-09 logg

Legg inn av BC45 »

Bjerknez skrev: 17 jul 2017, 21:56 Blingsa litt der BC45 :redface

Jeg har ikke noe i mot litt farger, men jeg liker nå uansett at det skal være noe "mystisk". Rødt og sort er for meg sportslig. Lysegrått og gult blir liksom litt "Sverige". :lol

Men så lenge man er fornøyd selv...hvem bryr seg. Skulle jeg hørt på flertallet så hadde jeg også kjørt MT09 :thumleft
Jeg er litt enig med deg der. Har vurdert om jeg kunne få til noe med rødt og svart, men da tror jeg felgene må lakkeres også. Da begynner vi å nærme oss s1000r pris :) Tenkte å starte med litt mer svart og litt mindre grått, så får jeg se om jeg skal gjøre noe mer etterhvert.

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: BC45`s Yamaha MT-09 logg

Legg inn av Bjerknez »

Jeg tror at sykkelen din hadde blitt MYE tøffere med sorte felger. Personlig ville jeg vertfall startet der. I utgangspunktet en tøff sykkel som blir "ødelagt" av neonfarger. Jeg kommer aldri til og forstå hvorfor neongult skal være tøft på en motorsykkel. Eller neonfarger i det hele tatt.

I mitt hode blir det bare fullstendig kræsj og helt uforståelig. Jeg kunne nok levd med den grå fargen, hvis felgene hadde vert sorte muligens. Men det beste er i mine øyne sort og rødt. Min har kanskje en anelse for mye rødt på seg, men etter montering av sorte tank pads så bynes jeg resultatet ble bra. :)

Brukeravatar
BC45
Innlegg: 490
Registrert: 24 mai 2017, 18:37
Motorsykkelen din: BMW R1250RS

Re: BC45`s Yamaha MT-09 logg

Legg inn av BC45 »

En av mulighetene som jeg har vurdert er en kombinasjon av rød og sort tank, sort forskjerm, sorte spoilere, rød under lykta og sorte felger. Hadde nok gått for det hvis det ikke var for at det ble fryktelig tungvint. Camilla må ha alle delene løse så det blir en god del demontering. I tillegg har jeg ikke noe utstyr hvor sykkelen kan stå uten hjul :-k Tror ikke prisen blir avskrekkende med lakk av felger i tillegg. Hmmm, tips til å lagre sykkel uten hjul?? Er det så enkelt som to depotstøtter??

Svar