Ketil`s MC-logg - Oppdatering av sesongen 2023

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Ketil
Innlegg: 612
Registrert: 07 jun 2012, 11:00
Motorsykkelen din: BMW1250GSA 2019
Sted: Pasvik

Re: Ketil`s MC-logg - Service og hjemtur langs TET

Legg inn av Ketil »

xavi0n skrev: 20 sep 2021, 22:54
xj6 skrev: 20 sep 2021, 21:10 Ketil,
for meg er det direkte uvirkelig med en slik tur for å besøke forhandler, men du får jo en fin tur ut av det og deler det på en mesterlig måte.
Flott sykkel, men det som imponerer meg mest er at du har et godt øye for foto, flotte motiv(er), fine farger og etter boken komponering og beksjæring, samt beholdt naturtro farger uten overdreven redigering, nekter å tro det er bare flaks. Flott :thumleft
Det som er litt gøy er at nermeste bmw forhandler i norge er enda lengre unna, nermere bestemt bodø, blir ca 140mil en vei for han om jeg tenker rett
Det har du helt rett i. Jeg kjøpte BMW`N hos Tromsø motor, da var det jo bare snakk om latterlige 800-900 km :D Men de la jo ned og da er det Bodø som er nærmest. Jeg kunne jo tatt service i forbindelse med ferieturer. Ellers er det jon slik at når man er så privilegert å bo i nord så må du forholde deg til avstander på en annen måte enn de som bor i krokusbeltet :lol Sånn er det bare.

Brukeravatar
Ketil
Innlegg: 612
Registrert: 07 jun 2012, 11:00
Motorsykkelen din: BMW1250GSA 2019
Sted: Pasvik

Re: Ketil`s MC-logg - Service og hjemtur langs TET

Legg inn av Ketil »

KawaKjetil skrev: 20 sep 2021, 21:31 Må bare si meg enig med de andre her. Igjen, flott beskrevet og fine bilder :thumleft
Tusen takk KawaKjetil :thumleft

Brukeravatar
Ketil
Innlegg: 612
Registrert: 07 jun 2012, 11:00
Motorsykkelen din: BMW1250GSA 2019
Sted: Pasvik

Re: Ketil`s MC-logg - Service og hjemtur langs TET

Legg inn av Ketil »

Gammelsmurfen skrev: 20 sep 2021, 23:22 Veldig fint innlegg Ketil!

Tøft gjort å kjøre på litt ymse grusvei i mørke, spesielt nå i disse jakttider hvor dyr (spesielt elg) blir mer urolig.
Voldsomt stor forhandler som er merkeforhandler for unormalt mange merker.
Den gjørma der uten knastedekk så ikke helt grei ut med så tung sykkel, men som du sier så er det lave tyngdepunktet til god hjelp.
Det skal sies at den mørkekjøringa i skogen foregikk i lav og kontrollert hastighet, men det kunne nok stått mengder med elger i veikanten uten at jeg hadde sett dem :D Min filosofi er at det stort sett går bra så lenge man lever etter et snev av fornuft, og livet blir jo kjedelig hvis man alltid holder seg på den tilsynelatende sikre siden :D

Brukeravatar
niko
Innlegg: 1149
Registrert: 03 sep 2017, 00:00
Motorsykkelen din: Yamaha TDM 900 2006
Sted: Oslo

Re: Ketil`s MC-logg - Service og hjemtur langs TET

Legg inn av niko »

Ketil skrev: 21 sep 2021, 07:29 Ellers er det jon slik at når man er så privilegert å bo i nord så må du forholde deg til avstander på en annen måte enn de som bor i krokusbeltet :lol Sånn er det bare.
Krokusbeltet. Strålende, den var ny! :lol

Brukeravatar
Domino
Innlegg: 1021
Registrert: 06 jul 2020, 23:03
Motorsykkelen din: 1992 Kawasaki ZX-6, 2011 Triumph Tiger 800
Sted: Troms

Re: Ketil`s MC-logg - Service og hjemtur langs TET

Legg inn av Domino »

xavi0n skrev: 20 sep 2021, 22:54
xj6 skrev: 20 sep 2021, 21:10 Ketil,
for meg er det direkte uvirkelig med en slik tur for å besøke forhandler, men du får jo en fin tur ut av det og deler det på en mesterlig måte.
Flott sykkel, men det som imponerer meg mest er at du har et godt øye for foto, flotte motiv(er), fine farger og etter boken komponering og beksjæring, samt beholdt naturtro farger uten overdreven redigering, nekter å tro det er bare flaks. Flott :thumleft
Det som er litt gøy er at nermeste bmw forhandler i norge er enda lengre unna, nermere bestemt bodø, blir ca 140mil en vei for han om jeg tenker rett
Det kunne vært verre! Hadde det vært en Ducati er vel nærmeste forhandler i Norge i Trondheim?

Brukeravatar
rolf-arne
Innlegg: 2137
Registrert: 20 aug 2018, 20:28
Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
Sted: Nordvågen,Nordkapp
Kontakt:

Re: Ketil`s MC-logg - Service og hjemtur langs TET

Legg inn av rolf-arne »

Ketil skrev: 21 sep 2021, 07:29Jeg kunne jo tatt service i forbindelse med ferieturer. Ellers er det jo slik at når man er så privilegert å bo i nord så må du forholde deg til avstander på en annen måte enn de som bor i krokusbeltet :lol Sånn er det bare.
Ja sånn er det bare - avstander overvinnes og blir ikke så lange her vi bor... jeg blir nok som første året å ta iallefall min neste service under turen, den neste er nå strengt tatt bare olje og filterskift - så der blir det å bestille tid og planlegge med litt margin.

Nå med BMWen så må jo også jeg forholde meg til servicestempel - det er i grunnen befriende enkelt med eldre maskiner..

Så litt på den fine stolen din Kjetil og lurer på hvor høy den er -- nå med bedre kropp og mindre vekt så tenker jeg at jeg kan bruke sånt.
Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..

Brukeravatar
Ketil
Innlegg: 612
Registrert: 07 jun 2012, 11:00
Motorsykkelen din: BMW1250GSA 2019
Sted: Pasvik

Re: Ketil`s MC-logg - Service og hjemtur langs TET

Legg inn av Ketil »

rolf-arne skrev:
Ketil skrev: 21 sep 2021, 07:29Jeg kunne jo tatt service i forbindelse med ferieturer. Ellers er det jo slik at når man er så privilegert å bo i nord så må du forholde deg til avstander på en annen måte enn de som bor i krokusbeltet :lol Sånn er det bare.
Ja sånn er det bare - avstander overvinnes og blir ikke så lange her vi bor... jeg blir nok som første året å ta iallefall min neste service under turen, den neste er nå strengt tatt bare olje og filterskift - så der blir det å bestille tid og planlegge med litt margin.

Nå med BMWen så må jo også jeg forholde meg til servicestempel - det er i grunnen befriende enkelt med eldre maskiner..

Så litt på den fine stolen din Kjetil og lurer på hvor høy den er -- nå med bedre kropp og mindre vekt så tenker jeg at jeg kan bruke sånt.
Stolen jeg har er en Helinox Sunset chair. Det var egentlig denne i linken jeg ville ha, men utsolgt da jeg skulle handle https://www.fjellsport.no/merker/h-m/he ... -blue.html

De koster litt disse stolene, men god kvalitet og veldig gode å sitte i etter en kjøredag. Har også en liten Ground chair, men den blir litt kort i rygg og sete og brukes derfor kun på turer hvor jeg må bære oppakning selv.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brukeravatar
Ketil
Innlegg: 612
Registrert: 07 jun 2012, 11:00
Motorsykkelen din: BMW1250GSA 2019
Sted: Pasvik

Re: Ketil`s MC-logg - Vinterdvale

Legg inn av Ketil »

Hei!
Lenge siden jeg har oppdatert noe her. Prøvde å gå tilbake til mitt første logg-innlegg for å endre tittel, men får ikke frem noen redigeringsknapp. Er det gjort noen endringer i redigeringsfunksjonen? Eller er det bare jeg som har oversette noe :O

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Ketil`s MC-logg - Vinterdvale

Legg inn av AJ »

Ketil skrev: 30 jan 2022, 17:04 Hei!
Lenge siden jeg har oppdatert noe her. Prøvde å gå tilbake til mitt første logg-innlegg for å endre tittel, men får ikke frem noen redigeringsknapp. Er det gjort noen endringer i redigeringsfunksjonen? Eller er det bare jeg som har oversette noe :O
Start opp nettleseren på nytt og se om redigeringen funker etter oppstarten.
Da klikker du på blyantsymbolet for å få innlegget opp i redigeringsmodus .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Ketil
Innlegg: 612
Registrert: 07 jun 2012, 11:00
Motorsykkelen din: BMW1250GSA 2019
Sted: Pasvik

Re: Ketil`s MC-logg - Vinterdvale

Legg inn av Ketil »

Ikke mye nytt på mc-fronten og har derfor ikke vært særlig aktiv her på siden. Men i dag ble det litt garasjetid med montering av nytt stæsj og tilbehør og da kan jeg jo komme med en liten oppdatering. Monterte Tank-pad, mest for å beskytte tanken fra riper fra tankvesken, men synes også det estetisk fungerte greit. Samme fargekode som lakken på tanken og grafikk som harmonerer med designet på BMW`n.

Bilde

Slo til på en vindskjerm fra Touratech som var på tilbud. Dette er den minste størrelsen og antar den er på samme størrelse som den originale Rally-skjermen til BMW. Har hørt flere har gode erfaringer med mindre skjermer, så tenkte jeg kunne jeg gjøre et forsøk. Har ikke mye sans for de høye og brede skuter-skjermene som en del velger å montere. Det hjelper sikkert godt for både vær og kanskje for turbulens, å skjule seg bak en slik, men utseendemessig blir dette helt feil i mitt hode. Vi får se om noen måneder om skjermen holder mål, den ser i alle fall fin ut på sykkelen her inne i garasjen.

Bilde

Brukeravatar
Ketil
Innlegg: 612
Registrert: 07 jun 2012, 11:00
Motorsykkelen din: BMW1250GSA 2019
Sted: Pasvik

Re: Ketil`s MC-logg - Vinterdvale

Legg inn av Ketil »

AJ skrev: 30 jan 2022, 17:28
Ketil skrev: 30 jan 2022, 17:04 Hei!
Lenge siden jeg har oppdatert noe her. Prøvde å gå tilbake til mitt første logg-innlegg for å endre tittel, men får ikke frem noen redigeringsknapp. Er det gjort noen endringer i redigeringsfunksjonen? Eller er det bare jeg som har oversette noe :O
Start opp nettleseren på nytt og se om redigeringen funker etter oppstarten.
Da klikker du på blyantsymbolet for å få innlegget opp i redigeringsmodus .
Det fungerte! Tusen takk :thumleft

Brukeravatar
Ketil
Innlegg: 612
Registrert: 07 jun 2012, 11:00
Motorsykkelen din: BMW1250GSA 2019
Sted: Pasvik

Re: Ketil`s MC-logg - Test av dekk og forberedelse til Europatur

Legg inn av Ketil »

Har ikke blitt så mye kjøring så langt i sesongen, men noen turer har det jo blitt. La tidligere i uka om til nye dekk og måtte da ut på en liten testtur i skogen. Etter en runde med Metzler Tourance Next, som jeg faktisk ikke var helt fornøyd med, gikk jeg nå tilbake til Continental TKC 70. Dette er dekk jeg likte veldig godt, lite støy og gode allround-dekk. Skal nå prøve ut TKC70 Rocks bakdekk, som har grovere mønster og ermer orientert mot grus.

Bilde


Har ellers i vinter oppgradert BMW`n med litt mer beskyttelse. Mc Huset Nydalen solgte ut Touratech til halv pris og slo da til på bunnplate og beskyttelse for radiatorene. Dette er en del av forberedelsene til sommerens store eventyr. Reiser om tre uker sørover i Europa. Planen så langt er å kjøre gjennom Baltikum til Polen, Slovakia, Ungarn og derifra inn i Romania. Jeg ble veldig fascinert av Romania da jeg var der i 2019 og tenker nå at jeg skal bruke lengre tid der og utforske mer. Mulig jeg forsøker meg på noen av de snillere TET-etappene. Fra Romania kan det enten bli videre sørover inn i Bulgaria og Hellas, for så å kjøre nord gjennom Albania og Montenegro til Kroatia. Det andre alternativet er å kjøre gjennom Serbia til Montenegro og videre til Kroatia. Har to uker på meg før jeg møter kona i Split og den ordinære sydenferien begynner. De første nettene frem til Romania er bestilt, ellers er det åpent. Jeg liker ikke å planlegge for mye, men heller være åpen for innfall og vurderinger underveis. Da blir turen litt mer Adventure for min delBilde

Noen bilder fra testtur i skogen med TKC70.

Bilde
Bilde

Bilde

Bilde


Sent from my iPad using Tapatalk

Brukeravatar
Ketil
Innlegg: 612
Registrert: 07 jun 2012, 11:00
Motorsykkelen din: BMW1250GSA 2019
Sted: Pasvik

Re: Ketil`s MC-logg - Ny hjelm

Legg inn av Ketil »

Har kjøpt ny hjelm som ble testet ut i helga. Etter mange år med Schubert åpningshjelmer tenkte jeg det var greit å prøve noe nytt. Valget falt på Nexx wed 2, som er en såkalt adventurehjelm. Litt uvant å ta på en helhjelm etter mange år med åpningshjelm, men når den først er på så sitter den fint. Valgte også hvit hjelm denne gangen, det kan bli varmt med sort hjelm i Sør-Europa i sommer. Har kjørt noen mil med den i helga og så langt er jeg veldig fornøyd. I forhold til støy så oppleves den litt stillere enn Schubert-hjelmen jeg har kjørt med de siste årene. Ser jo noen mener at GS-eiere ofte kjører med billighjelmer, snodig påstand egentlig, og om 5000 kr er billig eller dyrt kan vel diskuteres. Antar Nexx-hjelmen plasserer seg prismessig i mellomsjiktet, men kvaliteten på selve hjelmen og hvordan den er bygd kan jeg ikke si ligger noe under Schubert, som er en dyrere hjelm. Nå skal den få prøvd seg på ferietur i sommer, så får vi se hvordan den står seg.

Bilde


Sent from my iPad using Tapatalk
Sist redigert av Ketil den 13 jun 2022, 00:13, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Ketil`s MC-logg - Ny hjelm

Legg inn av Bjerknez »

hva andre velger å kjøre med utstyr vedrørende dyrt eller billig interesserer meg midt i ryggen. Jeg dømmer ikke følk etter utstyrsvalget og bekledning. Det er bare fjortiser og enkelte skoleungdommer som gjør slikt.

Naboen min kjører en gammel Opel Corsa. Men jeg skal love deg at han har den feiteste gressklipperen i bygda som trolig koster mer enn bilen. Da tenker jeg slik at han er nok mer glad i å holde på i hagan enn å kjøre bil. Trivelig fyr forøvrig, som jeg værken flirer av eller latterligjør av den grunn. Han sykler også uten sykkelhjelm. Hvorfor skal jeg bry meg? Er ikke mitt hode...

Brukeravatar
Audi Mannen
Innlegg: 759
Registrert: 23 mai 2017, 14:13
Motorsykkelen din: Ducati Multistrada V4S
Sted: Ytre Nordmøre

Re: Ketil`s MC-logg - Ny hjelm

Legg inn av Audi Mannen »

Grattis meg ny hjelm. Denne har jeg kikka MYE på også, men har ikke fått sett på den med "fingrene" slik jeg liker før jeg kjøper. Du skriver stillere enn Schubert? Det er jo lovende i seg selv. Hvordan er den i størrelsen sett mot en schubert? Form og fasong til hodet? og ikke minst vindstøy?
Ducati Multistrada V4S - 2021

Svar