Ett Skogstroll på MC

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: Ett Skogstroll på MC

Legg inn av xyvind »

Skogstrollet skrev: 06 sep 2019, 16:14Foreløpig ikke noen sjanse for at jeg bytter ut den lille XSR'en min dog, selv om jeg ble fryktelig fristet av Tenere 700 når jeg var innom forhandleren igår... :roll
Du hadde kledd en Tenere 700 :prf

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4691
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: Ett Skogstroll på MC

Legg inn av FredrikE24 »

Synes det er kult at du gruskjører XSR700en :thumleft Det er liksom deg det!

Teneré? Hva med BMW? :crazy:

Brukeravatar
Skogstrollet
Innlegg: 742
Registrert: 03 okt 2016, 13:29
Motorsykkelen din: Honda CRF250L, Yamaha XSR700
Sted: Oslo

Re: Ett Skogstroll på MC

Legg inn av Skogstrollet »

xyvind skrev: 07 sep 2019, 02:33 Du hadde kledd en Tenere 700 :prf
FredrikE24 skrev: 07 sep 2019, 14:44 Synes det er kult at du gruskjører XSR700en :thumleft Det er liksom deg det!
:lol



Jeg liker Tenere 700 sterkt, og foreløpig leder den grunnet lav vekt i sammenligning med andre lignende modeller der ute. MEN, den er fulltanket fortsatt 20kg tyngre enn XSR'en min. Den er nok utvilsomt bedre på å kjøre grus- og skogsveier enn XSR'en min uansett, men jeg ønsker noe som jeg ikke er redd for å tryne med :roll
Egentlig brude jeg vel skaffe meg en Husqvarna 701 Enduro - hestekraftene til XSR'en, men veier omtrent det samme som CRF'en min :P

Og joda, jeg har vurdert BMW - og avvist dem når det gjelder erstater til XSR'en. Når det gjelder noe litt mere touring-vennlig, som kan være grei også med (og for) passajser, så er BMW av noe eldre modell aktuelt :)
"Finns ingen plats att gömma sig
Vart du än går skogen hittar dig"

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37744
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Ett Skogstroll på MC

Legg inn av AJ »

Hvor har Skogstrollet tatt veien... :scratch ?

Jeg vet tilfeldigvis at flere savner hennes bidrag her inne. Spesielt bildene med den flotte "skogskledte" sykkelen hun har...
Men den er kanskje koronafast i Sverige?

Uansett så håper jeg og flere med meg å se henne komme på banen igjen her inne nå som denne spesielle sesongen er i gang:

Bilde
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Skogstrollet
Innlegg: 742
Registrert: 03 okt 2016, 13:29
Motorsykkelen din: Honda CRF250L, Yamaha XSR700
Sted: Oslo

Re: Ett Skogstroll på MC

Legg inn av Skogstrollet »

Uj... her har tiden gått fort! Ting har jo heller ikke akkurat vært normale så langt i år... Mye har skjedd 'siden sist', mye et resultat av situasjonen i verden, men også fordi det virker være dags for slike ting å skje.

Til å begynne med: jeg skaffet meg en ny hobby over vinteren, nemlig akvarium. Noe jeg har hatt mye glede av når året tok en ny vending i mars. I tillegg så taklet jeg våren ved å skaffe meg en god del planter... så nå har jeg ikke så mye plass til meg selv i den lille leiligheten :crazy:

Så kom april, noen dager med godt vær og påske uten mulighet å dra til Sverige som jeg pleier. Det begynte å føles. I løpet av den måneden fikk jeg også beskjed at leiligheten jeg leier skal selges. Den og en håndfull andre leiligheter i bygget er eiet av en liten utleiebedrift, og nå hadde de vel fått nok av den dårlige økonomien til sameiet og besluttet å selge av leilighetene (kun spekulasjon fra min side da...). Jeg fikk beskjed at jeg kunne bo her ut august, så det var egentlig god tid til å finne noe nytt, men det ble uansett en omgang med litt panikk og umiddelbar samtale med banken :roll
Med lånebrev på et beløp jeg ikke kommer så langt med, så jeg både på mulighet å kjøpe og leie, gjerne i utkanten av Oslo, eller i nærliggende områder.

I mai fikk jeg nok av alt og dro til Sverige for å hente motorsykkelen, vel medveten om at det betydde 10 dager karantene etter returen. Det var null stress egentlig, med motorsykkelen betydde karantene uansett mer frihet enn hva jeg hatt så langt! Det jeg ikke var beredd på å oppdage når jeg endelig fikk treffe foreldrene og tilbringe et par dager på det lille småbruket hjemme i Uddevalla, var at jeg ville flytte hjem. Muigt det var fordi jeg ikke vært der siden februar, eller jeg skjønte at foreldrene mine ikke ville klare å bo der uten hjelp så lenge til. Sikkert begge deler, men jeg fikk pluteslig en veldig lyst til å bygge meg et eget litet hus der.

Mai ble juni, jeg koste meg litt mere om dagene nå som jeg hadde tilgang til motorsykkelen, kjørte over Vegglifjell, Haglebu og andre steder det er svært hyggelig å kjøre varme sommerdager. Leilighetsjakten gikk derimot sakte, klarte liksom ikke å finne noe som følte riktig. De steder jeg likte best var små hus langt unna alt av kollektivtrafikk og med litt vel lang kjørevei til jobb. Når jeg var tilbake på kontoret for første gang på lenge for et par uker siden, og beklaget meg over situasjonen og luftet at jeg hadde lyst å bygge eget hjemme i Sverige, så klekket avdelingslederen ur seg spørsmålet om hvorfor flyttet jeg ikke hjem nå som jeg uansett måtte flytte?
Eh... jobb? Av flere grunner hadde jeg jo ikke lyst til å bytte jobb.
Vel, virker som at jeg slipper å tenke på det i det nærmeste i hvert fall. Jeg har fått foreløpig aksept for å jobbe fra Sverige, men detaljene må utarbeides etterhvert og vi får se hvor holdbart det vil bli i lengden - noen dager i måneden må jeg jo vise meg på kontoret uansett, vi må bare finne ut av hvor mange dager det skal være. Foreløpig er det anbefalt hjemmekontor uansett, så det blir et problem å ta tak i til høsten.

Er i karantene igjen nå, siden jeg ikke kunne la være å dra til Sverige for å feire midsommer med familien, men nå er ikke panikken over å finne bosted - nå er den over hvordan i all verden jeg på en trygg måte kan få alle plantene og akvariene (inklusive innevånere) med meg til Sverige... :-k
Det ender mest sannsynlig med at jeg til å begynner med at jeg bor i det lille gestehuset vårt, frem til vi er ferdige med å pusse opp og bygge på den gamle leiligheten i enden på låven, slik at den blir mulig å bo i igjen.

Så, frem til og med august har jeg litt å stå i... rydde og pakke, finne ut hva jeg gjør med alt jeg ikke gidder dra med meg til Sverige samt hvordan jeg skal time ting riktig hvis karanteneplikten ikke blir opphevet innen kort.

Og så kjøre motorsykkel, selvfølgelig. Jeg skal passe på å ta så mange, lange turer jeg bare kan! Ikke fordi jeg tror dette vil bli siste sjanse for å kjøre rundt i vakre Norge, men fordi jeg vil definitivt trenge den sinnesroen jeg får av å være alene ute på veiene.

Dette er ikke et farvel fra Skogstrollet, dette er bare en ny fase i livet - og en liten (lang...) forklaring på hvorfor ting har vært så stille fra meg så langt denne sesongen.

Kanskje sees vi på veien i sommer ;)
Bilde
"Finns ingen plats att gömma sig
Vart du än går skogen hittar dig"

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22669
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Ett Skogstroll på MC

Legg inn av Bjerknez »

Voksent bakdekk på den sykkelen din?

Er det orginalt? Ser så himla bredt ut....

Brukeravatar
Skogstrollet
Innlegg: 742
Registrert: 03 okt 2016, 13:29
Motorsykkelen din: Honda CRF250L, Yamaha XSR700
Sted: Oslo

Re: Ett Skogstroll på MC

Legg inn av Skogstrollet »

Bjerknez skrev: 22 jun 2020, 15:17 Voksent bakdekk på den sykkelen din?

Er det orginalt? Ser så himla bredt ut....
Ikke originalt, nei. Det originale bakdekket er faktisk enda bredere enn det jeg har på nå... original er 180/55, men det jeg har på nå er 170/60 siden det visstnok var vanskelig å få i 180/55 akkurat da :roll
"Finns ingen plats att gömma sig
Vart du än går skogen hittar dig"

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22669
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Ett Skogstroll på MC

Legg inn av Bjerknez »

Skogstrollet skrev: 22 jun 2020, 15:22
Bjerknez skrev: 22 jun 2020, 15:17 Voksent bakdekk på den sykkelen din?

Er det orginalt? Ser så himla bredt ut....
Ikke originalt, nei. Det originale bakdekket er faktisk enda bredere enn det jeg har på nå... original er 180/55, men det jeg har på nå er 170/60 siden det visstnok var vanskelig å få i 180/55 akkurat da :roll
Okay. Det så bare så bredt ut på bildet :)

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6938
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Ett Skogstroll på MC

Legg inn av kjellv »

Skogstrollet skrev: 22 jun 2020, 15:01
Hei igjen, takk for fyldig oppdatering :thumleft
Du verden, det var mange ting på en gang i din verden.. Her skjer det mye i tiden framover. Det blir store endringer for deg. Men slik er livet noen ganger, små ting kan gjøre store endringer.
Det er ikke vanskelig å forstå ditt valg om du velger å flytte hjem til dine foreldre. Dette kan være det helt riktige å gjøre. Spesielt hvis din arbeidsgiver legger så fint til rette for deg at du i stor grad kan jobbe hjemmefra, selv om hjemme blir i Uddevalla. Det er jo bare flott!
Jeg håper i alle fall at du fortsetter å skrive dine reportasjer med flotte bilder her i forumet selv om du flytter tilbake til Sverige. Du vet at du har mange "venner" her, mange som savner deg når det går lenge mellom hver gang du skriver litt.

Lykke til Skogstrollet, uansett hva du velger å gjøre :prf

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37744
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Ett Skogstroll på MC

Legg inn av AJ »

Som kloke kjellv sa.

Og velkommen "tilbake" :thumleft !
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: Ett Skogstroll på MC

Legg inn av xyvind »

Fin oppdatering, og spennende fremtid!
Kanskje sees vi på veien igjen, ja :prf

Brukeravatar
Skogstrollet
Innlegg: 742
Registrert: 03 okt 2016, 13:29
Motorsykkelen din: Honda CRF250L, Yamaha XSR700
Sted: Oslo

Re: Ett Skogstroll på MC

Legg inn av Skogstrollet »

Hadde ikke tenkt å slutte skrive tur-referat her, nei. Det har bare ikke blitt så mye tid og energi over til det i det siste... Jeg har heller ikke tatt like mye bilder på turene foreløpig - mye fordi jeg vært mer fokusert på å faktisk kjøre, men også litt fordi jeg ikke klart å få til det dere flotte bildet jeg hatt i hodet mitt :roll

Men ja, det er mye å styre med de kommende månedene. Håper på at de løsner opp med karanteneplikten for Sverige-reiser, så kan jeg låne bilen til foreldrene mine noen dager. Et par tre turer med den så har jeg nok fått med det meste jeg trenger hjem :thumleft
Heldighvis er det begrenset med hva man klarer a samle på seg på 30 kvm :P
"Finns ingen plats att gömma sig
Vart du än går skogen hittar dig"

KurtAA
Innlegg: 90
Registrert: 17 sep 2020, 14:07
Motorsykkelen din: Yamaha XSR 900 - 2020

Re: Ett Skogstroll på MC

Legg inn av KurtAA »

Akkurat lest gjennom hele tråden :)
Fantastiske skildringer og mange flotte bilder.

Svar