Ett Skogstroll på MC

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6940
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Ett Skogstroll på MC

Legg inn av kjellv »

Skogstrollet skrev: 18 jun 2018, 09:30 ..utrolig gøy å vite at skriveriene mine gleder noen i hvertfall 😉
Antakelig langt flere enn du tror. Det er nok mange flere enn jeg som har bloggen din på favorittlista :thumleft

Brukeravatar
Skogstrollet
Innlegg: 742
Registrert: 03 okt 2016, 13:29
Motorsykkelen din: Honda CRF250L, Yamaha XSR700
Sted: Oslo

Re: Ett Skogstroll på MC

Legg inn av Skogstrollet »

Da er det ferie! :twothumbs:

Dro tidlig fra jobb igår, og kjørte hjem til Sverige. Hadde håpet på litt bedre vær, turen ble kjølig, men klarte i hvert fall å unnvike det verste regnet. Strengt tatt hadde det vært mulig å kjøre ned i dag, men da jeg drar til Skottland på søndag og blir hentet av taxi 03:00 på natten, så trengte jeg en dag til å slappe og pakke om. Og vaske sykkelen :roll


Rett før jeg skulle dra fra jobb fredag, kom det en skikkelig regnby innover Oslo. Javel, tenkte jeg, må kanskje dra på meg regnklærne da... Men det holdt opp til det jeg var klar å kjøre, så jeg krysset fingrene for at det ikke skulle regne noe på meg på veien sørover.
Det er noe med å se de mørke skyene som dumper ned regn, og hele tiden klare å unnvike de fleste av dem. Du ser det regner i den retningen du beveger deg, men veien svinger unna så at du akkurat klarer deg. Veien var våt flere steder, hvilket vitnet om at jeg (heldigvis) passerte etter regnbyene.

Jeg var faktisk flere ganger helt sikker på at 'nå treffer jeg regnet...', men vær gang viste det seg at jeg hadde feil. Nesten.

Klarte meg helt til Bullaren (og litt til), før jeg fikk mer enn et par dråper på visiret. Her måtte jeg også stoppe for å varme hendene og få følelsen tilbake i fingrene mine. Og ta et par bilder, seff ;)
Bilde
Bilde
Bilde

Ved Hällevadsholm begynte det å regne litt mere... men det sluttet før jeg vurderte hvis jeg måtte stoppe for å krangle på meg regndressen. Når jeg nærmet meg Uddevalla kom det enda litt kraftigere regn, men da var jeg jo ikke langt fra målet, og gadd ikke stoppe. Det var ikke nok til at vannet tok seg igjennom kjøreklærne mine uansett.

Kom opp et bakkekrøn på den siste strekningen av veien, og så skikkelig mørke skyer. Dette var lengre bort enn det jeg skulle, men virket som at jeg klart meg unna en ordentlig dusj!
Bilde

Til tross for at været ikke var noe særlig inspirerende, og at jeg i stort sett hele veien tok det langt roligere enn jeg pleier, så var jeg overraskende fornøyd med turen når jeg kom frem. Hjulpet nok litt at jeg kom frem til et svenskt 'midsommarbord', med sill, ferskpoteter og snaps - og jordbær fra egen hage til dessert :twothumbs:

Søsteren min, kjæresten hennes og deres to huskies er også på besøk, så det er fullt hus her (så mye for å slappe...).

I dag klarte jeg i hvert fall å få vasket XSR'en, hvilket definitivt trengtes etter de siste par turene mine :roll
Bilde

Hva jeg ikke klarte, derimot, var å kjøpe riktige bits til skrallen for å få fikset holdene til depåstøtten på sykkelen (klarte av en eller annen grunn å kjøpe to adaptere i stedet... :scratch ). Verkstedet hadde klart å miste skiven på ene siden, slik at plastdelen falt av, noe jeg oppdaget da jeg skulle rense kjedet tidligere i uken (det kunne fort gått galt!):
Bilde

Faren min har et litt magert verktøysett, så ser ut til at jeg må kjøpe inn et ekstra å ha i Sverige. Vil jo sikkert trenge det til Honda'n også etterhvert.


Men, fikk nyte sola godt i dag, og gleder meg til en uke i det Skotske Høylandet (riktig nok uten MC...), før jeg har to frie uker uten noe som helst planert. Får håpe på mange lange og gode turer med syklene mine da.

Glad midsommar! ;) :sunny:

Bilde
"Finns ingen plats att gömma sig
Vart du än går skogen hittar dig"

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6940
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Ett Skogstroll på MC

Legg inn av kjellv »

Ha en flott ferie Skogstrollet :thumleft
Det Skotske Høylandet frister meg også, har gjort det i mange år. Det er lov å legge inn noen inntrykk fra denne turen også, selv om det ikke er MC-relatert.
Vi krysser fingre for flott vær og en god ferie for deg, både i Scottland og senere på Svenske og Norske veier :prf

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: Ett Skogstroll på MC

Legg inn av Stian87 »

God ferie Skogstrollet! :thumleft håper du får mange fine MC-turer som vi får glede av å lese om :D

Send gjerne noen innlegg fra Skotland også, hadde vært gøy å se :)
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

Brukeravatar
Relax
Innlegg: 1437
Registrert: 12 okt 2006, 10:07

Re: Ett Skogstroll på MC

Legg inn av Relax »

Bilde
Fra en mc tur dit i 2007.

Selv om det er mye folk i UK så kan Highlands i Skottland være nesten like stille og folketomme som norsk natur :)

God ferie til deg!
"Do the right thing"

Brukeravatar
Skogstrollet
Innlegg: 742
Registrert: 03 okt 2016, 13:29
Motorsykkelen din: Honda CRF250L, Yamaha XSR700
Sted: Oslo

Re: Ett Skogstroll på MC

Legg inn av Skogstrollet »

Takker! :D

Her kommer en liten kjapp hilsen fra Skottland. Var på topptur opp Ben Vrackie dag. Ikke en ubetydelig klatring, selv om fjellene her ikke er på høyde med norske fjell.
DSC04381-01.jpeg
Det var flott utsikt fra toppen, og man kunde se lille Pitlochry nede i dalen, hvor vi har hotellet og hvor vi gikk fra.
IMG_20180626_124043-01.jpeg
Denne turen føles godt i kroppen!

Nå skal vi tusle rundt i byen her i rolig tempo, for her er det godt og varmt (noe skottene er uvant med, tror det blir varmerekord her denne uken... :O ;) ).
IMG_20180626_124114-01.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
"Finns ingen plats att gömma sig
Vart du än går skogen hittar dig"

Brukeravatar
Sakkle
Innlegg: 1080
Registrert: 28 aug 2017, 23:57
Motorsykkelen din: KTM 790 Adventure

Re: Ett Skogstroll på MC

Legg inn av Sakkle »

Skogstrollet skrev: 26 jun 2018, 16:37 Det var flott utsikt fra toppen, og man kunde se lille Pitlochry nede i dalen, hvor vi har hotellet og hvor vi gikk fra.
Pitlochry er en fin liten plass. Om du liker Whisky er destilleriet Edradour rett i nærheten også...
2019 KTM 790 Adventure
2008 KTM Duke 690

Brukeravatar
Skogstrollet
Innlegg: 742
Registrert: 03 okt 2016, 13:29
Motorsykkelen din: Honda CRF250L, Yamaha XSR700
Sted: Oslo

Re: Ett Skogstroll på MC

Legg inn av Skogstrollet »

Sakkle skrev: 26 jun 2018, 17:08
Skogstrollet skrev: 26 jun 2018, 16:37 Det var flott utsikt fra toppen, og man kunde se lille Pitlochry nede i dalen, hvor vi har hotellet og hvor vi gikk fra.
Pitlochry er en fin liten plass. Om du liker Whisky er destilleriet Edradour rett i nærheten også...
Ja, liker byen så langt :)
Whisky er jeg veldig glad i, og det er planert inn et besøk på Edradour :twothumbs:
"Finns ingen plats att gömma sig
Vart du än går skogen hittar dig"

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: Ett Skogstroll på MC

Legg inn av Stian87 »

Stilig! Utrolig flott natur med de rullende treløse fjellene/åsene. Skal dere bære samme sted hele tiden?
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

Brukeravatar
Skogstrollet
Innlegg: 742
Registrert: 03 okt 2016, 13:29
Motorsykkelen din: Honda CRF250L, Yamaha XSR700
Sted: Oslo

Re: Ett Skogstroll på MC

Legg inn av Skogstrollet »

Stian87 skrev: 26 jun 2018, 18:10 Stilig! Utrolig flott natur med de rullende treløse fjellene/åsene. Skal dere bære samme sted hele tiden?
Ja, vi bor samme sted hele uken. Turene vi tar er dog ikke nødvendigvis i nærområdet. Flere av dagene drar vi litt lengre bort for å gå dagstur :)
"Finns ingen plats att gömma sig
Vart du än går skogen hittar dig"

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: Ett Skogstroll på MC

Legg inn av Stian87 »

Skogstrollet skrev: 26 jun 2018, 18:48
Stian87 skrev: 26 jun 2018, 18:10 Stilig! Utrolig flott natur med de rullende treløse fjellene/åsene. Skal dere bære samme sted hele tiden?
Ja, vi bor samme sted hele uken. Turene vi tar er dog ikke nødvendigvis i nærområdet. Flere av dagene drar vi litt lengre bort for å gå dagstur :)
Gå fra destilleri til destilleri? :D
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

Brukeravatar
Skogstrollet
Innlegg: 742
Registrert: 03 okt 2016, 13:29
Motorsykkelen din: Honda CRF250L, Yamaha XSR700
Sted: Oslo

Re: Ett Skogstroll på MC

Legg inn av Skogstrollet »

Stian87 skrev: 26 jun 2018, 19:44
Skogstrollet skrev: 26 jun 2018, 18:48
Stian87 skrev: 26 jun 2018, 18:10 Stilig! Utrolig flott natur med de rullende treløse fjellene/åsene. Skal dere bære samme sted hele tiden?
Ja, vi bor samme sted hele uken. Turene vi tar er dog ikke nødvendigvis i nærområdet. Flere av dagene drar vi litt lengre bort for å gå dagstur :)
Gå fra destilleri til destilleri? :D
Det hadde jeg gjerne gjort... :knegg
"Finns ingen plats att gömma sig
Vart du än går skogen hittar dig"

Brukeravatar
Skogstrollet
Innlegg: 742
Registrert: 03 okt 2016, 13:29
Motorsykkelen din: Honda CRF250L, Yamaha XSR700
Sted: Oslo

Re: Ett Skogstroll på MC

Legg inn av Skogstrollet »

Skål! Eller 'Slainte Mhath!' er kanskje mere passende, siden det gjelder whisky ;)

I dag var jeg på destilleri-omvisning på Edradour. Og selfølgelig fikk vi prøve whiskyen også:
Bilde

Jeg er veldig glad i whisky, spesielt Scotch Single Malt Whisky, så da blir det litt ekstra gøy.

Bilde
Bilde
Bilde

Vi kjøpte selvfølgelig et par flasker der også, og svak som jeg er for 'cask strength' så var valget mitt relativt enkelt :redface

Ikke den første whiskyen jeg drukket her, og ikke de første flaskene som ble kjøpt... Blir spennende å se hvordan vi klarer å få de hjem😅
"Finns ingen plats att gömma sig
Vart du än går skogen hittar dig"

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6940
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Ett Skogstroll på MC

Legg inn av kjellv »

Jøss.. dette må ha vært en opplevelse :thumleft Lysten til en Scottlands- eller Irlandstur blir ikke mindre av slike bilder.
Kos deg masse. Nå kommer finværet i det meste av skandinavia også til du er tilbake :thumleft

..den tønna der kunne jeg tenkt meg :crazy:

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: Ett Skogstroll på MC

Legg inn av Stian87 »

Ahh whisky ❤️ Er veldig glad i mcallen fine oak, men blitt mindre og mindre av det. Får så j#^%^ vondt i huet dagen ettter
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

Svar