Ett Skogstroll på MC

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: Ett Skogstroll på MC

Legg inn av xyvind »

Vet ikke hvilken forhandler du har bestilt dekk fra, men de mc-forhandlerne jeg har sjekket tar blodpris for et sett med dekk. Typ 6-7.000,-
Jeg fikk dekk i samme prisklasse for kun 1.885,- inkl frakt på nettet. Lønner seg å bestille selv og bruke f.eks. Pitlane til å få lagt de på felgene

Brukeravatar
Skogstrollet
Innlegg: 742
Registrert: 03 okt 2016, 13:29
Motorsykkelen din: Honda CRF250L, Yamaha XSR700
Sted: Oslo

Re: Ett Skogstroll på MC

Legg inn av Skogstrollet »

xyvind skrev: 07 jul 2019, 19:14 Vet ikke hvilken forhandler du har bestilt dekk fra, men de mc-forhandlerne jeg har sjekket tar blodpris for et sett med dekk. Typ 6-7.000,- Bilde
Jeg fikk dekk i samme prisklasse for kun 1.885,- inkl frakt på nettet. Lønner seg å bestille selv og bruke f.eks. Pitlane til å få lagt de på felgene Bilde
Forrige dekkbyttet betalte jeg nok ikke mye over 4000kr for, og da var det dekk + omlegging. Fortsatt en god del penger da.
Hvis jeg skal frakte kun felgene, så må jeg ha en god del assistanse: et egnet sted å stå med sykkelen, brukbare verktøy, og en bil :P
Regner med at det er greit å komme med hele sykkelen og da :roll
"Finns ingen plats att gömma sig
Vart du än går skogen hittar dig"

Brukeravatar
Skogstrollet
Innlegg: 742
Registrert: 03 okt 2016, 13:29
Motorsykkelen din: Honda CRF250L, Yamaha XSR700
Sted: Oslo

Re: Ett Skogstroll på MC

Legg inn av Skogstrollet »

Da har forhandleren endelig fått inn dekk, og jeg har levert sykkelen for omlegging. Det hørtes ut som at de fint skulle rekke det imorgen, så jeg krysser fingrene på å straks ha en kjørbar sykkel igjen :twothumbs:


Så før jeg samler på meg flere bilder fra nye eventyr, så tenkte jeg å begynne med å poste noen fra tidligere i år :roll

Begynner med et par bilder fra MC messen i mars, før sesongen startet (for meg ihvertfall). Hadde nettopp fått et nytt objektiv til kameraet mitt, og selvfølgelig var det akkurat hva jeg tok med meg dit. Kanskje ikke et objektiv som er egnet for slike tilfeller, men jeg måtte bare få prøve det litt :P

Bilde

Må innrømme at jeg likte scrambler og adv byggene av BMW'ene svært godt!

Bilde

Bilde
Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde
"Finns ingen plats att gömma sig
Vart du än går skogen hittar dig"

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: Ett Skogstroll på MC

Legg inn av xyvind »

Skogstrollet skrev:Hadde nettopp fått et nytt objektiv til kameraet mitt, og selvfølgelig var det akkurat hva jeg tok med meg dit. Kanskje ikke et objektiv som er egnet for slike tilfeller, men jeg måtte bare få prøve det litt :P

Bilde
Synes bildene ble veldig varme og levende jeg. Fint lys.
Denne Urban GS’en er bygd om av Speed i Sandefjord. Jeg så den da jeg var der sist. Toppen på motorblokkene på hver side er av glass/gjennomsiktig plast, så man kan se motordelene bevege seg når motoren går. Tror også de har hevet den. Veldig kult bygg, og enig i at disse BMW’ene er rå!

Brukeravatar
Skogstrollet
Innlegg: 742
Registrert: 03 okt 2016, 13:29
Motorsykkelen din: Honda CRF250L, Yamaha XSR700
Sted: Oslo

Re: Ett Skogstroll på MC

Legg inn av Skogstrollet »

xyvind skrev: 10 jul 2019, 01:17 Synes bildene ble veldig varme og levende jeg. Fint lys.
Denne Urban GS’en er bygd om av Speed i Sandefjord. Jeg så den da jeg var der sist. Toppen på motorblokkene på hver side er av glass/gjennomsiktig plast, så man kan se motordelene bevege seg når motoren går. Tror også de har hevet den. Veldig kult bygg, og enig i at disse BMW’ene er rå!
:D

De har gjort en utrolig flott jobb, den ser jo ut som at den faktisk kan brukes!
"Finns ingen plats att gömma sig
Vart du än går skogen hittar dig"

Brukeravatar
Skogstrollet
Innlegg: 742
Registrert: 03 okt 2016, 13:29
Motorsykkelen din: Honda CRF250L, Yamaha XSR700
Sted: Oslo

Re: Ett Skogstroll på MC

Legg inn av Skogstrollet »

De klarte visstnok ikke å bytte dekkene må sykkelen min idag (har ihvertfall ikke hørt noe fra dem). Jeg er forsåvidt ikke overrasket, men det er utrolig kjedelig å være uten sykkel nå som været endelig er på topp!

Javel, får poste noen flere bilder da :roll Disse er fra begynnelsen av april, da jeg fortsatt var litt i overkant begeistret over spesial-objektivet mitt :redface
Det er ikke det letteste objektivet å bruke, men det er gøy å leke med den selektive fokusen og effektene det skaper :)


Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde
"Finns ingen plats att gömma sig
Vart du än går skogen hittar dig"

Jølle
Innlegg: 18
Registrert: 08 jun 2017, 18:45
Motorsykkelen din: Honda-Hornet-600-2010

Re: Ett Skogstroll på MC

Legg inn av Jølle »

Er det en Lensbaby du bruker?

Brukeravatar
Skogstrollet
Innlegg: 742
Registrert: 03 okt 2016, 13:29
Motorsykkelen din: Honda CRF250L, Yamaha XSR700
Sted: Oslo

Re: Ett Skogstroll på MC

Legg inn av Skogstrollet »

Jølle skrev: 10 jul 2019, 23:58 Er det en Lensbaby du bruker?
Stemmer! Er Trio 28 jeg brukt her :)
"Finns ingen plats att gömma sig
Vart du än går skogen hittar dig"

Jølle
Innlegg: 18
Registrert: 08 jun 2017, 18:45
Motorsykkelen din: Honda-Hornet-600-2010

Re: Ett Skogstroll på MC

Legg inn av Jølle »

[/quote]

Stemmer! Er Trio 28 jeg brukt her :)
[/quote]

Artig sak som gir fine bilder, menber ganske krevende i bruk 😊

Hadde selv en Composer mem, den ble solgt sammen med resten av systemet.
Angrer innimellom, spesielt når man ser sånne bilder du legger ut her

Brukeravatar
Skogstrollet
Innlegg: 742
Registrert: 03 okt 2016, 13:29
Motorsykkelen din: Honda CRF250L, Yamaha XSR700
Sted: Oslo

Re: Ett Skogstroll på MC

Legg inn av Skogstrollet »

Jølle skrev: 11 jul 2019, 16:41 Artig sak som gir fine bilder, menber ganske krevende i bruk 😊

Hadde selv en Composer mem, den ble solgt sammen med resten av systemet.
Angrer innimellom, spesielt når man ser sånne bilder du legger ut her
Har en Composer Pro med Sweet 35 og Edge 80 til også. De kan være vanskelige å fokusere med ja, men de er gøye å bruke 🙂
"Finns ingen plats att gömma sig
Vart du än går skogen hittar dig"

Brukeravatar
Skogstrollet
Innlegg: 742
Registrert: 03 okt 2016, 13:29
Motorsykkelen din: Honda CRF250L, Yamaha XSR700
Sted: Oslo

Re: Ett Skogstroll på MC

Legg inn av Skogstrollet »

Etter mye om og men, inkludert et punktert dekk og forsvunne kjørehansker, så har jeg endelig fått nye dekk på sykkelen min :twothumbs:
Ikke et sekund for seint heller, da det hadde vært utrolig kjedelig å ikke fått kjørt noe med så fint vær meldt de neste par dagene og :sunny:
Det skal til historien nevnes at sjefen selv tok affære og lade om dekkene på sykkelen min, når jeg i dag kom opp for å spørre om jeg ville få tilbake den før helgen eller hvis jeg mått endre planene mine.

Uansett, nye sko på den lille skogsmaskinen min! Nå kanskje jeg kan gi meg ut på lag med de store guttene? :crazy:

Bilde

Bilde

Nei, jeg har ikke vasket sykkelen min på noen uker... Dere må bare lukke øynene hvis dere ikke klarer av å se den så skitten :P

Jeg har også gått ned på dekkstørrelse både frem og bak. Frem fordi 120/70 visstnok ikke var mulig å få tak på hos leverandøren, og da gikk jeg ned en størrelse bak også. Nå sitter det med andre ord 110/70 frem og 170/60 bak. Litt annerledes følelse med disse dekkene, så det blir spennende å se hvor dette ender!
"Finns ingen plats att gömma sig
Vart du än går skogen hittar dig"

Brukeravatar
Skogstrollet
Innlegg: 742
Registrert: 03 okt 2016, 13:29
Motorsykkelen din: Honda CRF250L, Yamaha XSR700
Sted: Oslo

Re: Ett Skogstroll på MC

Legg inn av Skogstrollet »

Sitter på jobb og er skikkelig klar for helg, selv om ikke været helt virker være med der :roll Man kunne tro at ferietider betyr rolige dager på jobb... men for meg har det vært akkurat motsatt :sk?

Har forrige helg og i løpet av uken testet ut de nye dekkene mine, og kan si at jeg er godt fornøyd så langt :twothumbs: Merker ikke noen redusering i grep på asfalt, men så er jeg jo ikke den som skraper fotpinner i vær sving heller :P På grus er det nok kun mine begrensinger som merkes og ikke dekkene, trenger uten tvil å øve grusteknikk, kanskje burde melde meg på en gruskurs eller noe? :-k

Uansett, håper at varmen og sola kommer tilbake straks, for jeg er klar for mere sommer!


Fra en godt kjent vei, perfekt for å teste ut de nye dekkene.

Bilde
Bilde


Fra lørdagens tur, der jeg surret rundt mellom Noresund og Lampeland i noen timer :roll

Bilde
"Finns ingen plats att gömma sig
Vart du än går skogen hittar dig"

mekkern
Innlegg: 7526
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Ett Skogstroll på MC

Legg inn av mekkern »

:thumleft Det er masse fine grusveier i områdene der ja.
Jeg er født oppe i dalen der og startet på skole påLampeland.
Ene bror min bor fortsatt der og jeg tar en tur via bakveier for å komme dit. :prf
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
Skogstrollet
Innlegg: 742
Registrert: 03 okt 2016, 13:29
Motorsykkelen din: Honda CRF250L, Yamaha XSR700
Sted: Oslo

Re: Ett Skogstroll på MC

Legg inn av Skogstrollet »

mekkern skrev: 19 jul 2019, 15:39 :thumleft Det er masse fine grusveier i områdene der ja.
Jeg er født oppe i dalen der og startet på skole påLampeland.
Ene bror min bor fortsatt der og jeg tar en tur via bakveier for å komme dit. :prf
Er utrolig flott natur der, føler jeg kjører der altfor sjelden!
"Finns ingen plats att gömma sig
Vart du än går skogen hittar dig"

Brukeravatar
niko
Innlegg: 1149
Registrert: 03 sep 2017, 00:00
Motorsykkelen din: Yamaha TDM 900 2006
Sted: Oslo

Re: Ett Skogstroll på MC

Legg inn av niko »

Jeg har lurt på hvorfor det heter Lampeland.
http://www.numedalsnett.no/admin/print. ... enuID=8954

Svar