Ett Skogstroll på MC

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Skogstrollet
Innlegg: 742
Registrert: 03 okt 2016, 13:29
Motorsykkelen din: Honda CRF250L, Yamaha XSR700
Sted: Oslo

Re: Ett Skogstroll på MC

Legg inn av Skogstrollet »

niko skrev: 20 jul 2019, 07:45 Jeg har lurt på hvorfor det heter Lampeland.
http://www.numedalsnett.no/admin/print. ... enuID=8954
Alltid interessant å høre om hvordan forskjellige steder fått sine navn.
"Finns ingen plats att gömma sig
Vart du än går skogen hittar dig"

Brukeravatar
Skogstrollet
Innlegg: 742
Registrert: 03 okt 2016, 13:29
Motorsykkelen din: Honda CRF250L, Yamaha XSR700
Sted: Oslo

Re: Ett Skogstroll på MC

Legg inn av Skogstrollet »

Sitter her og er ikke helt fornøyd med været, men ser ut å bli bedre over neste uke, så jeg skal prøve å ikke klage altfor mye ;) Skal istedet legge ut litt bilder fra et par av turene mine i juni :)

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde


Tror kun det er én av bildene som ikke er tagen langs med en eller annen grusvei :roll
"Finns ingen plats att gömma sig
Vart du än går skogen hittar dig"

Brukeravatar
niko
Innlegg: 1149
Registrert: 03 sep 2017, 00:00
Motorsykkelen din: Yamaha TDM 900 2006
Sted: Oslo

Re: Ett Skogstroll på MC

Legg inn av niko »

Skogstrollet skrev: 21 jul 2019, 17:06 Sitter her og er ikke helt fornøyd med været, men ser ut å bli bedre over neste uke, så jeg skal prøve å ikke klage altfor mye ;) Skal istedet legge ut litt bilder fra et par av turene mine i juni :)

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde


Tror kun det er én av bildene som ikke er tagen langs med en eller annen grusvei :roll
Flotte bilder som alltid, men kan du forklare meg hva du syns er så fascinerende med grus?. Jeg føler meg som Bambi på isen.

Brukeravatar
Skogstrollet
Innlegg: 742
Registrert: 03 okt 2016, 13:29
Motorsykkelen din: Honda CRF250L, Yamaha XSR700
Sted: Oslo

Re: Ett Skogstroll på MC

Legg inn av Skogstrollet »

niko skrev: 21 jul 2019, 17:14 Flotte bilder som alltid, men kan du forklare meg hva du syns er så fascinerende med grus?. Jeg føler meg som Bambi på isen.
Er vel akkurat fordi det er litt mere utmanende enn å kjøre på asfalt, og så kommer man seg til mange flotte steder med langt mindre med folk. Føles litt mere som å være ute i naturen, liksom :prf
"Finns ingen plats att gömma sig
Vart du än går skogen hittar dig"

Brukeravatar
niko
Innlegg: 1149
Registrert: 03 sep 2017, 00:00
Motorsykkelen din: Yamaha TDM 900 2006
Sted: Oslo

Re: Ett Skogstroll på MC

Legg inn av niko »

Skogstrollet skrev: 23 jul 2019, 10:49
niko skrev: 21 jul 2019, 17:14 Flotte bilder som alltid, men kan du forklare meg hva du syns er så fascinerende med grus?. Jeg føler meg som Bambi på isen.
Er vel akkurat fordi det er litt mere utmanende enn å kjøre på asfalt, og så kommer man seg til mange flotte steder med langt mindre med folk. Føles litt mere som å være ute i naturen, liksom :prf
Skjønner. Jeg har googla litt etter at jeg sendte deg spørsmålet, og har forstått at det å kjøre på grus innebærer en ganske annen teknikk. Den kan ikke jeg, men tror jeg forstår hva du mener. Blir vel som forskjellen på å kjøre preppa løype og løssnø på ski kanskje ? :D

Brukeravatar
Skogstrollet
Innlegg: 742
Registrert: 03 okt 2016, 13:29
Motorsykkelen din: Honda CRF250L, Yamaha XSR700
Sted: Oslo

Re: Ett Skogstroll på MC

Legg inn av Skogstrollet »

niko skrev: 23 jul 2019, 11:16
Skogstrollet skrev: 23 jul 2019, 10:49
niko skrev: 21 jul 2019, 17:14 Flotte bilder som alltid, men kan du forklare meg hva du syns er så fascinerende med grus?. Jeg føler meg som Bambi på isen.
Er vel akkurat fordi det er litt mere utmanende enn å kjøre på asfalt, og så kommer man seg til mange flotte steder med langt mindre med folk. Føles litt mere som å være ute i naturen, liksom :prf
Skjønner. Jeg har googla litt etter at jeg sendte deg spørsmålet, og har forstått at det å kjøre på grus innebærer en ganske annen teknikk. Den kan ikke jeg, men tror jeg forstår hva du mener. Blir vel som forskjellen på å kjøre preppa løype og løssnø på ski kanskje ? :D
Står ikke på ski, så kan ikke si noe om den liknelsen :roll
Men jo, er litt annen teknikk. Jeg skal ikke si at teknikken min er korrekt heller. Har ikke tatt noen gruskurs, bare prøver meg frem, så jeg har mye å lære når det gjelder gruskjøring selv! Gjør sikkert mye feil og det er nok mange ting jeg ikke fått med meg om hvordan gjøre ting korrekt - men gøy er det uansett :D
"Finns ingen plats att gömma sig
Vart du än går skogen hittar dig"

Brukeravatar
Skogstrollet
Innlegg: 742
Registrert: 03 okt 2016, 13:29
Motorsykkelen din: Honda CRF250L, Yamaha XSR700
Sted: Oslo

Re: Ett Skogstroll på MC

Legg inn av Skogstrollet »

Da er jeg innkvartert på Toftemo turiststasjon, rett nord for Dovre. Det var fullt på Grimsdalhytten, og siden det fortsatt var relativt tidlig så kjørte jeg videre. Ikke et dumt sted å ende opp uansett, og litt billigere til og med ;)

Bilde


Har vært en flott tur med mestadels godt vær, selv om det kommet noen dråper innimellom. Valgte å kjøre opp via Imsdalen, hvilket var en morsom grusvei og helt rett valg etter nok mil på kjedelig asfalt 😋

Bilde

Ved Sohlberplassen møtte jeg et hyggelig gjeng fra MC Avisa som var ute å testet motorsykler. Fyren som nettopp hoppet av en Moto Guzzi V85 TT fortalte med at det var den beste motorsykkelen han kjørt. Ikke så ille...

Ingen bilder på guzzien dessverre, kun på utsikten 😉

Bilde

Kjørte videre oppover og inn gjennom Grimsdalen. Utrolig flott vei, selv om det kun var gråe skyer over hodet.

Bilde

Bilde


Bare mobil bilder så langt, men kameraen er med så det blir flere bilder etterhvert. Nå skal jeg lese en god bok og drikke litt whisky... Gleder meg til morgendagens rute!
"Finns ingen plats att gömma sig
Vart du än går skogen hittar dig"

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6938
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Ett Skogstroll på MC

Legg inn av kjellv »

Herlig Godt at du koser deg. Whisky har jeg med også, men dessverre er det få i denne gjengen som er med på forumtreff som vil smake..
God tur videre, så bra du likte Grindalen

Sent fra min TA-1053 via Tapatalk


xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: Ett Skogstroll på MC

Legg inn av xyvind »

Se her ja! Flere som er på tur :twothumbs:
Jeg har med bourbon på lommelerka jeg da.. :prf

Brukeravatar
Fsva
Innlegg: 779
Registrert: 09 okt 2014, 17:29
Motorsykkelen din: Triumph Street Triple 675 2015
Sted: Eidsvoll/Fredrikstad

Re: Ett Skogstroll på MC

Legg inn av Fsva »

Det ser jo bare helt herlig ut :prf

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37744
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Ett Skogstroll på MC

Legg inn av AJ »

Skogstrollet skrev: 24 aug 2019, 19:29 Nå skal jeg lese en god bok og drikke litt whisky... Gleder meg til morgendagens rute!
Whisky, intet mindre :knegg .
Gikk glipp av kjellv's brune brennvin i kveld... Får ta det igjen senere ;) .
En gjeng av oss her i Sokndal er på vei mot Dovre i morgen formiddag. Men det er vel for mye å håpe på at våre veier krysses.

Ønsker deg uansett god tur videre :vs .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Relax
Innlegg: 1437
Registrert: 12 okt 2006, 10:07

Re: Ett Skogstroll på MC

Legg inn av Relax »

Skogstrollet skrev: 24 aug 2019, 19:29


Bilde
Den lykta så jeg i på den veien i dag, tror jeg bestemt!
Du stod i veikanten, mens kona og jeg kom motsatt vei.
Vinket gjorde vi og!
Det slo meg faktisk at det kanskje var deg. Har jo sett bildene dine her :)
Morsomt :)
"Do the right thing"

Brukeravatar
Skogstrollet
Innlegg: 742
Registrert: 03 okt 2016, 13:29
Motorsykkelen din: Honda CRF250L, Yamaha XSR700
Sted: Oslo

Re: Ett Skogstroll på MC

Legg inn av Skogstrollet »

Intet mindre enn skotsk whisky i en skotsk lommelerka, faktisk :roll

Bilde

AJ skrev: 24 aug 2019, 22:54 En gjeng av oss her i Sokndal er på vei mot Dovre i morgen formiddag. Men det er vel for mye å håpe på at våre veier krysses.

Ønsker deg uansett god tur videre :vs .
Siden jeg allerede er (noenlunde) våken, er jeg nok godt på vei da... Men dere får og ha en god tur! 😀

Relax skrev: 25 aug 2019, 00:38 Den lykta så jeg i på den veien i dag, tror jeg bestemt!
Du stod i veikanten, mens kona og jeg kom motsatt vei.
Vinket gjorde vi og!
Det slo meg faktisk at det kanskje var deg. Har jo sett bildene dine her :)
Morsomt :)
Sederja :vs
"Finns ingen plats att gömma sig
Vart du än går skogen hittar dig"

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37744
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Ett Skogstroll på MC

Legg inn av AJ »

Skogstrollet skrev: 25 aug 2019, 07:30 Intet mindre enn skotsk whisky i en skotsk lommelerka, faktisk :roll

Bilde
Mener å huske du lagde et langt og fyldig referat fra whiskyturen du og din søster gjorde i Scotland for noen år siden... ;) .
Så hjemme hos deg regner jeg med at du har et godt utvalg til å fylle skogslerken med... :crazy: .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Dansekris
Innlegg: 1246
Registrert: 12 jun 2016, 18:21
Motorsykkelen din: T7
Sted: Oslo

Re: Ett Skogstroll på MC

Legg inn av Dansekris »

Skogstrollet skrev: 24 aug 2019, 19:29 Da er jeg innkvartert på Toftemo turiststasjon, rett nord for Dovre. Det var fullt på Grimsdalhytten, og siden det fortsatt var relativt tidlig så kjørte jeg videre. Ikke et dumt sted å ende opp uansett, og litt billigere til og med ;)

Bilde


Har vært en flott tur med mestadels godt vær, selv om det kommet noen dråper innimellom. Valgte å kjøre opp via Imsdalen, hvilket var en morsom grusvei og helt rett valg etter nok mil på kjedelig asfalt 😋

Bilde

Ved Sohlberplassen møtte jeg et hyggelig gjeng fra MC Avisa som var ute å testet motorsykler. Fyren som nettopp hoppet av en Moto Guzzi V85 TT fortalte med at det var den beste motorsykkelen han kjørt. Ikke så ille...

Ingen bilder på guzzien dessverre, kun på utsikten 😉

Bilde

Kjørte videre oppover og inn gjennom Grimsdalen. Utrolig flott vei, selv om det kun var gråe skyer over hodet.

Bilde

Bilde


Bare mobil bilder så langt, men kameraen er med så det blir flere bilder etterhvert. Nå skal jeg lese en god bok og drikke litt whisky... Gleder meg til morgendagens rute!
Jeg møtte deg da du var på vei ned mot Dovre!

Svar