Langtur i Øst-Europa

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Tore L
Innlegg: 770
Registrert: 08 jul 2014, 12:25
Motorsykkelen din: 07 BMW K1200 GT -24 Triumph Tiger 900 GT Pro
Sted: Sarpsborg ( Er fra Fredrikstad)

Re: Langtur i Øst-Europa

Legg inn av Tore L »

Sakkle skrev: 30 okt 2018, 09:52 Dette fikk meg til å tenke litt. Hadde vært fint å sett hele ruta i et kart. Mulig jeg er rar men hjernen min setter ting bedre i perspektiv på den måten. Har også kikka litt på kart-tjenester ifm. planlegging av egne turer men det virker som om det er mange begrensninger. I Google maps, som er min go-to i hverdagen, støter du på en begrensning ift. way-points ganske kjapt. Noen som vet om noen bedre alternativer?

Det ideelle hadde jo vært om man kunne planlegge på PC og senere eksportere etapper til f.eks Google maps el.
Jeg bruker NAF sin reiseplanlegger, synes den fungerer veldig bra for å få oversikt.

https://reiseplanlegger.naf.no/rute/?wp=
Tore Ludvigsen
x - 75 Kawasaki Z 900 - LS 4371
x - 81 Kawasaki Z 650 SR - YU 4225
x - 85 Suzuki GS 650 Katana - ZK 5773
x - 97 Yamaha XJ 900 Diversjon - BP 7238
x - 06 BMW K1200 GT - BH 4697
x - 10 BMW K1300 GT - KP 8260
x - 18 BMW R1200 GS - CU 7348

Brukeravatar
Sakkle
Innlegg: 1080
Registrert: 28 aug 2017, 23:57
Motorsykkelen din: KTM 790 Adventure

Re: Langtur i Øst-Europa

Legg inn av Sakkle »

Tore L skrev: 30 okt 2018, 16:42
Sakkle skrev: 30 okt 2018, 09:52 Dette fikk meg til å tenke litt. Hadde vært fint å sett hele ruta i et kart. Mulig jeg er rar men hjernen min setter ting bedre i perspektiv på den måten. Har også kikka litt på kart-tjenester ifm. planlegging av egne turer men det virker som om det er mange begrensninger. I Google maps, som er min go-to i hverdagen, støter du på en begrensning ift. way-points ganske kjapt. Noen som vet om noen bedre alternativer?

Det ideelle hadde jo vært om man kunne planlegge på PC og senere eksportere etapper til f.eks Google maps el.
Jeg bruker NAF sin reiseplanlegger, synes den fungerer veldig bra for å få oversikt.

https://reiseplanlegger.naf.no/rute/?wp=
Nei... den var ikke noe særlig. Sorry

Testa litt nå og støtte på problemer ganske kjapt. Laget en eksempelrute fra Oslo til Cape Town, via Istabul og Kairo osv. og når jeg forsøker å endre ruta der det er aktuelt ved å dra den blå linja fra en vei til en alternativ rute skjer det ingenting. Den vil ikke la deg endre rute.

Litt dumt for ved første øyekast så den lovende ut.
2019 KTM 790 Adventure
2008 KTM Duke 690

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2633
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Langtur i Øst-Europa

Legg inn av Olav K »

Ruteplanlegging:

det er kanskje løsninger som er bedre eller mer avanserte, men MyRouteApp er iallefall særs brukervennlig.
Med "Gold" medlemskap kan du velge ymse kartløsninger, som bla tillater å planlegge ruter forbi midlertidig stengte veier, noe f.eks Google maps ikke gjør.
Man kan også søke opp andre brukere og finne deres ruter, og kopiere disse (dersom de er "offentlige"
Har brukt den ett par år nå og er veldig fornøyd :)
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Sakkle
Innlegg: 1080
Registrert: 28 aug 2017, 23:57
Motorsykkelen din: KTM 790 Adventure

Re: Langtur i Øst-Europa

Legg inn av Sakkle »

Kanskje jeg skal lage en egen tråd om dette med ruteplanleggeing fremfor å kuppe turtråden til BjarteM... tror det
2019 KTM 790 Adventure
2008 KTM Duke 690

Svar