GlobesLogg: takk for sist....u all :)

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: GlobesLogg: Rogg og "BrorRogg" på besøk :) (Video)

Legg inn av Globe »

Rogg og "BrorRogg" hadde Trondheim som møteplass for bytte av MC. "BrorRogg" kom fra Mo i Rana og Rogg fra Svelvik! Meget trivelig besøk, og stolte eiere av BMW møttes, bytta og skilte lag her :-)

[video]http://www.youtube.com/watch?v=jgK72872UCk[/video]

TheHaughom
Innlegg: 1370
Registrert: 18 mai 2012, 14:36
Motorsykkelen din: KTM

Re: GlobesLogg: Rogg og "BrorRogg" på besøk :) (Video)

Legg inn av TheHaughom »

Fin snutt!
Har du brukt Youtube sin stabilisering?
Bilde
Kjørelengde 2012 (12. Jun - 4 Nov): 4800km
Kjørelengde 2013 (5. Mar - ): 5000

Sjekk ut bloggen min!

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: GlobesLogg: Rogg og "BrorRogg" på besøk :) (Video)

Legg inn av Globe »

Ingen redigering av Youtube nei. Snutten ble tatt med mobil så den er av dokumentarisk kvalitet hva gjelder det tekniske :-)

TheHaughom
Innlegg: 1370
Registrert: 18 mai 2012, 14:36
Motorsykkelen din: KTM

Re: GlobesLogg: Rogg og "BrorRogg" på besøk :) (Video)

Legg inn av TheHaughom »

Ok, i så fall var det ikke veldig imponerende stabilisering innebygget i mobilen din :P :p
Ser det på det bølgete bildet...
Bilde
Kjørelengde 2012 (12. Jun - 4 Nov): 4800km
Kjørelengde 2013 (5. Mar - ): 5000

Sjekk ut bloggen min!

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: GlobesLogg: ACR - banen next :-) SWING-kurs :-)

Legg inn av Globe »

Nysmørt, pakket og klar!! :-)
Gledes!!
ImageUploadedByTapatalk1370156261.425822.jpg
..først "førermøte" :)
ImageUploadedByTapatalk1370156347.041188.jpg
Tror detta blir veldig bra!! :-)
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

TBI81
Innlegg: 1899
Registrert: 01 mai 2010, 14:52
Motorsykkelen din: Ja

Re: GlobesLogg: ACR - banen next :-) SWING-kurs :-)

Legg inn av TBI81 »

Ditt svin! God tur og ha det fortreffelig :thumleft

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: GlobesLogg: ACR - banen next :-) SWING-kurs :-)

Legg inn av Globe »

Farsken altså...tiden går når man har det GØY og TRAVELT..og jeg har hatt litt av begge.

Sånn rent motorsykkelmessig har jeg fått kjørt noen tusen kilometer. Mest på Kawa men også noe på Suzuki!

Hadde en fantastisk uke i Sør-Norge og Sør-Sverige med Kawan samt mange flotte dagsturer med venner og bekjente, så et par flotte grusturer på Suzukien. Har i tillegg vært 2 ganger på ACR-banen i Mo i Rana. Siste gang forrige helg og da med tre dagers kursing og kjøring på banen. Det ble tilsammen 750 km på banen den helga :)

Kursingen bestod bl.a. av 2 dagers "coaching" av ingen ringere enn Claus Diseth, støttet av hans tidligere kollega ved California SuperBikeSchool, Aleksander Aaberg. Du snakker om læringskurve og svært så fornøyelig og utfordrende helg :thumleft :thumleft

Aldri har jeg klemt, berørt og befølt kawaen med samtlige kroppsdeler , så intenst, noen gang tidligere.

Har masse film og mange bilder, så kommer tid, kommer film :)

Ville bare få "etablert" meg her inne igjen etter å ha hatt det "Gøy og Travelt" en stund, ved å skrive noen ord og oppsummere litt.

Vi sees :vs

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: GlobesLogg:"Reetablering" etter å ha hatt det GØY og TRA

Legg inn av LordShaft »

Det var et innlegg jeg ikke ville lese så tidlig på morran, å da mest den biten om banekjøringen :knegg

Blir så jævlig sjuk av misunnelse :lol

Godt å høre du fortsatt nyter dagene på 2 hjul. Håper det blir tid til film snart. Gleder meg til å se

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: GlobesLogg: Fra GRØNN til SVART, men kun her inne ;-)

Legg inn av Globe »

Hei administratorer, moderatorer og medlemmer :vs

Jeg har, i forståelse med AJ, valgt å trekke meg fra moderatorrollen her på MCsiden.no. Dette er grunnet i langt mindre tid generelt og dermed noe mindre engasjement spesielt, hva gjelder oppfølgingen av forumet og den jevne aktivitet som er her inne.

Engasjementet og aktivitetsnivået hva gjelder MC er ikke redusert på noen måte. Jeg bruker det jeg har anledning til av tid på å pleie den interessen både på veg, på bane og i år, også noe off-road :-) Planlegger lisens innenfor SuperMotard og SuperMotard spesial, even as we speak (senior level da....selvfølgelig) :knegg

Jeg blir nok å stikke innom her av og til og regner også med å kunne treffe mange av dere på mulige organiserte og "uorganiserte" treff og turer.

Vil få takke Admin for den tillitt som er vist meg i den rollen jeg har hatt, moderatorteamet for min rolle sammen med dem og de av medlemmene som jeg har skrevet, med, til, for og om i denne tiden :-)

Som medlem vil jeg nok også kunne dele og delta på en del fremover, selv om aktivitetsnivået mitt vedr. MC stort sett deles og formidles via noe kortere og kjappe hendelsesbeskrivelser via Facebook, Snapchat, Youtube og andre kanaler som kan knyttes sammen via bruk an en kilde.

Så til alle medforumister, vi sees forhåpentligvis langsmed og/eller på veien!

Vintersesongen er snart her :prf ... på med piggdekka folkens :thumleft :thumleft

Vennlig hilsen:
bilde (469x800).jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37764
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: GlobesLogg: Fra GRØNN til SVART, men kun her inne ;-)

Legg inn av AJ »

Heisan Globe :vs

du har bidratt med mye og vært med på å gjøre MCsiden.no til hva det er i dag. Det vil jeg alltid sette stor pris på!

Takk for den tiden du har brukt på forumet som moderator og inspirator - både når det gjelder det hyggelige, men også de mindre lystbetonte tingene som krever at en moderatorer finner fram det beste i seg for å formidle bestemt og best mulig og for å finne gode løsninger.

Så satser vi på at vi møtes veilangs i 2014. Husk at det alltid er en åpen dør hjemme hos oss - når vi er hjemme :thumleft
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Duville
Innlegg: 2136
Registrert: 06 jan 2010, 22:19
Motorsykkelen din: Honda --700-

Re: GlobesLogg: Fra GRØNN til SVART, men kun her inne ;-)

Legg inn av Duville »

Ikke mange deler så mye som du. Få nå "beina" på plass så du kan komme i gang med kjøringa igjen. ..alltid moro å følge stuntene dine. . Tror nok du blir savnet som en relativt fornuftig moderator. Treffes nok på veien etter hvert. Lykke til med kursene. Hadde nok Vært moro med litt kursing hvis det ikke var så langt unna.

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4326
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Sted: Røyken

Re: GlobesLogg: Fra GRØNN til SVART, men kun her inne ;-)

Legg inn av RuneMC »

Slutter meg til de andre - alltid moro å lese dine rapporter og se "Globe productions" filmsnutter :thumleft

Lykke til med "healing" av armen!
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

TBI81
Innlegg: 1899
Registrert: 01 mai 2010, 14:52
Motorsykkelen din: Ja

Re: GlobesLogg: Fra GRØNN til SVART, men kun her inne ;-)

Legg inn av TBI81 »

Håper også på flere oppdateringer fra Globeoiden!

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: GlobesLogg: Fra GRØNN til SVART, men kun her inne ;-)

Legg inn av LordShaft »

Det er jaggu lenge siden du skrev her sist Globe.... Bare å komme med en oppdatering :thumleft

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

GlobesLogg: takk for sist....u all :)

Legg inn av Globe »

...det begynner å bli noen kilometer siden jeg var her sist, ca 30.000 km vil jeg anta, sånn ca. :)

"Ramla" innom her forrige kvelden i min generelle søken etter noe innsikt og erfaring hva gjelder MC. Inngangen i min søken på Google, første meg da altså hit, igjen :) Fikk de svar jeg var ute etter og ble så sittende noen timer og lese mange av de innsiktsfulle innlegg her inne, ja også noen av de som ikke hadde til hensikt å bidra med noe som helst innsikt annen enn dekksparking på nett og litt intern forumhumor :)

For å oppdatere loggen litt og komme "up to speed":

2014 sesongen:
- mye av sesongen ødelagt av håndledd som hadde fått litt "juling" etter å ha tatt et lite off-road uhell, i dobbelt forstand, med min vinter-/grussykkel Suzuki DR650 SE. Det som skulle bli 6 uker i gips, ble 6 mnd flere runder med gips før det endte med operasjon og skinne langsmed underarmen med binding inn til håndleddet. Tok sin tid før alt av ledd var mykt og førlig og dermed klart for bruk igjen, men det ble, i løpet av sommeren 2014 :-)
- Grussykkel lite i bruk
- Asfalttoureren Kawasaki Z100SX (2011) ble solgt rett etter sesongstart. Den ble da erstattet av ZZR 1400 (2013).
- Sesongens tur ble en 3 ukers tur nord i landet. Fikk med meg Norgestreffet i Bodø og brukte så resten av ferien til å utforske deler av Nordland, Troms og Finnmark. Denne sommeren (Juli) var det en lang varmeperiode i nord så det var fantastiske dager og mil som ble forbrukt der oppe denne sesongen.
IMG_0411.JPG
2015 sesongen
- lite kjøring denne sesongen. En og annen dagstur, ble også 3 ukers ferietur på vestlandet. Oppsøkte Vestkapp for 4. år på rad :-) Det er noe eget med det stedet og de veier som kan føre deg dit, synes jeg :) Sjekke raskt innom Norgestreffet på Sandnes på veien nordover igjen, via bla de dype skoger og flotte "rosemalte" veiene i Telemark :)
- Ny jobbsituasjon medførte en del reising, i kombinasjon med endret familiesituasjon medfører det at vektingen familie og jobb krever det meste av oppmerksomhet og fokus, så MCéne ble garasjedronninger mesteparten av denne sesongen.

2016 sesongen
- jobbreisingen medfører ukespendling med leilighet i Oslo og hus i Trondheim. Jeg selger Kawa og benytter Suzuki til noen små grusturer, litt skog og mark-kjøring og lokale "fjellpass" når jeg er i Trondheim. Da jeg etterhvert også tar noen helger i Oslo medfører det innkjøp av en "by-MC" der nede. Valget faller på en Yamaha R1 2002. Denne måtte jeg senere heve kjøpet på grunnet skjev ramme (det får bli en lenger historie en annen gang, når det passer sånn) :)
Sommeren 2016 solgte jeg huset i Trondheim og flyttet sammen med min datter til Fredrikstad. Flyttet til ny leilighet ved Glommas bredd, rett ved idylliske Gamlebyen.
IMG_0954.jpg
Sesongen 2017
I og med nødvendig heving av kjøp av R1 etter at den ble funnet rammeskjev av forhandler ved storervice, så har jeg nå startet sesongen med nyervervet Yamaha R1 2004. Den har jeg nå fått sjekket ut noen av de lokale veggstrekk og kurver, men har fortsatt mange uoppdagede kilometer i umiddelbar nærhet. I og med en noe mer sentral beliggenhet mellom jobb og hjem, så er det nå langt mindre reising foruten noen pendledager i måneden inn til Oslo med Østfoldbanen, så denne sesongen skal nok få litt mer MC-innhold i seg enn det som har vært tilfellet de siste 3 sesonger :)
IMG_1788.jpg
Det var lange strekk i tid, presentert med korte trekk i ord :)

Mange takk for oppmerksomheten :vs

Treffes nok langs eller på veien :)
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Svar