GlobesLogg: takk for sist....u all :)

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Pollti

Re: Globes Bikers Logg

Legg inn av Pollti »

Autister er helt greie de ! Vi har en på øya her og han stiller veldig nøyaktige diagnoser bare ved å høre på motoren. Husker dere den jævla innfule handicap Audi A6en jeg la mine klamme hender på ? Ingen fikk den til å gå fortere en 42 km/t i oppoverbakke. Autisten hørte på den og sa luftemengemåler men computeren sa at det ikke var noe feil med den. Så bekreftet en pakistansk vaskehjelp i Moss at det var luftmengdemåleren som kranglet. :8-[ Da ble luftmengdemåleren byttet- og bilen gikk som ei kule den. Nå tror jeg blindt på autisten jeg ihvertfall. Og det er ikke tull, han klarte det Norges mest avanserte Audi avlesnings verktøy ikke klarte. :doh

Ragnhild

Re: Globes Bikers Logg

Legg inn av Ragnhild »

Enig med du, Pollti
Og vil tro at det var det OleB mente

mekkern
Innlegg: 7589
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Globes Bikers Logg

Legg inn av mekkern »

i dag sa autismen at det var en defekt kondensator på en veteran 17meter... :lol

men innimellom lærer en noe nytt også...som at en bil ikke gjør mer enn 40 og når du gir gass og så slipper gassen så spretter vakumslangene av-------da har noen plater inni katalysatoren løsnet og tettet hele dritten.. :oh
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Globes Bikers Logg

Legg inn av Globe »

Etter litt kvalitetstid i garasjen, stort sett støvtørking enda, men men...blir snart :)...så..etter å ha lært litt om dekkmerkingen så har jeg nå funnet ut at dekkene må skiftes...sjekket datomerkingen...slik ser den ut:

FORAN: BildeBAK: Bilde

Denne skulle da vise at de er produsert henholdvis uke 21- 1999 og uke 36 - 1999. Dekkene ser nærmest ubrukt ut, snakket med tidligere eier, han anslo at den kun har rullet 400 - 600 km siste 5 år, og utifra dekkenes utseende forøvrig tror jeg ikke den har rullet mange mila de 5 årene før det heller.

Blir vel en tur innom diverse lokale dekkforhandlere i morgen for å sjekke prisleie og anledning til omlegg.

Alt av servicer er tatt, det er skiftet gir-, motor- og kardangolje før hver vinterlagring, har selv sjekket over sykkelen hva gjelder eventuell slakke i foringer, bremseklosser, skiver og bremsebelegg, hjullager og det elektriske, den ser og virker som helt strøken.....men.....er det andre sjekkpunkter jeg bør ta i og med at denne stort sett har stått som "garasjedronning" de siste åra?

På forhånd takk for respons! :)

Ragnhild

Re: Globes Bikers Logg

Legg inn av Ragnhild »

Medlemmer av Senior MC får 30 - 35 % hos Vianor og Hanebo & Sortevik på Sluppen, rett overfor Biltilsynet.
Hos Hanebo & Sortevik får jeg også lagt om og montert for den prisen.
Tilbudet gjelder også bildekk

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Globes Bikers Logg

Legg inn av Globe »

Notert :) Tnx! :thumleft

mekkern
Innlegg: 7589
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Globes Bikers Logg

Legg inn av mekkern »

Bytt BREMSEVESKE!!!!
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Globes Bikers Logg

Legg inn av Globe »

:thumleft

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Globes Bikers Logg

Legg inn av Globe »

Kjære Logg :)

*******LOGG START****
Da er 3 dbl.time unnagjort i prosjekt "oppkjøring klasse A, før snøen kommer".

MC: BMW f 650 GS
Tidspunkt 08:00
Vær og føre: Våt vei, lett regn
Temperatur: 11 grader
Sted: Heimdal, Sluppen, Trondheim


Dagens time startet med en kjøretur ned "gammelveien" fra Heimdal ned til kjøregården på Sluppen, 60 sone, svingete vei og mange kumlokk plassert i "idealsporet". Kjørelærer bidro med et par albuedytt i et par høyresvinger for å sørge for bedre "nedlegg".
I kjøregården var det kraftig nedbremsing og krypkjøring som var dagens øvelser. Kraftig nedbremsing var øvelse av koordinering/ rekkefølge av forbrems, bakbrems, nedgiring, ledige armer, fremoverlent overkropp og festet blikk fremover. Hastighet 50 km/t, 3. gir. Merkelig å kjenne utfordringen det er med et blikk som fort søker ned for å se hvor en skal starte nedbremsing, samt hvordan armene har en tendens til å ønske å stive av ved kraftig nedbremsing. Men, etter endel øving (ca. 15 min) kjennes det at en greier å overvinne noen av refleksene, så her er det trening og øving som skal til :)
Neste øvelse var krypkjøring, man går av sykkelen, triller den med 90 grader sving, frem til kjegler, setter seg på kjører en halv "runde" stopper, tar så en halv runde til. Lavest mulig fart, gass og clutchkontroll, noe korrigering med brems og plassering av blikk. Merker forskjell ved forsiktig bruk av bare forbrems og bare bakbrems. Lærerikt å kjenne hvordan ens egen balansefølelse og sykkelens balanse virker sammen.

Så ut på veien igjen, bevisst bruk av kjøregårdens læringsmål. Inn mot Tempe, noen småveier ved Lerkendal, videre til Fossegrenda, over Leirfoss og inn på E6, før vi returnerer til Heimdal. God tilbakemelding på øvelser og kjøring, jobbe noe mer med "løse armer" løfte blikk. Siste sving inn mot kjøreskolen blir det alikevell en kakk på hjelmen fra kjørelærer..."GammelKaillSving" hører jeg i intercom :) Skal svinge av til høyre, gir signal, legger meg litt inn til høyre, og utfører en "banansving" ved å legge meg litt til venstre igjen før jeg tar av til høyre :-)..Ikke vanskelig å se hva som kan skje når kjøretøy bak oppfatter at du skal ta av til høyre men velger å legge inn en liten "venstrebøy" i fila før avkjøring :redface.

Neste time: onsdag 2.sept....gleder meg! Læring er utfordrene og gøy! :mc7


*******LOGG SLUTT********

Ragnhild

Re: Globes Bikers Logg

Legg inn av Ragnhild »

Kjørte også opp på en sånn F650GS. Grei sykkel for ei som bare hadde kjørt lettsykkel før.
Eneste jeg ikke skjønte da, var at den måtte ha 3000 omdr. før motoren trivdes, særlig med passasjer kunne det bli en utfordring.

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Globes Bikers Logg

Legg inn av Globe »

Ja, det har du helt rett i. Med 2 pers på ha den lite å bidra med i området 2-3000 omdr. Dette merkes godt når man "småputrer" i bytrafikken.

Brukeravatar
Misha
Innlegg: 1090
Registrert: 09 des 2005, 17:59
Motorsykkelen din: Ja, 4 stk...
Sted: Regnværsbyen

Re: Globes Bikers Logg

Legg inn av Misha »

Kjører dere noe særlig rundt med slike lave omdreininger da? Ligger som oftest over 4000... :scratch

Hei Globe :vs
-10 Yamaha FZ1-S
-80 Moto Morini 500 Sport
-76 Kawasaki 650 Banesykkel

Live Before You Die
Bon Jovi

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Globes Bikers Logg

Legg inn av Globe »

He he.....

hei, hei Misha...triiiiiivelig å træff dæ :vs

Brukeravatar
Misha
Innlegg: 1090
Registrert: 09 des 2005, 17:59
Motorsykkelen din: Ja, 4 stk...
Sted: Regnværsbyen

Re: Globes Bikers Logg

Legg inn av Misha »

Treffes gjør vi nok helt sikkert, det er jo fremdeles noen treff rundtomkring :thumleft Men å kjøre 6-7 timer i pissevær for å komme frem gjør jeg ikke... ](*,)
-10 Yamaha FZ1-S
-80 Moto Morini 500 Sport
-76 Kawasaki 650 Banesykkel

Live Before You Die
Bon Jovi

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Globes Bikers Logg

Legg inn av Globe »

Kjære "Biker WannaBe" - Logg :)

*******LOGG START****
Da er 4. dbl.time unnagjort i prosjekt "oppkjøring klasse A, før snøen kommer".

MC: BMW f 650 GS
Tidspunkt 15:00
Vær og føre: Tørt og lettskyet
Temperatur: 13 grader
Sted: Heimdal, Byåsen, Bymarka (Skistua), Trondheim sentrum

Dagens time startet med en liten oppsummering fra forrige time samt hva vi skulle "jobbe med" disse to timene. I tillegg til bykjøring i rushtrafikken, skulle det tilstrebes en behagelig kjørestil, med tanke på mindre gearing, mer kontrollert gassbruk (ved nedbremsing og aksellerasjon), krypkjøring i sentrum, bruk av kollektivfelt og plassering, plassering og plassering :-)

Først gjennom Heimdal sentrum, videre mot bydel Byåsen, opp forbi Ugla videre opp til Skistua. Flotte svinger oppover der, bare synd, for oss som er kjørende, at denne strekningen har gått fra 80 sone til 60 sone. Så absolutt forståelig når man kjenner "turtrafikken" som strekningen er preget av....og endel sauer..og da snakker vi ekte sauer assa!! :lol

Etter å ha gjennomført plassering og svingmetodikk oppover til og nedover fra Skistua, bars det ned til sentrum, for å delta i rushtrafikken. Ned til sentrum kjørte vi Vestomfarten..her finner du endel 90 + gradersvinger og en ca. 120 grader, uten veimerking og er sterkt trafikert hva gjelder kollektivtransport. En kan fort få behov for litt "counterstearing" nedover der når leddbuss, i full sving, strekker seg ut mesteparten av veibanens bredde.

Så kommer man inn mot Ila, på vei til sentrum, man plasserer seg og priorterer veigrep da man da må forholde seg til bl.a. trikkeskinner som svinger seg med deg og som gjør et par feltskifter før man når sentrum.

Så var det bare å kose seg langs kollektiv felt, gjøre kontrollerte feltskifter, noe "i beredskapsbrems", bruke blikket, unngå "rekker-det-akkurat"-bilister som ikke ser to-hjulinger som en truende nok "motstander" til å hensynta disse i sin manøvrering, passe på fotgjengere som "bare skal kjapt over" :) ..inn i sentrum, uta av sentrum, inn i sentrum igjen..og ut av sentrum. For oss biker-ferskiser så er det jo et relativt ukjent privilegie å kunne benytte kollektivfeltene....stor fryd.. :prf

Siste gang, på vei ut av sentrum, tar vi den "litt ut" og strekker oss litt på E6 på vei tilbake til Heimdal.

Hva synes du selv om dagens "session" er det vanlige spørsmålet, så også i dag! Jo, godt fornøyd, synes det "gled" bedre enn forrige gang, litt mer bevisst på overgangen mellom opp i fart og ned i fart (hadde en tendens til å ville komme fort opp i fart, ikke sinket jeg ved nedbremsing heller, og i kombinasjon med at man er glad i å geare :) så kjente jeg at ved å være noe mer bevisst dette vedr. kjørekomfort....så kjente det også bedre ut for meg som fører!...Jo, dette var kjørelæreren enig i...faktisk så enig i at han kunne fortelle at de 2 siste kjøretimene på planen kunne vi kutte ut :) Så da....da er det kun banekjøring, teori før landeveisturen og selve landeveisturen igjen...så oppkjøring...dato og tidspunkt er satt!! :prf



*******LOGG SLUTT********

Fikk forøvring levert Yamahaen til Vianor i går, og hentet den hjem i dag ( en onkel av meg leverte og hentet)...så nå står den på nye dekk :prf Så, landeveisturen blir på egen sykkel NICE... :bananas

Takk for oppmerksomheten :) ....så langt... :vs

Svar