GlobesLogg: takk for sist....u all :)

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
rogg
Innlegg: 3339
Registrert: 16 jun 2004, 22:17
Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
Sted: Berger
Kontakt:

Re: GlobesLogg: Tid for OffRoadkjøring i Spania. (GPS-Tracki

Legg inn av rogg »

Bannerbilde i Spania... :thumleft
Bilde
Rogg..
Sees på veiene...


SMIA MC

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4326
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Sted: Røyken

Re: GlobesLogg: Tid for OffRoadkjøring i Spania. (GPS-Tracki

Legg inn av RuneMC »

Så veldig bra ut. :thumleft
Og, ja, bare dryss sydlansk hete lysglimt i form av bilder og filmsnutter over oss som er fanget her i nordkalottens ubønnhørlige jernhånd av kulde og is... :prop:
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: GlobesLogg: Tid for OffRoadkjøring i Spania. (GPS-Tracki

Legg inn av ArcticTiger »

:yeyeye :yeyeye Ser virkelig hææærrlig ut Globe, gleder meg til mer bilder og film :thumleft
:-k Men, savnet du ikke rasslingen fra piggdekkene mot asfalten :scratch

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: GlobesLogg: Tid for OffRoadkjøring i Spania. (GPS-Tracki

Legg inn av LordShaft »

Dette så veldig bra ut... Digget bilde av hjelmen og pilsen :thumleft

Gleder meg også veldig til å se film. Regner med at dette blir å dukke opp etterhvert :prop:

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: GlobesLogg: Tid for OffRoadkjøring i Spania. (GPS-Tracki

Legg inn av Globe »

Sitter på fly nå, på vei hjem fra Malaga.

Film skal det bli ja, har filmet hver dag og MYE :-)

Vi startet med 13 kjørere dag 1. Det var da 5 nordmenn, en autralier, en skotte og 6 engelskmenn. Dag 2 var vi nede i 10 stk. Dag 1 medførte noen velt som var såpass harde at de stod over resten av turen. Den ene av de tre fikk et lite sykhusopphold grunnet blod i urinen (nyrer som hadde fått seg en smell). Uhellene er festet på minnebrikken. Rett før lusnjpausen dag 2, fikk vi nok et velt. Dette var med noe høyere hastighet enn de tre første og vedkommende fikk litt hard medfart (ingen brudd eller åpne sår). Han ble såpass mørbanket at han ble hentet i bil etter lunsj. Så, da var vi 9 stk. igjen som fullførte dag 2. Oppstart av dag 3 medførte at 3 stk melde "abrudd". Denne siste dagen var vi altså 6 stk, hvorav 4 nordmenn :-)

Vi har virkelig fått kjørt på noen vannvittige veier, stier, elveleier, topper, knauser og trialtracks. Dette overgikk alle forventninger, i positiv forstand. Dette går inn som en årlig tur, i min planlegger. Læringskurven for MC-kjøring hva gjelder balanse, håndtering, plassering og blikkbruk er til å ta og kjenne på. Ikke ulikt følelsen jeg satt igjen med etter 4 dagers kurs og kjøring på ACR-banen.

Kurset og praksisen hva gjelder offroadkjøring og likenende øvelser med slikt utstyr er egentlig veldig enkelt oppsummert... GI MER GASS. Dette er et grep som løser det meste hva gjelder kontroll og utfordringer en måtte møte i denne sammenhengen :-)

Filmatisk oppsummering kommer.....til en skjerm nær deg...når jeg har fått sittet noen timer med Final Cut Pro.

Tror det tar et par dager før jeg kan SITTE mange timer i et strekk, så det tar nok noen dager, før jeg er ferdig :-D



Sent from my iPad using Tapatalk HD

Brukeravatar
fikse
Innlegg: 953
Registrert: 28 apr 2011, 19:48
Motorsykkelen din: ´93Honda NX250, ´86 FZX700, ´87 Honda PX
Sted: Sund, Sotra, vest for Bergen

Re: GlobesLogg: Tid for OffRoadkjøring i Spania. (GPS-Tracki

Legg inn av fikse »

Gleder meg :prf

Om du vil kan du gjerne fortelle litt om kostnader og nødvendigheter :-)
Livet er en lek: OBS: KTM Sting 125 (1997) kommer snart for salg!

Bent Are Fikse ´93 Honda NX 250 ´86 FZX 700 (US)

Brukeravatar
Busa Trond
Innlegg: 2724
Registrert: 23 sep 2010, 20:58
Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2016

Re: GlobesLogg: Tid for OffRoadkjøring i Spania. (GPS-Tracki

Legg inn av Busa Trond »

Globe skrev:...Tror det tar et par dager før jeg kan SITTE mange timer i et strekk...
:knegg

Regner med dere er noe mørbanka ja, underarmene er kansje værst. Men bra å høre reisefølget ditt slapp skader.
Du tvinge meg med til neste år :D

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: GlobesLogg: Tid for OffRoadkjøring i Spania. (GPS-Tracki

Legg inn av Globe »

@Busa Trond: Will do :-)

Har allerede snakket med Claus DIseth ved MC-Reiser om en spesial pakkepris for full gruppe på 13 stk. Tror det burde være mulig å finne 13 kjørelystne deltagere til dette :-)

En av de jeg reiste sammen med var tidligere norgesmester i Motorcross og Nordisk mester i Supermotard. Han kunne også fortelle at han fikk kjørt seg godt på denne turen. Klart han dominerte feltet og tok værstingtrackene som en lek, wheelies var også en normal gjennomføring og mange høye hopp ble det fra ham. Givende var det også å få mange gode "inside tips" fram ham i tillegg, basert på de rutene vi kjørte gjennom.

Bare fra Trondheim er vi 6 relativt klare deltagere til en slik PreSeasonTrip 2014. :-) Vi blir, i så fall å legge inn bestilling i løpet av høsten (oktober/november)

@fikse: "On campus" kan man leie alt man trenger, men Claus v/MC-Reiser anbefalte å ta med egne støvler og egen hjelm.

VI ankom da med "normal" bagasje + Hjelm og kjørestøvler. I bagasjen var det også med nyinnkjøpt sykkelbukse med polstring...og DET er jeg glad for at jeg kjøpte meg :-) Superundertøy er også greit å ha, ble brukt!

Vi valgte å selv fikse reisen fra våre utgangspunkt til Malaga. Der møtte Claus DIseth oss med bil og kjørte oss til "campus". Der ble det, under oppholdet servert frokost og oppholdet inkluderte også lunsj alle dager.

Jeg har ikke vært den mest "oppdaglesesreisende" utenfor Norden i min MC tid, og dette må jeg si var en god inngang til å utvide kjørehorisonten.

...og som dere har lest...jeg var MEKTIG imponert over hvordan instruktørene tilpasset kjøremuligheter, kjøremønster og utfordringer slik at ALLE fikk glede av turene samt fikk utfordret sine kjøreferdigheter. De hadde en supert "system" for å holde oss samlet ved aktiv bruk av oss deltagerne underveis, samt førstekjører og sweaper.

Kort sagt, anbefales for de som kunne tenke seg å "lukte litt på" offroad, eller om du bare rett og slett er KJØREGLAD og gjerne utfordres litt og deler erfaringer med andre.

Jeg har aldri vært på en slik langhelgtur som har kostet med SÅ lite penger under selve oppholdet. Man sov, stod opp, frokost, peptalk før avreise, kjøretur fra 10:00 til ca. kl. 18:00, AfterRideBeer kl 18:00, hvile, så middag kl 20:00, og leggetid ca. 22:00.

FANTASTISK opphold...synes jeg :-)




Sent from my iPad using Tapatalk HD

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: GlobesLogg: Tid for OffRoadkjøring i Spania. (GPS-Tracki

Legg inn av Globe »

@Busa Trond: Will do :-)

Har allerede snakket med Claus DIseth ved MC-Reiser om en spesial pakkepris for full gruppe på 13 stk. Tror det burde være mulig å finne 13 kjørelystne deltagere til dette :-) Har fortalt ham om MCsiden.no og informert ham litt om kjørelysten som finnes her inne.

En av de vi reiste sammen med var tidligere norgesmester i Motorcross og Nordisk mester i Supermotard. Han kunne også fortelle at han fikk kjørt seg godt på denne turen. Klart han dominerte feltet og tok værstingtrackene som en lek, wheelies var også en normal gjennomføring og mange høye hopp ble det fra ham. Givende var det også å få mange gode "inside tips" fram ham i tillegg, basert på de rutene vi kjørte gjennom.

Bare fra Trondheim er vi 6 relativt klare deltagere til en slik PreSeasonTrip 2014. :-) Vi blir, i så fall å legge inn bestilling i løpet av høsten (oktober/november)

@fikse: "On campus" kan man leie alt man trenger, men Claus v/MC-Reiser anbefalte å ta med egne støvler og egen hjelm.

Vi ankom da med "normal" bagasje + Hjelm og kjørestøvler. I bagasjen var det også med nyinnkjøpt sykkelbukse med polstring...og DET er jeg glad for at jeg kjøpte meg :-) Superundertøy er også greit å ha, ble brukt!

Vi valgte å selv fikse reisen fra våre utgangspunkt til Malaga. Der møtte Claus DIseth oss med bil og kjørte oss til "campus". Der ble det, under oppholdet servert frokost og oppholdet inkluderte også lunsj alle dager.

Jeg har ikke vært den mest "oppdaglesesreisende" utenfor Norden i min MC tid, og dette må jeg si var en god inngang til å utvide kjørehorisonten.

...og som dere har lest...jeg var MEKTIG imponert over hvordan instruktørene tilpasset kjøremuligheter, kjøremønster og utfordringer slik at ALLE fikk glede av turene samt fikk utfordret sine kjøreferdigheter. De hadde en supert "system" for å holde oss samlet ved aktiv bruk av oss deltagerne underveis, samt førstekjører og sweaper.

Kort sagt, anbefales for de som kunne tenke seg å "lukte litt på" offroad, eller om du bare rett og slett er KJØREGLAD og gjerne utfordres litt og deler erfaringer med andre.

Jeg har aldri vært på en slik langhelgtur som har kostet med SÅ lite penger under selve oppholdet. Man sov, stod opp, frokost, peptalk før avreise, kjøretur fra 10:00 til ca. kl. 18:00, AfterRideBeer kl 18:00, hvile, så middag kl 20:00, og leggetid ca. 22:00.

FANTASTISK opphold...synes jeg :-)




Sent from my iPad using Tapatalk HD

Brukeravatar
omaas
Innlegg: 551
Registrert: 17 mar 2012, 12:20
Motorsykkelen din: Moto Guzzi Stelvio 1200 8V 2011
Sted: Melhus

Re: GlobesLogg: Litt deling etter OffRoadkjøring i Spania.

Legg inn av omaas »

Ja noe slikt kunne man ha tenkt seg. Hva er prisen for dette?
Moto Guzzi Stelvio 8V 2011
Honda NTV 650 Revere 1991

Brukeravatar
Acklay
Innlegg: 37
Registrert: 16 nov 2012, 23:01
Motorsykkelen din: BMW R1200GS/ 650 GS sertao
Sted: Bergen

Re: GlobesLogg: Litt deling etter OffRoadkjøring i Spania.

Legg inn av Acklay »

Jeg har tenkt meg en tur til Redtread i sommer.
Det var en repotasje i bikeworld som gjorde meg intresert.
Jeg tenkte og ta 7 dagers tur, men etter hva jeg leser melom linjene her så virker det som om det kan bli i meste laget.
Jeg viste ikke noe om MC reiser, blir det mye dyrere med dette melomledde?
Full uke hos redtread koster ca 6000 nok, short week 3 dagers kjøring koster 3600 nok.
Men da kommer jo reisen i tillegg, som fra Bergen koster ca 5000 tur/retur.
Jeg er veldig inntresert i og være med neste gang, og gleder meg til du leger ut film fra turen. :-) :D
Find a jobb you love and you newer hawe to work another day inn your life!

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: GlobesLogg: Litt deling etter OffRoadkjøring i Spania.

Legg inn av Globe »

@OMAAS, @ Acklay:

Via MC-Reiser.com betalte vi 6.500,- I tillegg kom da flyturen ned til Malaga. MC-Reiser v/Claus Diseth hentet oss på flyplassen og kjørte opp til Competa. Vi ankom fredag, kjøring var da lørdag, søndag og mandag. Retur på tirsdag. Det var dermed 4 overnattinger og 3 kjøredager. Alt av utsyr var inkludert, samt frokost og lunsj (måtte betale ekstra for utvidet frokost (bacon, egg og andre varmretter)

3 kjøredager var vel egentlig tilstrekkelig, det var et par av karene som var der samtidig med oss som hadde bestilt 5 dagers kjøring, og valgte å ta en "pausedag" i løpet av disse kjøredagene. Så når jeg skal dit neste år, blir det fortsatt en 3-dagers økt. Med mindre du er vant til å kjøre offroad (fysisk), så tror jeg det holder for de fleste. Hadde nok klart et par dager til, for å si det sånn, men :-)

Jeg laget er liten teaser etter dag 1 da vi var ferdig med kjøringa. Men, nettilgangen var såpass treg "on campus" at jeg ikke fikk lastet den opp til YouTube.

Dere får se den her nå, mens jeg klipper sammen og redigerer en noe mer innholdsrik video fra PreSeasonTrip 2013. More to come...altså:

[video]http://www.youtube.com/watch?v=dSihCa7H-HE[/video]

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: GlobesLogg: OffRoadkjøring i Spania. (VideoTrailer)

Legg inn av LordShaft »

Hahaha :lol

Genialt Globe! Dette så bare jævlig artig ut! Gleder meg til å se resten :thumleft :prop:

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4326
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Sted: Røyken

Re: GlobesLogg: OffRoadkjøring i Spania. (VideoTrailer)

Legg inn av RuneMC »

Ah, se der ja! Keep 'em coming... keep 'em coming... :D :thumleft

Så jo ut til å være litt knall og fall for enkelte... men ellers greit.
Hmmm, hva bør en beregne av trening for å komme litt i form så ikke hele kroppen verker etter en slik tur da ? :-k
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Brukeravatar
BMWilly
Innlegg: 184
Registrert: 09 apr 2012, 16:29
Motorsykkelen din: BMW R1200RT 2010mod.
Sted: Elverum

Re: GlobesLogg: OffRoadkjøring i Spania. (VideoTrailer)

Legg inn av BMWilly »

Det der ser artig ut. Ser fram til den ferdige videon Globe.
Medlem av GladeHjulMc [album]5237[/album]

Svar