UTC rullær & rullær

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
utc
Innlegg: 341
Registrert: 19 jul 2018, 23:52
Motorsykkelen din: Honda Africa Twin DCT-21

Re: UTC og et rullende sirkus

Legg inn av utc »

Takk for innspill og gratulasjoner her :)
Det ble Honda av fler årsaker. GSA'n var schvær og tung og selv med lav sal var det vrient å få fotbladene ned i underlaget. Så var det kvalitetsfølelsen....jeg må si at jeg ikke var helt fornøyd med ting som gikk i stykker. Kardang, starter, clutch osv. Jeg vet man skal være forsiktig med å si noe negativt om BMW i feil fora men her er det vel ikke bare BMW-folk så jeg sier det som jeg tenker det. For oss som har kjørt en slik eller fler vet at gearkassa er satt sammen av overskuddsmateriell fra krigen. Iallefall høres det sånn ut. Quickshift på disse var jo nesten revolusjonerende da det kom men det var for mye røsk&riv. Det både høres og føles for dårlig ut. Prøvekjørte en Tiger 900 rally pro og quickshift på disse var en nytelse. GSA'n er flott å kjøre langs veien men skal du utenfor så var iallefall ikke jeg like komfortabel med den. Altså var det mange faktorer som gjorde at jeg bytta beite. Nå blir det spennende med "automat"kasse og se hvordan det fungerer i hverdagen. Prøvekjøring over30 mil en lørdag i høst gjorde meg iallefall overbevist om at det er det rette......iallefall denne gangen. Mulig jeg har bytta mening om et års tid. Synes jeg fikk en veldig god deal med forhandleren og de har et verksted jeg har veldig gode erfaringer med. Det jeg gruer meg mest til er antallet knapper på styret, det er hel.....es mange av de. mMulig det faller seg helt naturlig etterhvert :)

Uansett hva man velger så vil det alltid være folk med både gode og dårlige erfaringer så ting er aldri feil liksom. Feilen er at det er så vanvittig mange flotte sykler der ute at det er vrient å velge riktig, og det som er viktig for en selv. Triumph'en som jeg nevnte er en råflott sykkel men jeg fant meg ikke helt "hjemme" på den.
Mc-historikk: Suzuki ER50(1979-1981), BMW R1200GS lc 2018-2019), BMW R1250GSA (2019-2021), Honda Africa Twin DCT Adventure (2022---)

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: UTC og et rullende sirkus

Legg inn av AJ »

Gratulerer med ny sykkel, utc :vs

Nærmeste MC-butikk her jeg bor er også Hondaforhandler i tillegg til Aprilia og Moto Guzzi.
Har kikket på Africa Twin maskinen selv, men enda ikke prøvekjørt en. Kun prøvesittet "Rallye" utgaven. Den med 21" forhjul.
Og den har altfor høy salhøyde for meg. Såpass mye for høy at jeg turde rett og slett ikke prøve den en tur.

Skal bli spennende å høre mer om dine erfaringer med Honda'en i løpet av sesongen :) .
Også får man håpe og tro at du ikke opplever trøbbel med denne som du åpenbart gjorde med sykkelen du kvittet deg med :overtro .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
utc
Innlegg: 341
Registrert: 19 jul 2018, 23:52
Motorsykkelen din: Honda Africa Twin DCT-21

Re: UTC og et rullende sirkus

Legg inn av utc »

AJ skrev: 27 jan 2022, 14:57 Gratulerer med ny sykkel, utc :vs

Nærmeste MC-butikk her jeg bor er også Hondaforhandler i tillegg til Aprilia og Moto Guzzi.
Har kikket på Africa Twin maskinen selv, men enda ikke prøvekjørt en. Kun prøvesittet "Rallye" utgaven. Den med 21" forhjul.
Og den har altfor høy salhøyde for meg. Såpass mye for høy at jeg turde rett og slett ikke prøve den en tur.

Skal bli spennende å høre mer om dine erfaringer med Honda'en i løpet av sesongen :) .
Også får man håpe og tro at du ikke opplever trøbbel med denne som du åpenbart gjorde med sykkelen du kvittet deg med :overtro .
Takk for det AJ. :thumleft
Alle AT'er har 21" forhjul bare så det er sagt. Skal være litt enklere å håndtere i ulendt terreng sies det. Du er, tror jeg, lengre i beina enn det jeg er så det bør gå greit tenker jeg men salen kan settees i lav stilling. Jeg har bestillt lav sal og med den får jeg begge fotbladene i bakken. Har prøvd dette på en annen AT og det funker helt topp. Bilder følger etterhvert her når jeg henter den :D
Mc-historikk: Suzuki ER50(1979-1981), BMW R1200GS lc 2018-2019), BMW R1250GSA (2019-2021), Honda Africa Twin DCT Adventure (2022---)

mekkern
Innlegg: 7541
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: UTC og et rullende sirkus

Legg inn av mekkern »

Gratulerer med Hondaen :thumleft -vet flere som har denne utgaven med DTC og er fornøyde. :twothumbs:
det eneste ankepunktet de har hatt er prisen på hovedservice som føltes litt høy. :-k
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
Gammelsmurfen
Innlegg: 1276
Registrert: 09 nov 2020, 19:05
Motorsykkelen din: BMW F850GS Rally 2022

Re: UTC og et rullende sirkus

Legg inn av Gammelsmurfen »

Gratulerer med ny fin sykkel!
Honda AT kan ikke bli/gå feil, kvalitet tvers igjennom og går for å være bra på ymse underlag.

Brukeravatar
utc
Innlegg: 341
Registrert: 19 jul 2018, 23:52
Motorsykkelen din: Honda Africa Twin DCT-21

Re: UTC og et rullende sirkus

Legg inn av utc »

mekkern skrev: 27 jan 2022, 17:51 Gratulerer med Hondaen :thumleft -vet flere som har denne utgaven med DTC og er fornøyde. :twothumbs:
det eneste ankepunktet de har hatt er prisen på hovedservice som føltes litt høy. :-k
Takk for det :twothumbs: Honda har vel laget dct til mc i over ti år og det ser ut til at det funker, så da er det vel ingen grunn til at det ikke skal funke for meg.
Serviceprisen er rimelig høy på hovedservice over dobbelt så høy som på gsa'n men jeg tror jeg skal finne ut av det også :)
Mc-historikk: Suzuki ER50(1979-1981), BMW R1200GS lc 2018-2019), BMW R1250GSA (2019-2021), Honda Africa Twin DCT Adventure (2022---)

Brukeravatar
utc
Innlegg: 341
Registrert: 19 jul 2018, 23:52
Motorsykkelen din: Honda Africa Twin DCT-21

Re: UTC og et rullende sirkus

Legg inn av utc »

Gammelsmurfen skrev: 27 jan 2022, 19:31 Gratulerer med ny fin sykkel!
Honda AT kan ikke bli/gå feil, kvalitet tvers igjennom og går for å være bra på ymse underlag.
Takk for det :twothumbs: Det var en verksmester et sted som mente av det er veldig lite feil på Honda. Håper det stemmer :D
Mc-historikk: Suzuki ER50(1979-1981), BMW R1200GS lc 2018-2019), BMW R1250GSA (2019-2021), Honda Africa Twin DCT Adventure (2022---)

Brukeravatar
rolf-arne
Innlegg: 2137
Registrert: 20 aug 2018, 20:28
Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
Sted: Nordvågen,Nordkapp
Kontakt:

Re: UTC og et rullende sirkus

Legg inn av rolf-arne »

utc skrev: 27 jan 2022, 14:44 gikk i stykker. Kardang, starter, clutch osv. Jeg vet man skal være forsiktig med å si noe negativt om BMW i feil fora men her er det vel ikke bare BMW-folk så jeg sier det som jeg tenker det. For oss som har kjørt en slik eller fler vet at gearkassa er satt sammen av overskuddsmateriell fra krigen. Iallefall høres det sånn ut. Quickshift på disse var jo nesten revolusjonerende da det kom men det var for mye røsk&riv. Det både høres og føles for dårlig ut.
Kjøpte R1250RT i høst , og ser gjerne at folk er ærlige i sine betraktninger --- det tjener vi alle på --- jeg skal være så rett frem at jeg syntes etter 200 mil på RTèn at min Gamle Pan European var bedre å kjøre--- men har no gitt RTèn frist ut sesongen på å overbevise....

Men gratulerer med ny sykkel.
Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..

Online
Brukeravatar
biker7
Innlegg: 1301
Registrert: 12 feb 2011, 15:41
Motorsykkelen din: BMW R1250GS HP, Honda NX650 Dominator
Sted: solør

Re: UTC og et rullende sirkus

Legg inn av biker7 »

Grattis igjen med AfricaTwin 1100 :) Flott sykkel som jeg selv har hatt litt i bakhodet ved sykkelbytte.
Men denne gangen ble det en R1250GS HP 2020modell som ble valget for meg. Så får jeg krysse fingra for at jeg ikke blir like uheldig med feil og kvalitetsfølelse som det virker som om at du var med din GS1250.. :roll Nå er jo min en brukt -20-modell som har rullet 27000km, så satser på at de fleste "bugs" evt. har kommet/er fikset :roll ;) Blr spennende, for jeg har ikke prøvekjørt den engang.
Ble kjøpt hos forhandler i november, og jeg tok bare en kikk på den før den ble stuet bort på vinterlagring. Så våren kan ikke komme fort nok ! :crazy:

Men tilbake til din AfricaTwin :
Er det den "vanlige" versjonen, eller "AdventureSport"-versjonen med litt mere dilldall/utstyr du har kjøpt ? :D
Mine tidligere og nåværende "hjul-beinte" kamerater er:

-20 BMW R1250GS HP (2021-...) (Nåværende)
-89 Honda NX 650 Dominator (2008 -...) (Nåværende)
-09 BMW F800GS (2019-2021)
-01 Kawasaki ZX9R (2020-2021)
-16 Yamaha MT09 Tracer (2016-2020)
-03 Kawasaki ZX12R (2013-2016)
-99 Kawasaki ZX9R (2010-2013)
-98 Triumph Daytona T595 (955i) (2006-2010)
-93 suzuki GSXR1100 (2002-2006)
-99 suzuki GSXR600 (1999-2002)
-95 kawasaki ZX6R (1998-1999)
-86 suzuki GSX750es (1996-1998)
-83 Honda MT5, 50 ccm (1987-1990)
-58 Tempo Corvette, 5o ccm (1985-1987)

Brukeravatar
utc
Innlegg: 341
Registrert: 19 jul 2018, 23:52
Motorsykkelen din: Honda Africa Twin DCT-21

Re: UTC og et rullende sirkus

Legg inn av utc »

rolf-arne skrev: 28 jan 2022, 15:38
utc skrev: 27 jan 2022, 14:44 gikk i stykker. Kardang, starter, clutch osv. Jeg vet man skal være forsiktig med å si noe negativt om BMW i feil fora men her er det vel ikke bare BMW-folk så jeg sier det som jeg tenker det. For oss som har kjørt en slik eller fler vet at gearkassa er satt sammen av overskuddsmateriell fra krigen. Iallefall høres det sånn ut. Quickshift på disse var jo nesten revolusjonerende da det kom men det var for mye røsk&riv. Det både høres og føles for dårlig ut.
Kjøpte R1250RT i høst , og ser gjerne at folk er ærlige i sine betraktninger --- det tjener vi alle på --- jeg skal være så rett frem at jeg syntes etter 200 mil på RTèn at min Gamle Pan European var bedre å kjøre--- men har no gitt RTèn frist ut sesongen på å overbevise....

Men gratulerer med ny sykkel.
Gratulerer selv Rolf-Arne. RT'n er en superfin maskin. :twothumbs: Ofte så er det føreren som skal kjøres inn på sykkelen tenker jeg. Håper du finner deg til rette på den. Vil man ikke alltid sammeligne med "gammel"sykkelen ? :-k
Mc-historikk: Suzuki ER50(1979-1981), BMW R1200GS lc 2018-2019), BMW R1250GSA (2019-2021), Honda Africa Twin DCT Adventure (2022---)

Brukeravatar
utc
Innlegg: 341
Registrert: 19 jul 2018, 23:52
Motorsykkelen din: Honda Africa Twin DCT-21

Re: UTC og et rullende sirkus

Legg inn av utc »

biker7 skrev: 29 jan 2022, 13:11 Grattis igjen med AfricaTwin 1100 :) Flott sykkel som jeg selv har hatt litt i bakhodet ved sykkelbytte.
Men denne gangen ble det en R1250GS HP 2020modell som ble valget for meg. Så får jeg krysse fingra for at jeg ikke blir like uheldig med feil og kvalitetsfølelse som det virker som om at du var med din GS1250.. :roll Nå er jo min en brukt -20-modell som har rullet 27000km, så satser på at de fleste "bugs" evt. har kommet/er fikset :roll ;) Blr spennende, for jeg har ikke prøvekjørt den engang.
Ble kjøpt hos forhandler i november, og jeg tok bare en kikk på den før den ble stuet bort på vinterlagring. Så våren kan ikke komme fort nok ! :crazy:

Men tilbake til din AfricaTwin :
Er det den "vanlige" versjonen, eller "AdventureSport"-versjonen med litt mere dilldall/utstyr du har kjøpt ? :D
Takk skal du ha Biker7. Jeg hadde vanlig GS frør GSA og det hendte at den ble savnet litt. Sku mene at du har fått deg en vanvittig fin maskin. Du blir nok glad i den får vi håpe. For min del så var det feil som ikke skal oppstå samtidig som jeg har null-toleranse for feil i premiumsegmentet.

AT'n jeg har kjøpt er adventure sport. Prøvde den uten så mye dilldall men likte best den med mye dilldall. :knegg
Mc-historikk: Suzuki ER50(1979-1981), BMW R1200GS lc 2018-2019), BMW R1250GSA (2019-2021), Honda Africa Twin DCT Adventure (2022---)

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: UTC og et rullende sirkus

Legg inn av AJ »

Enig med dere begbge to, utc og rolf-arne; best å være ærlig og si det som det faktisk er og ikke slik man skulle ønske det var.

Jeg har også hatt min andel av problemer med min andre KTM 1290.
Oljesvettingen fra motoren kort tid etter at jeg kjøpte den førte nesten til heving av kjøpet.
Men verkstedet fikset saken og gjorde en grundig jobb. Men det tok jo sin tid og spolerte litt av sesongen.
Det har også vært et par-tre andre ting hvor bl.a. nøkkelløsstartsystemet sviktet - helt på tampen av 2019 sesongen.
Dette ble også fikset, men det varte ogh rakk noen dager, faktisk såpass lenge at jeg var redd jeg ikke ville få sykkelen hjem igjen før sesongsavslutningen.
Feilene som har oppstått er blirt dekket på garantien, uten spørsmål.
Så sånn sett er jeg veldig fornøyd med KTM.

Men det har altså vært perioder hvor jeg og KTM'en ikke har vært spesielt gode venner, for å si det sånn... :orefk
Men nå, etter to problemfrie sesonger, er vi nærmest blitt uadskillelige, etter drøye 60K :m
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
utc
Innlegg: 341
Registrert: 19 jul 2018, 23:52
Motorsykkelen din: Honda Africa Twin DCT-21

Re: UTC og et rullende sirkus

Legg inn av utc »

Det er fint å ha det slik at ting dekkes av garantien og et verksted som faktisk følger opp sitt ansvar som leverandør. Der har jeg vel vært veldig heldig også. Men den følelsen av hvakangågæærntnestegangoghvorlangtinniskauenerjegda den slipper aldri taket hos meg når den først har fått feste. Tvangstanker muligens. Diagnose ? Antagelig. Nå blir det for min del spennende hva Honda kan gi meg av godfølelse og gladgassing innover på Finnskogen og innover i Sverige. Blir uansett ikke lange turer på meg i år siden samboeren har fridd og det blir bryllup i august.
Mc-historikk: Suzuki ER50(1979-1981), BMW R1200GS lc 2018-2019), BMW R1250GSA (2019-2021), Honda Africa Twin DCT Adventure (2022---)

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: UTC og et rullende sirkus

Legg inn av AJ »

utc skrev: 29 jan 2022, 17:20 Det er fint å ha det slik at ting dekkes av garantien og et verksted som faktisk følger opp sitt ansvar som leverandør. Der har jeg vel vært veldig heldig også. Men den følelsen av hvakangågæærntnestegangoghvorlangtinniskauenerjegda den slipper aldri taket hos meg når den først har fått feste. Tvangstanker muligens. Diagnose ? Antagelig. Nå blir det for min del spennende hva Honda kan gi meg av godfølelse og gladgassing innover på Finnskogen og innover i Sverige. Blir uansett ikke lange turer på meg i år siden samboeren har fridd og det blir bryllup i august.
Tvangstanker? Vil ikke si det. Man blir naturligvis litt preget av hva man opplever. Har vært skeptisk selv, jeg. Men tatt sjansen siden jeg liker sykkelen såpass godt som jeg gjør. Så få man håpe og tro at feilkvoten er oppbrukt prayer :overtro .

Mulig du har skrevet det i annet innlegg her inne, men i stedet for å sjekke spør jeg likesågodt; hvor holder du til her i landet? Du nevner Finnskogen, så da tipper jeg Østlandet?
I så fall får du slenge deg med på turer som jeg regner med flere her inne foreslår og planlegger nettopp her på Østandet straks sesongen er i gang.
Kommer selv til å legge ut mine egne dagsturplaner, som i år garantert kommer til å inneholde en god turlunsj med medbrakt genial BarbIQ grill :) .
Ble noen få slike grilldagsturer i fjor, og altså helt sikkert flere i år.

Ellers, grattis med frieret og kommende bryllup :crazy: !
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Online
Brukeravatar
biker7
Innlegg: 1301
Registrert: 12 feb 2011, 15:41
Motorsykkelen din: BMW R1250GS HP, Honda NX650 Dominator
Sted: solør

Re: UTC og et rullende sirkus

Legg inn av biker7 »

utc skrev: 29 jan 2022, 17:01 AT'n jeg har kjøpt er adventure sport. Prøvde den uten så mye dilldall men likte best den med mye dilldall. :knegg

Fin den versjonen ja :D
Er vel ikke akkurat noen "lettvekter" dette heller kanskje (250kg kjøreklar med DTC-kasse),
men allikevel nesten 20kg lettere enn GSA1250`n du hadde da, og med litt lavere sitte høyde.
Og forhåpentlig uten "bugs", og med velkjent Honda-kvalitet :thumleft
Mine tidligere og nåværende "hjul-beinte" kamerater er:

-20 BMW R1250GS HP (2021-...) (Nåværende)
-89 Honda NX 650 Dominator (2008 -...) (Nåværende)
-09 BMW F800GS (2019-2021)
-01 Kawasaki ZX9R (2020-2021)
-16 Yamaha MT09 Tracer (2016-2020)
-03 Kawasaki ZX12R (2013-2016)
-99 Kawasaki ZX9R (2010-2013)
-98 Triumph Daytona T595 (955i) (2006-2010)
-93 suzuki GSXR1100 (2002-2006)
-99 suzuki GSXR600 (1999-2002)
-95 kawasaki ZX6R (1998-1999)
-86 suzuki GSX750es (1996-1998)
-83 Honda MT5, 50 ccm (1987-1990)
-58 Tempo Corvette, 5o ccm (1985-1987)

Svar