Ung igjen på MC

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
kjellv
Moderator
MC: Yamaha FJR1300
Sted: Romsdal
Kontakt:

Re: Ung igjen på MC

Legg inn av kjellv » 13 okt 2019, 11:20

rolf-arne skrev:
runerytter skrev:
12 okt 2019, 11:46
Fantastisk
Takk som deler
Skal se om det ikke blir med bilder også
Det er full forståelse for at det blir lite bilder på regnværsdager. Men du hadde nok mange finværsdager også, de ser vi gjerne bilder av Bilde

Sent fra min TA-1053 via Tapatalk

Brukeravatar
rolf-arne
MC: Pan European 1100
Sted: Nordvågen,Nordkapp
Kontakt:

Legg inn av rolf-arne » 25 nov 2019, 09:38

Når man no sitt å ser igjennom blandt annet bilder - så datt disse inn i synsfeltet. Kan jo være godt at man skifta før man dro på Gullvåg- treffet. Og kanskje brillan skal på når man går ut døra :-k Bilde - skal sies at det første man ser når man åpne ytterdøra er bakhjulet -- :[-X
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Første sesong er over :vs :idea - vinteren må brukes som en nyttig pause. Bitt av trangen til å være på veien - det er på nytt - blitt livet. Har allerede spikra juni og august neste år - nå gjeld det å være påholden med pengebruken så man har den frihet å leve livet på sykkel neste sesong. Det skal, må bli langt neste år... ;)

Brukeravatar
rolf-arne
Kontakt:

Legg inn av rolf-arne » 02 des 2019, 23:43

Ja da var det mandag igjen - og denne helga var rett og slett trasig - tilbrakte den stortsett i senga - da er det godt å ha skjerm like ved - og youtube - og innimellom alle diverse filmer så - må man innrømme at det blei litt mc-filmer fra Wales, Scotland og Alpene. Mn til forandring så har denne mandagen gått bedre og - da er det å sette seg ned å lære redigerig av video ... ja det går fremover --- snart skal .. det bli litt resultat her .. litt bedre musikk og så leites det iherdig etter en film stubb jeg vet , bare vet skal være her et sted -- men det er mange brikker og mange lagrings steder-- så kanskje man går lei... får se i morra ,, det er en time lyst midt på dagen så da er det ut i garagen å få hivd noe som har stått alt for lenge.. må ha plass til å skru...
Første sesong er over :vs :idea - vinteren må brukes som en nyttig pause. Bitt av trangen til å være på veien - det er på nytt - blitt livet. Har allerede spikra juni og august neste år - nå gjeld det å være påholden med pengebruken så man har den frihet å leve livet på sykkel neste sesong. Det skal, må bli langt neste år... ;)

Brukeravatar
rolf-arne
Kontakt:

Legg inn av rolf-arne » 10 des 2019, 23:26

Ja her sitter man og venter på stormen - og da ser man seg litt rundt omkring på nett - en av mine britiske kjørevenner kom med denne opfordringen , https://www.fim-rally2020.it/ , og siden man har en plan for å være i det området da så -- ja det blir som i fjor/år det ene tar det andre . Nå har Europatur 2.0 blitt utvidet med nye km - og land , så nå skal jeg vist innom Slovenia og da må man vel legge veien om Tsjekkia også . Alpene strekker seg vist nok helt dit også ? Og da sitter man her og tenker , hvor skal dette ende , her blir det - å leve på minimum i vinter - bensin budsjettet - ja lurer på - om Hondaen kan gå på luft og vann og masse kjærlighet , ja den løsta e vanskelig å styre..

No er no ekstra lysan kommet i hus - det samme har den nye solcella til hengeren og jeg er i et dilemma - kjøre juni turen med eller uten henger -- vil gjerne ha skikkelig telt med og ikke minst senga - men det går fortere uten henger. Det får bli en avgjørelse i mai - da først får man prøvd nybygget. No e det helt stille ute- har henta inn ved nok for ei uka og mat er det nok av - så æ må ikke ut i morra - ja vi får se om "han" treff eller om "han " bare sneie - kanskje det blir kaffe og brigde i morra, kanskje ikke..

Brukeravatar
TGR
MC: BMW K1200LT
Sted: Stathelle

Legg inn av TGR » 11 des 2019, 21:47

rolf-arne skrev:
10 des 2019, 23:26
No er no ekstra lysan kommet i hus - det samme har den nye solcella til hengeren og jeg er i et dilemma - kjøre juni turen med eller uten henger -- vil gjerne ha skikkelig telt med og ikke minst senga - men det går fortere uten henger.
Skikkelig telt og seng er viktig. :thumleft
Vet ikke hva slags seng du har, hvis du må ha hengeren for å få den med... Men jeg har kjøpt meg et Exped liggeunderlag, som ikke tar mye plass. Og der ligger jeg like godt som i senga hjemme....

Mange Exped-modeller å velge blant, men jeg landa på denne..

https://www.fjellsport.no/exped-megamat ... mat%20lite

77 cm bred, og 12 cm tjukk. Helt konge seng :twothumbs:

Brukeravatar
rolf-arne
Kontakt:

Legg inn av rolf-arne » 11 des 2019, 23:14

TGR skrev:
11 des 2019, 21:47

Skikkelig telt og seng er viktig. :thumleft
Vet ikke hva slags seng du har,
Helt konge seng :twothumbs:
Joda du kan no lure- full kingsize vannseng , må vite .. nei da fleip til side - med litt kroppslige begrensninger så bygde jeg ei seng i aluminimum som skulle kunne fylle flere formål. Viktigste var solid nok til at kroppen kunne missbruke denne senga , når man både skal opp og ned. Leddgikt gjør at bevegelighet er så som så - valget står mellom solid og høy eller bakken. Alle de små fancy løsninger som man gjerne skulle ha brukt - fungerer dårlig.Bilde Som du ser er det solide dimensjoner og kan også brukes som arbeidsbenk - noe som også kom til gode med punktering på hengeren.

Nå er imidlertid den lette ,sengeløsningen hengekøye.
Bilde
Haukeli(3).jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
TGR
MC: BMW K1200LT
Sted: Stathelle

Legg inn av TGR » 11 des 2019, 23:44

Ok, skjønner...
Da er det vel enten å huke på hengeren, eller å gå for hengekøye da :twothumbs:

Svar