Ung igjen på MC. Rolf-Arne 05.04.1960 - 26.01.2024: Hvil i fred.

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Låst
Brukeravatar
rolf-arne
Innlegg: 2137
Registrert: 20 aug 2018, 20:28
Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
Sted: Nordvågen,Nordkapp
Kontakt:

Re: Ung igjen på MC

Legg inn av rolf-arne »

Har i dag gjort bestilling av Coast to Coast neste oktober...21 dager på turBilde

Sent fra min SM-A715F via Tapatalk

Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..

Brukeravatar
rolf-arne
Innlegg: 2137
Registrert: 20 aug 2018, 20:28
Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
Sted: Nordvågen,Nordkapp
Kontakt:

Re: Ung igjen på MC

Legg inn av rolf-arne »

Da er det et faktum har lurt mæ sjøl igjen...men vi får se det fine i det som skjer.

Havarerte bil ved Brumunddal, smalt noe jæklig baki, og det gikk en del tsnka gjennom hodet.

Viser seg at håndbrekkets feste til kaliberet er slitt av.

Med kaos oppe på fjellet ved Hjerkinn, så var valget enkelt , overlater til BertelOSteen å fikse den og litt andre feil.

Æ feriere mæ hjem med tog og hurtigruta.

Så har æ litt tid til å lese og tenke over turen som er bestilt..legge på plass litt tanker om vinter og kommende sesong.

Sent fra min SM-A715F via Tapatalk

Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..

Brukeravatar
rolf-arne
Innlegg: 2137
Registrert: 20 aug 2018, 20:28
Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
Sted: Nordvågen,Nordkapp
Kontakt:

Re: Ung igjen på MC

Legg inn av rolf-arne »

Som noen har påpekt på forumet så begynner det å bli lite MC-relatert og tydeligvis så går vi mot jul.

For meg betyr det planlegging - ser på muligheter for det kommende år . det betyr også et tilbake blikk på årets sesong og min korte tid på MC.
Rart å tenke på , er at jeg nå har hatt nesten 3 hele sesonger - litt sein start i år grunnet hofte operasjon og tidlig brudd i fjor pga. brannen i sykkelen.

Men lærer - alt gir kunnskap -- spesiellt nedturer. Nedturer er mest representert med manglende styrke og utholdenhet i kroppen. Og det gjør at man hele tiden er på søk etter noe som gjør ting enklere.

Etter å ha forsket på å bygge ut STèn til masse rart - så kjøpte jeg jo en ganske ny R1250RT- ønske om å ha noe som man ikke lurer på når man skal skru på , ble for sterkt. Det ønsket vant over ønsket om å være gjeldfri. En gammel versjon av mæ sjøl kom tilbake - en litt mer gi faen Rolf-Arne dukket opp. Det har gitt følgende utslag.

Og uten å gå inn i hvorfor så går jeg inn på prosjektene som gir en helhetlig plan, tror jeg.

ST 1100 Pan European
at Northcape.jpg

skal settes tilbake i orginal tilstand(som på bilde over) når det gjelder det mekaniske - venter på noen karrosseri deler og et riktig tidsvindu.
Men deler er på tur inn og sykkel skal overhales fullstendig før den kommer på veien.
ST 1100 vil komme ut som en severdig sykkel til sommeren og vil sansynlig være med på høst treffet - motivlakkering er bestillt av denne dama fra Harstad
aista.jpg
R1250RT
RT Mjøsa (2).jpg
får noen små oppgraderinger - bøyler for å beskytte kofferter og motor det er også planer om noen sterke men diskre`ekstra lys.
Ellers vil arbeidet med RTèn bli å lære denne sykkelen å kjenne. Tanken er fremdeles å selge denne etter sommeren... kanskje den tanken endrer seg etter 1000 mil.

Sprinter`n
Sprinter ED_Garasjen.jpg
Turbilen - MC-bilen ja den kommer til å bli mye av det jeg skal få til neste sesong.

Bilen er nå fiksa og 14 desember kjører jeg den via Trondheim til Nordkapp (baki står STèn)

Bilen vil i løpet av 2022 bli innredet - for å ha RTèn eller STèn bak , og meg med de bekvemligheter jeg trenger foran.

Skal begrunne valget av strategi i en egen post - men Sprinteren legger ut på langtur i slutten av mars - da kjører jeg innom MC-messa med RTèn baki. Når MC-messa er ferdig så går turen nedover mot sørøst Frankrige - sansynlligvis Lyon.

Siste prosjekt nå er å bygge en ny garasje ca 75 kvm , dette vil være å omsette salgsverdien fra gammelhuset inn i det vi her oppe egentlig har mer bruk for enn hus.

Ved å selge gammelhuset så har jeg kjøpt meg fri fra restaurering og får tid til overs. Har jo en garasje fast i huset - men den blir til sykkel garasje og små ting. Ny garasjen blir verksted og garasje og vern mot den stadige vinden som er her.

Grillplass og badestamp er i tankene - tenker å lage et mini gårdstun.

Ja da er prosjekter av bygge/vedlikeholds karakter beskrevet. Fortsettelse om tur planer i neste.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..

Brukeravatar
Audi Mannen
Innlegg: 759
Registrert: 23 mai 2017, 14:13
Motorsykkelen din: Ducati Multistrada V4S
Sted: Ytre Nordmøre

Re: Ung igjen på MC

Legg inn av Audi Mannen »

Du er en skikkelig friskus Rolf Arne, står på med noe hele tiden og har tydeligvis mange jern i ilden. ikke noe tvil om at det er pågangsmot i den kroppen der altså.
Ducati Multistrada V4S - 2021

Brukeravatar
erik m
Innlegg: 547
Registrert: 30 aug 2012, 23:43
Motorsykkelen din: jawa CZ 350 56 og BMW r1100rs 93
Sted: Oslo

Re: Ung igjen på MC

Legg inn av erik m »

Dette blir spennende å følge, takk for deling Rolf-Arne!

Brukeravatar
rolf-arne
Innlegg: 2137
Registrert: 20 aug 2018, 20:28
Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
Sted: Nordvågen,Nordkapp
Kontakt:

Re: Ung igjen på MC

Legg inn av rolf-arne »

Audi Mannen skrev: 10 des 2021, 11:48 Du er en skikkelig friskus Rolf Arne, står på med noe hele tiden og har tydeligvis mange jern i ilden. ikke noe tvil om at det er pågangsmot i den kroppen der altså.
Pågangsmot - ja noen ganger- men i tunge stunder trøste æ meg med noen ord ifra min far-- " vi har fått - et liv - det må vi leve".

Idet mener jeg han la inn ei betydning som at " det hjelper lite å syte over hvor trasig man har det - alternativet til å leve med de plaga du er tildelt er ikke så altfor aktuellt.

Når æ sammenligne med min far så har jeg gjort det meste litt dårligere enn han. Noen unntak finnes... når det gjelder reiselysta så tror jeg han undertrykte den i sitt voksen liv og jeg blei fri nok til å la den skinne igjennom i mitt voksne liv. Han hadde seilt verden rundt mange ganger før han var 20 og jeg begynner å ta igjen litt. På en annen måte -

Vi er ganske lik av måte å gjøre ting på , men har fått pågangsmot fra begge sider og det dukker frem med jevne mellomrom.

Nå er det, med mange jern i ilden- at dem skal smies også

- med å selge huset så hopper jeg over endel av jernene og beholder de som gjør livet verd å leve.

Livet på reise og treffe folk er verdier som gjør livet mer verdigfullt.
Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..

KawaKjetil

Re: Ung igjen på MC

Legg inn av KawaKjetil »

rolf-arne skrev: 10 des 2021, 14:52 Livet på reise og treffe folk er verdier som gjør livet mer verdigfullt.
Meget god sagt. Gir mening :thumleft

Brukeravatar
rolf-arne
Innlegg: 2137
Registrert: 20 aug 2018, 20:28
Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
Sted: Nordvågen,Nordkapp
Kontakt:

Re: Ung igjen på MC

Legg inn av rolf-arne »

ja no er endelig forumtreffet i boks - Treff i vrådal august 2022 ... og da kan min planlegging begynne . Nja den har jo allerede begynnt - men det er kommet en endring - hus selges og mye av pengan brukes til garasje , der jeg nå bor...

Garasjen må være ferdig utvendig til juni starter - så her planlegges det bygging - graving - ja en hel masse.... først gjelder det å få det så lite , som prosjekt at det lar seg gjhennomføre på en og en halv måned.

Mens jeg venter på at sneen skal tine i slutten av april så får jeg kanskje gjort meg ferdig med mc-bobilen min - men se mer om den i mcbobil bloggen , skal ikke spore helt av her.

Plan ja , når garasjen er tett - så er det konfirmasjon uka etter i Tromsø - da er det plan å ta mcbobilen dit , feire konfirmasjon og en viktig 40 års dag.. Når det er klart så settes kursen med mcbobil , sørover den 8 juni - skal være fremme i Leeds den 11 juni.

Den 12-13 juni kjører vi RBLR 1000 , eller Scotland rundt 160 norske mil. Jeg sier vi - fordi det er et fellesskaps prosjekt som skal skaffe penger inn til Britiske veteran organisasjonen. I samarbeide med "Iron Butt UK" I år er det jubileum så man satser på å bryte den magiske grensa på 400 deltagere.

I år satser jeg på å ha MCbobilen stående på Squires Cafe` i ei ukes tid og ha det som base for å kjøre "the Midlands" og østkysten.

Så er planen å flytte base til Scotland og være der ei uke og kjøre NC500 og Orkneys -

Neste blir Portsmouth - base for kanskje 3 dager - Kjøre Snowdownia - og sørvest kysten før jeg kjører omb ord på ferga til Bilbao eller Santander.

Da er juni gått --- og jeg har kommet til varmen - og søker opp i Pyrrenene for avkjøling , etter ei uka der så blir det ei uke i Portugal og venne besøk og samtidig se etter mulig hus i området rundt Porto.

Så blir det base i området rundt Lyon - kjøre "Balcony Roads" - Alpene ---

Om matematikken min skal være sånn omlag rett så er vi nå kommet frem til fjerde uka av juli - da var det en luring som - gjorde oss oppmerksom på et arrangement i Biaritz - og da blir det vel 2-4 dager der før kursen settes mot hjemlandet og lander på Østlandet første uka i august.

Nesten fjorten dager til familie besøk Bamle- Kristiansand - MCbobilen parkeres i Vrådal og jeg tar en helt ekte MC- tur med telt/hengkøye over fjell og videre til Molde-traktene og starter på tour til treff - med flere..

Etter treff - blir det kanskje en langtur nordover for å se tel dem som e på hjemplassen, Finnmark er flott i august - lar bilen bli igjen på Kløfta - kjører nedover tidlig september - sånn at mcbobil med MC blir på Kløfta mens jeg kjører sykkel i USA.

Vel hjemme fra USA så er det Oslo motorshow uka etter - så blir det kansje ny tur til syden - eventuellt blir ekvipasjen stående på Kløfta til desember og da setter turen sørover...

Men så er det det med planer - det er en del som skal klaffe- det som spøker nå er kroppen og spesiellt da sukkersyka - legen min var nesten sint , iallefall temmelig oppgitt - så æ har til april å fikse det som kan fikses - ellers er det insulin. Det frister ikke så altfor mye - det kan spolere mange gode tanker... så denne gutten må skjerpe seg.

Her må mye gjøres - det eneste som det ikke ligger så mange muligheter i er å øke aktivitets nivået - så mye smertestillende får man ikke. Men som man alltid har gjort - så er det nå tid for å bite tennern sammen å ta sæ sjøl i nakken..

Da var det tid for både middag og helg ... og litt flytte rydding.

God Helg
Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6940
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Ung igjen på MC

Legg inn av kjellv »

Om jeg får det så travelt når jeg blir pensjonist så trur jeg at jeg må vurdere å ansette en til..

Brukeravatar
rolf-arne
Innlegg: 2137
Registrert: 20 aug 2018, 20:28
Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
Sted: Nordvågen,Nordkapp
Kontakt:

Re: Ung igjen på MC

Legg inn av rolf-arne »

kjellv skrev: 18 feb 2022, 20:05 Om jeg får det så travelt når jeg blir pensjonist så trur jeg at jeg må vurdere å ansette en til..
Nå begynner både han Rolf og han Arne å nærme seg 100% ...
Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..

mekkern
Innlegg: 7541
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Ung igjen på MC

Legg inn av mekkern »

Nå må "han luringen" lage mer krøll... :sorry Waves&wheels er uke 27, det vil si onsdag 29/6-til søndag 3/7...
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
rolf-arne
Innlegg: 2137
Registrert: 20 aug 2018, 20:28
Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
Sted: Nordvågen,Nordkapp
Kontakt:

Re: Ung igjen på MC

Legg inn av rolf-arne »

mekkern skrev: 19 feb 2022, 15:55 Nå må "han luringen" lage mer krøll... :sorry Waves&wheels er uke 27, det vil si onsdag 29/6-til søndag 3/7...
på ingen måte mere krøll passe midt i som planlagt - stikker sikkert av før den 3dje og lander "hjemme" i Telemark før uka er slutt...

Et problem dog - hadde jo tenkt på ERTE Trollstigen den 25 -26 juni - så kanskje det blir en ekte langtuur på sykkel midt på sommeren -- vi får se ann økonomien.
Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..

Brukeravatar
rolf-arne
Innlegg: 2137
Registrert: 20 aug 2018, 20:28
Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
Sted: Nordvågen,Nordkapp
Kontakt:

Re: Ung igjen på MC

Legg inn av rolf-arne »

I dag kom det en overraskelse fra Italia - trur dokker ikke at dem har klart å få tel et bilde av mæ - der æ kjørte i hele 80 km i 70 sonen ....

7 mnd siden..

Men først protesterte æ vilt i mitt hode - for regninga kom fra Nederland - OG der var ikke jeg i fjor --- men det viser seg at alle bøter går via dem også Italienske... godt det bare var 59 € ...

Ja i disse tider er det ikke lyspunkt å finne ute heller - siste 2 døgn har det kommet 2x15 cm sne og den som ble måket vekk i går - kommer tilbake i dag.... og SÅ ser man at andre på bare litt sydligere breddegrader er i gang med både vasking og kjøring , hmmmmm e det rart æ lengte vekk i blandt.....
Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..

Brukeravatar
rolf-arne
Innlegg: 2137
Registrert: 20 aug 2018, 20:28
Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
Sted: Nordvågen,Nordkapp
Kontakt:

Re: Ung igjen på MC

Legg inn av rolf-arne »

Endelig sola er fremme og tørke opp veian.

Æ fikk tømt gammelhuset for søppel, fylt en konteiner. Så i dag kunne jeg ordne på RT'EN

No står sykkelen på løftebord uten bakhjul, men med nye crashbars montert.

Bakhjulet må ha nettverk, og håper på årets første tur i 11 tiden...BildeBildeBilde

Sent fra min SM-A715F via Tapatalk

Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..

Brukeravatar
rolf-arne
Innlegg: 2137
Registrert: 20 aug 2018, 20:28
Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
Sted: Nordvågen,Nordkapp
Kontakt:

Re: Ung igjen på MC

Legg inn av rolf-arne »

Etter å ha lufta begge, må æ innrømme at æ ikke blir enig med mæ sjøl.

Joda STen er god, men RT'EN er nok en god tanke bedre.... men det var artig å kjøre Pan European igjen.
Bilde

Sent fra min SM-A715F via Tapatalk

Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..

Låst