Ung igjen på MC. Rolf-Arne 05.04.1960 - 26.01.2024: Hvil i fred.

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Låst
Brukeravatar
Tore L
Innlegg: 768
Registrert: 08 jul 2014, 12:25
Motorsykkelen din: 07 BMW K1200 GT -24 Triumph Tiger 900 GT Pro
Sted: Sarpsborg ( Er fra Fredrikstad)

Re: Ung igjen på MC

Legg inn av Tore L »

Lykke til Rolf-Arne, håper du kommer deg fort på beina igjen :)
Tore Ludvigsen
x - 75 Kawasaki Z 900 - LS 4371
x - 81 Kawasaki Z 650 SR - YU 4225
x - 85 Suzuki GS 650 Katana - ZK 5773
x - 97 Yamaha XJ 900 Diversjon - BP 7238
x - 06 BMW K1200 GT - BH 4697
x - 10 BMW K1300 GT - KP 8260
x - 18 BMW R1200 GS - CU 7348

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6943
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Ung igjen på MC

Legg inn av Jompa »

:thumleft Lykke til med ny hofte.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
oivindg
Innlegg: 885
Registrert: 20 nov 2019, 21:45
Motorsykkelen din: BMW R1200R (2011)
Sted: Kongsberg

Re: Ung igjen på MC

Legg inn av oivindg »

Hvordan går det med deg, Rolf-arne? Går det framover med hofta?
Øivind

Min 2011 BMW R1200R - 2021 blir første hele sesong med lappen. Gleder meg!

Brukeravatar
rolf-arne
Innlegg: 2137
Registrert: 20 aug 2018, 20:28
Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
Sted: Nordvågen,Nordkapp
Kontakt:

Re: Ung igjen på MC

Legg inn av rolf-arne »

da var påsken over jeg var blitt 61 år - ja det føltes gammelt ut ei stund--- i bursdagsgave så fikk jeg ny hofteskål.

Den burdsdagsgaven - har sine ulemper blandt annet at skåla skal gro fast - er fiksert med 3 skruer- men skal gro fast som om et bein var knekt av! Og akkurat det setter tålmodigheta på prøve - plutselig så er det ikke sneen på veien som er det man utolmodig venter på at skal svinne hen, bli vann og kort og godt forsvinne. :evil

Ja ikke det det er et like stort mål at sneen skal forsvinne nå som før , men nå med et annet fortegn - nå så man kan ta krykkene fatt og vandre utførr huset. prayer

Men sneen og groinga er vel omtrent samstemte - så rundt 17. mai kan jeg føle meg litt friere igjen :prf - da er det et håp om å puske litt fikse litt smått på sykkel så alt kan være klart i juni og en prøvetur :scratch

Det eneste positive er at det samler seg opp betydelig beløp på reisekontoen - man bruke ikke så mye penger - liggende i ei seng eller sittende på en stol med diverse ubehageligheter.

Nei det går godt - sola skin i dag - og at det da har blåst kulig og snedd i noen dager ,, ja det er... blåst bort :lol

Nå må jeg bare få så mye konsentrasjon at jeg klare å sette meg ned med redigering av film... det nærmer seg jo 3 årsdagen siden starten på Europatouren 29 april i 19 . AE er flott men litt vanskelig å feste grepet på- så må nok tilbake til en time hver dag... håper jeg prayer
Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..

Brukeravatar
oivindg
Innlegg: 885
Registrert: 20 nov 2019, 21:45
Motorsykkelen din: BMW R1200R (2011)
Sted: Kongsberg

Re: Ung igjen på MC

Legg inn av oivindg »

Trasig å gå og vente på at ting skal gro. Var gjennom litt av den samme problemstillingen i fjor, men i mye mindre omfang. Det er vel ikke noe annet å gjøre enn å holde ut. Håper alt går som det skal, så blir slutten av mai en flott periode. Fortsatt god bedring!
Øivind

Min 2011 BMW R1200R - 2021 blir første hele sesong med lappen. Gleder meg!

Brukeravatar
rolf-arne
Innlegg: 2137
Registrert: 20 aug 2018, 20:28
Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
Sted: Nordvågen,Nordkapp
Kontakt:

Re: Ung igjen på MC

Legg inn av rolf-arne »

Det er noen goder med uvær og sne - det sliter ikke så altfor mye på humøret - når man alikavel ikke får gjort så mye.

Men i dag , på den 20ende dag så tilbakela jeg en milepæl , kjørte bil til byen SJØL og slo av en laaang kaffe prat med andre som har god tid.

Det gjorde godt , selv om det ikke var uten ubehag. Nå også uten smertestillende på andre dagen - trur det går rette veien. :-k

Og i morgen så skal man stikkes - bare kom igjen kjære covid- her skal motstand finnes :yeyeye
Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..

Brukeravatar
rolf-arne
Innlegg: 2137
Registrert: 20 aug 2018, 20:28
Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
Sted: Nordvågen,Nordkapp
Kontakt:

Re: Ung igjen på MC

Legg inn av rolf-arne »

Da var mai begynnt - og i dag ble jeg påmeldt ERTE - Trollstigen : Europe Ride To Eat arrangement av Iron Butt UK. Så da setter man av gårde ca 15 july og kjører fra Nordkapp til Trollstigen , spiser middag med venner fra kontinentet og UK , så er det å tråkle seg hjemover igjen - bruker vel ei uka på det... men det kan jo ta lengre tid
Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6938
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Ung igjen på MC

Legg inn av kjellv »

rolf-arne skrev: 03 mai 2021, 21:30 Da var mai begynnt - og i dag ble jeg påmeldt ERTE - Trollstigen : Europe Ride To Eat arrangement av Iron Butt UK. Så da setter man av gårde ca 15 july og kjører fra Nordkapp til Trollstigen , spiser middag med venner fra kontinentet og UK , så er det å tråkle seg hjemover igjen - bruker vel ei uka på det... men det kan jo ta lengre tid
God plan er halve jobben.. :thumleft
Når har du planlagt å kaste krykkene da?

Brukeravatar
rolf-arne
Innlegg: 2137
Registrert: 20 aug 2018, 20:28
Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
Sted: Nordvågen,Nordkapp
Kontakt:

Re: Ung igjen på MC

Legg inn av rolf-arne »

kjellv skrev: 03 mai 2021, 22:31 God plan er halve jobben.. :thumleft
Når har du planlagt å kaste krykkene da?
Hadde mine første steg uten dem i dag - det går fremover - men blir nok å ha dem i bruk til 17 mai regner jeg med - da fortsetter jeg med 2 fotsdrift og i juni skal jeg på sykkel. :twothumbs:
Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..

Brukeravatar
rolf-arne
Innlegg: 2137
Registrert: 20 aug 2018, 20:28
Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
Sted: Nordvågen,Nordkapp
Kontakt:

Re: Ung igjen på MC

Legg inn av rolf-arne »

Da var MC prosjektet i gang igjen..lot krykken være hjemme - og dro på verkstedet..og sveisa...og i dag kan æ innrømme at æ var litt kry av resultatet BildeBildeBilde

Sent fra min SM-A520F via Tapatalk

Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6943
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Ung igjen på MC

Legg inn av Jompa »

Pen og jevn sveis, det der. Aluminium er ikke det enkleste å sveise.
Er det varmeskjold du lager ?
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
rolf-arne
Innlegg: 2137
Registrert: 20 aug 2018, 20:28
Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
Sted: Nordvågen,Nordkapp
Kontakt:

Re: Ung igjen på MC

Legg inn av rolf-arne »

Jompa skrev: 08 mai 2021, 15:24 Pen og jevn sveis, det der. Aluminium er ikke det enkleste å sveise.
Er det varmeskjold du lager ?
Her ser du den venstre kofferten som kommer foran leggen.


sidekoffert fremme.jpg
fotoshoppa bilde:
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..

Brukeravatar
Domino
Innlegg: 1016
Registrert: 06 jul 2020, 23:03
Motorsykkelen din: 1992 Kawasaki ZX-6, 2011 Triumph Tiger 800
Sted: Troms

Re: Ung igjen på MC

Legg inn av Domino »

De fremre koffertene er et interessant konsept, definitivt.

Brukeravatar
rolf-arne
Innlegg: 2137
Registrert: 20 aug 2018, 20:28
Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
Sted: Nordvågen,Nordkapp
Kontakt:

Re: Ung igjen på MC

Legg inn av rolf-arne »

Domino skrev: 08 mai 2021, 17:02 De fremre koffertene er et interessant konsept, definitivt.
Plukka opp fra en amerikaner med samme sykkel - hans begrunnelse var å få tyngde punktet ned- så alt med tyngde ble pakket nederst i disse. Den karen på stod at stabiliteten ble bedre. Har jo prøvd - kjøpe billig kofferter der tidligere - funket bra - men plast er no plast... så jeg tenkte at man måtte prøve å få til noe som stod i stil med sykkelen.
Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 5060
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: K1600GT
Sted: Lillestrøm

Re: Ung igjen på MC

Legg inn av dypen »

Sveise kan du, flott søm :thumleft Løsning med koffert både bak og foran var ny for meg men når det i tillegg legges såpass jobb i det så ser det bra ut.
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT

Låst