Subsea`s (b)logg

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Rune75
Innlegg: 1041
Registrert: 17 jun 2013, 09:29
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: Subsea`s (b)logg

Legg inn av Rune75 »

Subsea79 skrev: 11 des 2019, 14:49 aaaaahhhh…. :thumleft
Det må være noe slikt :thumleft

Jeg får prøve å komme i kontakt med tidligere eier
Du ser vel på ventilen om det er slange eller ikke? Ser ut som slangeventil på bildet.

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6940
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Subsea`s (b)logg

Legg inn av kjellv »

Ser på ventilen din at det med ganske stor sikkerhet er slange i dekket.
Felger med løse eiker har ofte det, og det er en veldig god løsning. Det er ganske komplisert jobb å få disse felgene tette nok til at du kan kjøre dem slangeløse, det er eikene som er utfordringen. Det er der det gjerne oppstår lekkasjer.
At det står tubeless på dekkene betyr bare at de er forberedt for slangeløs montering, at de tetter godt nok mot felgen. Men de fungerer selvfølgelig like godt med slange i. Ulempen er at det ikke er noen quickfix hvis du skulle være uheldig å få en skrue eller spiker i dekket og punktere når du er på tur. Nødplugging funker ikke gjennom dekk og slange. Da må hjulet av, dekket av og lappesakene fram.
Men til offroadkjøring kan slanger være en fordel. Du kan for eksempel kjøre med lavere lufttrykk på underlag der du ønsker mer gummi i kontakt med underlaget enn hjul som er slangeløse kan. For lavt lufttrykk i slangeløse dekk kan ofte medføre at det oppstår lekkasje mellom dekk og felgkant. Om du skulle være riktig uheldig og skade felgen på en tur på dårlig vei, vil der være større mulighet for å kunne fortsette turen dersom du har slange i dekkene.
Med andre ord, slangeløse hjul er mest vanlig i dag. Men det trenger ikke være en fordel bestandig!

Brukeravatar
Subsea79
Innlegg: 230
Registrert: 13 nov 2018, 09:28
Motorsykkelen din: 2020 BMW F900R

Re: Subsea`s (b)logg

Legg inn av Subsea79 »

Hei.
Ser dette med ventilen ja.
Dette er selvfølgelig ganske logisk :redface

Jaja....Man lærer noe nytt hver dag :)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Subsea`s (b)logg

Legg inn av Bjerknez »

El-sykker'n til ho mor har også eiker. Veldig kjekt og kunne tappe ut litt luft når man skal kjøre litt offroad. Det eneste problemet er at blomsten i kurven forran fort hopper ut i ulent terreng.

Brukeravatar
Subsea79
Innlegg: 230
Registrert: 13 nov 2018, 09:28
Motorsykkelen din: 2020 BMW F900R

Re: Subsea`s (b)logg

Legg inn av Subsea79 »

:lol
Noted! Da dropper jeg blomsten :thumleft

Hva bruker du på sete/sal mtp rengjøring Bjerknez?
Det er et slags nylon/vinyl stoff på denne. Tenker da på rengjøring og evt. behov for impregnering etter dette?

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Subsea`s (b)logg

Legg inn av Bjerknez »

Subsea79 skrev: 12 des 2019, 13:11 :lol
Noted! Da dropper jeg blomsten :thumleft

Hva bruker du på sete/sal mtp rengjøring Bjerknez?
Det er et slags nylon/vinyl stoff på denne. Tenker da på rengjøring og evt. behov for impregnering etter dette?
Samme "stoffet" som meg du da sikkert.

Denne vasker jeg bare med vanlig bilshampoo og det jeg ikke får bort med vanlig vask pleier å forsvinne når man bruker vindusrens eller Jif universal. Noe alkoholbasert.

Jeg prøvde og impregnere salen min en gang, men det gjør jeg ikke en gang til. Salen ble så glatt at jeg holdt på og dette av sykke'rn bare jeg så på den.

Salen er vanntett og den tåler en støyt. Har så langt ikke noe problemer med salen på min nåværende sykkel eller den forrige. (eller noen sykler for den saks skyld). :thumleft

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Subsea`s (b)logg

Legg inn av Bjerknez »

Trenger du microfiber kluter av ypperste klasse, kan du få kjøpe mange av meg. Jeg bestilte en drøss fra The Rag Company i fjor. Men gidder ikke å selge en og en klut. Du får kjøpe en kartong med ca. 100 kluter :)

Er disse jeg hamstret:
https://theragcompany.shop/products/mic ... geless-350

Brukeravatar
Subsea79
Innlegg: 230
Registrert: 13 nov 2018, 09:28
Motorsykkelen din: 2020 BMW F900R

Re: Subsea`s (b)logg

Legg inn av Subsea79 »

Såpass ja. Du har så det holder da med andre ord :twothumbs:
Hva snakker vi om i kroner og øre her da?

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Subsea`s (b)logg

Legg inn av Bjerknez »

Husker ikke helt hva jeg ga for dem, men kan sjekke ut dette i løpet av dagen. Men jeg fikk dem selvsagt for en fin pris da jeg bestillte direkte fra produsent og i stort kvanta hvor jeg overførte penger før varene ble sendt etc.

Men 25 kroner kluten er VELDIG billig for disse klutene. Jeg ser The Rag Company selger disse for 4 dollar hvis du kjøper flere fra nettsiden dems, + frakt og evt. toll/moms etc.)

Skal sjekke hvor mange jeg har som er ubrukte. Kan hende jeg overdrev litt med tanke på antallet jeg har. jeg fant en epost hvor jeg kun bestillte 100 stk. men jeg mener jeg har flere. Skal sjekke.

Men HVIS du kjøper 100stk. av meg, så skal du få dem for 25 kroner stykket + evt. frakt. Jeg gidder ikke å selge noe mindre enn det siden dem ligger plastet inn.

Slik så dem vertfall ut når jeg mottokk dem. Et bilde jeg fant på mobilen. Usikker på om det er 50x eller 100x i hver pakke.
IMG_1631.JPG
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Subsea`s (b)logg

Legg inn av Bjerknez »

Det kan faktisk se ut til at epostsen stemmer og at det er totalt 100 kluter med 50x i hver pakke. Den ene pakken vil jeg gjerne beholde selv, men den andre kan du få kjøpt for 30 kroner kluten hvis det er 50 stk. i pakka.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Subsea`s (b)logg

Legg inn av Bjerknez »

Sjekket litt nøye nå. jeg betalte totalt 3.260 kroner inkludert frakt for 100 kluter. Det er 50 kluter i hver pakke som du ser på bildet.

Dermed kostet klutene meg litt i overkant av 30 kroner stykket. Så du skal få dem for 30 kroner hvis du kjøper 50stk. Dette er da uåpnede og helt ubrukte kluter pakket i plast.

Kanonbra kluter og "The Rag Company" går for å være et annerkjent merke i detailermiljøet. :)

Brukeravatar
Subsea79
Innlegg: 230
Registrert: 13 nov 2018, 09:28
Motorsykkelen din: 2020 BMW F900R

Re: Subsea`s (b)logg

Legg inn av Subsea79 »

Bjerknez skrev: 13 des 2019, 08:53 Sjekket litt nøye nå. jeg betalte totalt 3.260 kroner inkludert frakt for 100 kluter. Det er 50 kluter i hver pakke som du ser på bildet.

Dermed kostet klutene meg litt i overkant av 30 kroner stykket. Så du skal få dem for 30 kroner hvis du kjøper 50stk. Dette er da uåpnede og helt ubrukte kluter pakket i plast.

Kanonbra kluter og "The Rag Company" går for å være et annerkjent merke i detailermiljøet. :)
Hei.
Ser jeg ikke har svart på denne, og det beklager jeg.
Det blir litt mye peng dette, selv om det er Mc-valuta :)
Sikkert et bra produkt, og jeg hadde garantert fått bruk for dem, men det blir ikke akkurat nå ihvertfall.

Jeg skal ha meg sidekofferter og trenger pengene der.

Brukeravatar
Subsea79
Innlegg: 230
Registrert: 13 nov 2018, 09:28
Motorsykkelen din: 2020 BMW F900R

Re: Subsea`s (b)logg

Legg inn av Subsea79 »

I går ble det jammen en liten MC-tur på en liten halvtime.
Gradestokken bikket 13 grader og veiene var tørre. Drog derfor sykkelen ut av vinterdvalen og kjørte meg en tur.
Fantastisk hvor mye en liten tur hjelper på humøret :thumleft

Det lokale "shoppingsenteret" har ikke tatt ned julelysene enda, så da benyttet muligheten til å forberede årets julekort :crazy:
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
Flattop
Innlegg: 413
Registrert: 29 apr 2010, 14:43
Motorsykkelen din: BMW K1200LT 2003
Sted: Vegsund, Ålesund ligger rett ved siden av meg

Re: Subsea`s (b)logg

Legg inn av Flattop »

Devoldfabrikken enda mer pyntet!

Tok seg meget bra ut det der.
Bilde

Brukeravatar
Subsea79
Innlegg: 230
Registrert: 13 nov 2018, 09:28
Motorsykkelen din: 2020 BMW F900R

Re: Subsea`s (b)logg

Legg inn av Subsea79 »

Devold er dyktig på pynt ja, men merker at jula er over og at julelys godt kan fjernes for min del....

Svar