Subsea`s (b)logg

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
LarsE
Innlegg: 375
Registrert: 27 mar 2017, 21:59
Motorsykkelen din: 2011 KTM 690 DUKE-R / 2004 BMW F650GS

Re: Subsea`s (b)logg

Legg inn av LarsE »

Subsea79 skrev: 06 aug 2019, 10:56
LarsE skrev: 05 aug 2019, 16:15 Oppgraderingssyka kommer fort og biter seg fort fast ja :D

Men før du går til det steget hvor du selger sykkelen og kjøper noe nytt så ville jeg sjekket opp i muligheten for å bytte til høyere styre eller innkjøp av styreforhøyere. Er ganske utrolig hvordan riktig ergonomi kan vekke kjærligheten for en sykkel igjen.
Jo, jeg ser den....men hjelper det mot oppgraderingssyka, eller blir det noen tusenlapper som jeg bruker og ikke får noe igjen for uansett :scratch
Jeg driver og vurderer å kjøpe et comfortsete til 3 000,- men pga. den snikende følelsen jeg har på at det blir å kjøpe annen sykkel, så nøler jeg litt med det. Må si at jeg samtidig er veldig fornøyd med sykkelen jeg har, men når finn.no syndromet først har kommet seg under huden, er det vanskelig å bli kvitt.
Er mulig å få styreforhøyere på eBay for ett par hundrelapper. Kompis av meg kjørte med det uten problemer, men skjer på ditt ansvar selvsagt. Kan være greit for å sjekke om det hjelper for deg før du legger tusenlapper i det. Alle syklene mine har hatt godt av litt endret ergonomi, og siden det høres ut som hovedklagen din så har jeg trua på at vi kanskje sitter på en kur her :thumleft

Brukeravatar
Subsea79
Innlegg: 230
Registrert: 13 nov 2018, 09:28
Motorsykkelen din: 2020 BMW F900R

Re: Subsea`s (b)logg

Legg inn av Subsea79 »

På tide med en oppdatering ser jeg.

Da begynner sesongen å nærme seg slutten, og det har vært artig.
Ikke blitt så mye kjøring som jeg hadde håpet på, og spesielt har det blitt lite langturer.
Har kjørt ca. 3000km siden lappen 28.Juni, som er langt under målet, men har ikke gitt meg enda :)

Er også nå på nippet til å kjøpe ny sykkel. Vil gjerne ha en jeg "kan" (og gidder) bruke til daglig, samt kan ta med på en lengre tur.
Vurderer i den forbindelse Tracer 900, Vfr800F og Z1000sx.
- Tracer 900 ser jeg klart er det mest fornuftige valget, meeeeen så var det dette med følelser rundt kjøpet da. Usikker på den adventure look`en.
- VFR800F er en sykkel jeg har sett på i årevis, og er på en måte " klassisk motorsykkel" for meg. Litt bekymret for den fremoverlente sittestillingen
- Z1000sx er en grom sykkel som jeg virkelig kunne ha tenkt meg. Er dog litt bekymret for om den er litt mye for meg, både mtp. HK og fysisk størrelse. Det som fort kan drepe lysten min til å ta sykkel fremfor bil, er om sykkelen er stor og tung og få ut av garasjen, snu på parkeringsplassen etc.
- Heeelt bakerst ligger BMW R9T og XSR900 og presser på og vil frem, basert på reine følelser :twothumbs:

Prismessig ligger alle disse (bortsett fra R9T) på samme hylle når jeg ser på 2016-2018 modeller.

Blir spennende dager fremover......

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Subsea`s (b)logg

Legg inn av Bjerknez »

XSR900 er så absolutt en sykkel som kan stå i garasjen min :)

Den har omtrent samme sittestilling som MT07 (mer er litt større og blir ikke like "trang") Den har langt mer motorkraft og klinker du til med Øhlins oppsett og annet stash så får du en klin ny en til rundt 200 lapper. Eneste bakdelen med denne er at man ikke får Cruise Control til den.

Brukeravatar
Subsea79
Innlegg: 230
Registrert: 13 nov 2018, 09:28
Motorsykkelen din: 2020 BMW F900R

Re: Subsea`s (b)logg

Legg inn av Subsea79 »

XSR er nydelig ja, ingen tvil om det.
Blir bare litt lite praktisk for meg, så det er det som holder tilbake.
Å hvis den skal gjøres praktisk, så ødelegger det hele utseende og poenget med sykkelen.

Var på en fotballkamp her forelden, og det begynte å regne. Jeg kunne ikke gå rundt i fullt kjøre utstyr heller hele dagen og savnet en plass å putte utstyret så det kunne ligge tørt og gjerne låst.

Kanskje det må bli 2 sykler :-k

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Subsea`s (b)logg

Legg inn av Bjerknez »

Du får den med passende orginale sidevesker også :)

Her er en jeg konfigurerte på Yamaha sine sider:
1.PNG
2.PNG
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Subsea`s (b)logg

Legg inn av Bjerknez »

Men hva i huleste dem tenkte på når dem la til dette eksosanlegget som tilvalg det aner ikke jeg :lol :lol
3.PNG
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
Subsea79
Innlegg: 230
Registrert: 13 nov 2018, 09:28
Motorsykkelen din: 2020 BMW F900R

Re: Subsea`s (b)logg

Legg inn av Subsea79 »

Bjerknez skrev: 27 sep 2019, 10:18 Men hva i huleste dem tenkte på når dem la til dette eksosanlegget som tilvalg det aner ikke jeg :lol :lol

3.PNG
:knegg Det er den doble fra Acrapovic som må på her spør du meg :thumleft

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Subsea`s (b)logg

Legg inn av Bjerknez »

Subsea79 skrev: 27 sep 2019, 10:27
Bjerknez skrev: 27 sep 2019, 10:18 Men hva i huleste dem tenkte på når dem la til dette eksosanlegget som tilvalg det aner ikke jeg :lol :lol

3.PNG
:knegg Det er den doble fra Acrapovic som må på her spør du meg :thumleft
Enig.

Hadde det vert sort og faktisk fulgt rammen like under den lille sidetaska så hadde dem kanskje vert på vei noe sted med dette designet, men dette annlegget tror jeg dem har sveiset sammen i fylla! :lol :lol

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6940
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Subsea`s (b)logg

Legg inn av kjellv »

Klin til med en Tracer 900GT så har du en god allroundsykkel lenge, en du kan bruke like godt til korte kveldsturer og lange ferieturer. Varmeholker og cruicekontroll har den, og TFT instrument med scrollehjul på høyre hendel med massevis av innstillinger som er kjekt å ha :thumleft

Brukeravatar
Subsea79
Innlegg: 230
Registrert: 13 nov 2018, 09:28
Motorsykkelen din: 2020 BMW F900R

Re: Subsea`s (b)logg

Legg inn av Subsea79 »

kjellv skrev: 28 sep 2019, 16:21 Klin til med en Tracer 900GT så har du en god allroundsykkel lenge, en du kan bruke like godt til korte kveldsturer og lange ferieturer. Varmeholker og cruicekontroll har den, og TFT instrument med scrollehjul på høyre hendel med massevis av innstillinger som er kjekt å ha :thumleft
Hei.
Jeg anser Tracer, og da gjerne GT, som et sikkert valg ja, og hadde helt garantert ikke blitt skuffet.
Har bare en dragning mot litt klassiske sportstourere, som den du har i for eksempel. Den blir dog noe stor (og dyr) for meg.
Tenker derfor VFR800 er fin størrelse for litt variert bruk.
Jeg får gruble litt til..... :-k

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Subsea`s (b)logg

Legg inn av Bjerknez »

Det som er så kjipt med slike sykler som Tracer for min del, er vindskjermen. Jeg blir regelrett syk av å kjøre med vindskjerm. Slitsom turbulens og det blir en evig jakt på riktig justering av denne, med jallaløsninger, teip, etc. for å fjerne turbulensen.

Så lenge man setter opp et skjold mot vinden på den måten man gjør på en sykkel som Tracer så vil man alltid få turbulens. Noen bryr seg ikke om det, mens andre gjør det. Jeg kommer sldri til å kjøpe meg en sykkel med vindskjerm. Det funker greit under 70-80km/t men prøv deg på en transportetappe på E6 i 120km/t så skjønner du hva jeg mener.

Så vil sikkert noen mene "Men hva pokker skal man kjøre på E6 for etc." Har man en sykkel som trives best i høyere hastigheter (som feks. S1000R) så er terskelen lavere for å bevege seg ut på den uhyre skumle motorveien. Kjører man en sykkel ala Tracer, GS etc. not so mutch.

Alt til sitt bruk. Dette er bare min mening.

En sportstourer med respekt for seg selv har jeg erfart er noe bedre når det kommer til turbulens da disse syklene som oftest har en kåpe som styrer vinden vekk fra føreren mer effektivt enn de "påklistrede" skjermene.

Men det betyr selvsagt ikke at Tracer er en dårlig sykkel. Snarere tvert i mot. Jeg liker det meste med den sykkelen. Men ikke vindskjermen. Men dette gjelder dog ikke kun Tracer.

Rha
Innlegg: 285
Registrert: 04 jul 2017, 22:26
Motorsykkelen din: yamaha mt09 tracer 2017

Re: Subsea`s (b)logg

Legg inn av Rha »

Hvis en har så mye i mot en skjerm så sett på en bitteliten søt racing dings og det problemet er borte. Jeg selv elsker vindskjermen min og det er ikke bufring for min del enda jeg er 187cm. satt på puig skjerm pluss en liten givi shield på toppen. Den orginale bufret det så ille med, at jeg tror jeg kjente det mens støtta var nede også... skjermen min er justert omtrentlig i munnhøyde på meg.
Nå har jeg surmult og vært sur som fa** i to år og plutselig ble jeg positiv.....

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Subsea`s (b)logg

Legg inn av Bjerknez »

Rha skrev: 30 sep 2019, 09:57 Hvis en har så mye i mot en skjerm så sett på en bitteliten søt racing dings og det problemet er borte. Jeg selv elsker vindskjermen min og det er ikke bufring for min del enda jeg er 187cm. satt på puig skjerm pluss en liten givi shield på toppen. Den orginale bufret det så ille med, at jeg tror jeg kjente det mens støtta var nede også... skjermen min er justert omtrentlig i munnhøyde på meg.
I think i rest my case :knegg

Å rive av vindskjermen på en slik sykkel gjør ikek akkurat noe positivt med utseende...

Rha
Innlegg: 285
Registrert: 04 jul 2017, 22:26
Motorsykkelen din: yamaha mt09 tracer 2017

Re: Subsea`s (b)logg

Legg inn av Rha »

tja, noen liker mora mens andre liker dattra..
synes den blir kul med liten skjerm jeg
Bilde
Jeg har slik skjerm.
Bilde
anngående den orginale så er den siste utgaven penest etter min mening. den på 2017 mod kom dem plutselig på at "steike vi burde ha en vindskjerm også" så satte dem på noe avskjær fra verkstedet. hau.
Nå har jeg surmult og vært sur som fa** i to år og plutselig ble jeg positiv.....

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Subsea`s (b)logg

Legg inn av Bjerknez »

Joda, men prøv å ta den helt bort :)

Svar