Surr med Sakkle

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4705
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: Surr med Sakkle

Legg inn av FredrikE24 »

Helanlegg, da er rør og hele pakka LeoVince.

Eller bare en slip-on med originale rør med kat. Og hele greiene i behold.

Brukeravatar
Sakkle
Innlegg: 1080
Registrert: 28 aug 2017, 23:57
Motorsykkelen din: KTM 790 Adventure

Re: Surr med Sakkle

Legg inn av Sakkle »

Jeg har sett på litt flere bilder nå og det har denne LV SBK logoen "gjemt" på potta:

Bilde

Dette er det beste bildet jeg finner som viser eksosanlegget:

Bilde
2019 KTM 790 Adventure
2008 KTM Duke 690

Brukeravatar
Sakkle
Innlegg: 1080
Registrert: 28 aug 2017, 23:57
Motorsykkelen din: KTM 790 Adventure

Re: Surr med Sakkle

Legg inn av Sakkle »

Bare tenker litt høyt her...

Ser ut som en slik en(?)

Bilde

Ser ut som den heter LeoVince SBK Oval Evo II Carbon Slip-on


Så ikke vet jeg om det er et fullt anlegg eller om det er en annen variant med to slip-on og et tør som deler eksosen(?)...
2019 KTM 790 Adventure
2008 KTM Duke 690

Brukeravatar
LarsE
Innlegg: 375
Registrert: 27 mar 2017, 21:59
Motorsykkelen din: 2011 KTM 690 DUKE-R / 2004 BMW F650GS

Re: Surr med Sakkle

Legg inn av LarsE »

Ser ut som du har eksosanlegg som egentlig er til en 690 SM. Den og Duke er veldig like, foruten lykt, oppheng, og eksosanlegg. Duke har eksosanlegg under motoren, mens SM har doble potter opp i baken.

Kan godt være at den har originalt eksosrør frem til Leovince pottene, litt vanskelig å se på det bildet men kan se ut som typisk KTM eksosrør. Tror heller ikke at det er samme potta som på den BMWen der, er vel vanligst å lage tilpassede eksospotter til hver modell, potta på BMWen ser også ut til å være en del lengre enn de som var på din.

Brukeravatar
Sakkle
Innlegg: 1080
Registrert: 28 aug 2017, 23:57
Motorsykkelen din: KTM 790 Adventure

Re: Surr med Sakkle

Legg inn av Sakkle »

LarsE skrev: 01 okt 2019, 21:08 Ser ut som du har eksosanlegg som egentlig er til en 690 SM. Den og Duke er veldig like, foruten lykt, oppheng, og eksosanlegg. Duke har eksosanlegg under motoren, mens SM har doble potter opp i baken.
Ja, det mener jeg selgeren eller en mekaniker nevnt en gang... og jeg tror du har helt rett i at det er originalt til en 690 SM.
2019 KTM 790 Adventure
2008 KTM Duke 690

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6940
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Surr med Sakkle

Legg inn av kjellv »

LeoVince gikk konkurs for noen år siden, men har nå startet opp igjen med nye eiere og i mindre skala. De produserer på bestilling nå, har ikke noe på lager lenger.
Her i landet er det SPS som er importør. De fleste MC forhandlere her i landet handler direkte med denne grossisten. Jeg kan prøve å logge inn når jeg er på jobb, sjekke prisen du ville fått om du bestilte nytt via en norsk forhandler. Da må jeg vite årsmodell og type på sykkelen.

Sent fra min TA-1053 via Tapatalk


Brukeravatar
Sakkle
Innlegg: 1080
Registrert: 28 aug 2017, 23:57
Motorsykkelen din: KTM 790 Adventure

Re: Surr med Sakkle

Legg inn av Sakkle »

kjellv skrev: 02 okt 2019, 07:41 Jeg kan prøve å logge inn når jeg er på jobb, sjekke prisen du ville fått om du bestilte nytt via en norsk forhandler. Da må jeg vite årsmodell og type på sykkelen.
Det hadde vært genialt...

KTM Duke 690. 2008 modell

(Eventuellt 690 SM, 2008 modell som nevnt over)
2019 KTM 790 Adventure
2008 KTM Duke 690

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6940
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Surr med Sakkle

Legg inn av kjellv »

Det eneste jeg finner til denne fra LV er underbody Inox singel anlegg til 8150,-
Til SM ligger ikke anlegg fra LV, men de har et par stk fra MIVV som er dobbel helanlegg. Carbonvarianten koster 14595,- og Suono Inox koster 13055,-
LeoVince ligger normalt i samme prisleie som MIVV, eller litt under. Mulig de har redusert på vareutvalget etter konkursen, eller at tidligere eier har vist kreativitet og satt sammen et pakke selv.BildeBilde

Sent fra min TA-1053 via Tapatalk


Brukeravatar
THagen80
Innlegg: 72
Registrert: 15 mai 2019, 21:56
Motorsykkelen din: CRF1000L AS DCT 2019

Re: Surr med Sakkle

Legg inn av THagen80 »

Kan det være dette eksosanlegget som satt på? Bråka som et helvete hvertfall, både med og uten db-killer.
https://www.ebay.com/itm/254307396046
Every bike is OK, as long as it has an engine and says Vroom Vroom :)

Brukeravatar
Sakkle
Innlegg: 1080
Registrert: 28 aug 2017, 23:57
Motorsykkelen din: KTM 790 Adventure

Re: Surr med Sakkle

Legg inn av Sakkle »

THagen80 skrev: 02 okt 2019, 10:47 Kan det være dette eksosanlegget som satt på? Bråka som et helvete hvertfall, både med og uten db-killer.
https://www.ebay.com/itm/254307396046
Ja, litt lyd lagde det nok. Men det er vel meninga :P

Se der... det er vel 100% treff. Bare finne eller gjette nyprisen nå da...
2019 KTM 790 Adventure
2008 KTM Duke 690

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6940
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Surr med Sakkle

Legg inn av kjellv »

Sakkle skrev: 02 okt 2019, 13:56
THagen80 skrev: 02 okt 2019, 10:47 Kan det være dette eksosanlegget som satt på? Bråka som et helvete hvertfall, både med og uten db-killer.
https://www.ebay.com/itm/254307396046
Ja, litt lyd lagde det nok. Men det er vel meninga :P

Se der... det er vel 100% treff. Bare finne eller gjette nyprisen nå da...
Kvalifisert gjetning må bli i nærheten av det dyreste dobbelanlegget fra MIVV, rundt 14k. De pleier å koste noe i nærheten av hverandre.

Brukeravatar
Sakkle
Innlegg: 1080
Registrert: 28 aug 2017, 23:57
Motorsykkelen din: KTM 790 Adventure

Re: Surr med Sakkle

Legg inn av Sakkle »

kjellv skrev: 02 okt 2019, 20:44 Kvalifisert gjetning må bli i nærheten av det dyreste dobbelanlegget fra MIVV, rundt 14k. De pleier å koste noe i nærheten av hverandre.
Takk...
2019 KTM 790 Adventure
2008 KTM Duke 690

Brukeravatar
THagen80
Innlegg: 72
Registrert: 15 mai 2019, 21:56
Motorsykkelen din: CRF1000L AS DCT 2019

Re: Surr med Sakkle

Legg inn av THagen80 »

Høres ut som ca 14k er innenfor prissegmentet for et slikt anlegg nytt, ja. De har aldri vært direkte billige.
Blir det slip-on anlegg på nye sykkelen da?
Every bike is OK, as long as it has an engine and says Vroom Vroom :)

Brukeravatar
Sakkle
Innlegg: 1080
Registrert: 28 aug 2017, 23:57
Motorsykkelen din: KTM 790 Adventure

Re: Surr med Sakkle

Legg inn av Sakkle »

THagen80 skrev: 03 okt 2019, 09:32 Blir det slip-on anlegg på nye sykkelen da?
Tja.. det er ikke først på lista over ting jeg skal montere men ikke sist heller... :P
2019 KTM 790 Adventure
2008 KTM Duke 690

Brukeravatar
Sakkle
Innlegg: 1080
Registrert: 28 aug 2017, 23:57
Motorsykkelen din: KTM 790 Adventure

Re: Surr med Sakkle

Legg inn av Sakkle »

På tide med en aldri så liten oppdatering...

Duken kom aldri til rette, som forventet, og fikk et helt OK forsikringsoppgjør. Ikke helt fornøyd, men det er man vel sjelden. Alle føler vel det man har er verdt litt mer enn det takstmannen mener. Men da lå altså alt til rette for innkjøp av ny sykkel. Dette var jo uansett planen om ikke så lenge, men nå måtte jeg altså handle litt tidligere enn jeg hadde tenkt.

Valget har jeg egentlig tatt for over et år siden da jeg så sykkelen presentert på EICMA i fjor (eller var det i forfjor?). Som detaljert over har jeg prøvekjørt en rekke sykler i sommer, men altså ennå ikke funnet noe som fikk meg til å endre mening.

Og her står den nå, i all sin prakt, ny-levert og klar for våren. KTM 790 Adventure (S):
Bilde
(Litt crap bilde, men gadd ikke rulle den ut, vente på solnedgangen osv. :lol )

Etter en del dårlige opplevelser med Duken på verkstedet hos AMD i Oslo, valgte jeg å handle hos CBP i Skien. 2019 modell, fult veske-sett, quick-shifter, cruise control osv. Gikk for standard versjonen (ikke R), da jeg ikke har tenkt å kjøre rally med det første og den er litt lavere og greiere til alt annet enn akkurat off-road, og fremdeles (vistnok) skal fungere bedre enn det meste annet på grus og lett off-road kjøring. Jeg vet virkelig ikke hvor mye jeg kommer til å ta den av veien heller... vi får se.

Fristet veldig å ta seg en tur nå i jula siden det er relativt bart på veien, men hadde ikke veldig lyst til å få fult av veisalt på doningen nå før jeg setter den i bort.

Uansett ganske klar for våren nå... :twothumbs:
Sist redigert av Sakkle den 27 des 2019, 16:22, redigert 1 gang totalt.
2019 KTM 790 Adventure
2008 KTM Duke 690

Svar