En amatør prøver seg - Nå med lappen og sykkel!

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Plastrakett_71
MC: Suzuki GSX650F
Sted: Nes i Akershus

Re: En amatør prøver seg - Nå med lappen!

Legg inn av Plastrakett_71 » 08 sep 2019, 00:13

Men jeg kan i hvert fall øve meg på egenhånd, endelig :P
Og det er nå læringa begynner for alvor :twothumbs:

Brukeravatar
PWL
MC: Honda CBR 600F, 2000
Sted: Moss

Legg inn av PWL » 10 sep 2019, 09:48

Nå som oppkjøring var bestått var det bare å skynde seg å skaffe sykkel. Siden Finn-appen har gått varm de siste månedene og favoritt-lista var enorm burde det ikke være så vanskelig. Og det var det ikke! To dager etter oppkjøring kjørte jeg denne saken inn i garasjen :yeyeye Honda CBR 600F, 2000.
IMG_1880.jpg
IMG_1882.jpg
Litt stats og kroner (som jeg kanskje vil fortrenge, men så er det interessant også...)
- Jeg hadde totalt 16 kjøretimer (45m, her inkludert trinnvurdering 2 og 3 og oppvarmingstimen til oppkjøring)
- Hvis vi tar med bane- og langkjøring hadde jeg ca 18 timer med rumpa på en motorsykkel da jeg møtte sensor
- Selve oppkjøringa kosta 5100kr(!) Dvs. oppvarmingstime, gebyr til VV, betaling til kjøreskole og førerkortgebyr. Glad jeg ikke visste prisen før jeg kjørte opp altså....
- Totalen ble 30.794kr :crazy: Da tar jeg med samtlige utgifter til kjøreskole, vegvesenet, obligatorisk kurs, teori og teoritentamen med kurs på nett. Ouch! :P
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
VindR
MC: 2014 Yamaha MT-09 Street Rally
Sted: Gjøvik

Re: En amatør prøver seg - Nå med lappen og sykkel!

Legg inn av VindR » 10 sep 2019, 10:39

Igjen, gratulerer med lappen og gratulerer så masse med sykkel! Da blir det kjøring ut sesongen og vel så det tenker jeg ;)

Artig å se litt statistikk da, selv om en kanskje ikke vil tenke så mye på det som du sier :P "Det koster å være kar", men jeg tror nok absolutt det er verdt det ;)
Yamaha MT-09 Street Rally '14
Bilde

kgjersda
MC: MT-10 SP -17

Legg inn av kgjersda » 10 sep 2019, 10:46

Gratulerer! :)

Brukeravatar
niko
MC: Yamaha TDM 1999, Honda CB 500
Sted: Oslo

Legg inn av niko » 10 sep 2019, 12:19

PWL skrev:
10 sep 2019, 09:48
Nå som oppkjøring var bestått var det bare å skynde seg å skaffe sykkel. Siden Finn-appen har gått varm de siste månedene og favoritt-lista var enorm burde det ikke være så vanskelig. Og det var det ikke! To dager etter oppkjøring kjørte jeg denne saken inn i garasjen :yeyeye Honda CBR 600F, 2000.

IMG_1880.jpg
IMG_1882.jpg

Litt stats og kroner (som jeg kanskje vil fortrenge, men så er det interessant også...)
- Jeg hadde totalt 16 kjøretimer (45m, her inkludert trinnvurdering 2 og 3 og oppvarmingstimen til oppkjøring)
- Hvis vi tar med bane- og langkjøring hadde jeg ca 18 timer med rumpa på en motorsykkel da jeg møtte sensor
- Selve oppkjøringa kosta 5100kr(!) Dvs. oppvarmingstime, gebyr til VV, betaling til kjøreskole og førerkortgebyr. Glad jeg ikke visste prisen før jeg kjørte opp altså....
- Totalen ble 30.794kr :crazy: Da tar jeg med samtlige utgifter til kjøreskole, vegvesenet, obligatorisk kurs, teori og teoritentamen med kurs på nett. Ouch! :P
Tror rundt 30.-35 er ganske normalt. Mener jeg brukte litt mer enn deg, og jeg slapp teori.

Brukeravatar
PWL
MC: Honda CBR 600F, 2000
Sted: Moss

Legg inn av PWL » 10 sep 2019, 12:31

VindR skrev:
10 sep 2019, 10:39
Igjen, gratulerer med lappen og gratulerer så masse med sykkel! Da blir det kjøring ut sesongen og vel så det tenker jeg ;)

Artig å se litt statistikk da, selv om en kanskje ikke vil tenke så mye på det som du sier :P "Det koster å være kar", men jeg tror nok absolutt det er verdt det ;)
Akkurat i dag er det meldt flom og masse regn, så tror vi tar det rolig enn så lenge :lol Mulig jeg prøver min første pendletur i morgen, hvis jeg får sjekket hvor mye jeg får plass til i toppboksen osv. Alle sånne småting må jo gå seg til.

Men ja, veldig glad i å følge med på hva det faktisk ble. Jeg så vel for meg rundt 25k hvis jeg var heldig, så det å ende på 30k var ikke utenkelig. Som du sier, koster å være kar, og jeg har jo blitt 10 ganger mer gira nå enn før jeg startet. Angrer ikke et sekund på at jeg startet med det her. Nå gleder jeg meg bare til å få kjørt litt igjen. Har allerede rukket å bli rastløs etter en dag uten kjøring :P

Brukeravatar
VindR
MC: 2014 Yamaha MT-09 Street Rally
Sted: Gjøvik

Legg inn av VindR » 10 sep 2019, 12:46

PWL skrev:
10 sep 2019, 12:31
VindR skrev:
10 sep 2019, 10:39

Akkurat i dag er det meldt flom og masse regn, så tror vi tar det rolig enn så lenge :lol Mulig jeg prøver min første pendletur i morgen, hvis jeg får sjekket hvor mye jeg får plass til i toppboksen osv. Alle sånne småting må jo gå seg til.

Men ja, veldig glad i å følge med på hva det faktisk ble. Jeg så vel for meg rundt 25k hvis jeg var heldig, så det å ende på 30k var ikke utenkelig. Som du sier, koster å være kar, og jeg har jo blitt 10 ganger mer gira nå enn før jeg startet. Angrer ikke et sekund på at jeg startet med det her. Nå gleder jeg meg bare til å få kjørt litt igjen. Har allerede rukket å bli rastløs etter en dag uten kjøring :P
Kanskje greit å holde seg litt innendørs i dag da. Øve på å pakke toppboks og trene på vedlikehold av sykkel ;) Og ja, det er nok mange småting som en ikke har tenkt på og som man må begynne å venne seg til. Merket det da jeg var på langtur på for noen få uker siden for første gang. Lærte plutselig (og ikke helt frivillig) en del om pakking og hva som kan være "kjekt å ha med seg" :P

Tror ikke det er så mange som angrer på at de tok lappen. Det kan nok være surt mens man driver å betaler det, men etterpå så er jo pengene brukt og man koser seg bare med kjøringen. Noe kontinuerlig påkost blir det jo, men (forhåpentligvis) ikke noen ekstreme summer. Er spent på regnestykket selv når jeg blir ferdig!

Og det er fullt forståelig at du er litt rastløs. Det er jo ingen som "hindrer" deg i kjøre når du vil nå lenger ;)
Yamaha MT-09 Street Rally '14
Bilde

Svar