Forc's Biker-logg (2019 CB650R)

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Fsva
Innlegg: 779
Registrert: 09 okt 2014, 17:29
Motorsykkelen din: Triumph Street Triple 675 2015
Sted: Eidsvoll/Fredrikstad

Re: Forc's Biker-logg (2019 CB650R)

Legg inn av Fsva »

Velkommen i klubben... sinnsykt kjipt.
Jeg velta også sykkelen, trodde støtta var nede og hoppa av. Så lenge tanken og framgaffelen ikke ble skadet så går det jo greit. Jeg byttet klutsj-hendel og speil, og malte over ripene på stator-deksel.

Jeg ville skaffet meg verksted-manualen til sykkelen og byttet delene selv.

Forc
Innlegg: 99
Registrert: 24 jun 2019, 18:09
Motorsykkelen din: Honda CB650R 2019

Re: Forc's Biker-logg (2019 CB650R)

Legg inn av Forc »

Ja, utrolig kjipt, men må vel skje en gang for at man skal lære. :P

Kunne jo gått utrolig mye verre så får vel bare ta det som læring og være glad for at det bare var dynamocoveret, noen hendeler og fotstøtter som fikk seg en skrape, pluss en plastgreie.

Basert på deleprisene jeg finner i europa vil det koste meg noen tusenlapper å bytte alt, men det er ikke noe ekstremt virker det som. Tror jeg tar en prat med forhandler på mandag og får en capris fra de og bestiller deler så de kan ta arbeidet når sykkelen skal på vinterlagring. Den tåler å ha noen riper i et par mnd merker jeg.

Akkurat nå er det litt synd jeg ikke er i USA, ser pris på nytt dynamocover der er rundt 25$ mens det i Europa er rundt 100€+. Sure penger, menmen. Er vel like greit å få alt fikset med tanke på videresalg en vakker dag.

Forc
Innlegg: 99
Registrert: 24 jun 2019, 18:09
Motorsykkelen din: Honda CB650R 2019

Re: Forc's Biker-logg (2019 CB650R)

Legg inn av Forc »

Jaja, da var sesongen godt i gang. Sykkelen ble hentet første helga i påsken etter vinterlagring med årlig service og puss & polish hos forhandler. Utrolig deilig å ha den 100% klar så snart sesongen var i gang.

Det har blitt en del soloturer i osloområdet den siste tiden, har ikke fått tatt så mange bilder, men har jo et par ihvertfall.

Bilde

Bilde

Forc
Innlegg: 99
Registrert: 24 jun 2019, 18:09
Motorsykkelen din: Honda CB650R 2019

Re: Forc's Biker-logg (2019 CB650R)

Legg inn av Forc »

Litt sen logging, men sånn kan det gå. Tok en tur til Setesdalen forrige helg for dugnad på hytta, kjørte fra Oslo fredag ettermiddag i 18-19-tiden i 30+. Hadde kledd meg etter forholdene jeg forventet oppi fjellet, noe som jo forsåvidt var smart, men turen ned til drammen og bortover til Notodden var relativt ukomfortabel. Det var VARMT for å si det mildt. Etter Seljord ble alt mye bedre, og veiene ble langt mer underholdende. Opp og ned i dalene i Telemark & Setesdal var vidunderlig på en leken CB650R, veikvaliteten der var med noen unntak ekstremt mye bedre (overraskende bra faktisk) enn rundt hovedstaden, og veiene var naturlig nok langt morsommere.

Spesielt veiene rundt Valle i setsdal kan anbefales, nylagt vei, masse svinger, 80-sone overalt og ekstremt lite trafikk på kvelden. Møtte på 1 stk elg, en haug sauer og et par harer, men heldigvis ingen close calls. Vidunderlig tur, gode veier, minimalt med trafikk så sent på kvelden og strålende vær.

Hjemturen på søndag var ikke like morsom grunnet været, startet med en helsikes sommerskur og en del regn på vei over fjellet, men veiene var forsåvidt like morsomme, selv om det ble noen trege partier pga mer biler og dårlig med forbikjøringsmuligheter.

Kort oppsummert, det blir nok flere turer til hytta iløpet av sommeren/høsten. Genial kjøretur.
leiti-2.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Svar