Forc's Biker-logg (2019 CB650R)

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Forc
Innlegg: 99
Registrert: 24 jun 2019, 18:09
Motorsykkelen din: Honda CB650R 2019

Forc's Biker-logg (2019 CB650R)

Legg inn av Forc »

Får vel starte en slik jeg og da tenker jeg. Virker jo artig å holde litt track på hva man driver med.

Fikk endelig rota meg til å ta lappen på tung MC og fikk den for et par uker siden, etter litt om og men endte jeg med å kjøpe en 2019 CB650R lørdagen som var, noe jeg er veldig fornøyd med. Var dog mindre fornøyd med 1t30m kjøretur i regn på E6 hjem etterpå.. (Se bilde av sykkel under.):
hondacb650r.jpg
Har kjørt litt småturer for meg selv, så langt pluss pendling til og fra jobb. Fant ut at jeg skulle legge inn en melding i kjørekompistråden her og ble definitivt ikke skuffet. Første dagen ble det en hyggelig tur i Maridalen med Sakkle.
Maridalen09072019.jpg
Dag to ble det en tur til Tyrisomething med Snikendeugle for glaning på MC'er og Kaffi.

Takk for turen begge to! Veldig hyggelig, gjentas gjerne ved anledning. Veldig hyggelig å være til stede her på forumet og ser frem til å møte flere hyggelige mc-folk.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
barske
Innlegg: 272
Registrert: 10 jun 2017, 14:33
Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter V4S
Sted: Trondheim

Re: Forc's Biker-logg (2019 CB650R)

Legg inn av barske »

Veldig bra! Gratulerer med lapp og sykkel! Det finnes nesten bare gode mc-folk der ute. Det som er så fint med mc-folk er at vi kjører fordi det er gøy. Du har mange fine opplevelser i vente :D

Forc
Innlegg: 99
Registrert: 24 jun 2019, 18:09
Motorsykkelen din: Honda CB650R 2019

Re: Forc's Biker-logg (2019 CB650R)

Legg inn av Forc »

Takk skal du ha barske.

Hadde en veldig hyggelig tur med Sakkle og LuiBen her på torsdagen uti Maridalen. Takk for turen folkens! :)
CB650R.jpg
I dag ble det en tur til Randsfjord MC, litt sen avreise så det var ikke så mange der når jeg ankom, men fikk kaffi, vafler, brus og hyggelig MC-prat. Veldig hyggelig og utrolig fin utsikt. Turen opp til anbefales til alle som er i nærheten når de holder åpent.
randsfjorden1307.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
Sakkle
Innlegg: 1080
Registrert: 28 aug 2017, 23:57
Motorsykkelen din: KTM 790 Adventure

Re: Forc's Biker-logg (2019 CB650R)

Legg inn av Sakkle »

Forc skrev: 13 jul 2019, 23:21 Hadde en veldig hyggelig tur med Sakkle og LuiBen her på torsdagen uti Maridalen. Takk for turen folkens! :)
Ditto :)
2019 KTM 790 Adventure
2008 KTM Duke 690

Forc
Innlegg: 99
Registrert: 24 jun 2019, 18:09
Motorsykkelen din: Honda CB650R 2019

Re: Forc's Biker-logg (2019 CB650R)

Legg inn av Forc »

Flere bilder får komme senere, men da har jeg i det minste nådd den magiske 1000km-grensa. Innkjøring fullført (500km) og førstegangsservice gjennomført. Nå skal det kjøres!

Minuset var selvsagt tur/retur hamar for servicen på E6. Herre det er kjedelig kjøring. (Hadde ikke tid til å ta en bedre rute.). Glad det ikke skal gjentas før evt vinterlagring.

Brukeravatar
Fsva
Innlegg: 779
Registrert: 09 okt 2014, 17:29
Motorsykkelen din: Triumph Street Triple 675 2015
Sted: Eidsvoll/Fredrikstad

Re: Forc's Biker-logg (2019 CB650R)

Legg inn av Fsva »

Forc skrev: 17 jul 2019, 22:38 Flere bilder får komme senere, men da har jeg i det minste nådd den magiske 1000km-grensa. Innkjøring fullført (500km) og førstegangsservice gjennomført. Nå skal det kjøres!

Minuset var selvsagt tur/retur hamar for servicen på E6. Herre det er kjedelig kjøring. (Hadde ikke tid til å ta en bedre rute.). Glad det ikke skal gjentas før evt vinterlagring.
Deilig med gjennomført førstegangsservice :thumleft
Neste gang du skal til Hamar vil jeg anbefale deg å kjøre gamleveien mellom Minnesund og Espa. Dette er en flott vei med mye 80-sone som ligger nærme strandlinjen, derfor blir mye finere utsikt, flere svinger og ikke minst ett lite avbrekk fra E6. Du kan kjøre av E6 ved Statoil Minnesund eller ved første avkjørsel etter at du krysse Mjøsa på vei nordover.
https://goo.gl/maps/rNArKNvGi1u32CEa6

Forc
Innlegg: 99
Registrert: 24 jun 2019, 18:09
Motorsykkelen din: Honda CB650R 2019

Re: Forc's Biker-logg (2019 CB650R)

Legg inn av Forc »

Det er deilig ja, takk for tipset. Alt av detours utgikk denne gangen da jeg var på plass ved verkstedet hele 2 minutter før avtalt tid for service. :p 110km/t på E6 i motvind er utrolig lite morro. Gikk forsåvidt bedre hjemover da vinden var riktig vei, men E6 blir liksom aldri veldig gøy.

Forc
Innlegg: 99
Registrert: 24 jun 2019, 18:09
Motorsykkelen din: Honda CB650R 2019

Re: Forc's Biker-logg (2019 CB650R)

Legg inn av Forc »

Endelig tilbake fra ferietur til Island! (Dessverre ingen MC-kjøring der.. :( ) Så nå skal det kjøres mer! Drar videre på ferie nå i morgen tidlig og kjører nedover til Lindesnes for å besøke fattern på hytta, litt usikker på rutevalg ennå men blir nok en god blanding av E18 og div sideveier. Blir nok til å bruke resten av kvelden på google maps for å se hva jeg kan finne på av avstikkere. Blir spennende med første "langtur" med sykkelen. Godt den nylig har vært på førstegangsservice.. :D

Forc
Innlegg: 99
Registrert: 24 jun 2019, 18:09
Motorsykkelen din: Honda CB650R 2019

Re: Forc's Biker-logg (2019 CB650R)

Legg inn av Forc »

Kom meg endelig frem til Lindesnes i går etter en lengre tur på e18 grunnet alt for sen avreise. Ikke akkurat verdens mest spennende rute men godt å få bekreftet at sykkelen er behagelig på lengre turer og i høy hastighet på motorvei. Eneste ubehaget kom av sekken som var for tungt lastet og endte med litt vondt i skuldrene. Men det gikk jo fint. I dag har det blitt noen småturer på veiene rundt Lindesnes. Artige veier og nye morro. Bortsett fra når man sitter fast bak en tysker i Audi som insisterer på å ligge 30km/t under fartsgrensa... Menmen. Morro var det og fikk jo tid til en båttur og så jeg fikk sikret en herlig rosarød farge. Blir vel noen småturer med sykkel i morra og før det blir tur med båt. Får slenge opp noen bilder senere.

Forc
Innlegg: 99
Registrert: 24 jun 2019, 18:09
Motorsykkelen din: Honda CB650R 2019

Re: Forc's Biker-logg (2019 CB650R)

Legg inn av Forc »

Blir mest bilder her. 4 dager på tur til sørlandet. Totalt rett over 1000km ifølge myride (artig med ridetracking, hvis noen har forslag til bedre apps tas det imot med takk!), 400km ned (Bare E18 grunnet tidspress.. :( ) og 430km opp (en del kystvei som jo var koselig, og litt E18 når jeg var lei og hadde vondt i ræva. (Setet på CB650R kunne fint vært mykere... Ellers noen småturer rundt lindesnes og en tur/retur farsund. Veldig mye artige veier på sørlandet. Ellers tilbragt dagene ute i båt og på hytta til faderen.

Klar for tur! (Forsåvidt alt litt uti turen for å være 100% ærlig)
Moto-1v2.jpg
Skjærgården på sørlandet er HELT ok i varmen..
Moto-2.jpg
Mer skjærgård.
Moto-3.jpg
På vei til mat med faderen.
Moto-4.jpg
Under ved Lindesnes sett fra sjøen. Hadde middag der som bursdagsgave til min far. (Må innrømme at jeg hadde veldig lyst til å prøve stedet selv og, så det var jo en bonus ved å gi han det i gave...)
Moto-5.jpg
Moto-6.jpg
Maten var spesiell, men ekstremt god.
Moto-7.jpg
Utsikten fra bordet kan man jo ikke klage på..
Moto-8.jpg
Fra hjemturen, Arendal sett fra Hisøy.
Moto-9.jpg
Moto-10.jpg
Og sist men ikke minst, turkameraten min. Oppførte seg eksemplarisk hele turen. Renset og oljet kjedet på hytta, tror jeg overdrev litt med oljen uten å være flink nok til å tørke etterpå. :/ Får gjøre det bedre neste gang, men kjedet ble ihvertfall skikkelig rent!
Moto-11v2.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
gsx750_80
Innlegg: 2212
Registrert: 24 apr 2010, 19:34
Motorsykkelen din: GSX 750 '80, Ninja 250R m.fl.
Sted: Trøndelag
Kontakt:

Re: Forc's Biker-logg (2019 CB650R)

Legg inn av gsx750_80 »

Fin sykkel. Fine bilder.
mvh

-gsx750_80

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6938
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Forc's Biker-logg (2019 CB650R)

Legg inn av kjellv »

Sørlandet frister ja :-k
Har selv 3 uker ferie som venter om ei ukes tid. Spent på hvor jeg kan finne finværet da.. Kanskje det blir Sørlandet?

Brukeravatar
kvase
Innlegg: 1064
Registrert: 29 des 2015, 02:35
Motorsykkelen din: KTM 1090 ADV-R/Yamaha WR450F
Sted: Arendal
Kontakt:

Re: Forc's Biker-logg (2019 CB650R)

Legg inn av kvase »

Ang sporings app har brukt denne mye https://locatoweb.com/map/single/1925175960
Vespa Piago 75cc :crazy: Panter 50 cc :D Honda FT 500 cc :thumleft XT660 Z Tennere :thumleft KTM :twothumbs: 1050 ADV-- i stallen nå KTM 1090 ADV-R :prf
i tillegg en Suzuki DRZ 400 :lol
https://www.myrouteapp.com/travelblog/routes/1002610#
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/

Forc
Innlegg: 99
Registrert: 24 jun 2019, 18:09
Motorsykkelen din: Honda CB650R 2019

Re: Forc's Biker-logg (2019 CB650R)

Legg inn av Forc »

Takk for tipset kvase. Har sett såvidt på den før, men føler forsåvidt at Yamaha sin gir litt mer features for motorsyklister. (Måler aksellerasjon og lean angle osv i tillegg til å tracke rute. Samt aktiv kjøretid og pausetid osv automatisk.)

https://www.yamaha-motor.eu/no/nb/applications/myride/

Minuset er at opplastninga av turer er litt flaky så det tar til tider lang tid før du kan se ruta du har kjørt etter du har lagret den.

Brukeravatar
niko
Innlegg: 1149
Registrert: 03 sep 2017, 00:00
Motorsykkelen din: Yamaha TDM 900 2006
Sted: Oslo

Re: Forc's Biker-logg (2019 CB650R)

Legg inn av niko »

Forc skrev: 28 jul 2019, 13:12 Takk for tipset kvase. Har sett såvidt på den før, men føler forsåvidt at Yamaha sin gir litt mer features for motorsyklister. (Måler aksellerasjon og lean angle osv i tillegg til å tracke rute. Samt aktiv kjøretid og pausetid osv automatisk.)

https://www.yamaha-motor.eu/no/nb/applications/myride/

Minuset er at opplastninga av turer er litt flaky så det tar til tider lang tid før du kan se ruta du har kjørt etter du har lagret den.
Jeg lasta opp Yamaha sin før min lille kveldsrunde nå i kveld. Den er jo dritkul! På kveldens tur har jeg lena meg 55 grader mot venstre og 40 mot høyre. Hadde tlf i brystlomma og usikker på om det er jeg eller sykkelen som blir målt. Har også kjørt xxx km toppfart og xxx km i snitt. Aks måles også, men det må jeg finne ut nærmere hvordan skal tolkes. Uansett moro for liten og stor. :P :P .

Svar