VindR - Super sommer på Super'n

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Gammelsmurfen
Innlegg: 1265
Registrert: 09 nov 2020, 19:05
Motorsykkelen din: BMW F850GS Rally 2022

Re: VindR - Sesongen er i gang og jeg prøver meg på filming

Legg inn av Gammelsmurfen »

VindR skrev: 22 apr 2021, 09:34

I tillegg så hadde jeg bursdag for et par uker siden. Da dukket det opp et kamera i bursdagsgave fra min bedre halvdel og unga, så jeg har prøvd å få montert dette på sykkelen. Jeg har lenge hatt lyst til å prøve å filme litt av kjøringen, men har ikke kommet så langt enda. Men nå hadde jeg plutselig ingen unnskyldning lengre ;) Har så langt bare fått testet det ordentlig én gang, på en tur langsmed Randsfjorden. Dette var mest bare for å få testet det, og for å se om jeg klarte å laste opp i noenlunde OK kvalitet. Jeg har litt å jobbe med der, men planen er å få laget flere filmer.
Fantastisk hardware stabilisator på de nyere Gopro´s, slipper å drive å "ødelegge" videoen med softwarestabilisering under redigering.
Ser du starta bortenfor marinaen i Røykenvika, kjørte rundt fjorden senest sist høst.
Ser det er stor forskjell på øst og vestsiden, vår og bart på østsiden og rimelig hvitt på vestsiden.
Ganske naturlig da med tanke på solforhold, men det er så veldig markant forskjell så jeg bare måtte kommentere det :D

Gratulerer med nytt fint kamera! (fin sykkel og da) :thumleft

Brukeravatar
VindR
Innlegg: 256
Registrert: 05 aug 2019, 17:32
Motorsykkelen din: 2018 KTM 1290 Super Duke R
Sted: Gjøvik

Re: VindR - Sesongen er i gang og jeg prøver meg på filming

Legg inn av VindR »

FredrikE24 skrev: 22 apr 2021, 17:42 Hvordan forankrer du deg til sykkelen? Tenk litt på det neste gang du ligger på styret. Jeg roter fært med det i begynnelsen av hver sesong. Etter noen tanker så slapper man dog godt av og er helt slapp i armene.
Jeg prøver stort sett å bare sitte på setet, klemme meg fast med beina hvis nødvendig og bare la hendene hvile på styret. Med den forrige sykkelen så gikk det veldig greit, men her er jeg litt mer framoverlent. Det fører til at jeg legger litt for mye vekt på armene, men når jeg tenker over det og retter på meg selv så går det bra. Jeg må bare begynne å gjøre det ubevisst. Også har jeg lett for å sette meg litt langt bak på setet av og til, og det hjelper ikke. Flytter meg nærmere tanken og retter meg opp litt, så går det også ofte bedre.

Gammelsmurfen skrev: 22 apr 2021, 18:27 Fantastisk hardware stabilisator på de nyere Gopro´s, slipper å drive å "ødelegge" videoen med softwarestabilisering under redigering.
Ser du starta bortenfor marinaen i Røykenvika, kjørte rundt fjorden senest sist høst.
Ser det er stor forskjell på øst og vestsiden, vår og bart på østsiden og rimelig hvitt på vestsiden.
Ganske naturlig da med tanke på solforhold, men det er så veldig markant forskjell så jeg bare måtte kommentere det :D

Gratulerer med nytt fint kamera! (fin sykkel og da) :thumleft
Det er faktisk stort sett software som jobber med stabilisering på dette kameraet. Den croper (kutter) bildet med noen få prosent, også finner den punkter i horisonten som den fokuserer på. Da kan den kompensere for vibrasjoner (siden den "filmer" litt utenfor det som faktisk synes) ved å flytte bildet slik at fokuspunktene står stille. Det fungere veldig godt, men på høyeste nivå så overkompenserer den litt av og til. Det er derfor det ser ut som sykkelen flytter seg sidelengs et par ganger i videoen min. Tok en ny video i dag, og da skrudde jeg ned stabilisatoren så vidt. Det ser ut til å ha løst problemet, og resultatet ble fortsatt veldig bra. Jeg kan legge ut link når YouTube er ferdig med å prosessere den i 4K ;) Monterte en ekstern mikrofon i dag også, for å prøve å få litt renere motorlyd i videoene.

Ja, det er temmelig stor forskjell på hver side av Randsfjorden. Hender man kan kjøre østsiden uker før vestsiden (hvis en skal være sikker). Hele runden er jo en kjempeflott tur på sykkel da :thumleft
Bilde
KTM 1290 Super Duke R
Instagram: @vindriste
YouTube: VindR

Brukeravatar
Gammelsmurfen
Innlegg: 1265
Registrert: 09 nov 2020, 19:05
Motorsykkelen din: BMW F850GS Rally 2022

Re: VindR - Sesongen er i gang og jeg prøver meg på filming

Legg inn av Gammelsmurfen »

VindR skrev: 22 apr 2021, 21:45 Ja, det er temmelig stor forskjell på hver side av Randsfjorden. Hender man kan kjøre østsiden uker før vestsiden (hvis en skal være sikker). Hele runden er jo en kjempeflott tur på sykkel da :thumleft
Absolutt fin tur, det er jo en populær rute også.
De har forøvrig overraskende bra burgere på bensinstasjonen på Hov (tvers over veien for kirken).
Mat på bensinstasjoner er noe helt annet i dag enn for mange år siden, heldigvis... husker "minuttburger" :~|
En frossen liten puck de mikret, å fytte det var ille..

JK95
Innlegg: 1081
Registrert: 29 okt 2011, 16:48
Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter 1098
Sted: Trondheim

Re: VindR - Sesongen er i gang og jeg prøver meg på filming

Legg inn av JK95 »

Gratulerer, om enn litt sent, med knallrå drömmehoj! :yeyeye Har ekstremt lyst på noe sånt selv, stor twin gir en kjöreopplevelse av dimensjoner :thumleft

Angående vekt på armene, tar meg selv i litt det samme som FredrikE24, at det trengs noen turer å bli vant til å bruke de muskelene igjen. For meg er en ting å bli vant med forankringen til tank, men etter det kommer også nedre rygg. Merker godt at jeg ikke bruker nedre del av ryggen så mye om vinteren, så det blir en ny tilvenning hver vår :redface

tshansen
Innlegg: 27
Registrert: 25 jan 2021, 12:31
Motorsykkelen din: KTM 790 Adventure R
Kontakt:

Re: VindR - Sesongen er i gang og jeg prøver meg på filming

Legg inn av tshansen »

VindR skrev: 22 apr 2021, 09:34
Hvis det er noen som har erfaring med dette og som har noen gode tips, så tas det gjerne i mot med takk :) På denne videoen ble det kun brukt den innebygde høyttaleren i kameraet, men jeg har skaffet det jeg trenger for å kunne legge opp en mikrofon for å kunne fange renere motor-/eksos-lyd. Gleder meg til å få testet det! Tenkte også å prøve å ha kameraet på litt forskjellige plasseringer. Mulig jeg prøver å ha det på hjelmen etter hvert, men foreløpig er planen å hovedsakelig ha det på sykkelen.



Ellers så ser jeg fram til en sesong som jeg tror blir veldig bra, og forhåpentligvis med masse kjøring med både kjente og muligens ukjente :twothumbs:
Problemet med gopro er lyden, skal du flytte det rundt på forskjellige steder, er det vanskelig å få ta opp god eksos lyd, om du ikke bruker ekstern opptaker. Jeg ville tatt meg noen søk på Gopro Windslayer. Dette fungerer overraskende godt, men er langt ifra perfekt.

Alltid kjekt med nytt kamera og ønsket til å dele begynner så smått å blomstre. Du bør sette deg ned å tenke på hva du ønsker å formidle. Hva er det du selv liker å se på YouTube? Hvordan gjør de det? kopier måten de gjør det på og tren deg så du blir bedre hele tiden.

Personlig syntes jeg ikke det er veldig spennende å se bare FOV av asfalt på normale veier, mens andre syntes det er helt fantastisk. Man klarer ikke å treffe alle sin interesse. Så hver tro mot det du liker. selv om mange kanskje ikke liker det like godt.
Lykke til, blir spennende å se hva du lager etterhvert.

Brukeravatar
rolf-arne
Innlegg: 2137
Registrert: 20 aug 2018, 20:28
Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
Sted: Nordvågen,Nordkapp
Kontakt:

Re: VindR - Sesongen er i gang og jeg prøver meg på filming

Legg inn av rolf-arne »

Heisann - ja no har det seg sånn at du skulle jo både ha takk for Gullvåg og gratulasjoner for førerkort og for kjøp av ny sykkel for leenge siden. Men da vi kjørte fra Gullvåg , kjørte jeg videre fjord til fjells stort sett hele vestlandet + Telemark i ca 14 daga før jeg la turen hjemover. Det ble vel 500 mil etter Gullvåg og da tok jeg hurtigruta hjem Fra Trondheim. I den perioden var jeg ikke så mye på nett - siden man stort sett var på sykkelen - ja det skjønner jo du som også nylig har fått følelsen for sykkel - det er jo så artig.

Leste om uhellet og er glad for at det ble med den lille støkken - og at du er oppe igjen frisk og rask.

Ja den gjengen på Gullvåg - er vanskelig å beskrive uten å ty til kraftige superlativer. Både du og jeg relativt nye i slikt miljø og på MC ble godt mottatt og følte oss vel hjemme blandt fremmede. Ei oppfordring til andre er å hive seg med på arrangementer som innbefatter denne gjengen.

Nå som du har startet sesongen? så kan jo jeg sitte her med nysne utenfor og være missunnelig - og prøve å lære meg mer om Go-pro og video .. prøver meg på redigering og sånt - bare jeg kunne ha sittet i ro så lenge at det blir noe ut av det.

Lykke til med filminga - men som tshansen sier - og som jeg selv har erfart - man må tenke gjennom hva man vil med filminga som med sykkel - hva vil du vise oss andre - når jeg har godt gjennom mitt materiale så har det slått meg at mye er :redface
så når jeg kommer meg på sykkel blir det nye prosjekter - gjennomført i plan og tanke.
Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..

Brukeravatar
VindR
Innlegg: 256
Registrert: 05 aug 2019, 17:32
Motorsykkelen din: 2018 KTM 1290 Super Duke R
Sted: Gjøvik

Re: VindR - Sesongen er i gang og jeg prøver meg på filming

Legg inn av VindR »

JK95 skrev: 23 apr 2021, 07:48 Gratulerer, om enn litt sent, med knallrå drömmehoj! :yeyeye Har ekstremt lyst på noe sånt selv, stor twin gir en kjöreopplevelse av dimensjoner :thumleft

Angående vekt på armene, tar meg selv i litt det samme som FredrikE24, at det trengs noen turer å bli vant til å bruke de muskelene igjen. For meg er en ting å bli vant med forankringen til tank, men etter det kommer også nedre rygg. Merker godt at jeg ikke bruker nedre del av ryggen så mye om vinteren, så det blir en ny tilvenning hver vår :redface
Tusen takk :D Ja, det er noe helt eget med den motoren. Ikke bare kraften, men både følelsen, lyden og hvordan den oppfører seg. Tar meg selv i å ligge på mye lavere turtall enn før, under "aktiv" kjøring. Men det kan jo være både en blanding av kraften og hvor i registeret det ligger på twin.

Det er litt blandet hos meg, angående det med ubehag. Sitter jeg for langt bak, så glemmer jeg meg og hviler litt mye på armene. Og etter ulykken hvor jeg fikk brudd i ryggen, så merker jeg det fort der hvis jeg sitter for langt fram. Men alt går seg til. Hehe ;) Har ingen planer om å bytte bort sykkelen eller noe pga. dette, det er bare jeg som må bli vant til det :thumleft


tshansen skrev: 23 apr 2021, 07:55 Problemet med gopro er lyden, skal du flytte det rundt på forskjellige steder, er det vanskelig å få ta opp god eksos lyd, om du ikke bruker ekstern opptaker. Jeg ville tatt meg noen søk på Gopro Windslayer. Dette fungerer overraskende godt, men er langt ifra perfekt.

Alltid kjekt med nytt kamera og ønsket til å dele begynner så smått å blomstre. Du bør sette deg ned å tenke på hva du ønsker å formidle. Hva er det du selv liker å se på YouTube? Hvordan gjør de det? kopier måten de gjør det på og tren deg så du blir bedre hele tiden.

Personlig syntes jeg ikke det er veldig spennende å se bare FOV av asfalt på normale veier, mens andre syntes det er helt fantastisk. Man klarer ikke å treffe alle sin interesse. Så hver tro mot det du liker. selv om mange kanskje ikke liker det like godt.
Lykke til, blir spennende å se hva du lager etterhvert.
Jeg har faktisk investert i et par ting de siste dagene. Jeg har kjøpt media mod til kameraet, som gjør at jeg kan både koble på ekstern mikrofon og lade kameraet mens det filmer (uten å ha sidedekselet åpent). Jeg var litt usikker på om jeg skulle gjøre det kun for mikrofonen, men siden jeg da kan lade mens jeg kjører så var jeg ikke i tvil. Det er originalt USB-uttak på sykkelen, så jeg kan bare koble i laderen og ha evig batteri ;) Men det jeg skulle fram til, var at jeg investerte også i en ekstern mikrofon. Denne fikk jeg testet i går, og la den under setet. Dette fungerte ganske bra, men jeg skal prøve meg fram litt. Gikk på en liten tabbe med at jeg fikk litt metallisk klakking, men det viste seg å være verktøysettet som også ligger under setet :lol Jeg kan legge ut filmen her når den er klar. Det er alltid supert med tilbakemeldinger og synspunkter. Selv om denne også bare ble en POV-snutt :redface

I starten nå, så blir det mest å bare filme litt for å komme inn i det og lære meg kameraet og redigering. Og så må jeg prøve å finne min "niche". Jeg drev tidligere med streaming, så jeg er vant til å ha ansiktet på kamera og prate til det. Så det blir nok noe av det også. Nå som jeg har fått laget et par filmer, så begynner jeg også å få en litt bedre idé om hvordan jeg vil filme og det blir enklere å vite hva slags utstyr jeg mangler. Så det blir nok noen endringer snart :thumleft Må prøve å variere det litt, uten å filme ALT mulig :lol Men ser for meg ting fra turdokumentasjon med snakking, til POV og kanskje verksteddager.


rolf-arne skrev: 23 apr 2021, 08:21 Heisann - ja no har det seg sånn at du skulle jo både ha takk for Gullvåg og gratulasjoner for førerkort og for kjøp av ny sykkel for leenge siden. Men da vi kjørte fra Gullvåg , kjørte jeg videre fjord til fjells stort sett hele vestlandet + Telemark i ca 14 daga før jeg la turen hjemover. Det ble vel 500 mil etter Gullvåg og da tok jeg hurtigruta hjem Fra Trondheim. I den perioden var jeg ikke så mye på nett - siden man stort sett var på sykkelen - ja det skjønner jo du som også nylig har fått følelsen for sykkel - det er jo så artig.

Leste om uhellet og er glad for at det ble med den lille støkken - og at du er oppe igjen frisk og rask.

Ja den gjengen på Gullvåg - er vanskelig å beskrive uten å ty til kraftige superlativer. Både du og jeg relativt nye i slikt miljø og på MC ble godt mottatt og følte oss vel hjemme blandt fremmede. Ei oppfordring til andre er å hive seg med på arrangementer som innbefatter denne gjengen.

Nå som du har startet sesongen? så kan jo jeg sitte her med nysne utenfor og være missunnelig - og prøve å lære meg mer om Go-pro og video .. prøver meg på redigering og sånt - bare jeg kunne ha sittet i ro så lenge at det blir noe ut av det.

Lykke til med filminga - men som tshansen sier - og som jeg selv har erfart - man må tenke gjennom hva man vil med filminga som med sykkel - hva vil du vise oss andre - når jeg har godt gjennom mitt materiale så har det slått meg at mye er :redface
så når jeg kommer meg på sykkel blir det nye prosjekter - gjennomført i plan og tanke.
Takk for Gullvåg ja, det var en virkelig god tur :thumleft Skjønner godt at du hadde andre ting å gjøre enn å bare være på nett etter campingen. Høres ut som det ble en skikkelig tur på deg da! Ny sykkel er absolutt en godkjent grunn for å være "usosial". Hehe.

Ja, det ble en god støkk av den ulykken. Holder fortsatt på å bygge opp igjen kjøringen når det kommer til det psykiske. Men det kommer seg sakt men sikkert. Det som gjør det verst, er at ulykken skjedde under rolig kjøring og i (forholdsvis) lav fart. Hadde det skjedd på grunn på av grisekjøring, så hadde det vært en ting. Men når det skjer i 50-60 km/t og uten nedlegg på sykkelen, så blir en fort litt mer forsiktig i ettertid. Men det kommer seg :)

Håper virkelig snøen blir fort borte da, og at sesongen kommer skikkelig i gang for deg. Det er mye å lære om GoPro og ikke minst YouTube når det kommer til opplasting. Hvis du har planer om å laste det opp, så ville jeg allerede begynt med å bare ta noen småklipp, redigere litt for å få trening i det, og laste det opp. Du kan laste det opp privat og bare slette det etterpå, og da får du prøvd ut litt forskjellige måter å gjøre det på og kan justere ting etter hvert. Da er du klar til sesongen er i gang :thumleft

Ja, jeg er nødt til å tenke litt igjennom hva jeg vil "formidle" med filmene. Men jeg føler at det å lage filmer og laste opp, er litt som å velge hvilken sykkel du vil ha. Du ser for deg hva du vil gjøre, og setter i gang. Men så var det kanskje ikke helt riktig for deg, så du endrer på det. Men som med sykkel, så må en nesten prøvekjøre litt for å finne ut om det er helt riktig ;) Men jeg gleder meg til å gjøre mer ut av det, og å komme ordentlig i gang med noe som faktisk kan fenge folk :redface
Bilde
KTM 1290 Super Duke R
Instagram: @vindriste
YouTube: VindR

Brukeravatar
oivindg
Innlegg: 885
Registrert: 20 nov 2019, 21:45
Motorsykkelen din: BMW R1200R (2011)
Sted: Kongsberg

Re: VindR - Sesongen er i gang og jeg prøver meg på filming

Legg inn av oivindg »

Jeg liker godt at man ser litt av sykkelen som filmer. Og at det ved større kryss o.l. kommer opp en tekst over hvor man er. Da kan jeg følge filmen på Google Maps og bruke det til å planlegge egne turer.
Øivind

Min 2011 BMW R1200R - 2021 blir første hele sesong med lappen. Gleder meg!

Brukeravatar
VindR
Innlegg: 256
Registrert: 05 aug 2019, 17:32
Motorsykkelen din: 2018 KTM 1290 Super Duke R
Sted: Gjøvik

Re: VindR - Sesongen er i gang og jeg prøver meg på filming

Legg inn av VindR »

oivindg skrev: 23 apr 2021, 10:09 Jeg liker godt at man ser litt av sykkelen som filmer. Og at det ved større kryss o.l. kommer opp en tekst over hvor man er. Da kan jeg følge filmen på Google Maps og bruke det til å planlegge egne turer.
Jeg tror nok det er mer spennende å se på når en ser sykkelen også. Jeg har tenkt over det selv når jeg har sett mine egne filmer. Jeg har bare ikke fester til det enda. Jeg har bare et rørfeste, og den eneste brukbare plassen jeg har funnet er helt fremme på sykkelen. Prøvde å feste der lengre bak og på fothvilerne til passasjeren, men da ble det mye borte når jeg satt meg på sykkelen.

Hadde i utgangspunktet ikke tenkt å ha det på hjelmen, men jeg har begynt å vurdere det. Jeg må bare se om jeg finner ordentlig feste for det, da jeg i utgangspunktet ikke har så lyst til å bruke de festene med lim på hjelmen. Brystsele er jo også en mulighet, men da tror jeg kameraet blir litt lavt. Jeg får prøve meg fram litt.

Og navn på kryss kan jo være kjekt hvis en filmer en lengre tur for eksempel! Det har jeg ikke tenkt på faktisk, men det var jo en smart idé. Det er bare det at jeg har ingen planer om å lage kjempelange filmer uten klipping. Det tror jeg kanskje blir mindre interessant. Men det er bare meg.
Bilde
KTM 1290 Super Duke R
Instagram: @vindriste
YouTube: VindR

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4691
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: VindR - Sesongen er i gang og jeg prøver meg på filming

Legg inn av FredrikE24 »

Jeg kjørte med hjelmkamera en stund. Helt til jeg ble lei av å lade og fange fine øyeblikk i det daglige.
Lyden er en utfordring, trådløs mikrofon er jo en mulighet. Enda en ting som må lades opp dog.


Brukeravatar
VindR
Innlegg: 256
Registrert: 05 aug 2019, 17:32
Motorsykkelen din: 2018 KTM 1290 Super Duke R
Sted: Gjøvik

Re: VindR - Sesongen er i gang og jeg prøver meg på filming

Legg inn av VindR »

FredrikE24 skrev: 23 apr 2021, 11:16 Jeg kjørte med hjelmkamera en stund. Helt til jeg ble lei av å lade og fange fine øyeblikk i det daglige.
Lyden er en utfordring, trådløs mikrofon er jo en mulighet. Enda en ting som må lades opp dog.
Ja, vind er en utfordring. Hvis jeg monterer kameraet på kroppen, så kommer jeg nok til å koble til mikrofonen jeg brukte sist gang. Kabelen går ned til sykkelen, men pluggen sitter såpass løst at det skal ikke være fare for noe ved et evt. uhell. Problemet er bare å huske på å koble det fra når en går av sykkelen :lol Når det gjelder ladingen, så har jeg media mod på kameraet mitt. Det gjør at jeg kan lade det samtidig som jeg bruker det, så den biten går greit.

Artig video da! Kvaliteten var bra også. Det er vanskelig å få noenlunde klart på YouTube når det er masse som beveger på seg. Jeg sliter veldig med det opp til og med 1080. Heldigvis ser det bedre ut over det, men det er jo ikke alle som har muligheten til å se det i høyere kvalitet (enten pga. båndbredde eller enheten de ser på med).
Bilde
KTM 1290 Super Duke R
Instagram: @vindriste
YouTube: VindR

Brukeravatar
VindR
Innlegg: 256
Registrert: 05 aug 2019, 17:32
Motorsykkelen din: 2018 KTM 1290 Super Duke R
Sted: Gjøvik

Re: VindR - Sesongen er i gang og jeg prøver meg på filming

Legg inn av VindR »

Da var klippet fra i går klart! Her har jeg brukt en ny mikrofon, og puttet den under setet. Det ble mye bedre! Det er fortsatt ikke perfekt, men "bra nok" :redface Jeg må eksperimentere litt med dette kjenner jeg. Jeg fikk også noen klakkelyder i videoen. Jeg lurte litt på hva dette var, men det viste seg altså at det var verktøysettet under setet som bråket litt :lol

I denne videoen er det også et lite klipp av Hansien som jobber med å få kneet i bakken på KTM Adventure'n sin :knegg

Bilde
KTM 1290 Super Duke R
Instagram: @vindriste
YouTube: VindR

tshansen
Innlegg: 27
Registrert: 25 jan 2021, 12:31
Motorsykkelen din: KTM 790 Adventure R
Kontakt:

Re: VindR - Sesongen er i gang og jeg prøver meg på filming

Legg inn av tshansen »

VindR skrev: 23 apr 2021, 10:24
Hadde i utgangspunktet ikke tenkt å ha det på hjelmen, men jeg har begynt å vurdere det. Jeg må bare se om jeg finner ordentlig feste for det, da jeg i utgangspunktet ikke har så lyst til å bruke de festene med lim på hjelmen. Brystsele er jo også en mulighet, men da tror jeg kameraet blir litt lavt. Jeg får prøve meg fram litt.

Og navn på kryss kan jo være kjekt hvis en filmer en lengre tur for eksempel! Det har jeg ikke tenkt på faktisk, men det var jo en smart idé. Det er bare det at jeg har ingen planer om å lage kjempelange filmer uten klipping. Det tror jeg kanskje blir mindre interessant. Men det er bare meg.
Dango-Design gripper mount, denne bruker jeg selv og er ekstremt fornøyd.
https://www.dango-design.com/shop/gripper-mount/

Her er slik jeg lager og bygger opp filmene for min del. Jeg prøver å ha fokus på det visuelle, men med innhopp av snakking til kamera osv. Det er en ganske smal nisje dette, så å finne din egen måte er absolutt positivt :prf



Også øvelse gjør mester.... film, legg ut, lag ny film og repeter :twothumbs:

Brukeravatar
Hansien
Innlegg: 190
Registrert: 10 jun 2015, 07:28
Motorsykkelen din: KTM 790 adventure
Sted: Der øst møter vest.

Re: VindR - Sesongen er i gang og jeg prøver meg på filming

Legg inn av Hansien »

VindR skrev: 23 apr 2021, 11:30 I denne videoen er det også et lite klipp av Hansien som jobber med å få kneet i bakken på KTM Adventure'n sin :knegg

Jeg har høydeskrekk..
Roses are red, violets are blues, I love my motorcycle more than you.

-KTM 690 Duke (14-19)
-KTM 790 Adventure (19-)

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4691
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: VindR - Sesongen er i gang og jeg prøver meg på filming

Legg inn av FredrikE24 »

VindR skrev: 23 apr 2021, 11:27
FredrikE24 skrev: 23 apr 2021, 11:16 Jeg kjørte med hjelmkamera en stund. Helt til jeg ble lei av å lade og fange fine øyeblikk i det daglige.
Lyden er en utfordring, trådløs mikrofon er jo en mulighet. Enda en ting som må lades opp dog.
Artig video da! Kvaliteten var bra også. Det er vanskelig å få noenlunde klart på YouTube når det er masse som beveger på seg. Jeg sliter veldig med det opp til og med 1080. Heldigvis ser det bedre ut over det, men det er jo ikke alle som har muligheten til å se det i høyere kvalitet (enten pga. båndbredde eller enheten de ser på med).
Er ganske stødig på hodet når jeg kjører! :crazy:

Er et Garmin Virb XE forøvrig. Veldig fint til å legge opp metadata som overlay på videoen.
Kan også lades i fart, men det er ork å ha en kabel hengende på seg :roll

Svar