VindR - Super sommer på Super'n

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
VindR
Innlegg: 256
Registrert: 05 aug 2019, 17:32
Motorsykkelen din: 2018 KTM 1290 Super Duke R
Sted: Gjøvik

Re: VindR - Sesongen er i gang og jeg prøver meg på filming

Legg inn av VindR »

tshansen skrev: 23 apr 2021, 11:31 Dango-Design gripper mount, denne bruker jeg selv og er ekstremt fornøyd.
https://www.dango-design.com/shop/gripper-mount/

Her er slik jeg lager og bygger opp filmene for min del. Jeg prøver å ha fokus på det visuelle, men med innhopp av snakking til kamera osv. Det er en ganske smal nisje dette, så å finne din egen måte er absolutt positivt :prf


Også øvelse gjør mester.... film, legg ut, lag ny film og repeter :twothumbs:
De der så kjekke ut! Ser ut som de fungerer bra selv om hjelmen er ganske spiss i fronten også. Absolutt noe jeg skal vurdere. Da er det litt lettere å ta kameraet av og på hjelmen også. Takk for tipset!

Gleder meg til den dagen jeg får tålmodighet til å lage film såpass gjennomført som den du la ut her :redface Det så veldig bra ut, og mye mer interessant å se på når det skjer litt forskjellig. Nå er jeg helt i startfasen da, men håper å kunne lage mer fengene videoer etter hvert. Må bare komme skikkelig i gang, og prøve å få litt input fra (potensielle) seere når det gjelder forbedringer og ønsker.


Hansien skrev: 23 apr 2021, 11:33
Jeg har høydeskrekk..
Har du prøvd å legge deg på sykkelen, for å komme litt lavere? Kanskje det løsner litt da?


FredrikE24 skrev: 23 apr 2021, 11:40 Er ganske stødig på hodet når jeg kjører! :crazy:

Er et Garmin Virb XE forøvrig. Veldig fint til å legge opp metadata som overlay på videoen.
Kan også lades i fart, men det er ork å ha en kabel hengende på seg :roll
Hehe, ser den med å ha kabel hengene på seg. Jeg har en ganske kraftig powerbank jeg kanskje kan bruke hvis jeg har kameraet på kroppen. Da kan jeg bare hive powerbanken i ei lomme på jakka eller noe. Da slipper en i hvert fall å henge fast i sykkelen :lol
Bilde
KTM 1290 Super Duke R
Instagram: @vindriste
YouTube: VindR

tshansen
Innlegg: 27
Registrert: 25 jan 2021, 12:31
Motorsykkelen din: KTM 790 Adventure R
Kontakt:

Re: VindR - Sesongen er i gang og jeg prøver meg på filming

Legg inn av tshansen »

VindR skrev: 23 apr 2021, 11:49
De der så kjekke ut! Ser ut som de fungerer bra selv om hjelmen er ganske spiss i fronten også. Absolutt noe jeg skal vurdere. Da er det litt lettere å ta kameraet av og på hjelmen også. Takk for tipset!

Gleder meg til den dagen jeg får tålmodighet til å lage film såpass gjennomført som den du la ut her :redface Det så veldig bra ut, og mye mer interessant å se på når det skjer litt forskjellig. Nå er jeg helt i startfasen da, men håper å kunne lage mer fengene videoer etter hvert. Må bare komme skikkelig i gang, og prøve å få litt input fra (potensielle) seere når det gjelder forbedringer og ønsker.
Dette er ikke gjort på en dag, du kan enkelt bla deg tilbake å se hvor jeg selv startet. Vi har alle begynt et sted, å med dagens kamera og teknologi har det aldri vært lettere å lage bra innhold.
Men, det som med alt annet.... investerer du litt tid i det, vil du få igjen i kvalitet og seere :thumleft Ikke meningen å egenreklamere i bloggen din, men ville bare vise at jeg har gjort meg en del av samme erfaringene som du og jobber daglig med å bli bedre.

Kom deg ut, lek deg med kamera, lag filmer du liker å ha horisonten åpen for å utvikle deg. Så er alle muligheter tilstede for å lage knakande gode filmer :thumleft

Brukeravatar
VindR
Innlegg: 256
Registrert: 05 aug 2019, 17:32
Motorsykkelen din: 2018 KTM 1290 Super Duke R
Sted: Gjøvik

Re: VindR - Sesongen er i gang og jeg prøver meg på filming

Legg inn av VindR »

tshansen skrev: 23 apr 2021, 11:53 Dette er ikke gjort på en dag, du kan enkelt bla deg tilbake å se hvor jeg selv startet. Vi har alle begynt et sted, å med dagens kamera og teknologi har det aldri vært lettere å lage bra innhold.
Men, det som med alt annet.... investerer du litt tid i det, vil du få igjen i kvalitet og seere :thumleft Ikke meningen å egenreklamere i bloggen din, men ville bare vise at jeg har gjort meg en del av samme erfaringene som du og jobber daglig med å bli bedre.

Kom deg ut, lek deg med kamera, lag filmer du liker å ha horisonten åpen for å utvikle deg. Så er alle muligheter tilstede for å lage knakande gode filmer :thumleft
Hehe, ikke noe problem med reklame. Det var til et godt formål ;)

Jeg har tenkt å prøve å bruke litt tid på det, jeg må bare finne ut hva jeg synes det er artig å bruke det til. Å kun ha slike klipp som det jeg har laget nå, det tror jeg kan bli kjedelig å lengden. Både for seere og meg selv. Men det finner jeg ut av etter hvert som jeg får brukt mer tid på det og blir tryggere på både filmingen og redigeringen.
Bilde
KTM 1290 Super Duke R
Instagram: @vindriste
YouTube: VindR

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37744
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: VindR - Sesongen er i gang og jeg prøver meg på filming

Legg inn av AJ »

Hvis du blir med på hele eller deler av årets MCsiden tour-treff så kan vi kanskje regne med at det blir en filmsnutt eller fem fra turen :crazy: ?
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
VindR
Innlegg: 256
Registrert: 05 aug 2019, 17:32
Motorsykkelen din: 2018 KTM 1290 Super Duke R
Sted: Gjøvik

Re: VindR - Sesongen er i gang og jeg prøver meg på filming

Legg inn av VindR »

AJ skrev: 23 apr 2021, 19:57 Hvis du blir med på hele eller deler av årets MCsiden tour-treff så kan vi kanskje regne med at det blir en filmsnutt eller fem fra turen :crazy: ?
Det er nok muligheter for det ja ;)

Jeg skal se an litt nærmere turen akkurat hvor store deler av den jeg blir med på. Det er en ukestur sammen med noen andre under planlegging, da vi har hatt lyst til å bruke en god uke på tur/retur Lofoten til sommeren. Vi driver å ser på om det er mulig å time den med treffet, slik at vi i hvert fall får med oss en dag på selve treffet. I verste fall må vi være tilbake igjen på Østlandet på søndag, og da blir det bare overnatting fredag-lørdag på campen. Men det er fortsatt litt under planlegging. Har i hvert fall veldig lyst til å få stukket innom :twothumbs: Og da skal jeg nok prøve å få laget en snutt som vi kan mimre over :)
Bilde
KTM 1290 Super Duke R
Instagram: @vindriste
YouTube: VindR

Brukeravatar
Domino
Innlegg: 1016
Registrert: 06 jul 2020, 23:03
Motorsykkelen din: 1992 Kawasaki ZX-6, 2011 Triumph Tiger 800
Sted: Troms

Re: VindR - Sesongen er i gang og jeg prøver meg på filming

Legg inn av Domino »

Blir det audition?

Brukeravatar
VindR
Innlegg: 256
Registrert: 05 aug 2019, 17:32
Motorsykkelen din: 2018 KTM 1290 Super Duke R
Sted: Gjøvik

Re: VindR - Sesongen er i gang og jeg prøver meg på filming

Legg inn av VindR »

Domino skrev: 24 apr 2021, 00:22 Blir det audition?
Har alltid hatt sansen for improvisasjon jeg. Det morsomme og interessante skjer ofte uten at det er planlagt. Så tror vi bare tar det på sparket jeg :lol
Bilde
KTM 1290 Super Duke R
Instagram: @vindriste
YouTube: VindR

Brukeravatar
rolf-arne
Innlegg: 2137
Registrert: 20 aug 2018, 20:28
Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
Sted: Nordvågen,Nordkapp
Kontakt:

Re: VindR - Sesongen er i gang og jeg prøver meg på filming

Legg inn av rolf-arne »

Som noen har sagt før (som jeg har tatt til meg) det er bare å trene
Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..

Brukeravatar
VindR
Innlegg: 256
Registrert: 05 aug 2019, 17:32
Motorsykkelen din: 2018 KTM 1290 Super Duke R
Sted: Gjøvik

Re: VindR - Sesongen er i gang og jeg prøver meg på filming

Legg inn av VindR »

Da er 1. Mai overstått, og dette er vell den offisielle sesong-starten for mange. Selv, så ble jeg med en gjeng og kjørte Mjøsa-rundt. Dette var første gangen jeg ble med på denne runden, og det var en artig tur. Det hjalp så klart også at var flott vær og flotte folk jeg kjørte med. Jeg syntes det var artig å se så mange sykler på veiene, på "samlingspunktene" og vi møtte flere følger med biler. Selv om jeg syntes det var mange ute, så fikk jeg høre av de som har kjørt noen ganger tidligere, at det pleide å være enda flere ute. Men moro var det!

Vi tok runden fra Circle K på Mjøsstranda, opp til Lillehammer, ned til Moelven på "baksiden" av Mjøsa, gamleveien (tror jeg det var) over til Espa, kjørte ved siden av E6 til Minnesund, Skreiafjella ned til Skreia og videre til Reinsvoll.

Jeg har prøvd meg på YouTube igjen, og fikk laget en snutt av turen. Merker at det fortsatt er en del trening og erfaring som må til, men det ble da noe ;)

Bilde
KTM 1290 Super Duke R
Instagram: @vindriste
YouTube: VindR

Brukeravatar
rolf-arne
Innlegg: 2137
Registrert: 20 aug 2018, 20:28
Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
Sted: Nordvågen,Nordkapp
Kontakt:

Re: VindR - Sesongen er i gang og jeg prøver meg på filming

Legg inn av rolf-arne »

VindR skrev: 03 mai 2021, 08:52
Jeg har prøvd meg på YouTube igjen, og fikk laget en snutt av turen. Merker at det fortsatt er en del trening og erfaring som må til, men det
Det her er bra, forteller en historie, fin balanse, om jeg skulle ymte frempå, så kunne jeg noen ganger ønsket mindre mc-lyd, dempet eller med et musikspor på topp. Trivdes godt med den musikk snutte.

Men som jeg sier , fortellingen var god. :twothumbs:
Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..

Brukeravatar
VindR
Innlegg: 256
Registrert: 05 aug 2019, 17:32
Motorsykkelen din: 2018 KTM 1290 Super Duke R
Sted: Gjøvik

Re: VindR - Sesongen er i gang og jeg prøver meg på filming

Legg inn av VindR »

rolf-arne skrev: 03 mai 2021, 15:53 Det her er bra, forteller en historie, fin balanse, om jeg skulle ymte frempå, så kunne jeg noen ganger ønsket mindre mc-lyd, dempet eller med et musikspor på topp. Trivdes godt med den musikk snutte.

Men som jeg sier , fortellingen var god. :twothumbs:
Tusen takk for tilbakemeldinger! Jeg driver fortsatt å prøver meg fram litt angående det med volum. Jeg justerte litt i den snutten her, da stemmen egentlig var mye lavere og MC-lyden var egentlig en del høyere :P Jeg må også innrømme at jeg syntes den delen med kun musikk faktisk gav ganske god stemning :-k

Jeg er nødt til å prøve meg fram litt. Kanskje musikk på "transport-etapper" og motorlyd på mer "aktive etapper" ;)
Bilde
KTM 1290 Super Duke R
Instagram: @vindriste
YouTube: VindR

xavi0n
Innlegg: 495
Registrert: 28 feb 2021, 12:45
Motorsykkelen din: 2012 yamaha fz8, 2015 Suzuki vstrom 1000

Re: VindR - Sesongen er i gang og jeg prøver meg på filming

Legg inn av xavi0n »

Et tips/kritikk for min del så var filmen litt lang? kunne vært kuttet ned en del. Sies vel at det magiske tallet for youtube snutter er 7-8 min
If you gonna be dumb you gotta be tough

Brukeravatar
VindR
Innlegg: 256
Registrert: 05 aug 2019, 17:32
Motorsykkelen din: 2018 KTM 1290 Super Duke R
Sted: Gjøvik

Re: VindR - Sesongen er i gang og jeg prøver meg på filming

Legg inn av VindR »

xavi0n skrev: 03 mai 2021, 19:12 Et tips/kritikk for min del så var filmen litt lang? kunne vært kuttet ned en del. Sies vel at det magiske tallet for youtube snutter er 7-8 min
Takk for tipset :) Jeg var litt usikker på det med lengden jeg også. Grunnen til at den endte opp med den tiden, var at jeg ville få med litt kjøring. Det har litt med at jeg ville ha med en del av turen siden den skulle deles med de som var med på turen. Men den er i utgangspunktet litt lang for å få seere til å holde konsentrasjonen gjennom hele filmen, ja :P Det ser jeg godt på analysen som YouTube har av filmen.

Forhåpentligvis klarer jeg å ha kortere filmer framover :redface
Bilde
KTM 1290 Super Duke R
Instagram: @vindriste
YouTube: VindR

xavi0n
Innlegg: 495
Registrert: 28 feb 2021, 12:45
Motorsykkelen din: 2012 yamaha fz8, 2015 Suzuki vstrom 1000

Re: VindR - Sesongen er i gang og jeg prøver meg på filming

Legg inn av xavi0n »

mulig jeg er lett å distrahere, men for min del når jeg ser mc filmer eller så, så liker jeg musikk i bakgrunnen. og transportetapper hvor det ikke skjer noe spesielt eller noe fint å se på har jeg ikke interesse av å se.
Ikke ment som kritikk eller kjeft, bare litt hva jeg liker
If you gonna be dumb you gotta be tough

tshansen
Innlegg: 27
Registrert: 25 jan 2021, 12:31
Motorsykkelen din: KTM 790 Adventure R
Kontakt:

Re: VindR - Sesongen er i gang og jeg prøver meg på filming

Legg inn av tshansen »

Det er utrolig behagelig å høre på deg foran kamera. Du har en naturlig og ikke nølende engelsk (mer enn jeg kan skryte på meg) Så snakke til kamera, kanskje litt voice over kan være et godt krydder til filmene dine.
Personlig har jeg veldig lite igjen for å se alt for mange minutter med asfalt kjøring hvis ikke det er helt spesielle strekker som ønsker å vite mer om etc. Men her er det stort sprik av interesse. Noen, eller veldig mange liker å få med seg hvert sekund av forskjellige vei strekker. Ikke vær fremmed for å legge på bilder, eller kart utsnitt av stedene du forteller om. Dette gir en langt større tilstedeveresle for seeren.

Du må sette kamera fra NTSC til PAL (region) da slipper du at lysene flimrer (inne i garasjen)
Jeg ville brukt litt tid på å sette meg inn i protune mode på kamera ditt, samt enkel redigering (Color correction) etterpå. Du vil få et så utrolig mye finere bilde ved bruk av gopro enn de standard gopro settingene.

Mye av dette vil komme i takt med at interessen for å dele, samt lage mer filmer øker. Stå på, tror dette kan bli veldig bra jeg 👍🏻

Svar