VindR - Super sommer på Super'n

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Maschev
Innlegg: 111
Registrert: 15 apr 2018, 15:32
Motorsykkelen din: 2015 BMW R1200 GS Adventure

Re: VindR - Sesongen er i gang og jeg prøver meg på filming

Legg inn av Maschev »

VindR skrev: 09 mai 2021, 13:10
Maschev skrev: 09 mai 2021, 11:55 Så ikke spesielt komfortabelt ut det sete der nei. Men det er vel mer offroad enn touring uansett den sykkelen. Bra det ordnet seg med mappingen og jeg tviler ikke på at det er enda mer gøy nå :D Håper du bruker gode øreplugger da for det bråker vel sikker bra også vil jeg tro :twisted
Nå skal jeg innrømme at jeg er litt bortskjemt med setet på sykkelen min. Det er et Powerparts-sete med gelé, og det er utrolig komfortabelt. Men det originale setet på 890'n var værre enn det jeg hadde på MT09'n, og det var kjent for å være ille :lol Men som du nevner, det er vell kanskje ikke meningen at en skal ha ræva på sete hele tiden på den :P Samtidig er jeg sikker på at det er en sykkel du kan kjøre utrolig langt med (sittende), hvis en får tak i et godt sete.

Bråket var faktisk ikke så ille med decat. Det var i hvert fall det jeg syntes, fram til hele eksosanlegget ble varmt og lyden endret seg. Da ble det litt mer dundring i hjelmen :redface Jeg kjørte alltid med ørepropper på den forrige sykkelen, da den hadde Akrapovic helanlegg (uten DB-killer). Jeg har vært litt dårlig til å gjøre det med denne sykkelen, men det kan nok være lurt å venne seg til det igjen :knegg Jeg skal teste den litt på noen lengre turer, for å se om det kanskje kan lønne seg å sette i DB-killeren hvis en skal kjøre hele dagen ;) Spesielt hvis en skal kjøre sammen med andre også :redface

Nå vil jeg også bare si at jeg synes virkelig lyden står i stil med sykkelen. Den både ser ut som, og oppfører seg som, et beist. Det er litt derfor jeg har vært ute etter å få gjort litt med lyden også. Og jeg må si at jeg synes lyden kler sykkelen nå!
Ville brukt øreplugger uansett jeg altså, ikke bare uten DB-killer. Spesielt siden det er vindstøy som er verst. Hørselen får du aldri igjen. Når det kommer til støy for andre så er det vanskelig å vurdere syntes jeg. Så lenge man tar hensyn i tettbebygde strøk spiller det nesten ingen rolle hvor mye det bråker. Problemet har ofte vært at de som synes høy lyd er gøy også liker å ruse syklene over alt hvor det går an, gjerne i boligfelt mm. Håper du legger ut en tunnelvideo med det nye anlegget!

Brukeravatar
VindR
Innlegg: 256
Registrert: 05 aug 2019, 17:32
Motorsykkelen din: 2018 KTM 1290 Super Duke R
Sted: Gjøvik

Re: VindR - Sesongen er i gang og jeg prøver meg på filming

Legg inn av VindR »

Maschev skrev: 09 mai 2021, 13:25 Ville brukt øreplugger uansett jeg altså, ikke bare uten DB-killer. Spesielt siden det er vindstøy som er verst. Hørselen får du aldri igjen. Når det kommer til støy for andre så er det vanskelig å vurdere syntes jeg. Så lenge man tar hensyn i tettbebygde strøk spiller det nesten ingen rolle hvor mye det bråker. Problemet har ofte vært at de som synes høy lyd er gøy også liker å ruse syklene over alt hvor det går an, gjerne i boligfelt mm. Håper du legger ut en tunnelvideo med det nye anlegget!
Ja, øreplugger er sterkt undervurdert. En tenker ofte ikke over at hørselen blir dårligere før det er for seint heller. Det flaueste er at øreproppene ligger i jakkelomma mi, og har gjort det lenge :redface Men de gjør ikke akkurat så mye nytte der! Så jeg skal bli bedre til å bruke dem.

Enig i at det er vanskelig å vurdere støy i forhold til andre. Nå kjører jeg sammen med alt fra Harley'er med strakrør til racere du ikke hører under 12.000 omdreininger :P Og jeg vil påstå at jeg er fortsatt under Harley-nivå :lol I tettbebygd strøk, i bygater og rundt dyr, så holder jeg meg alltid på jevnt lavt turtall. Det har jeg alltid gjort. De eneste gangene jeg drar på rulla med vilje blant folk, er når det står unger og vifter med hånda og gir "rulle-signalet". Beklager, men jeg synes det er litt artig å ruse opp da :redface Har hatt unger som hopper og skriker når jeg gjør det, og jeg husker jo med meg selv fra da jeg var ung at dette var stas :knegg

Tunnelvideo skal jeg få ordnet! Det samme med en video med litt "aktiv" kjøring for å høre lyden skikkelig. Jeg har en veldig svingete vei ikke så lang unna meg, hvor du virkelig kan ha det artig uten å i det hele tatt bryte fartsgrensa! Har fått et nytt kamerafeste til hjelmen også, så det passer bra å teste det der ;)
Bilde
KTM 1290 Super Duke R
Instagram: @vindriste
YouTube: VindR

Brukeravatar
VindR
Innlegg: 256
Registrert: 05 aug 2019, 17:32
Motorsykkelen din: 2018 KTM 1290 Super Duke R
Sted: Gjøvik

Re: VindR - Super sommer på Super'n

Legg inn av VindR »

På fredag var det endelig klart for montering av delene fra Rottweiler Performance! Fikk med meg Hansien en tur i verkstedet, og vi brukte kvelden på montering av:

- Nytt luftinntak, filter og velocity stacks
- Fjernet alt av SAS-opplegget. Både slanger, ventilen og platene på sylinderne. Blokkerte inngangen på sylinderne med medfølgende plater
- Fjernet canister (kullfilteret) fra under setet, sammen med slanger og ventiler

Rotty products.jpg

Det var første gangen vi gjorde dette, men det gikk i utgangspunktet ganske bra. Det var et par slanger vi sleit litt med å finne ut av, men etter mye "om og men" så endte vi med å bare rive ut det meste vi kom over :lol Vi tenkte at når en slange er løs i begge ender, så trenger den antakeligvis ikke å være der ;)

Det ble fort ganske tydelig at det nye filteret ville levere en god del mer luft! Å gå fra en stor lukket boks med to små hull til luftinntaket, til et stort filter som sitter helt åpent ble en ganske stor forskjell! Jeg fikk også nærmest doblet plassen under setet da vi fjernet kullfilteret, noe som var en velkommen forandring.

Rotty compare.jpg

Jeg har allerede Akrapovic slip-on og Dominator mid-pipe på sykkelen, sammen med KTM sitt Akrapovic Evo Line fuel-map. Dette mappet er beregnet på Akrapovic helanlegg og K&N luftfilter, men det fungerer fint i dette tilfellet også. Og jeg må si at sykkelen endret seg mer enn forventet etter monteringen på fredag! Oppsummert:

- Helt rått lydbilde (inntaket gir ganske mye lyd ved pådrag. På godt og vondt ;) )
- Renere gange
- Bedre gassrespons
- Enda mer drag i sykkelen (tro det eller ei. Lampa for anti-wheelie er enda mer ivrig etter å slå seg på nå, så lenge AW er på :redface )
- Enda bedre på lavt turtall (rykket og nappet i 5. gir under 100 km/t originalt. Mid-pipe med Akra map flyttet rykkingen til ca 80 km/t og etter fredagen kan jeg fint bruke 5. gir ned til 60 km/t uten problemer)
- Mistet poppingen og smellingen som kom ved cirka 4.500rpm :sorry Dette var som forventet (pga. SAS block-off), men jeg merker at jeg tar meg selv i å sitte å vente på smellet :lol

Dette er ikke ting jeg kun har lest på hjemmesiden til Rottweiler, men det er faktisk erfaring etter 30-40 mil i helgen. Alt i alt, kjempefornøyd med resultatet!

Fikk også med klistremerker som så klart ble montert. Det er jo almenkunnskap at klistremerker øker effekten med minst 5 hester pr. klistremerke! :lol

Rotty sticker.jpg

Planen videre er å se om jeg kanskje tar meg en tur til Klev igjen ila. sommeren, og får custom tunet sykkelen. Mappet som er på den nå, er et generisk map og ikke tilpasset akkurat dette oppsettet. Jeg må innrømme at det fungerer ganske bra nå, men det skader jo ikke å få det så bra som mulig ;)
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Bilde
KTM 1290 Super Duke R
Instagram: @vindriste
YouTube: VindR

Brukeravatar
Hansien
Innlegg: 190
Registrert: 10 jun 2015, 07:28
Motorsykkelen din: KTM 790 adventure
Sted: Der øst møter vest.

Re: VindR - Super sommer på Super'n

Legg inn av Hansien »

VindR skrev: 14 jun 2021, 11:29 Fikk også med klistremerker som så klart ble montert. Det er jo almenkunnskap at klistremerker øker effekten med minst 5 hester pr. klistremerke! :lol
Det ligger mer arbeid bak plassering av klistremerket enn monteringen av alt annet den kvelden, så det er nok MINST 10hk pr klistremerke :thumleft
Roses are red, violets are blues, I love my motorcycle more than you.

-KTM 690 Duke (14-19)
-KTM 790 Adventure (19-)

Brukeravatar
VindR
Innlegg: 256
Registrert: 05 aug 2019, 17:32
Motorsykkelen din: 2018 KTM 1290 Super Duke R
Sted: Gjøvik

Re: VindR - Super sommer på Super'n

Legg inn av VindR »

Da ble det en liten "på-sparket-tur" for Hansien og meg på tampen av forrige uke. Vi har planlagt en lengre tur senere i sommer, så utstyret måtte testes! Da ble det bråbestemt på fredags aftenen at vi skulle kaste oss i veien på en snartur.

Jeg var nødt til å komme meg hjem til ettermiddagen på lørdag, så derfor ble det ikke lange turen denne gangen. Men mye moro, fin natur og fint vær ble det (hvis en ser bort i fra ei skikkelig regnskur nord for Lillehammer på lørdag).

Starten av ruta gikk mot Dokka, over Vingeromsåsen og ned til Vingerom, før det ble "bakveien" til Gausdal og til Vinstra via Espedalen. Mye artig vei her, og et overraskende antall biler som skjønte at motorsyklister trives her. Uten å irritere noen bilister, så var det faktisk tre biler, på forskjellige steder, som valgte å slippe oss forbi før "artige partier" :D

Døsvegen.jpg

Fra Vinstra gikk turen videre gjennom Dovre og opp til Dombås og Hjerkinn. Der forsvant vi østover og gjennom Folldal. Rett før vi var ute av Folldal, valgte vi å slå camp. Klokken hadde blitt 01:00 natt til lørdag, men heldigvis var det fortsatt lyst nok til at det gikk fint å få opp hengekøyer. Dette var første gangen vi prøvde disse hengekøyene ute i det fri, så litt prøving og feiling ble det. Men vi tok det med godt humør! I hvert fall én av oss. Jeg skal ikke nevne navn, men føreren av Adventure'n virket litt frustrert ved et par anledninger :lol En times tid senere var bagasje fjernet fra syklene og vi hang i mellom buskene.

Camp 1.jpg
Camp 2.jpg
Camp 3.jpg

Morgenen etter ble det børsting av maur fra utstyr som hadde ligget på bakken, da vi oppdaget at hovedveien for maur i området gikk rett under hengekøyene. Må si jeg er glad for at vi hang i trærne og ikke sov på bakken akkurat da! Vi hadde jo ikke sett dette da vi ankom på natten. Deretter ble det riving av camp før vi kastet oss i veien igjen. Nå gikk veien gjennom Alvdal og ned til Atna. Deretter ble det over fjellet via Venabygda og ned til Ringebu. Derettet ble det strake veien via E6 og 4'rn tilbake til Gjøvik. Hadde vi hatt bedre tid så hadde det garantert blitt et bedre veivalg en E6 og 4'rn ned igjen, men dette får vi ta igjen en annen gang.

Atna.jpg

Alt i alt en veldig ålreit tur. Kjente litt på tidspresset, men vi fikk da kjørt litt og testet litt turutstyr. Nå er det bare å justere litt på det som trengs, kjøpe inn ting som mangler og forberede seg på flere og lengre turer i sommer :twothumbs:

Rute.PNG
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Bilde
KTM 1290 Super Duke R
Instagram: @vindriste
YouTube: VindR

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37744
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: VindR - Super sommer på Super'n

Legg inn av AJ »

Ja, se der, gitt!
Gode bilder av køye og tarp :prf .

Sov dere godt i hengekøyene?
Kunne tenkt meg å prøve dette, men da er man jo alltid avhengig av å campe der det er trær... Noe det sjeldent er på campingplasser :-k .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
VindR
Innlegg: 256
Registrert: 05 aug 2019, 17:32
Motorsykkelen din: 2018 KTM 1290 Super Duke R
Sted: Gjøvik

Re: VindR - Super sommer på Super'n

Legg inn av VindR »

AJ skrev: 28 jun 2021, 11:48 Ja, se der, gitt!
Gode bilder av køye og tarp :prf .

Sov dere godt i hengekøyene?
Kunne tenkt meg å prøve dette, men da er man jo alltid avhengig av å campe der det er trær... Noe det sjeldent er på campingplasser :-k .
Jeg må innrømme at jeg sov veldig godt i denne! Vi fant en rasteplass med ganske bra størrelse på, og skog inntil. Det gjorde at veien var ganske tett ved, og det var i tillegg lysregulering der pga. veiarbeid (heldigvis ikke pågående arbeid da vi campet, men lysreguleringen var aktiv). Jeg sover ganske godt når jeg sovner, så jeg merket ikke så mye av det. Men akkurat dette vil jo variere fra person til person (vi fant ut at Hansien og jeg er litt forskjellige der :P )

Én ting jeg merket, var at liggeunderlag er et must. Det ble ganske kjølig utpå natten/morgenen, og liggeunderlaget mitt var litt for smalt. Det hadde sklidd litt unna ila. natten, og da kjente jeg kulden gjennom undersiden av soveposen. Det er veldig tynt stoff i disse hengekøyene og du henger jo oppe i luften, så et godt liggeunderlag er absolutt verdt investeringen da du ellers ikke har noe isolasjon under deg. Det er noe jeg skal bytte ut nå. Ellers var det lunt og godt under myggnetting og tarp :twothumbs:

Jeg vet det er flere og flere campingplasser som leier ut plass for hengekøyer, da dette er blitt stadig mer populært. Men det er nok en del som mangler det fortsatt. Ellers så virker det som at det ofte skal gå ganske greit å finne en og annen rasteplass eller pauseplass hvor det er mulig å finne et par busker av passe størrelse. Men jeg tror ikke en kan forvente å lett finne noen god plass langsmed hovedveiene. Men er man litt utenfor Europaveiene, så skal en nok alltids finne seg en plass vil jeg tro (med mindre du reiser langt til fjells). Også tar det jo veldig lite plass når en pakker det ned, så det er lettvint å bare hive det ned i en bag/koffert.
Bilde
KTM 1290 Super Duke R
Instagram: @vindriste
YouTube: VindR

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37744
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: VindR - Super sommer på Super'n

Legg inn av AJ »

VindR skrev: 28 jun 2021, 12:17
Jeg vet det er flere og flere campingplasser som leier ut plass for hengekøyer, da dette er blitt stadig mer populært. Men det er nok en del som mangler det fortsatt. Ellers så virker det som at det ofte skal gå ganske greit å finne en og annen rasteplass eller pauseplass hvor det er mulig å finne et par busker av passe størrelse.
Ser at flere campingplasser har satt opp såkalte glamping telt. Det er jo også en ny trent.
Så det neste blir da antakelig egne områder på campingplassen med hengekøyestolper ;) .

Er vel ikke så mange campingplasser enda med trær som omkranser plassen med hytter, bobiloppstillingsplasser, servicebygg og teltplassområdene, hvor køyecampere kan rigge seg til...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
VindR
Innlegg: 256
Registrert: 05 aug 2019, 17:32
Motorsykkelen din: 2018 KTM 1290 Super Duke R
Sted: Gjøvik

Re: VindR - Super sommer på Super'n

Legg inn av VindR »

AJ skrev: 28 jun 2021, 15:41 Ser at flere campingplasser har satt opp såkalte glamping telt. Det er jo også en ny trent.
Så det neste blir da antakelig egne områder på campingplassen med hengekøyestolper ;) .

Er vel ikke så mange campingplasser enda med trær som omkranser plassen med hytter, bobiloppstillingsplasser, servicebygg og teltplassområdene, hvor køyecampere kan rigge seg til...
Det tar jo litt tid å få et passe stort tre også, så det spørs om en del må gjøre som du sier; Sette ned stolper som folk kan køye i.

Ellers, så synes jeg faktisk litt av sjarmen må være å bare kjøre rundt og finne seg en litt tilfeldig plass å henge opp på. Det var litt grunnen til at vi valgte dette også, at da står vi utrolig fritt til å bare kjøre så lenge vi gidder og så stoppe hvor som helst som det er mulig å slå tauet rundt et par trær. En er kanskje litt mindre "sikret" når det da gjelder å finne en garantert plass på et bestemt tidspunkt, men samtidig slipper vi å være bundet til å måtte komme fram et bestemt sted før vi kan slå leir.

Tanken er vell at hvis vi legger ut på en tur i en ukes tid, så går det an å bare reise avgårde, kjøre dit vi vil og campe hvor det er mulig. Og så kan vi heller leie ei hytte eller noe en natt eller to ila. uka, slik at en kan få "ladet" opp igjen litt og evt. få tatt seg en liten dusj. Men alle er forskjellige, så det blir jo opp til hver og én å vurdere ønsker og behov ved en tur :)
Bilde
KTM 1290 Super Duke R
Instagram: @vindriste
YouTube: VindR

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37744
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: VindR - Super sommer på Super'n

Legg inn av AJ »

VindR skrev: 28 jun 2021, 15:59 Tanken er vell at hvis vi legger ut på en tur i en ukes tid, så går det an å bare reise avgårde, kjøre dit vi vil og campe hvor det er mulig. Og så kan vi heller leie ei hytte eller noe en natt eller to ila. uka, slik at en kan få "ladet" opp igjen litt og evt. få tatt seg en liten dusj. Men alle er forskjellige, så det blir jo opp til hver og én å vurdere ønsker og behov ved en tur :)
Nemlig!
Beste måten å gjøre MC-turen på :prf .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6938
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: VindR - Super sommer på Super'n

Legg inn av kjellv »

Alldeles nydelig :prf
Her har dere funnet selve sjelen i MC-touringkonseptet. Friheten. Der man kan ta alt på sparket og planlegge så lite som mulig. Kjøre til man synes det er nok for i dag, for så å finne seg en egnet overnattingsplass og hvile noen timer før man kjører videre. Ingen planlegging, ingen forhåndsbestilling, og alle muligheter til å endre på reiseplanen når som helst underveis. Det eneste som må planlegges er å stoppe ved en butikk når kvelden nærmer seg for å få kjøpt litt mat og et par øl før man stopper.
Jeg har selv skaffet meg hengekøye, tarp, myggnett og et skikkelig liggeunderlag før sesongen, og har små planer om en liten testrunde til helga. Men vet ikke hvor turen går ennå..

Brukeravatar
VindR
Innlegg: 256
Registrert: 05 aug 2019, 17:32
Motorsykkelen din: 2018 KTM 1290 Super Duke R
Sted: Gjøvik

Re: VindR - Super sommer på Super'n

Legg inn av VindR »

kjellv skrev: 28 jun 2021, 19:50 Alldeles nydelig :prf
Her har dere funnet selve sjelen i MC-touringkonseptet. Friheten. Der man kan ta alt på sparket og planlegge så lite som mulig. Kjøre til man synes det er nok for i dag, for så å finne seg en egnet overnattingsplass og hvile noen timer før man kjører videre. Ingen planlegging, ingen forhåndsbestilling, og alle muligheter til å endre på reiseplanen når som helst underveis. Det eneste som må planlegges er å stoppe ved en butikk når kvelden nærmer seg for å få kjøpt litt mat og et par øl før man stopper.
Jeg har selv skaffet meg hengekøye, tarp, myggnett og et skikkelig liggeunderlag før sesongen, og har små planer om en liten testrunde til helga. Men vet ikke hvor turen går ennå..
Det er den følelsen der jeg kjenner på også. Friheten med å ikke ha noe spesielt mål, men bare kjøre dit man vil uten å måtte tenke på en bestemt destinasjon eller holde et tidsskjema pga. check-in på en plass. Så da er jo bare spørsmålet: Hvis jeg får helt dilla på dette, hvor lenge holder det med den typen sykkel jeg har nå :lol

Det er det som er så kjekt med en slik testrunde når du skal teste utstyret ditt. Du trenger ikke vite hvor turen går :crazy: Også er det greit med enn kortere testrunde første gangen, slik at en kan foreta evt. justeringer av utstyret før en legger i vei på tur over mange dager. Men høres ut som at du har det meste nå da! Det eneste jeg kjente jeg måtte endre på, var andre stropper til køya (som er litt enklere å justere) og nytt liggeunderlag.
Bilde
KTM 1290 Super Duke R
Instagram: @vindriste
YouTube: VindR

Brukeravatar
Hansien
Innlegg: 190
Registrert: 10 jun 2015, 07:28
Motorsykkelen din: KTM 790 adventure
Sted: Der øst møter vest.

Re: VindR - Super sommer på Super'n

Legg inn av Hansien »

VindR skrev: 29 jun 2021, 15:55 Så da er jo bare spørsmålet: Hvis jeg får helt dilla på dette, hvor lenge holder det med den typen sykkel jeg har nå :lol
Vi går glipp av mange spennende destinasjoner pga grusallergien du/sykkelen din har
Roses are red, violets are blues, I love my motorcycle more than you.

-KTM 690 Duke (14-19)
-KTM 790 Adventure (19-)

Brukeravatar
VindR
Innlegg: 256
Registrert: 05 aug 2019, 17:32
Motorsykkelen din: 2018 KTM 1290 Super Duke R
Sted: Gjøvik

Re: VindR - Super sommer på Super'n

Legg inn av VindR »

Hansien skrev: 30 jun 2021, 19:07 Vi går glipp av mange spennende destinasjoner pga grusallergien du/sykkelen din har
Da må du huske at det er ikke destinasjonen som er det viktigste, men selve turen :knegg

Har jo faktisk beveget meg litt på grus, det er bare litt sleipt på rullegrus (det er det vell for alle, men ekstra ille med asfaltdekk) også merker jeg at den går og logrer litt på grusvei der hvor det ikke er grus (hvis det gav mening). Det virker som at dekkene sliter litt med å suge seg fast, også er det heller ikke grovt nok mønster til at dem river ned i overflaten. Det er ikke sikkert det er så ille som jeg tror, men at det mest er jeg som ikke er vant til det.

Så nå venter jeg bare på at du skal foreslå at jeg bytter dekk eller ber meg skaffe meg et ekstra hjulsett med minst 50/50 gummi på :lol
Bilde
KTM 1290 Super Duke R
Instagram: @vindriste
YouTube: VindR

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37744
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: VindR - Super sommer på Super'n

Legg inn av AJ »

Kanskje det står en 1290 SA S eller R og lurer i kulissene her... :crazy: ?
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Svar