VindR - Super sommer på Super'n

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: VindR - En fersk B-Logger og MC-eier

Legg inn av Bjerknez »

VindR skrev: 06 aug 2019, 14:41
kgjersda skrev: 06 aug 2019, 12:41 Absolutt den peneste MT-09-fargekombinasjon/styling jeg har sett!

Og om alt det andre de over her skriver, alt er mulig å fikse dersom det er noe gale med det. Trenger ikke være dyre sakene å bytte noen fjærer om du har så behov :) Ta en strips rundt et av gaffelbenene fremme, så ser du hvor mye du bruker av demperen. ( https://www.youtube.com/watch?v=EAQ40X2UyMY )



Velkommen!
Tusen takk for det. Artig å se at det er flere enn jeg som er fornøyde med den ;)

Ja, jeg har undersøkt litt og det skal være greit å gjøre endringer hvis det blir for ille. Både dempere og gassrespons kan fint fikses med små oppgraderinger og remap (folk har vært veldig fornøyde med remapping av disse). Det var faktisk en utrolig god idé å bruke strips! Tenkte jeg skulle ta et par tester og teste frontdemperne, bare for å se og være litt forberedt på effekten av dem. Jeg skal huske på tipset ditt.

Fsva skrev: 06 aug 2019, 12:58 Velkommen :vs
Gratulerer med fet sykkel og lykke til med lappen, og så er det bare å fortsette med skriveriene og gjerne flere bilder :thumleft
Takk takk!

Jeg skal prøve å holde tråden oppdatert med ting og tang. Og bilder skal det selvfølgelig bli :) Merker jeg er virkelig blitt bitt av basillen (til min bedre halvdels store fortvilelse), så jeg skal nok klare å liv i tråden tenker jeg ;)
Vil bare understreke at det godt kunne vært noe galt med sykkelen jeg kjørte, bare så det er sagt. :thumleft

Uansett, så tror jeg du har funnet deg et relativt sjeldent eksemplar av MT09 der. Er liksom litt mer "rampete" enn en vanlig MT09 :)

Brukeravatar
barske
Innlegg: 272
Registrert: 10 jun 2017, 14:33
Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter V4S
Sted: Trondheim

Re: VindR - En fersk B-Logger og MC-eier

Legg inn av barske »

Nydelig versjon du har der! Skiller seg virkelig ut. Til info ble jeg rævkjørt av en MT09 på ACR i sommer. Det eneste som hindret han i kjøre fortere var fothvilerne som skrapte nedi :redface

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: VindR - En fersk B-Logger og MC-eier

Legg inn av Bjerknez »

barske skrev: 06 aug 2019, 15:51 Nydelig versjon du har der! Skiller seg virkelig ut. Til info ble jeg rævkjørt av en MT09 på ACR i sommer. Det eneste som hindret han i kjøre fortere var fothvilerne som skrapte nedi :redface
Ja, det er sjelden det er syklene som er flaskehalsen :knegg

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: VindR - En fersk B-Logger og MC-eier

Legg inn av Snikendeugle »

barske skrev: 06 aug 2019, 15:51 Nydelig versjon du har der! Skiller seg virkelig ut. Til info ble jeg rævkjørt av en MT09 på ACR i sommer. Det eneste som hindret han i kjøre fortere var fothvilerne som skrapte nedi :redface
Kan skrive under på tilsvarende. Ei dame som regelmessig er på Rudskogen med Senior MC kjørte fletta av meg med sin MT-09. Etter at jeg slapp henne forbi klarte jeg ikke å holde følge uten å tøye komfortgrensen laaangt. Dyktig sjåfør på kapabel sykkel :prf
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: VindR - En fersk B-Logger og MC-eier

Legg inn av Bjerknez »

Ja motoren i MT09 skal man ikke kimse av. Denne har jeg skrytt opp inskyene mer enn en gang her inne :thumleft

Samme motoren som sitter i XSR900, som jeg sikler litt på. Dog med øhlins og full pakke ellers. :prf

Brukeravatar
VindR
Innlegg: 256
Registrert: 05 aug 2019, 17:32
Motorsykkelen din: 2018 KTM 1290 Super Duke R
Sted: Gjøvik

Re: VindR - En fersk B-Logger og MC-eier

Legg inn av VindR »

barske skrev: 06 aug 2019, 15:51 Nydelig versjon du har der! Skiller seg virkelig ut. Til info ble jeg rævkjørt av en MT09 på ACR i sommer. Det eneste som hindret han i kjøre fortere var fothvilerne som skrapte nedi :redface
Takk for det. Må si at det hjalp litt da jeg skulle ta avgjørelsen på kjøpet.

Har hørt det er nok av krefter i denne sykkelen, men har ikke fått testet den skikkelig selv. Har kjent at draget er utrolig gjennom stort sett hele registeret, men ikke fått prøvd høye turtall på alle girene. Den bryter jo samtlige av norske fartsgrenser på andre gir så. Har jeg... hørt! Må nok komme meg på bane med den en gang :)

Ja, de fothvilerne kan nok kanskje være litt i veien ;) Jeg er usikker på hvordan de originale fotvilerne er på MT-09, men på denne stikker det ned en liten tapp under dem, som går i bakken føre selve fothvilern.

Snikendeugle skrev: 06 aug 2019, 17:07
barske skrev: 06 aug 2019, 15:51 Nydelig versjon du har der! Skiller seg virkelig ut. Til info ble jeg rævkjørt av en MT09 på ACR i sommer. Det eneste som hindret han i kjøre fortere var fothvilerne som skrapte nedi :redface
Kan skrive under på tilsvarende. Ei dame som regelmessig er på Rudskogen med Senior MC kjørte fletta av meg med sin MT-09. Etter at jeg slapp henne forbi klarte jeg ikke å holde følge uten å tøye komfortgrensen laaangt. Dyktig sjåfør på kapabel sykkel :prf
Du veit ikke tilfeldigvis om hun hadde noen spesielle modifikasjoner på sykkelen sin? Jeg er usikker på hvor "ekstremt" en kan pushe denne sykkelen når den er stock, spesielt med tanke på demping. Jeg har IKKE planer om å dra i gang noen diskusjon på det igjen, men det er bare å innse at den virker litt myk til å kunne brukes skikkelig på bane. Men uansett moro å høre at den presterer godt i kapable hender da :)

Bjerknez skrev: 06 aug 2019, 17:30 Ja motoren i MT09 skal man ikke kimse av. Denne har jeg skrytt opp inskyene mer enn en gang her inne :thumleft

Samme motoren som sitter i XSR900, som jeg sikler litt på. Dog med øhlins og full pakke ellers. :prf
Kikket litt på XSR900 jeg også før jeg handlet noe. Fine sykler da! Jeg bare ønsket meg noe som stakk seg ut litt mer :P
Bilde
KTM 1290 Super Duke R
Instagram: @vindriste
YouTube: VindR

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: VindR - En fersk B-Logger og MC-eier

Legg inn av Snikendeugle »

VindR skrev: 06 aug 2019, 21:34
Snikendeugle skrev: 06 aug 2019, 17:07 Kan skrive under på tilsvarende. Ei dame som regelmessig er på Rudskogen med Senior MC kjørte fletta av meg med sin MT-09. Etter at jeg slapp henne forbi klarte jeg ikke å holde følge uten å tøye komfortgrensen laaangt. Dyktig sjåfør på kapabel sykkel :prf
Du veit ikke tilfeldigvis om hun hadde noen spesielle modifikasjoner på sykkelen sin? Jeg er usikker på hvor "ekstremt" en kan pushe denne sykkelen når den er stock, spesielt med tanke på demping. Jeg har IKKE planer om å dra i gang noen diskusjon på det igjen, men det er bare å innse at den virker litt myk til å kunne brukes skikkelig på bane. Men uansett moro å høre at den presterer godt i kapable hender da :)
Aner ikke desverre, men jeg kan spørre om hun er der igjen nå på torsdag :thumleft

Forresten, angående fothvilere så tipper jeg at ettermarkeds-rearsets vil kunne bidra til bedre klaring fra bakken og sikkert gi en bedre "feel" fra de originale.
Eksmepelvis: https://www.lightechuk.com/lightech-yam ... 2107-p.asp

Ellers så kan jo de pinnene under originale fothvilerene skrus av, så har du noen ekstra cm å gå på.
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Brukeravatar
VindR
Innlegg: 256
Registrert: 05 aug 2019, 17:32
Motorsykkelen din: 2018 KTM 1290 Super Duke R
Sted: Gjøvik

Re: VindR - En fersk B-Logger og MC-eier

Legg inn av VindR »

Snikendeugle skrev: 06 aug 2019, 21:44
VindR skrev: 06 aug 2019, 21:34
Snikendeugle skrev: 06 aug 2019, 17:07 Kan skrive under på tilsvarende. Ei dame som regelmessig er på Rudskogen med Senior MC kjørte fletta av meg med sin MT-09. Etter at jeg slapp henne forbi klarte jeg ikke å holde følge uten å tøye komfortgrensen laaangt. Dyktig sjåfør på kapabel sykkel :prf
Du veit ikke tilfeldigvis om hun hadde noen spesielle modifikasjoner på sykkelen sin? Jeg er usikker på hvor "ekstremt" en kan pushe denne sykkelen når den er stock, spesielt med tanke på demping. Jeg har IKKE planer om å dra i gang noen diskusjon på det igjen, men det er bare å innse at den virker litt myk til å kunne brukes skikkelig på bane. Men uansett moro å høre at den presterer godt i kapable hender da :)
Aner ikke desverre, men jeg kan spørre om hun er der igjen nå på torsdag :thumleft

Forresten, angående fothvilere så tipper jeg at ettermarkeds-rearsets vil kunne bidra til bedre klaring fra bakken og sikkert gi en bedre "feel" fra de originale.
Eksmepelvis: https://www.lightechuk.com/lightech-yam ... 2107-p.asp

Ellers så kan jo de pinnene under originale fothvilerene skrus av, så har du noen ekstra cm å gå på.
Har ikke planer om dra ut på bane med det første altså, så du trenger ikke stresse med det. Hadde bare vært moro å visst om den var stock eller modifisert :)

Jeg kan ta en titt på det med fothvilere hvis det blir noe problem. Jeg tror jeg skal klare meg lenge slik som de er ;)
Bilde
KTM 1290 Super Duke R
Instagram: @vindriste
YouTube: VindR

Brukeravatar
VindR
Innlegg: 256
Registrert: 05 aug 2019, 17:32
Motorsykkelen din: 2018 KTM 1290 Super Duke R
Sted: Gjøvik

Re: VindR - En fersk B-Logger og MC-eier

Legg inn av VindR »

Begynner endelig å få litt mer taket på det med krypkjøring nå. Det er det jeg har hatt absolutt mest problemer med under kjøreopplæringen, men jeg fikk heldigvis laget meg en liten slalom-løype hjemme på gårdsplassen. Satt opp kjeglene etter beste husk, men syntes de ble litt langt fra hverandre. Tenkte at "da kan jeg øve på dette, også kan jeg flytte dem nærmere hverandre etterhvert". Var på SVV og skrittet opp kjeglene dems i går kveld, og det viste seg at jeg hadde satt mine så vidt tettere enn dems :D Er nede på rundt/rett under 5 km/t gjennom løypa, så det nærmer seg.
Egen kjøregård.png
I morgen er det tid for "Sikkerhetskurs i presis kjøreteknikk", noe vi skal gjøre på en gokart bane ikke så altfor langt unna. Har vært litt spent på den dagen, og tror det kan bli artig. Det var i hvert fall helt til jeg så værmeldingen, og oppdaget at det er meldt pøsregn i morgen.... Så det kan jo bli interessant; En gjeng med folk som ikke kan å kjøre MC, som skal dure rundt på en bane i øsende regnvær! Satser på at det går greit, men det blir nok litt lavere fart enn først antatt.

Ellers så går tiden litt med til å forberede sykkelen til (forhåpentligvis) full bruk i September. Jeg veit strykprosenten på MC er forholdsvis høy, i hvert fall på første forsøk. Den er i grunn så si klar allerede, det er mest småting jeg driver med. Vurderer å sette på tankpads og jeg holder på med å lete etter en god MC GPS. Så langt tipper jeg det blir en TomTom Rider 500, da denne ser veldig ålreit ut. Vurderte en stund Rider 550, men den koster en del mer pga. at den har verdenskart i stedet for kun Europa. Det ligger også en del Points Of Interests ferdig innlagt på den, noe som mangler på Rider 500 (så vidt jeg veit). Noen som har erfaring med disse?
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Bilde
KTM 1290 Super Duke R
Instagram: @vindriste
YouTube: VindR

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: VindR - En fersk B-Logger og MC-eier

Legg inn av Snikendeugle »

Ja du klarer deg nok helt fint med stock :)
Det du kommer til å merke, om du er den type person er hvor mye fint ettermarkedsutstyr som finnes til samtlige sykler for å gjøre de bedre/penere. For meg personlig er det et sort hull av rang for lommeboken min :-# :x


Bane kan absolutt anbefales for å bli en bedre sjåfør uansett. Jeg anbefaler varmt førerutviklingskursene til Senior MC. Etter å ha tatt de første obligatoriske kursene så er man fritt til å bli med på Rudskogen på de torsdagene de har leid banen.

Litt langt for deg i Gjøvik, men om du har fleksible dager burde det ikke være umulig.
Linker inn en annen tråd med mer info om dette: viewtopic.php?f=15&t=13480
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Brukeravatar
VindR
Innlegg: 256
Registrert: 05 aug 2019, 17:32
Motorsykkelen din: 2018 KTM 1290 Super Duke R
Sted: Gjøvik

Re: VindR - En fersk B-Logger og MC-eier

Legg inn av VindR »

Snikendeugle skrev: 07 aug 2019, 09:29 Ja du klarer deg nok helt fint med stock :)
Det du kommer til å merke, om du er den type person er hvor mye fint ettermarkedsutstyr som finnes til samtlige sykler for å gjøre de bedre/penere. For meg personlig er det et sort hull av rang for lommeboken min :-# :x


Bane kan absolutt anbefales for å bli en bedre sjåfør uansett. Jeg anbefaler varmt førerutviklingskursene til Senior MC. Etter å ha tatt de første obligatoriske kursene så er man fritt til å bli med på Rudskogen på de torsdagene de har leid banen.

Litt langt for deg i Gjøvik, men om du har fleksible dager burde det ikke være umulig.
Linker inn en annen tråd med mer info om dette: viewtopic.php?f=15&t=13480
Jeg er en slik person som fort kan bruke noen kroner tenker jeg :P Ikke ute etter noe ekstremt eller noe, men småting som kan gjøre den mer "stilig". Nå er det allerede gjort en del med denne sykkelen, så jeg er litt usikker på hva mer som kan gjøres uten at det blir for mye. Hvis det skulle vært noe, så tror jeg at det kunne være å fått på litt mer "anonyme" speil. Får kikke litt rundt og se hva jeg kommer over.

Jeg tror det kan være utrolig lærerrikt å kjøre på bane. Jeg har lest gjennom tråden angående Rudskogen (allerede før jeg laget konto her ;)), og det kan absolutt bli aktuelt. Men ikke denne sesongen tror jeg. Ser ut som dere har det veldig artig der, og lærer en masse!
Bilde
KTM 1290 Super Duke R
Instagram: @vindriste
YouTube: VindR

Brukeravatar
tormodg
Innlegg: 281
Registrert: 18 jul 2017, 11:06
Motorsykkelen din: Yamaha Tracer 900 2018
Sted: Oslo

Re: VindR - En fersk B-Logger og MC-eier

Legg inn av tormodg »

Kult at du deler erfaringene og stilig sykkel. Er veldig happy med min Tracer 900 som vel har samme motor.

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 5106
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: K1600GT
Sted: Lillestrøm

Re: VindR - En fersk B-Logger og MC-eier

Legg inn av dypen »

Lykke til med jobben mot motorsykkel sertifikat 👍
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2

Brukeravatar
VindR
Innlegg: 256
Registrert: 05 aug 2019, 17:32
Motorsykkelen din: 2018 KTM 1290 Super Duke R
Sted: Gjøvik

Re: VindR - En fersk B-Logger og MC-eier

Legg inn av VindR »

I går var det tid for å trene kjøreteknikk med kjøreskolen. Dette gjorde vi på en gokart-bane ikke så altfor langt unna. Jeg hadde håpet på fint være, da jeg har hørt skrekkhistorier om å kjøre på våt asfalt. Det regnet hele dagen, men det var stort sett opphold da vi kjørte. Flyfoto av banen under.
Gokart.png
Jeg må si jeg var imponert over hvor godt veigrep en sykkel faktisk har selv om det er vått! Vi var tre stykker som kjørte hver vår SV650, og vi kunne i grunn kjøre så hardt vi ville. Dette var første gangen jeg kjørte en sykkel så hardt, så jeg er litt stolt av å kunne si at jeg var den eneste (så vidt jeg veit) som gjentatte ganger skrapet fothvilerne i asfalten 8) Det gav absolutt mersmak!

Dette gav meg et helt annet inntrykk av hvor hardt du kan kjøre, hvor mye nedlegg du kan ha og generell håndtering av en tung motorsykkel. Vi hadde også øvelser med slalom i 30 km/t og raske bytter av fil (kjøre gjennom porter av kjegler plasser i forskjellige filer og bytte fil i 50 - 60 km/t). Alt i alt en utrolig morsom og lærerik dag!
Kjøreteknikk på bane.jpg
I kveld har jeg fått ordnet med transport av sykkelen min, så jeg skal ha en aften i kjøregården på biltilsynet. Skal bli godt å trene på noe annet enn grusplassen hjemme!
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Bilde
KTM 1290 Super Duke R
Instagram: @vindriste
YouTube: VindR

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: VindR - En fersk B-Logger og MC-eier

Legg inn av Bjerknez »

Skrapte du fothvilere på våt asfalt? :O

Da tar vertfall jeg meg av hatten...

Svar