Motorsykkel logg, «dypen» …

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
dypen
Innlegg: 5060
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: K1600GT
Sted: Lillestrøm

Re: dypen’s logg

Legg inn av dypen »

Godt å ha doningen klar til neste sesong :thumleft

Satte en trekloss under motor i dag så forhjulet er avlasta, har igjen å vaske smøre kjede ...
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6943
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: dypen’s logg

Legg inn av Jompa »

Jeg har enda litt igjen å gjøre før lakenet kan trekket over sykkelen.
Er omtrent halvferdig med å polere alt av lakkerte deler, er enda ikke begynt med krommede deler.
Olje og filter skal også byttes, pluss litt smøring og gå igjennom sjekklista.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 5060
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: K1600GT
Sted: Lillestrøm

Re: dypen’s logg

Legg inn av dypen »

Grundig jobb du gjør da Jompa, mulig å løfte på lakenet utover vinteren hvis du parkerer så du har tilgang. Som jeg har nevnt tidligere er service utført, ingen oppgradering eller montering av utstyr, grundig vask utført og sykkel’n er i hus. Lade batteri, litt smøring og polering tar jeg etter hvert da den står i oppvarmet uthus.
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 5060
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: K1600GT
Sted: Lillestrøm

Re: dypen’s logg

Legg inn av dypen »

Tror ikke jeg har lagt ut bilde av min fantastiske Baotian BT50QT som ble kjøpt ny for hyggelige 4900,- ferdig regga på nettauksjon QXL og henta på kaia i Oslo. Fulle containere fra Kina til Oslo og solgt på QXL til høyeste bud, så aldri selger. Matchende classic hjelm som jeg har fortsatt :)
IMG_1290.JPG
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 5060
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: K1600GT
Sted: Lillestrøm

Re: dypen’s bilde logg

Legg inn av dypen »

Jompa skrev: 26 jan 2020, 22:56 Tempo 150 har jeg også litt erfaring med, fra jeg var 14 --15 år.
En kompis fikk bruke storebroren sin sykkel til "øvelseskjøring" på et jorde som ikke hadde vært dyrka på mange år.
Kan love at Tempoen spratt godt og ganske ukontrollert over tuene. Etterhvert ble sykkelen avløst av en gammel Opel Rekord.
Den var det også mye sprett i...

De siste bildene må være fra Anderstorp eller Mantorp ?
Ting tar tid men heller ikke veldig viktig, i forbindelse med bursdagshilsen til en gammel kompis på FB fant jeg ut hvor bildene var fra. Vi var en del sykler på helgetur ned til Gjelleräsbanan Karlskoga for å slappe av og se på roadracing :)
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 5060
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: K1600GT
Sted: Lillestrøm

Re: dypen’s logg MCsiden.no

Legg inn av dypen »

Ble lagt ut fem bilder på FB i dag av meg og en gammel kompis og dette er ett av bildene. Undertegnede 19 år med skinn fra top til tå og klar for andre sommer med nyservet oppgradert Honda CB750 utstyrt med 810 cm³ sats pluss dyser etc, rask bagasje, to manns TT-sete, 4-1 eksos, boret front skive som alt ble utført i løpet av vintermånedene. Alt av deler og skinndress kjøpt over disk hos Lelles i Munkedal tidligere på vinteren, guttetur :)

Det står ei oljekanne nederst i venstre hjørne på bilde så doningen har blitt smørt. Blir mye gammel mimring fra meg men jeg lar det stå til. Flott tid var det :prop:
AA60AC7E-2769-428B-9396-A88C5E894E07.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6943
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: dypen’s logg MCsiden.no

Legg inn av Jompa »

Hvilket årstall er dette ?
Ihvertfall fra den tida da alt av modifisering og trimming var lovlig. 4 / 1 var et must :thumleft
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 5060
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: K1600GT
Sted: Lillestrøm

Re: dypen’s logg MCsiden.no

Legg inn av dypen »

Kjøpte deler til sykkel’n før jul i 1978 så bilde må være våren 1979 etter å ha kjørt en sommer med original CB750 :)

Når jeg tenker tilbake så var det en litt spesiell tid, H1 hadde jeg allerede høsten 1976 og brukte den i starten på første året på videregående. Første LS2 ble kjøpt vår 1975, moped og Tempo testa vi allerede i 1971 så vi lå litt i forkant med tanke på alder … far var på jobb ukedagene mens bestefar noen hus bortenfor forsøkte å holde styr på to jevnaldrende kjørelystene guttunger :bl3 Han klarte ikke det for han måtte ha hjelp til å sette garnfiske etterhvert og da kjørte vi hver vår moped for å komme til fiskevannet :)
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 5060
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: K1600GT
Sted: Lillestrøm

Re: dypen’s logg på mcsiden.no

Legg inn av dypen »

Veldig spesiell tid som påvirker oss alle mer og mer, hvor gjennomtenkt er Putin sine planer med Ukraina …

Tok en tur i garasjen i dag for å tenke på noe annet og se om KTM’n er klar for sommeren. Bytta ut treklossen under motor med teleskopstang fra bagasjebærer til tak for å holde hjula fri fra gulvet. En runde med pussefilla samt fått på vedlikeholdslader igjen …

Fruen har oksestek på ovnen nå som skal serveres med rotgrønnsaker og fløtegratinerte poteter som jeg gleder meg til :)
2BCAF107-3C6D-4184-872D-0F6E31BDB951.jpeg
63ED8992-2D00-41A6-B287-8C736B910258.jpeg
099E444F-E894-453B-9C43-C6BBBEFB8653.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4691
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: dypen’s logg på mcsiden.no

Legg inn av FredrikE24 »

Hva skal det å ha hjula i lufta være godt for?

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 5060
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: K1600GT
Sted: Lillestrøm

Re: dypen’s logg på mcsiden.no

Legg inn av dypen »

FredrikE24 skrev: 27 feb 2022, 15:21 Hva skal det å ha hjula i lufta være godt for?
Gjør ikke noe galt da FredrikE24;)
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37744
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: dypen’s logg på mcsiden.no

Legg inn av AJ »

dypen skrev: 27 feb 2022, 14:48 Bytta ut treklossen under motor med teleskopstang fra bagasjebærer til tak for å holde hjula fri fra gulvet.
Bilde
Gjorde det samme et par vintre, med en plankebit :crazy: .

Men i år har jeg bare snurret framhjulet noen ganger for å unngå parkeingspress på et og samme punkt på dekket gjennom vinteren.
VesleKTM'en med depotstøtte på baksviongen og MCjekk under motoren slika t framjulet "henger" et par cm. over bakken.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 5060
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: K1600GT
Sted: Lillestrøm

Re: dypen’s logg på mcsiden.no

Legg inn av dypen »

Laknet er tatt av og en vårklar KTM er ute i varmen for å korrigere dekktrykk … ser også at Garmin hvisker etter software oppdatering :)
CE0136A8-0298-45BF-A77A-ED0CC13EB2BC.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 5060
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: K1600GT
Sted: Lillestrøm

Re: dypen’s logg på mcsiden.no

Legg inn av dypen »

I dag har jeg vært på en liten test eller «research» runde som ble på nærmere 50 mil fordelt på tre sykler men mest på den grommeste -19 1290 SAS :thumleft Reiste før 08:00 i dag tidlig med besøk på Furnes, Oslo og Mysen og hjemme til middag, bildene forteller hva jeg har vært ute på :)
210A128A-4B5B-4FF3-BF92-02A14C94E8D8.jpeg
9D7FA158-9606-4D6B-9BC0-A8AECAF9F323.jpeg
3557857B-252C-4932-925A-0F6D380C97B5.jpeg
295E8962-31F3-4BE5-9CE3-A3C73FF26BE1.jpeg
BC8973B8-E3F5-4CF4-AA6B-E51A49C96AE3.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37744
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: dypen’s logg

Legg inn av AJ »

Og da tenker jeg det er noen av oss som er intererssert i å få noen mer detaljerte inntrykk fra testpiloten :crazy:
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Svar