Onsløv's Blogg: I'm back!

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Onsløv
Innlegg: 1654
Registrert: 16 okt 2009, 21:03
Motorsykkelen din: F800ST
Sted: bærgen

Onsløv's Blogg: I'm back!

Legg inn av Onsløv »

Hei!

Får vel opprette en blogg jeg også...
Er en gutt/mann på 30 født, oppvokst og bosatt i Bergen. Nærmere bestemt født på kvinneklinikken (går eg ut i fra) oppvokst i Blomsterdalen og bosatt på Hop/Nesttun.

Jobber i et stort datafirma som holder til på Sandsli, som et fåtall har hørt om... :-k

Veeel, Over til et kanskje mer interessant emne.....

Kjøpte i 2006 en 2000 mod Honda Deauville, og putret rundt i denne i tre sesonger, før vi skilte lag i en sving på RV13. Pga sykkelen, har/hadde jeg en bruker på mcforumet.no som var Deauville00. Noen av dere kjenner sikkert nicket derfra.

Reiste opp til Ålesund i helga og slo til på en Yamaha XJ 900 som jeg og sambizen håper å få noen flotte og lange kilometre ut av.

Mens jeg trålte nettet etter potensielle sykler, bestemte jeg at den ikke skulle være grønn eller rød, og denne skulle ha kardang. Antall ccm skulle også være større enn 650 som jeg hadde i Hondaen. Trakten snurpet seg dermed inn mot en XJ 900.

XJ'en er en 2001 model, svart av farge og har kåpe. Har kun sett dette på den ene sykkelen som har frekventert finn.no. Videre har den kjørt 19.3xx km og har LZ på skiltet. Første eier hadde denne ståendes i garasjen og kjørte den ca 10.000 før han solgte den videre etter fem år. Antageligvis kjøpt på Sandefjord MC-senter siden skiltrammen nevnte noe om dette. Han har også sannsligvis vært medlem av Senior MC siden klistremerket til Senior MC var klistret på toppboksen.

Andre eier kjøpte så denne og hadde seg en tur til Geilo og litt rundtomkring, men har stått i en garasje i Ålesund for det meste. Han klarte å tilbakelegge rundt 9000km på de fire årene han har hatt den. Skiftet olje og filter kvelden før overtagelse.

Jeg er altså tredje eier, og foreløpig bare tilbakelagt rundt 50 km på denne. Sykkelen står for tiden i en garasje i et fint selskap med en Kawasaki.

Ser frem til å få denne hjem på en eller annen måte. Foreløpig har den det bra der den står.

Åja... Bilder?
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Sist redigert av Onsløv den 02 jul 2020, 16:27, redigert 26 ganger totalt.

Brukeravatar
Onsløv
Innlegg: 1654
Registrert: 16 okt 2009, 21:03
Motorsykkelen din: F800ST
Sted: bærgen

Re: Onsløv's Blogg - Kjøpt XJ 900 Diversion

Legg inn av Onsløv »

Videre planer:
Kjøpe og installere håndtaksvarmere.
Se på mulighetene for montering av ekstra lys for å bli mer synlig.
Se på mulighetene for montering av hvite blinkers.
Sjekke opp i "tank ruster"-problemet. Se om den kan seales på noen måte.
Mulig få tak i Givi-kofferter, kun for å få et penere utseende når koffertene er på, men jeg er "Funksjon foran form" typen.

samt Vaske, rubbe og polere.
Mvh
Kristian
Nå: '10 BMW F800ST
Før: '00 Honda NT650 Deauville, '01 Yamaha XJ 900 Diversion, 01 Kawasaki GPZ 500S,

mekkern
Innlegg: 7526
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Onsløv's Blogg - Kjøpt XJ 900 Diversion

Legg inn av mekkern »

se her ja... detta er det mere skyv i enn dauvillen spesiellt med passasjer.. :thumleft

gratulerer med et fint eksemplar. :bananas
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
Geso
Innlegg: 208
Registrert: 10 mai 2009, 19:26
Motorsykkelen din: BMW R1200RT
Sted: Rælingen

Re: Onsløv's Blogg - Kjøpt XJ 900 Diversion

Legg inn av Geso »

Onsløv skrev:Videre planer:
Kjøpe og installere håndtaksvarmere.
Se på mulighetene for montering av ekstra lys for å bli mer synlig.
Se på mulighetene for montering av hvite blinkers.
Sjekke opp i "tank ruster"-problemet. Se om den kan seales på noen måte.
Mulig få tak i Givi-kofferter, kun for å få et penere utseende når koffertene er på, men jeg er "Funksjon foran form" typen.

samt Vaske, rubbe og polere.

Syntes dette er en flott sykkel.
Personlig syntes jeg denne er akkurat passe, og Konemor og jeg har hatt noen fine turer med denne etter at vi kjøpte i mai i år.

I og med at jeg er ny i MC livet, ble jeg plutselig litt betenkt når du nevner "tank-ruster" problemet. Hva er det?
Jeg monterte varmeholker i år. Kjøpte fra Uniten til en fornuftig pris. Tok ett par timer å montere, inkludert kobling via rele.
Vi vurderer å bytte ut toppboksen med en som rommer 2 hjelmer. Kunne tenke meg muligheten for å låse inn hjelmene i boksen dersom vi går fra sykkelen litt.

Uansett, gratulerer med en flott sykkel.


Geso
Er ikke så flink, men veldig ivrig!

Ragnhild

Re: Onsløv's Blogg - Kjøpt XJ 900 Diversion

Legg inn av Ragnhild »

Grattis Onsløv
Var absolutt en doning man burde kunne la seg se på :janikk

Men jeg ble litt i stuss når du sa at du og Deauvillen skilte lag i en sving?

Brukeravatar
cheron
Innlegg: 3157
Registrert: 02 nov 2008, 19:14
Motorsykkelen din: Kjører ikke sykkel
Sted: Høyjord

Re: Onsløv's Blogg - Kjøpt XJ 900 Diversion

Legg inn av cheron »

Hold denna sykkelen på veien nå mann.. Svinger skal du svinge i ;)

Absloutt en sykkel jeg kunne tenkt meg! Får plass til mye på den og kjørestillingen er fin... Vi får satse på noen turer sammen neste år da med hver vår frue bakpå :)
You'll never walk alone

http://www.telehiv-jumpers.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Onsløv
Innlegg: 1654
Registrert: 16 okt 2009, 21:03
Motorsykkelen din: F800ST
Sted: bærgen

Re: Onsløv's Blogg - Kjøpt XJ 900 Diversion

Legg inn av Onsløv »

Ragnhild skrev:Grattis Onsløv
Var absolutt en doning man burde kunne la seg se på :janikk

Men jeg ble litt i stuss når du sa at du og Deauvillen skilte lag i en sving?
Skrev om det i bloggen min på MC-forumet... Men siden den er nede, kan jeg ta det i korte trekk her. Kjørte vel 70-80 km/t bremsa ned før svingen og plutselig lå jeg på asfalten. Traff antagligvis noen ujevnheter forårsaket av telehiv. Sykkelen var ikke værre enn at når jeg fikk den opp av grøften og fikk start på den, så kjørte jeg de 5-6 timene hjem. Men ble kondemnert av forsikringsselskapet. Jeg var fornøyd med oppgjøret derfra, så det ble med det. Jeg fikk ingen skader som er noe å snakke om. :mc3
Mvh
Kristian
Nå: '10 BMW F800ST
Før: '00 Honda NT650 Deauville, '01 Yamaha XJ 900 Diversion, 01 Kawasaki GPZ 500S,

Brukeravatar
Onsløv
Innlegg: 1654
Registrert: 16 okt 2009, 21:03
Motorsykkelen din: F800ST
Sted: bærgen

Re: Onsløv's Blogg - Kjøpt XJ 900 Diversion

Legg inn av Onsløv »

cheron skrev:Hold denna sykkelen på veien nå mann.. Svinger skal du svinge i ;)
Helt feil! Svinger skal man legge seg i!
cheron skrev: Absloutt en sykkel jeg kunne tenkt meg! Får plass til mye på den og kjørestillingen er fin... Vi får satse på noen turer sammen neste år da med hver vår frue bakpå :)
Vi får satse på det ja. Og eg kan være med på de lugubre treffene deres :D
Mvh
Kristian
Nå: '10 BMW F800ST
Før: '00 Honda NT650 Deauville, '01 Yamaha XJ 900 Diversion, 01 Kawasaki GPZ 500S,

Brukeravatar
cheron
Innlegg: 3157
Registrert: 02 nov 2008, 19:14
Motorsykkelen din: Kjører ikke sykkel
Sted: Høyjord

Re: Onsløv's Blogg - Kjøpt XJ 900 Diversion

Legg inn av cheron »

Onsløv skrev:
Vi får satse på det ja. Og eg kan være med på de lugubre treffene deres :D
Baaaaaaah..... :lol

Vi koser oss alle sammen her på forumet de felles treffa vi har vært på ;)
You'll never walk alone

http://www.telehiv-jumpers.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Onsløv
Innlegg: 1654
Registrert: 16 okt 2009, 21:03
Motorsykkelen din: F800ST
Sted: bærgen

Re: Onsløv's Blogg - Kjøpt XJ 900 Diversion

Legg inn av Onsløv »

Geso skrev:
Onsløv skrev: Sjekke opp i "tank ruster"-problemet. Se om den kan seales på noen måte.
I og med at jeg er ny i MC livet, ble jeg plutselig litt betenkt når du nevner "tank-ruster" problemet. Hva er det?
Googlet en del på disse syklene da jeg letet etter sykkel. Da fant jeg noen sider om dette. Ser ut som det ihvertfall er på eldre sykler når jeg googler. Håper de har fikset dette i nyere versjoner. Det viktigste er vel å prøve å ha tanken full når den skal stå stille en stund. Men det gjelder vel kanskje alle sykler?

Lurer også på, om det skulle være noe hold i disse ryktene, hva som kan brukes? Det må jo ikke tette igjen slangen til forgasserene, samt løser vel bensin opp mye rart....
Mvh
Kristian
Nå: '10 BMW F800ST
Før: '00 Honda NT650 Deauville, '01 Yamaha XJ 900 Diversion, 01 Kawasaki GPZ 500S,

mekkern
Innlegg: 7526
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Onsløv's Blogg - Kjøpt XJ 900 Diversion

Legg inn av mekkern »

kan jo være at kondens/vann i bensina ligger i ei "lomme" på tanksiden og spiser opp stålet etter en tid....
ville bare brukt kondensfjerner en gang i mellom for å fjerne vannet og den siste tanken før parkering og så fylle den full igjen med kondensfjerner tilsatt under vinterlagring...får du problemer er det stoff å få kjøpt.
http://gasolin.no/index.php?main_page=p ... cts_id=219
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37744
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Onsløv's Blogg - Kjøpt XJ 900 Diversion

Legg inn av AJ »

cheron skrev:
Onsløv skrev:
Vi får satse på det ja. Og eg kan være med på de lugubre treffene deres :D
Baaaaaaah..... :lol

Vi koser oss alle sammen her på forumet de felles treffa vi har vært på ;)
Regner jo med å se deg her på Østlandet en gang når flere her på Forumet treffes :thumleft
Nye forumister tas alltid vel i mot der vi møtes :janikk

Vil være interessant å kikke nærmere på 900 Diversion kubikker'n og sammenligne den med TDM 900 kubikker'n også :)
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Onsløv's Blogg - Kjøpt XJ 900 Diversion

Legg inn av Globe »

Grattis med Blogg...og ny sykkel. Ser virkelig bra ut! Ser frem til å følge bloggen din videre. Blir det henting med bil og henger, eller velger du annen type frakt av sykkelen?

Selv hentet jeg meg en ny bruktsykkel fredagen i forrige uke (Askim - Trondheim), fikk endel tips vedr. "stropping" av sykkel på henger, om interessant kan du lese om det i Bloggen min :-)

Lykke til med å få nyervervelsen hjem! :) :thumleft

Brukeravatar
Bimma
Innlegg: 713
Registrert: 03 nov 2008, 15:11
Motorsykkelen din: BMW F800ST 08-mod.
Sted: Drammen
Kontakt:

Re: Onsløv's Blogg - Kjøpt XJ 900 Diversion

Legg inn av Bimma »

GRATULERER MED FLOTT SYKKEL....!! :bananas

Da ble det ikke F800ST denne gangen, men jeg tror du har gjort et bra kjøp og kan glede deg til mange fine turer neste sommer! :prf

P.S. GRATULERER MED BLOGG OGSÅ! :janikk
Livet består av øyeblikk - nyt dem !

Tohjuling: BMW F800ST 08-mod.
Kjørelengde 2007: 18.230 km ___ 2008: 24.540 km ___ 2009: 17.300km___2010: 17.889 km

BLOGGEN MIN: mc-tourer.com

MadMan
Innlegg: 101
Registrert: 23 mar 2009, 22:15
Motorsykkelen din: Yamaha TDM900 2007

Re: Onsløv's Blogg - Kjøpt XJ 900 Diversion

Legg inn av MadMan »

Onsløv skrev:
Geso skrev:
Onsløv skrev: Sjekke opp i "tank ruster"-problemet. Se om den kan seales på noen måte.
I og med at jeg er ny i MC livet, ble jeg plutselig litt betenkt når du nevner "tank-ruster" problemet. Hva er det?
Googlet en del på disse syklene da jeg letet etter sykkel. Da fant jeg noen sider om dette. Ser ut som det ihvertfall er på eldre sykler når jeg googler. Håper de har fikset dette i nyere versjoner. Det viktigste er vel å prøve å ha tanken full når den skal stå stille en stund. Men det gjelder vel kanskje alle sykler?

Lurer også på, om det skulle være noe hold i disse ryktene, hva som kan brukes? Det må jo ikke tette igjen slangen til forgasserene, samt løser vel bensin opp mye rart....
Hadde ikke noe problem med dette på min 1999 XJ900 ihvertfall, mener dette var kun et problem på tidligere modeler, det rusta nede ved bensin kranen. :scratch

http://www.motorcyclesurvey.com/reviews/yamaha/xj900s/

Svar