Onsløv's Blogg: I'm back!

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Onsløv
Innlegg: 1654
Registrert: 16 okt 2009, 21:03
Motorsykkelen din: F800ST
Sted: bærgen

Re: Onsløv's Blogg-Kommende prosjekter&Jakten på noe nytt...

Legg inn av Onsløv »

Yes folkens...

Har to prosjekter som blir levert medio september etter det vi har fått info om.
Det er første gang for oss begge noe slikt hender oss personlig, så det er nok litt stas i heimen.
Siden det er to som krangler om plassen, så blir de nok levert litt før "due date".

Derfor valgte jeg å selge sykkelen, da det ble en for dyr pyntegjenstand å ha stående og siden det blir lite langtur kjøring.
I tillegg er det kjekt å ha litt cash til oppussing, alt pikk og pakk som må kjøpes o.l.

Dobbelt lykke sier noen..... :-k Jeg lurer nå på det.

Så, siden det er to, trenger vi omtrent to av alt.. ergo er bilen vi kjøpte i fjor sommer for liten. Så denne må også selges og ny inn på tunet.
Så om noen har lyst på en 2006 BMW 1-serie med diverse utstyr, så bare ta kontakt.... :D Finn-annonse kommer vel i løpet av april.

Egentlig burde vi solgt leiligheten og, men vi ommøblerer og omdisponerer litt, så klarer vi å bo der et par år til. :janikk

Så, når ny bil er på plass, og oppussing er ferdig, så er det på tide å handle MC igjen. Satser på at jeg har en motorisert tohjuling under trappa når mai er omme.

Jeg har sett en del på nakne sykler... lurer på hvordan disse er å kjøre. Nå skal jo den primært bare brukes til til/fra jobb kjøring, men Bergen er regntung, og hadde vært litt greit å få litt drit, lort og fuktighet andre steder enn på klærene.
Jeg selv synes at en eller annen sykkel med en liten vindskjerm på ser bedre ut enn de nakne... menmen...

Har forøvrig sett meg ut en modell som er svært så interessant... så får vi se hva jeg kommer hjem med......

To be continued................. :b_c:
Mvh
Kristian
Nå: '10 BMW F800ST
Før: '00 Honda NT650 Deauville, '01 Yamaha XJ 900 Diversion, 01 Kawasaki GPZ 500S,

Brukeravatar
Snikkeren
Innlegg: 4964
Registrert: 02 jul 2010, 14:03
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
Sted: Ørsta

Re: Onsløv's Blogg-Kommende prosjekter&Jakten på noe nytt...

Legg inn av Snikkeren »

Gratulerer. Det blir en ny tilværelse, og så dobbelt opp da. ;e
Jeg kjøpte meg GSX'en rett før vi fant ut at vi skulle ha førstemann, og jeg er glad for det. Pengene hadde nok gått med i dragsuget hvis det ikke var for at de var bundet opp i sykkelen.

Hvor mye tenker du på å bruke på sykkel når oppussing og alt er ferdig da?
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37744
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Onsløv's Blogg-Kommende prosjekter&Jakten på noe nytt...

Legg inn av AJ »

Tvillinger på gang :eh
I så fall; gratulerer så mye!
Jeg er helt sikker på at dere har mye spennende, hyggelig, trivelig og ganske sikkert en noe stressende tid foran dere ;-);)
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Bubbu
Innlegg: 898
Registrert: 20 mar 2010, 20:35
Motorsykkelen din: KTM Super Adventure R
Sted: Trondheim

Re: Onsløv's Blogg-Kommende prosjekter&Jakten på noe nytt...

Legg inn av Bubbu »

Tvillinger :oh
En er som ingen og to er som ti. :knegg
:lol Dobbelt så dyrt dobbelt arbeid men dobbelt lykke og det teller. mine er nå litt over 10 år. og ja det har vært mye morro. Har ei jente og en gutt. Må bare ønske deg lykke til. Det trenger du :knegg :knegg :knegg
(The Beast )

Brukeravatar
Onsløv
Innlegg: 1654
Registrert: 16 okt 2009, 21:03
Motorsykkelen din: F800ST
Sted: bærgen

Re: Onsløv's Blogg-Kommende prosjekter&Jakten på noe nytt...

Legg inn av Onsløv »

Takker for gratulasjoner..
Snikkeren skrev:Hvor mye tenker du på å bruke på sykkel når oppussing og alt er ferdig da?
Tenkte igrunnen ikke å bruke mer enn 20 - 30 store grunker. Må bare ha meg noe å komme til å fra jobb med når fruen beslaglegger bilen.

Har sagt klart ifra at tråsykkel og moped er uaktuelt. :terge
Bubbu skrev:Tvillinger :oh
En er som ingen og to er som ti. :knegg
:lol Dobbelt så dyrt dobbelt arbeid men dobbelt lykke og det teller. mine er nå litt over 10 år. og ja det har vært mye morro. Har ei jente og en gutt. Må bare ønske deg lykke til. Det trenger du :knegg :knegg :knegg
Hehe, morro. Satser på jente og gutt vi også, men time will show..

:prop:


Men jeg innser jo at jeg ikke trengte å selge XJ'en..

Bilde
Mvh
Kristian
Nå: '10 BMW F800ST
Før: '00 Honda NT650 Deauville, '01 Yamaha XJ 900 Diversion, 01 Kawasaki GPZ 500S,

Brukeravatar
Onsløv
Innlegg: 1654
Registrert: 16 okt 2009, 21:03
Motorsykkelen din: F800ST
Sted: bærgen

Re: Onsløv's Blogg-Kommende prosjekter&GPZ på tunet.

Legg inn av Onsløv »

Yess.
Da har jeg fått vognkortene til nye biken, så da er det vel et tegn på at den er MIN.

Har kjørt noen ganger til og fra jobb og andre småturer. Det første jeg la merke til, var at jeg ble skitten på støvlene og buksa. Merker også at den er like lett å håndtere som er vanlig tråsykkel. :lol
Akkurat på det siste punktet er det en klar forbedring fra den forrige sykkelen.

Hyppige girskift, som regel er 2 og 6 gir mest brukt. De i midten hopper man vel over, jeg liker ikke å kjøre jevnt på høyt turtall, så da blir det deretter. Husker ikke helt, men mener den lå på 5000 rpm i 6 gear når jeg holder 100, mulig det var 4000 også. Får sjekke neste gang jeg er ute og :mc6 .

Har fått skiftet bremseklosser på den, da de som sto på var omtrent jern mot jern.
Må bestille meg noen nye dekk og. Men usikker på hva.
Michelin Pilot Road 3 fikk jeg visst ikke bestilt i dimmen jeg skulle ha.... ???

Ellers har det gått i slag i slag her....
Revet opp gammelt gulv....
IMG_0018.JPG
Lagt nytt gulv.
IMG_0034.JPG
Revet opp nytt gulv (pga vannlekkasje)
IMG_0036.JPG
Lagt nytt gulv
Listet
IMG_0043.JPG
IMG_0045.JPG
IMG_0047.JPG
Nå er det :b_c: i en to uker til jeg får garderobeskap på plass, så er det gulv på soverommet, og deretter gulv og maling på det kommende barnerom. Regner med vi legger gulvet, men venter med malingen til de har kommet til verden, i og med at vi ikke vet om vi skal male det rosa, blått eller halvparten av hvert. :terge
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
Onsløv
Innlegg: 1654
Registrert: 16 okt 2009, 21:03
Motorsykkelen din: F800ST
Sted: bærgen

Re: Onsløv's Blogg-Kommende prosjekter&GPZ på tunet.

Legg inn av Onsløv »

Nuvell...

Igår var det leilighetsdag.
Dagen ble brukt til å legge gulv på soverommet, i samme stil som resten av kåken.

Igår fikk jeg pakke.... men måtte pent ligge til idag, kjøretøyenes dag...
IMAG0225.jpg
Dagen idag begynte med å ta skinnbehandling av setene og skinninteriøret i buret...
Den er forøvrig tilsalgs, så som noen ser etter en fantastisk bil, så titt her.

Vel, mens skinnet var til tørk, ja, da var det bare å åpne pakka og se hva som var inni...
IMAG0227.jpg
Yes, 139db stebel horn til GPZ'en. Bergensere kan ikke kjøre i rundkjøringer, og de legger seg på midtstripa i kø. Nuvel, de får seg en overraskelse nå....

De skal erstatte disse:
IMAG0228.jpg
IMAG0229.jpg
Ferdig montert
IMAG0231.jpg
Lyden, ja, den ble annerledes.... :8-[

Er det mulig å legge ut .3gp video her på forumet tru? Ja, det får jeg prøve på i morgen om folk er interessert.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Mvh
Kristian
Nå: '10 BMW F800ST
Før: '00 Honda NT650 Deauville, '01 Yamaha XJ 900 Diversion, 01 Kawasaki GPZ 500S,

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Onsløv's Blogg-Kommende prosjekter&GPZ på tunet.

Legg inn av Globe »

Er så absolutt interessert ja...lag deg en konto på YouTube...og del videoen med oss :thumleft

Brukeravatar
Geir
Innlegg: 810
Registrert: 29 mar 2009, 01:24
Motorsykkelen din: -95 XJ 900 Diversion, -82 KZ650SR
Sted: Sør for Bergen...

Re: Onsløv's Blogg-Kommende prosjekter&GPZ på tunet.

Legg inn av Geir »

Hmmm... Stebelhorn ja - det minner meg på at jeg skulle legge ut en liten video med lyden av kompakt-Stebelhornet jeg nylig monterte vs originalhornet på jernhesten. :redface Får ta det når jeg er tilbake på landjorden om en ukes tid. Bergenser & rundkjøringer er et kapittel for seg så litt lyd kan utgjøre den store forskjellen. Og lyd; ja er det rikelig av i disse Stebelrakkerne! :thumleft
Geir

1995 Yamaha XJ900 Diversion
1982 Kawasaki KZ650SR D4
-------------------------------------------------------------------------
Hvis du finner feil hos meg kan du bare beholde dem; jeg har mange flere.

Brukeravatar
Kjellrf
Innlegg: 1586
Registrert: 31 aug 2009, 15:15
Motorsykkelen din: Kawa, Honda og Guzzi
Sted: Sandefjord

Re: Onsløv's Blogg-Kommende prosjekter&GPZ på tunet.

Legg inn av Kjellrf »

Gode horn er viktig!
Husker jeg hadde slike "italienske lastebilhorn" på CX'en, montert omtrent som du har gjort (bare litt høyere).
På tur inn mot Oslo lå jeg i ytterfila, i dødvinkelen på en bil, som begynte å legge seg over mot meg.
Det var en Volvo 340/360, og en varm, fin sommerdag, og han kjørte selvfølgelig med vinduet nede, og lente seg godt mot dørstolpen...

Da jeg tuta, var nok hornet drøyt en halv meter fra øregangen hans, og for en reaksjon!
Han skvatt rett opp i taket, og viktigst, han kastet bilen tilbake i sitt kjørefelt.

Han trodde nok det var en lastebil... :lol
Medlem av Tønsberg mc klubb
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6
Har kjørt og eid mc siden 1980.

Brukeravatar
Onsløv
Innlegg: 1654
Registrert: 16 okt 2009, 21:03
Motorsykkelen din: F800ST
Sted: bærgen

Re: Onsløv's Blogg-Sambizen har fått nytt leketøy

Legg inn av Onsløv »

Nuvel, det er ikke heeeelt riktig.

Det er vel VÅRT nye leketøy, men det er vel hun som kommer til å bruke den mest fremover. Ihvertfall så lenge jeg kan pendle med sykkelen til og fra jobb.

Har lurt litt på å skaffe meg et sett felger til sykkelen og montere vinterdekk på dem.... :-k

Nuvel, Det nye leketøyet er denne:
Bilde

Modell år 07, Utstyrsnivå L&K med 4X4. Var faktisk ikke så langt unna noen av forummedlemmene der jeg hentet den. :8-[

Happy så langt ihvertfall. Så får vi se hvordan det går utover høsten.
Mvh
Kristian
Nå: '10 BMW F800ST
Før: '00 Honda NT650 Deauville, '01 Yamaha XJ 900 Diversion, 01 Kawasaki GPZ 500S,

Brukeravatar
stiandre
Innlegg: 114
Registrert: 06 aug 2011, 21:22
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6F - 650kubikk - 2011 modell
Sted: Oslo
Kontakt:

Re: Onsløv's Blogg-Sambizen har fått nytt leketøy

Legg inn av stiandre »

Pokker....der minnet du meg på om at jeg må kjøpe meg ny bil.
Den jeg har er ikke verdt å legge mer penger i. Og når vinteren kommer er je avhengig av bil...hm..

Men hvorfor Skoda når man kan gå da? ok den var dårlig... ](*,)

Brukeravatar
Geir
Innlegg: 810
Registrert: 29 mar 2009, 01:24
Motorsykkelen din: -95 XJ 900 Diversion, -82 KZ650SR
Sted: Sør for Bergen...

Re: Onsløv's Blogg-Sambizen har fått nytt leketøy

Legg inn av Geir »

Gratulerer med ny bil! Får nok mye gledeav den der. :thumleft
Geir

1995 Yamaha XJ900 Diversion
1982 Kawasaki KZ650SR D4
-------------------------------------------------------------------------
Hvis du finner feil hos meg kan du bare beholde dem; jeg har mange flere.

Brukeravatar
Onsløv
Innlegg: 1654
Registrert: 16 okt 2009, 21:03
Motorsykkelen din: F800ST
Sted: bærgen

Re: Onsløv's Blogg-Sambizen har fått nytt leketøy

Legg inn av Onsløv »

stiandre skrev:Pokker....der minnet du meg på om at jeg må kjøpe meg ny bil.
Den jeg har er ikke verdt å legge mer penger i. Og når vinteren kommer er je avhengig av bil...hm..

Men hvorfor Skoda når man kan gå da? ok den var dårlig... ](*,)
Ja, den var gammel og antageligvis utgått på dato.
Vel, vi var innom mange bilmerker, sambizen var fast bestemt på at det IKKE skulle være en fransk bil og ikke en SUV.

Hva valgmuligheter har man igjen da når man MÅ ha en stasjonsvogn med god bagasjeplass? (tvillingvogn med diverse pikk pakk skal ha plass)

Passelat, A6, Avensis, Mondeo.

Men her fikk man L&K utgaven med en del utstyr i tillegg til standard L&K samt 4x4 til en overkommelig penge.
Mvh
Kristian
Nå: '10 BMW F800ST
Før: '00 Honda NT650 Deauville, '01 Yamaha XJ 900 Diversion, 01 Kawasaki GPZ 500S,

Brukeravatar
stiandre
Innlegg: 114
Registrert: 06 aug 2011, 21:22
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6F - 650kubikk - 2011 modell
Sted: Oslo
Kontakt:

Re: Onsløv's Blogg-Sambizen har fått nytt leketøy

Legg inn av stiandre »

Den Octaviaen er en god bil den. Og du har rett, er ikke mange andre gode alternativ til den..
Den er jo bygd på den nyeste fabrikken til hele VAG konsernet så man må jo nesten tro den er bedre enn bl.a Passat og A4.... Man får mye for pengene...

Og jeg kan bekrefte at Franske biler er noe drit..... Litt erfaring.. :redface ](*,)
ALDRI IGJEN FRANSK BIL !

Selv er jeg avhengig av en bil med plass til et par sykler (av typen man trår på), samt muligheten til å ta med litt esker i jobb.... så Skoda har faktisk vært en alternativ for meg også.
Trenger ingen stasjonsvogn i utgangspunktet...

Svar