Onsløv's Blogg: I'm back!

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Onsløv
Innlegg: 1654
Registrert: 16 okt 2009, 21:03
Motorsykkelen din: F800ST
Sted: bærgen

Re: Onsløv's Blogg-GPZ'en har fått nye sko.

Legg inn av Onsløv »

Da fekk eg reparert traversen til eksosrøret som var sønderrustent med litt kreativ delelaging og sveising.
Så fekk jeg omsider på eksosanlegget.
Så var det testtur og bakbremsene hang. :scratch Etter litt synsing fant jeg ut hvorfor og fiksa det.

Så var det tid for å kjøre hjem fra mekkegarasjen hvor sykkelen har stått i forskjellige stillinger siden etter påske engang. Og rideturen var :-)å

Vel hjemme var det å drenere kjøleanlegget, satt på hageslangen og fekk spylt igjennom, så i morra blir det påfyll av kjølevæske, finne en passende mutter til en skrue og skru på undertrayet :prf

Neste uke er meldt en nedgradering av været, noe som passer meg ypperlig da jeg ikke anser 25 grader som noe kjørevær med de klærene jeg innehar.

Nå starter min sesong! Straks kjørt 100 km! :twisted

Brukeravatar
fikse
Innlegg: 953
Registrert: 28 apr 2011, 19:48
Motorsykkelen din: ´93Honda NX250, ´86 FZX700, ´87 Honda PX
Sted: Sund, Sotra, vest for Bergen

Re: Onsløv's Blogg-GPZ'en har fått nye sko.

Legg inn av fikse »

Så du er kommet lenger en meg dah :vs
Sykkelen min henger fremdeles i stropper i garasjen :redface
Har ryggtrøbbel, så det blir smått med mekking for tiden. Men fikk da koblet opp relæer til lys og annet, pluss fremgaflene i aften :thumleft Så nå er det for min del å få skrudd sammen hjul og frembremser, så er det bare noen kåpedeler og slikt, så kan jeg jekke den ned og fyre opp :prf
Livet er en lek: OBS: KTM Sting 125 (1997) kommer snart for salg!

Bent Are Fikse ´93 Honda NX 250 ´86 FZX 700 (US)

Kawasaki
Innlegg: 1200
Registrert: 13 nov 2010, 12:29
Motorsykkelen din: DBS

Re: Onsløv's Blogg-GPZ'en har fått nye sko.

Legg inn av Kawasaki »

:-k Så hva var egentlig problemet? Du hadde null oljetrykk sier du,og så er plutselig alt iorden etter at du bare har demontert og tilbakemontert litte grann. Svenske-reparasjon :-)
Men det må ha vært en årsak. Sjekket du undersiden av silen skikkelig,og var den ren? Hva med den o-ringen som ligger mellom silen og pumpehuset,var den iorden? Sjekket du overtrykksventil for ulumskheter?

Bare nyssgjerrig.Som sagt,det må ha vært en årsak til at pumpa ikke sugde.
ikkebike.norwegianforum.net

Brukeravatar
Onsløv
Innlegg: 1654
Registrert: 16 okt 2009, 21:03
Motorsykkelen din: F800ST
Sted: bærgen

Re: Onsløv's Blogg-GPZ'en har fått nye sko.

Legg inn av Onsløv »

Kawasaki skrev::-k Så hva var egentlig problemet? Du hadde null oljetrykk sier du,og så er plutselig alt iorden etter at du bare har demontert og tilbakemontert litte grann. Svenske-reparasjon :-)
Men det må ha vært en årsak. Sjekket du undersiden av silen skikkelig,og var den ren? Hva med den o-ringen som ligger mellom silen og pumpehuset,var den iorden? Sjekket du overtrykksventil for ulumskheter?

Bare nyssgjerrig.Som sagt,det må ha vært en årsak til at pumpa ikke sugde.
Vet ikke hva som feilet.... Men ja, det må ha vært en årsak.

Men note bak øret til neste gang, er å skru av oljefilteret først og sjekke der om olja kommer ut der når jeg kjinner.
Silen var helt OK, Oringer o.l var OK, overtrykksventil funnet i orden, pumpa var i orden, ingenting som tyder på at det var tett i oljerør.......

Byttet ihvertfall olje fra mineral til racing (biltema) og filter fra biltema til hiflo, så får den "gamle" olja som kun er kjørt 89 km bli brukt på gressklippere og den slags.

Kjørt noen turer til og fra jobb nå. De nye dekkene er eksemplariske, oljetrykket er OK (all den tid det ikke lyser på dashen).

Kanskje jeg skulle fått målt oljetrykket nå når alt er i orden?
Mvh
Kristian
Nå: '10 BMW F800ST
Før: '00 Honda NT650 Deauville, '01 Yamaha XJ 900 Diversion, 01 Kawasaki GPZ 500S,

Brukeravatar
Onsløv
Innlegg: 1654
Registrert: 16 okt 2009, 21:03
Motorsykkelen din: F800ST
Sted: bærgen

Onsløv's Blogg: One year update

Legg inn av Onsløv »

Hoi.
På tide å gi lyd igjen fra meg? :redface

Sykkelen er blitt brukssykkel, kjører den ofte til og fra jobb, spesielt når fruen har bilen til å kjøre unga i barnehagen.
Kjøring i -8 grader er ikke noe jeg anbefaler sterkt... =;
Ellers har sykkelen gått som en klokke siden påsken i fjor.

Bør kanskje få justert gasserene da det rykker litt av og til... Noen i Bergen som tar på seg en slik jobb? :scratch

Snart får sykkelen parkert seg i en garasje, da vi har kjøpt oss hus. Og da mener jeg parkert.
Jeg får ti minutter å gå til jobb, og må legge inn en heftig omvei om jeg skal bruke sykkelen.

Det er fortsatt litt usikkert om den blir lagt ut for salg, eller om jeg bare skal ha den til pyntegjenstand for å ta meg noen turer på kveldinga ved mulighet. Altid kjekt med is på torget med andre ryttere.

Titter nå innom her av og til, og leser de mest interessanne overskriftene.
Mvh
Kristian
Nå: '10 BMW F800ST
Før: '00 Honda NT650 Deauville, '01 Yamaha XJ 900 Diversion, 01 Kawasaki GPZ 500S,

Brukeravatar
Onsløv
Innlegg: 1654
Registrert: 16 okt 2009, 21:03
Motorsykkelen din: F800ST
Sted: bærgen

Re: Onsløv's Blogg: Kjøpt ny sykkel!

Legg inn av Onsløv »

Hoi.
På tide å gi lyd igjen fra meg? :redface

Sykkelen solgte jeg i 2013, vært uten siden da, frem til nå.

Så nå har jeg altså kjøpt meg en 10'er modell av en BMW F800ST, kun kjørt den hjem for øyeblikket, så får jeg se hvordan den er etterhvert. Spraye meg inn med 5-56 må jeg visst også, merker at jeg er litt rusten, men det går seg vel til.

Sikkert mange nye tryner her siden sist? :-k
Mvh
Kristian
Nå: '10 BMW F800ST
Før: '00 Honda NT650 Deauville, '01 Yamaha XJ 900 Diversion, 01 Kawasaki GPZ 500S,

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37744
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Onsløv's Blogg: I'm back!

Legg inn av AJ »

Velkommen tilbake :vs .
Og gratulerer så mye med nysykkelen. En som helt klart skiller seg ut i mengden :thumleft .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Svar