Blogg Nordlenningen! *oppdager MC-forumet...*

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4326
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Sted: Røyken

Re: Blogg Nordlenningen! *oppdager MC-forumet...*

Legg inn av RuneMC »

Ja fy F... - vinteren og NSB-forsinkelser er ittno' gøy, satt og tenkte på hvor godt det hadde vært med sommer og MC idag... tenkte seriøst på om jeg burdte søke jobben til avtroppende NSB-sjef Einar Enger, må jo være perfekt å ha en jobb der man ikke trenger gjøre en døyt og allikevel håve inn 6 millioner i året :b_c:
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Duville
Innlegg: 2136
Registrert: 06 jan 2010, 22:19
Motorsykkelen din: Honda --700-

Re: Blogg Nordlenningen! *oppdager MC-forumet...*

Legg inn av Duville »

RuneMC skrev:Ja fy F... - vinteren og NSB-forsinkelser er ittno' gøy, satt og tenkte på hvor godt det hadde vært med sommer og MC idag... tenkte seriøst på om jeg burdte søke jobben til avtroppende NSB-sjef Einar Enger, må jo være perfekt å ha en jobb der man ikke trenger gjøre en døyt og allikevel håve inn 6 millioner i året :b_c:

satt og tenkte på hvor godt det hadde vært med sommer og MC idag... ikke en dag uten fra nå og frem til dagen er der.....

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: Blogg Nordlenningen! *oppdager MC-forumet...*

Legg inn av ArcticTiger »

Ja kjøretrangen presser på. Men stadig austavind og 14-17 minusgrader gir "kaldt vann i blodet" :oh Håper vi møtes til en svartkjelkopp til sommern, Nordlendingen :D :thumleft

Og flott reiseskildring fra da du henta Beemern da! Hadde samme flotte følelsen da jeg henta -98 Tigern i Hamar, og kjørte den nordover! I mai bærer det sørover igjen, da skal jeg hente -09 Tigern og kjøre den nordover etter en snartur til Åland :knegg .

Brukeravatar
Nordlendingen
Innlegg: 150
Registrert: 05 nov 2009, 17:45
Motorsykkelen din: BMW K100Rs, 1992.
Sted: Bodø

Re: Blogg Nordlenningen! *oppdager MC-forumet...*

Legg inn av Nordlendingen »

Har vært en smule passiv her på forumet ut over vinteren / vårparten. Årsaken er at jeg får sånn fordømmande trang til å mekke og kjøre, så snart jeg er innom her. Og siden jeg er prisgitt å lagre K100Rs'en hos en velvillig mc-forhandler, men hvor det ikke er mulighet til å besøke mc'en eller mekke sjøl - har jeg vært en smule "sovende" hva angår forumet også. Den som hadde egen garasje, eller en lagringsplass med mekkemuligheter.... ](*,)

I stedet har jeg brukt ukene til å trene og konkurrere med irsksetter'n, og jaggu har det ikke blitt noen premieringer også! Akkurat nå har jeg eldstedattera sin irsksetter-unghund i pensjon et par måneder, så han tykje må vite når det skal bli tid til overs for mc-kjøring..tror jeg rett og slet tmå bruke'n en del i jobbsammenheng for i det hele tatt å få kjørt litt!!

Forrige uke ble K100Rs'en behørig henta ut, men sjefsmekker'n på Arctic båt & mc, hadde ikke bytta batteriet. Han mente det var ok, i og med at det tok lading. Plagene med å få starta'n fortsatte, til tross for at lader'n sto på konstant. Fredag fikk jeg fatt på nytt 30 Ah batteri, og bytta sjøl. Det gikk greit, men på Rs'en er det litt mekking for å komme til batteriet. Nå starter den slik en BMW skal gjøre, og til og med gjentatte ganger. Gjenstår å se om det var noen strømtyver, eller om plagene i fjor, skyltes et svekket batteri...
mvh. Nordlendingen
"ingen over, ingen ved siden.."

Brukeravatar
Nordlendingen
Innlegg: 150
Registrert: 05 nov 2009, 17:45
Motorsykkelen din: BMW K100Rs, 1992.
Sted: Bodø

Re: Blogg Nordlenningen! *oppdager MC-forumet...*

Legg inn av Nordlendingen »

Hei og Godt Nytt År, alle sammen!!

For å oppsummere 2011 på en kort og grei måte, ble det ALT for lite mc-kjøring forrige sesong. Masse jobbing og prioritering av huset i Lofoten, får ta skylda for det. BMW'en led den ublie skjebnen å stå stort sett ubrukt under presenningen sin, store deler av sommeren. Men jeg fikk da lagt nytt tak på garasjen i Lofoten.... Til neste år skal BMW'en få bli med, banna bein!!

Nå står den igjen behørig lagret hos Arctic båt & Mc, i påvente av ny vår. Har en god kompis som har gått til det skrittet å kjøpe seg en pent brukt BMW R 1150 Rs, og vi har allerede planlagt en svipptur gjennom Lofoten & Vesterålen. Kanskje våger vi oss på en Sverigetur også - nordkalotten på tvers er jo en utfordrende sak - midt i myggsesongen!!!

Andre som har touringplaner i 2012?

Mvh. Nordlendingen
mvh. Nordlendingen
"ingen over, ingen ved siden.."

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37850
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Blogg Nordlenningen! *oppdager MC-forumet...*

Legg inn av AJ »

Nordlendingen skrev:Hei og Godt Nytt År, alle sammen!!

Andre som har touringplaner i 2012?

Mvh. Nordlendingen
Mange planer, ja! :jada: Noen av dem kan du jo lese mer om her: http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?f=15&t=3740" onclick="window.open(this.href);return false;

Ellers har jeg veldig lyst på å ta Kopparläden-turen. Fant denne nettsi'a akkurat nå: http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?f=15&t=3740" onclick="window.open(this.href);return false;
Regner med at lysten øker så snart jeg har studert denne si'a nærmere :janikk

Ellers tar vi sikte på Norgestreffet og nettopp Vesterålen neste år :thumleft :
http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?f=15&t=3358&start=0" onclick="window.open(this.href);return false;

Kan hende veiene våre krysser hverandre :-)
Og med det: et Riktig Godt Nytt år til Nordlendingen :vs
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Svar