Mortens Honda Nighthawk!

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Esveen
Innlegg: 514
Registrert: 26 des 2016, 19:21
Motorsykkelen din: BMW K1200RS / K100RS custom

Re: Mortens BMW K100RS

Legg inn av Esveen »

Fine bilder av fin sykkel! Kjører også K100 daglig nå, trives utrolig godt på sykkelen. 👌
BMW K1 1991 og BMW K100RS 1992

Brukeravatar
MortenL
Innlegg: 139
Registrert: 17 apr 2020, 07:34
Motorsykkelen din: '85 Honda CB700SC Nighthawk S
Sted: Jæren!

Re: Mortens BMW K100RS

Legg inn av MortenL »

oivindg skrev: 15 aug 2020, 19:11 Tror jeg fant den på Google, men jeg skal ikke ødelegge moroa for de lokalkjente. :-D
Jeg åpner gjerne for at folk utenfra fylket også kan få være med å gjette! ;) Hvordan du klarte google deg frem til svaret klarer jeg ikke helt forstå da :eh
Esveen skrev: 15 aug 2020, 19:33 Fine bilder av fin sykkel! Kjører også K100 daglig nå, trives utrolig godt på sykkelen. 👌
Takk for det! Begynner sånn smått å grue meg til sesongen er over og herligheten skal stues bort for vinteren. Satser på en tørr høst og en sen vinter. :knegg Lemp på med bilder når K1'n kommer i hus!

Brukeravatar
oivindg
Innlegg: 885
Registrert: 20 nov 2019, 21:45
Motorsykkelen din: BMW R1200R (2011)
Sted: Kongsberg

Re: Mortens BMW K100RS

Legg inn av oivindg »

Jeg fant bilde av pumpa på Google, men ser nå at bildeteksten som kom opp ikke tilhørte det bildet, så da fant jeg ikke ut av det likevel. :)
Øivind

Min 2011 BMW R1200R - 2021 blir første hele sesong med lappen. Gleder meg!

Brukeravatar
MortenL
Innlegg: 139
Registrert: 17 apr 2020, 07:34
Motorsykkelen din: '85 Honda CB700SC Nighthawk S
Sted: Jæren!

Re: Mortens BMW K100RS

Legg inn av MortenL »

Da får jeg vel oppdatere her igjen!
Dagen i dag har vært rimelig produktiv; sesongens, og forsåvidt motorsykkelkarrierens første velt er unnagjort! Skulle ha den ned fra midtstøtta, men sykkelen stod på et nytt sted i gårdsplassen, hvor bakken helte littegranne bort fra meg. Så kom jeg litt i ubalanse, og sykkelen tippet fint over. Greit med veltebøyler kjenner jeg nå. :) Speilet kom også borti asfalten litt, men tok ikke skade av møtet. Fikk plukket den opp igjen rimelig greit, og så fylte jeg tanken med billig bensin.

Deretter fikk den seg en grundig vask, og rustutsatte deler fikk en dæsj med AC-F50. Og da skjønner kanskje noen hvor det bærer? :sorry

Bilde

Har også fått 'montert' opp vedlikeholdslader jeg fikk av kona til bursdagen, og en gammel panelovn som jeg tenkte å bruke som frostsikring i vinter.

Bilde

Og deeer var den gått i hi. Ble snaut 500 mil med pendling fra slutten av Mai og til i dag.

Bilde

Ikke noen her inne som gir bort en garasje, tilfeldigvis?! Visste sykkelen var stor, men i den lille boda ble den ganske gigantisk. :knegg

Brukeravatar
Esveen
Innlegg: 514
Registrert: 26 des 2016, 19:21
Motorsykkelen din: BMW K1200RS / K100RS custom

Re: Mortens BMW K100RS

Legg inn av Esveen »

Kjedelig å velte, men det er vell uungåelig. Jeg har vært farlig nære noen ganger, men ikke skjedd hittil. Ser ut som den står fint der igjennom vinteren 👍

Kom ut en lik som selges i deler. Han har mulig sidedeksel.

https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html ... =195792881
BMW K1 1991 og BMW K100RS 1992

Brukeravatar
MortenL
Innlegg: 139
Registrert: 17 apr 2020, 07:34
Motorsykkelen din: '85 Honda CB700SC Nighthawk S
Sted: Jæren!

Re: Mortens BMW K100RS

Legg inn av MortenL »

Esveen skrev: 24 okt 2020, 15:34
Kom ut en lik som selges i deler. Han har mulig sidedeksel.

https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html ... =195792881
Det tipset skal du ha stor takk for, han har til og med samme postnummer som meg. Da blir det kanskje nytt deksel i helga! Mye mulig han har noe annet snacks også. :)

Brukeravatar
MortenL
Innlegg: 139
Registrert: 17 apr 2020, 07:34
Motorsykkelen din: '85 Honda CB700SC Nighthawk S
Sted: Jæren!

Re: Mortens BMW K100RS

Legg inn av MortenL »

Da har jo allerede solen snudd, og med litt hell blir det å ta frem sykkelen om sånn omtrent 3 måneder, pluss minus. :twothumbs:

Fant ut i sommer at kjøreskoene jeg først skaffet meg fungerte fint i kaldt vær, gjerne også med ullsokker oppi. De ble derimot veldig varme om jeg brukte de av sykkelen på skole og jobb, så på ønskelista førte jeg disse: https://www.revzilla.com/motorcycle/tcx ... -air-shoes

Fruen i huset prøvde å skaffe meg disse via lokal forhandler til min bursdag i høst, men etter to forsøk som begge endte med levering av feil støvler (feil fra forhandlers leverandør side) fikk vi pengene tilbake.

Jeg kontaktet Alf Graarud Motor per e-post, og fikk snarlig svar. De fikset biffen, og i dag, på selveste nyttårsaften, lå hentelappen i postkassen!

Bilde

Så nå må våren bare komme! :D

Brukeravatar
MortenL
Innlegg: 139
Registrert: 17 apr 2020, 07:34
Motorsykkelen din: '85 Honda CB700SC Nighthawk S
Sted: Jæren!

Re: Mortens BMW K100RS

Legg inn av MortenL »

I går var jeg på en skikkelig søndagstur, med bil. Koselig det, problemet var bare at halvparten av kjøretøyene vi møtte var motorsykler. Og da vandret tankene lett til min egen, som stod i boda under trekk. Så i dag stod den opp fra vinterdvalen! Koblet av laderen, trillet den ut og monterte ny brukt sal, og den startet opp på omtrent to sekunder med kinning. Var litt smånervøs for oppstarten, er første gang jeg har hatt et så gammelt kjøretøy, som jeg i tillegg har skrudd en del på selv. :knegg

Så det ble en kjapp liten tur på en drøy time for å få unnagjort et ærend, hvor jeg helt tilfeldig traff på karen jeg kjøpte salen av i vinter, og sidedeksel! (Som Esveen igjen skal ha takk for tipset for!)

Her ser den dagslys for første gang siden Oktober:

Bilde

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6943
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Mortens BMW K100RS

Legg inn av Jompa »

Første generasjon K100 RS og RT er bare gørrstilige sykler.
Første gang jeg så en RS i virkeligheten var på perm fra rekruttskolen vinteren 85.
Jeg var i Oslo på helgeperm og hadde blinket meg ut en forhandler i nærheten av senttrum.
Husker ikke hva firmaet het, men tror det lå i Hausmann gate.
Jeg kom meg dit, var lenge innom butikken og studerte både RSen og andre sykler som var utstilt.
Fikk til og med prøvesitte :twothumbs: .
Før jeg dro hadde jeg brosjyren på div BMW-modeller og prisliste i en bærepose.
RSen var dyr, nærmere hundre tusen om jeg husker rett, så det ble etterhvert Suzuki på meg.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
Esveen
Innlegg: 514
Registrert: 26 des 2016, 19:21
Motorsykkelen din: BMW K1200RS / K100RS custom

Re: Mortens BMW K100RS

Legg inn av Esveen »

Godt å se den ut av bua igjen. Bra du fikk tak i delene 👍 Jeg gleder meg til å kjøre K100 igjen. Håper det ikke tar helt av med snø framover.

Jompa: tror jammen du må investere i en gammel K snart 🤔😁
BMW K1 1991 og BMW K100RS 1992

Brukeravatar
MortenL
Innlegg: 139
Registrert: 17 apr 2020, 07:34
Motorsykkelen din: '85 Honda CB700SC Nighthawk S
Sted: Jæren!

Re: Mortens BMW K100RS

Legg inn av MortenL »

Da har en dag som i utgangspunktet skulle dreie seg om pensumlesing, plutselig blitt mer motorsykkelorientert igjen. :roll
Startet dagen med å pakke inn og sende komfortsalen som følgte sykkelen til en hyggelig kjøper:

Bilde

Deretter ble det en tur til biltema for å skaffe et par adaptere til momentnøkkelen, og for å varme opp olja som skylle byttes:

Bilde

Så var det slik at koppen jeg fikk med sykkelen for å få ut oljefilteret passet utmerket fint på BMW filter, men ikke på filteret som stod i sykkelen nå.. Så jeg prøvde å ta ut hele bunnpanna, som skulle vise seg unødvendig. Men da måtte det på litt nytt gørr på kontaktflata før denne skulle på igjen:

Bilde

Trikset jeg fant på nettet for å få ut filteret var da å borre hull rett gjennom koppen og det gamle filteret, og så sette i et par skruer. Da hadde ikke filteret så mye å stille opp med:

Bilde

Så da er olja frisk og klar for ny sesong, i utgangspunktet gjenstår nå bare å bytte kjølevæske en gang i nær fremtid, bare for å ha det også gjort. Men så har jeg også noen brukte gaffelbelger liggende som kanskje skulle vært montert... :scratch :knegg

Brukeravatar
haakeik
Innlegg: 715
Registrert: 17 mar 2016, 08:11
Motorsykkelen din: 2013 Moto Guzzi Stelvio NTX 1200
Sted: Asker området

Re: Mortens BMW K100RS

Legg inn av haakeik »

Jompa skrev: 01 mar 2021, 18:27 Første generasjon K100 RS og RT er bare gørrstilige sykler.
Første gang jeg så en RS i virkeligheten var på perm fra rekruttskolen vinteren 85.
Jeg var i Oslo på helgeperm og hadde blinket meg ut en forhandler i nærheten av senttrum.
Husker ikke hva firmaet het, men tror det lå i Hausmann gate.
Jeg kom meg dit, var lenge innom butikken og studerte både RSen og andre sykler som var utstilt.
Fikk til og med prøvesitte :twothumbs: .
Før jeg dro hadde jeg brosjyren på div BMW-modeller og prisliste i en bærepose.
RSen var dyr, nærmere hundre tusen om jeg husker rett, så det ble etterhvert Suzuki på meg.
I følge google het butikken Erling Sande :thumleft

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 5060
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: K1600GT
Sted: Lillestrøm

Re: Mortens BMW K100RS

Legg inn av dypen »

9075D70A-DB9B-4E36-AA2F-2F3899522026.jpeg
Det fine med liten garasje, billig å holde varm med god oversikt :) Du kan få kanonfin mekkebu her hvis du kan ha bare BMW’n der med nødvendig verktøy :thumleft Selv har jeg garasje på 42 kvadrat som jeg deler med to biler, hvis jeg må kjører jeg ut bilene men mesteparten av tida blir det mekka innerst i garasjen på en sykkel hvor det står to på tvers bak bilene. Ikke all verdens plass men er fornøyd, ut inn med bilene er ikke tema da all varmen forsvinner i den prosessen.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT

Brukeravatar
MortenL
Innlegg: 139
Registrert: 17 apr 2020, 07:34
Motorsykkelen din: '85 Honda CB700SC Nighthawk S
Sted: Jæren!

Re: Mortens BMW K100RS

Legg inn av MortenL »

dypen skrev: 04 mar 2021, 00:13
Det fine med liten garasje, billig å holde varm med god oversikt :) Du kan få kanonfin mekkebu her hvis du kan ha bare BMW’n der med nødvendig verktøy :thumleft Selv har jeg garasje på 42 kvadrat som jeg deler med to biler, hvis jeg må kjører jeg ut bilene men mesteparten av tida blir det mekka innerst i garasjen på en sykkel hvor det står to på tvers bak bilene. Ikke all verdens plass men er fornøyd, ut inn med bilene er ikke tema da all varmen forsvinner i den prosessen.
Har vært inne på tanken, men det er rett og slett ikke mulig å brukte boden kun til sykkelen og skruing. Vi har for mye ræl. :sorry
I tillegg til sykkelen, så har vi der ute dekk til bilen, verktøy, to tråsykler, vedsekker, bilpleieutstyr, diverse ski, hageredskaper og jord, malingsspann osv osv. Ting som vi rett og slett ikke har andre steder å oppbevare. Enn så lenge så får jeg klare meg, og drømme om en gang dobbel garasje blir aktuelt. Om sånn minimum 10 år tenker jeg. :twothumbs: :redface

Brukeravatar
Kjellrf
Innlegg: 1586
Registrert: 31 aug 2009, 15:15
Motorsykkelen din: Kawa, Honda og Guzzi
Sted: Sandefjord

Re: Mortens BMW K100RS

Legg inn av Kjellrf »

På disse opp til 88-modell, blei det byttet endel speedometer på garanti fordi det sluttet å virke. Viste seg etterhvert å ofte være en tyristor på baksida som sklei ut. Så etterhvert blei tyristorer festet med en liten skrue, istedenfor å bytte speedometeret...
Medlem av Tønsberg mc klubb
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6
Har kjørt og eid mc siden 1980.

Svar