Mekhi's bikerlogg

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Mekhi
Innlegg: 111
Registrert: 13 nov 2009, 16:43
Motorsykkelen din: Piaggio-MP3-400-2010
Sted: Jorden

Re: Mekhi's bikerlogg

Legg inn av Mekhi »

Ohh. Godt å se andre som kommer seg på beina igjen etter slike ulykker jhn. Takk for at du deler :thumleft for det er nok flere en bare oss som er registrert her som sitter med slike ting. Dette blir en hjelp for å finne selvtilliten tilbake for andre her eller andre lesere.

Nå er det jo ikke helt slik at jeg skadet meg på sykkelen, men ja jeg er veldig glad for å kunne komme meg tilbake på salen ettersom jeg har kjørt mye tidligere. Jeg er mer glad over å se at beinet har blitt så sterkt at jeg kjørte par timer i dag med sykkelen til en venninne med henne bakpå. Hun hadde en slik kawazaki ER6 eller noe slik. Utrolig artig sykkel. Ønsker meg en slik selv :sorry . Uansett ser jeg det nå at jeg skal nok klare å få skaffet meg en mer type 2 hjul også etterhvert. Akkurat nå er jeg forelsket i bella :lol

Brukeravatar
Snill Vaffel
Innlegg: 1001
Registrert: 07 nov 2008, 18:11
Motorsykkelen din: Suzuki GSXR 1000
Sted: Buskerud

Re: Mekhi's bikerlogg

Legg inn av Snill Vaffel »

Søtt navn Bella :D :-D
Snill Vaffel

Du har tatt det første skrittet mot visdom, når du har lært å holde munn.

2011 Suzuki GSXR 1000

Brukeravatar
Mekhi
Innlegg: 111
Registrert: 13 nov 2009, 16:43
Motorsykkelen din: Piaggio-MP3-400-2010
Sted: Jorden

Re: Mekhi's bikerlogg

Legg inn av Mekhi »

hihi ikke sant. Første som falt meg inn når jeg tenker på sykkelen :redface

Og du vaffel jeg mangler forsatt adressen om du skulle ha et besøk i morgen hvis det passer :eh

Brukeravatar
Mekhi
Innlegg: 111
Registrert: 13 nov 2009, 16:43
Motorsykkelen din: Piaggio-MP3-400-2010
Sted: Jorden

Re: Mekhi's bikerlogg

Legg inn av Mekhi »

Da var siste høstturen tatt. Vinter og kuldegrader er meldt til neste uke :ills

Jaja... Sykkel vasket, polering skal gjøres i morgen. Olje er kjøpt for vinterlagring og da mangler det bare å rydde plass i garasjen slik at jeg får den på plass der. Fikk dessverre ikke tatt 100 mil servicen ettersom de ikke kunne ta den i dag allikevel. :sorry

Brukeravatar
Snill Vaffel
Innlegg: 1001
Registrert: 07 nov 2008, 18:11
Motorsykkelen din: Suzuki GSXR 1000
Sted: Buskerud

Re: Mekhi's bikerlogg

Legg inn av Snill Vaffel »

Du får være tidlig ute til neste sesong :D :-D

Men du fikk jo fint vær siste dagen da ;e Har ikek trua på at det kommer kullegrader til uken...
Snill Vaffel

Du har tatt det første skrittet mot visdom, når du har lært å holde munn.

2011 Suzuki GSXR 1000

Brukeravatar
Mekhi
Innlegg: 111
Registrert: 13 nov 2009, 16:43
Motorsykkelen din: Piaggio-MP3-400-2010
Sted: Jorden

Re: Mekhi's bikerlogg

Legg inn av Mekhi »

Snill Vaffel skrev:Du får være tidlig ute til neste sesong :D :-D

Men du fikk jo fint vær siste dagen da ;e Har ikek trua på at det kommer kullegrader til uken...
Tidlig skal jeg nok være om vinterdekkene mine er på plass :mk

Det fikk vi :thumleft Tror ikke at det blir kuldegrader på dagen neste uke, men jeg er redd for at det blir frostnetter kaldere en de vi har hatt nå. Så er redd for at bakken kan holde is på visse steder om jeg skulle kjøre. :sk?

Brukeravatar
Mekhi
Innlegg: 111
Registrert: 13 nov 2009, 16:43
Motorsykkelen din: Piaggio-MP3-400-2010
Sted: Jorden

Re: Mekhi's bikerlogg

Legg inn av Mekhi »

Bilde lagt til på første post og her i denne. :thumleft

Bilde

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Mekhi's bikerlogg

Legg inn av Globe »

Ser meget bra ut dette :-) Hvordan synes du "feelingen" er kontra to hjul?

Brukeravatar
Mekhi
Innlegg: 111
Registrert: 13 nov 2009, 16:43
Motorsykkelen din: Piaggio-MP3-400-2010
Sted: Jorden

Re: Mekhi's bikerlogg

Legg inn av Mekhi »

Globe skrev:Ser meget bra ut dette :-) Hvordan synes du "feelingen" er kontra to hjul?
For kjenner jeg ingen forskjell. Eneste kan være om man skal bli pirkete at den er litt trege å kaste over i en S sving, men tror det har mer med vekt balansen på 254kg tunge Bella ;e

Brukeravatar
Snill Vaffel
Innlegg: 1001
Registrert: 07 nov 2008, 18:11
Motorsykkelen din: Suzuki GSXR 1000
Sted: Buskerud

Re: Mekhi's bikerlogg

Legg inn av Snill Vaffel »

Ojjj Den var jo stor, har ikke helt klart å se Bella for meg men trodde ikek hun var så stor :8-[ Kjempe fin og ser god ut å kjøre :D :-D
Snill Vaffel

Du har tatt det første skrittet mot visdom, når du har lært å holde munn.

2011 Suzuki GSXR 1000

Brukeravatar
Mekhi
Innlegg: 111
Registrert: 13 nov 2009, 16:43
Motorsykkelen din: Piaggio-MP3-400-2010
Sted: Jorden

Re: Mekhi's bikerlogg

Legg inn av Mekhi »

Hun er vidunderlig. :janikk
Behagelig å kjøre, men skulle gjerne ha hatt litt mer futt når man er 2 på den og skal ha en forbi kjøring fra 80km +.
Har jo kjørt henne nå over 100 mil på noen få dager og det blir jo noen timer på salen hennes. Men hun tar det forsiktig på deg :redface Merket litt sliten etter 3t kjøring uten stopp men har jo kjørt henne tilsammen 7 timer iløpet av en dag. Fungerer helt fint. Så jeg gleder meg til å ta touring med henne til sommeren. Planlegger allerede 2 uker tur ned langs kysten og opp til Bergen. Derfra ta fjellet tilbake. Må bare få bestilt fra Givi de bagene til henne. Tror jeg fikk en pris tilbud på 7,500 ferdig montert. Litt usikker siden han ikke snakket så forstålig :-k

Eneste jeg skal er å få tak på dynamo data så jeg vet at jeg kan koble lyktene sammen. For nå slå nærlys seg av når du svitsjer og det gir litt lite lys. Eneste jeg skal endre på om det ikke går utover garantien
Sist redigert av Mekhi den 26 nov 2009, 22:23, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
Mekhi
Innlegg: 111
Registrert: 13 nov 2009, 16:43
Motorsykkelen din: Piaggio-MP3-400-2010
Sted: Jorden

Re: Mekhi's bikerlogg

Legg inn av Mekhi »

Det beste er at hun rommer så mye som 69 liter under sete og bakover til rompen. Det er helt åpen mellom bak og foran.
Skal se om jeg kan få tatt et bilde der, men du får til og med krykkene nedi der i lengden.

Cbr
Innlegg: 568
Registrert: 18 nov 2009, 13:57
Motorsykkelen din: Honda CBR 600RR 08 Hannspree Ten Kate
Sted: Rogaland

Re: Mekhi's bikerlogg

Legg inn av Cbr »

Mulig løsning dette? Imponerende iallefall.

[youtube]8sVEIu_SG_E&[/youtube]

Brukeravatar
Mekhi
Innlegg: 111
Registrert: 13 nov 2009, 16:43
Motorsykkelen din: Piaggio-MP3-400-2010
Sted: Jorden

Re: Mekhi's bikerlogg

Legg inn av Mekhi »

joda det er det, men jeg er nok mer funksjonell enn det. Tusen takk alikevel :D :-D
Jeg synes det er imponerende at en som har lammelse i beina klarer å stå på for å få til noe slikt. Føler meg mye mindre handikappet av at mennesker som sliter med større funksjonshemming klarer å få til. Dette er det viktigste om noen av dere skulle (bank i bordet) havne i en ulykke, så er det utrolig viktig at en ikke glemmer at det finnes så mange andre som har mye større problemer og sliter langt mer en man tror. Dette er for det første sant og nr 2 at det gir mye mer styrke psykisk.

Jeg har bare en protese på høyre benet å problemet ligger i sykler med stor vekt balanse høyt på sykkelen etter hva jeg har merket nå + at det er noen år siden jeg prøvde å kjøre sykkel å forskjellen nå er at jeg har fått mye mer styrke i benet at jeg klarer å holde Bella oppe med vekten hennes. Jeg prøvde jo denne Kawa ER-6. Det gikk jo med glans med 1 bak (eier av sykkel). Så jeg må finne meg sykler med vekt balanse så lavt som mulig :-k

Cbr
Innlegg: 568
Registrert: 18 nov 2009, 13:57
Motorsykkelen din: Honda CBR 600RR 08 Hannspree Ten Kate
Sted: Rogaland

Re: Mekhi's bikerlogg

Legg inn av Cbr »

Okey

Svar