Hapzen's MC liv

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
ZZR-Tom
Innlegg: 1298
Registrert: 14 feb 2011, 17:41
Motorsykkelen din: ZZR1400 06

Re: Hapzen's MC liv

Legg inn av ZZR-Tom »

Ser stygt ut med tanke på været den helga ja, men er fremdeles halvana veke igjen :[-o<

Brukeravatar
Snill Vaffel
Innlegg: 1001
Registrert: 07 nov 2008, 18:11
Motorsykkelen din: Suzuki GSXR 1000
Sted: Buskerud

Re: Hapzen's MC liv

Legg inn av Snill Vaffel »

Såå kul den var :thumleft Grattis :D :D
Snill Vaffel

Du har tatt det første skrittet mot visdom, når du har lært å holde munn.

2011 Suzuki GSXR 1000

Brukeravatar
Kamillalala
Innlegg: 44
Registrert: 28 aug 2010, 21:31
Motorsykkelen din: Kawasaki ZX-6R 2001

Re: Hapzen's MC liv

Legg inn av Kamillalala »

Heisann!
Gratulerer så mye med lappen (og tante-status) ^^
Jeg er i samme båt som deg, bare kanskje litt omvendt. Jeg kjøpte sykkel nå i høst (ZX-6R), men holder på å ta lappen nå ;) Når det gjelder sykkelen, så brukte jeg lang tid på å bestemme meg for hva slags type sykkel som passa meg best (og en del måling for å finne ut om syklene kanskje kunne bli for høye. Det var heldigvis ikke noe problem). Jeg fikk masse hjelp her på forumet, og det hjalp virkelig når jeg skulle bestemme meg :D Siden jeg elsker å kjøre bil, prøvde jeg å finne en sykkel som passa mest mulig til kjøringa mi, og da falt valget på R-sykkel. Jeg har en forkjærlighet for Ninjaer, og har hatt bilde av en på veggen leeeeeenge, så da en billig og nydelig ninja ble lagt ut på finn.no var jeg kjapp med å ta turen bort og kjøpe den. Litt skummelt :8-[

Og så kom spørsmålet om klær... Off, jeg skjønner du kvier deg for å gå i butikker. Det er som regel litt staute mannfolk som står bak kassa (og som regel rundt i butikken), og bare det faktum at du er ei jente i begynnelsen av tjueårene som kommer labbende inn døra er nok til at du stikker deg ut. Jeg var kjempenervøs, men klarte å komme meg gjennom en del butikker i Sandnes og Kristiansand. I noen butikker hadde de ingenting jeg kunne gå med. Eller så ble det helt feil størrelse... Bare for tull så måtte jeg prøve å dra på meg en hvit heldress i skinn, men da jeg etterhvert fikk den på ble det ikke så hysterisk komisk som jeg egentlig hadde forventa. Det var det beste klesplagget jeg hadde prøvd hele dagen! ...Noe som saug litt, for jeg syntes skinndressene så så... "innbilske" ut. Ikke misforstå, men jeg hadde kanskje sett for meg at jeg kunne kjøpt en skinndress etter jeg hadde kjørt ei stund, slik at jeg faktisk hadde behov for en racingdress, og i tillegg ville føle at jeg kunne gå med den uten å føle meg teit...

Da vi var i Kristiansand og så gjennom noen butikker ga jeg opp hele greia, for det var ingen steder der de hadde noe særlig utvalg i dameklær, og spesielt ikke noe i skinn. Det er ganske tynt i hyllene med ting til dame.. Og som siste forsøk prøvde vi MC-Senteret nede i sentrum, og der hang det to-tre forskjellige skinndresser som alle passet! Jeg ble så overlykkelig over å endelig ha funnet noe som var godt å gå med, så jeg kjøpte liksågodt dressen (selv om jeg var litt flau over at jeg faktisk ikke HADDE lappen da... :redface ). Og så fant jeg hjelm, hansker, sko der også. For et lykketreff! Og siden jeg kjøpte alt på ett sted fikk jeg også litt avslag i prisen. Tror nok både jeg og selgeren var fornøyde etterpå :) Er sikkert ikke så veldig stor gjennomtrekk av skinndresser til dame i mc-butikker.
Så det beste tipset jeg har til deg er å bare hoppe i det og prøve masse klær. Bare gå inn og si det som det er: du lurer på om de har klær som passer deg, og så viser de deg (forhåpentligvis) klær til dame, og så sier du bare at du vil prøve litt. Da kan du ta ting i ditt eget tempo i fred og ro, og da er det ikke så skummelt.

Og en ting til, hjelmen din er RÅÅÅÅ!!! Jeg hadde drittlyst på sånn en, men endte opp med en helsvart en.. Ikke like kul, men kanskje jeg kan spice den opp med noe nerdete etterhvert.

Lykke til! Kjempespent på hva du ender opp med av sykkel og klær :D
My hovercraft is full of eels

Brukeravatar
ZZR-Tom
Innlegg: 1298
Registrert: 14 feb 2011, 17:41
Motorsykkelen din: ZZR1400 06

Re: Hapzen's MC liv

Legg inn av ZZR-Tom »

Hapzen skrev:
ZZR-Tom skrev:Fin sykkel, har sansen for dissa retro nakne sykklane.
Skal gje en tut på fløyta vist e ser en svart ER-5 i påskehelga :thumleft
Det må du bare gjør :-) Om det regner er det ikke meg, har ikke vanntett kjøredress enda :P
Får kjøpt billi 2 delt regnsett på biltema(svart tusj på kvite biltema logoen så blir det ikkje fult så flaut :redface ) funker heilt greit, ivertfall til du finner noke bedre. Brukte den på tur til praha og den funka greit, men noken seier at den varer litt under en sesong.
http://www.biltema.no/no/Bil---Mc/MC/Pe ... tt-2-delt/

Brukeravatar
Steinkastar
Innlegg: 315
Registrert: 15 feb 2011, 20:49
Motorsykkelen din: Yamaha YZF-R6 2001
Sted: Oslo

Re: Hapzen's MC liv

Legg inn av Steinkastar »

Grattis med den nye herligheten din ;e
:thumleft :thumleft
Veritas Aequitas

LUHG

Brukeravatar
Kamillalala
Innlegg: 44
Registrert: 28 aug 2010, 21:31
Motorsykkelen din: Kawasaki ZX-6R 2001

Re: Hapzen's MC liv

Legg inn av Kamillalala »

Haha, jeg så ikke at det var en haug med sider på tråden din, så jeg fikk ikke med meg at du har fått kjøpt deg en sykkel. Gratulerer så mye!! Dødsrå! :\m/:
My hovercraft is full of eels

Brukeravatar
ZZR-Tom
Innlegg: 1298
Registrert: 14 feb 2011, 17:41
Motorsykkelen din: ZZR1400 06

Re: Hapzen's MC liv

Legg inn av ZZR-Tom »

Du får ha lykke tilmaed lappen Kamilalalalala :thumleft
Trur dei fleste hadde innkjøpt mc og utstyr før lappen var i boks, eg hadde det ivertfall så det er ikkje noke flaut ;e

Er vel ikkje noke meir skummelt å gå in på en MC foretnning en ka en vanlig klesbutikk, alle er jo ute etter å ta dine penger alikavel så du er nok hjertelig velkomen koren du no går :lol

Ser at du har sett lyset slik eg og har og funnet at Ninja is the way to go :lol

Brukeravatar
HeleneFS
Innlegg: 81
Registrert: 22 nov 2009, 02:35
Motorsykkelen din: Suzuki GSR600
Sted: Oslo/Akershus

Re: Hapzen's MC liv

Legg inn av HeleneFS »

Kamillalala skrev:Haha, jeg så ikke at det var en haug med sider på tråden din, så jeg fikk ikke med meg at du har fått kjøpt deg en sykkel. Gratulerer så mye!! Dødsrå! :\m/:
Takk for laaang og informativt innlegg da ihvertfall : ;e og masse lykke til med lappen. Jeg hadde selv lyst på R-sykkel egentlig, men når man er pitteliten blir det alt for dårlig kjørestilling på en R sykkel og ryggen lider av det :sk? .

ZZR-Tom, takk for tips, men allikevel tror jeg nok jeg tar bilen når det høljer ned ute :redface

og til resten av dere: TUSEN takk for gratulasjoner, dere er alltid så koselige her inne :rose
Mvh Helene

Brukeravatar
ZZR-Tom
Innlegg: 1298
Registrert: 14 feb 2011, 17:41
Motorsykkelen din: ZZR1400 06

Re: Hapzen's MC liv

Legg inn av ZZR-Tom »

Kan no vere greit å ha noke slikt liggandes når en skal på en weekend tur e.l Eg sjølv tar heller ikkje små turer når været er dårlig, eg er nok ikkje en hardekåre biker :redface
No ser det ut som YR har ombestemt seg når det gjelder været til påske(vertfall fram til torsdagen) så vist du hører at det for en meteor gjennom Bergen lørdags formiddag så var det bere eg(sykkel sin farge er meteor grå) :lol

Du får kose deg med nyinnkjøpte gliset ditt og nyte morgendagen, ser det skal bli knall vær då :thumleft

Brukeravatar
HeleneFS
Innlegg: 81
Registrert: 22 nov 2009, 02:35
Motorsykkelen din: Suzuki GSR600
Sted: Oslo/Akershus

Re: Hapzen's MC liv

Legg inn av HeleneFS »

Da kan jeg stolt kalle meg for en MC kjører, i dag tilbragte jeg 5 timer på veiene i solskinnet!

Det er våååår i Bergen \:D/

Men jeg stusser over de MC-sjåførene som ikke hilser, jeg vinker til alle jeg :scratch Var kanskje bare halvparten som vinka tilbake :eh

ZZR-Tom, ja, er kanskje ikke så dumt i nødstilfelle. Dårlig at det skal bli fint vær i morgen, da skal jeg jobbe hele dagen :sorry
Mvh Helene

Brukeravatar
ZZR-Tom
Innlegg: 1298
Registrert: 14 feb 2011, 17:41
Motorsykkelen din: ZZR1400 06

Re: Hapzen's MC liv

Legg inn av ZZR-Tom »

Grattis, er missunlig har ikkje kjørt meir en nokre få meter i år, trilla Triumphen ut garasja og kjørte den innatt :redface
Mangelfull hilsing er sikkert på grunn av rust i ledda, men litt meir sol og varme så sitter nok venstra hand laust :vs
Du kan no altids kjøre til og fra jobben, gjerne nokre omveier :mc1

Brukeravatar
Crinos
Innlegg: 2293
Registrert: 19 feb 2011, 01:24
Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
Sted: Vennesla - Vest Agder
Kontakt:

Re: Hapzen's MC liv

Legg inn av Crinos »

Grattis med bike og kjøretur! :D
We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6966
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Hapzen's MC liv

Legg inn av Jompa »

Hapzen skrev:Da kan jeg stolt kalle meg for en MC kjører, i dag tilbragte jeg 5 timer på veiene i solskinnet!

Det er våååår i Bergen \:D/

Men jeg stusser over de MC-sjåførene som ikke hilser, jeg vinker til alle jeg :scratch Var kanskje bare halvparten som vinka tilbake :eh

ZZR-Tom, ja, er kanskje ikke så dumt i nødstilfelle. Dårlig at det skal bli fint vær i morgen, da skal jeg jobbe hele dagen :sorry
Da har du kjørt 5 timer mer enn meg i år :ills

Bare fortsett å hils, de som ikke hilser tilbake e sikkert bare så " stive " etter vintern at de ikke tør å slippe styret.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
Snill Vaffel
Innlegg: 1001
Registrert: 07 nov 2008, 18:11
Motorsykkelen din: Suzuki GSXR 1000
Sted: Buskerud

Re: Hapzen's MC liv

Legg inn av Snill Vaffel »

HAha Har merket det samme som deg og trøster meg med at det er sure gamle gubber :lol
Snill Vaffel

Du har tatt det første skrittet mot visdom, når du har lært å holde munn.

2011 Suzuki GSXR 1000

Svar