KurtAA, Yamaha XSR-900

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Subsea79
Innlegg: 230
Registrert: 13 nov 2018, 09:28
Motorsykkelen din: 2020 BMW F900R

Re: KurtAA, Ny bruker og fersk sjåfør

Legg inn av Subsea79 »

Gratulere med lappen og flott sykkel.
Regner med det var deg på bildet som AMS la ut i dag 😊
Den sykkelen sto ved siden av min f900r som jeg skal hente på mandag.
Absolutt tøff sykkel XSR’n, og det var hakket før jeg valgte den selv.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22669
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: KurtAA, Ny bruker og fersk sjåfør

Legg inn av Bjerknez »

Tøff sykkel dette synes jeg :)

KurtAA
Innlegg: 90
Registrert: 17 sep 2020, 14:07
Motorsykkelen din: Yamaha XSR 900 - 2020

Re: KurtAA, Ny bruker og fersk sjåfør

Legg inn av KurtAA »

Subsea79 skrev: 19 sep 2020, 20:54 Gratulere med lappen og flott sykkel.
Regner med det var deg på bildet som AMS la ut i dag 😊
Den sykkelen sto ved siden av min f900r som jeg skal hente på mandag.
Absolutt tøff sykkel XSR’n, og det var hakket før jeg valgte den selv.
Tusen takk :)
Stemmer bra det :D Ja, nydelig sykkel, og god å kjøre og :)

Likte den sykkelen din og :)

KurtAA
Innlegg: 90
Registrert: 17 sep 2020, 14:07
Motorsykkelen din: Yamaha XSR 900 - 2020

Re: KurtAA, Ny bruker og fersk sjåfør

Legg inn av KurtAA »

Bjerknez skrev: 19 sep 2020, 21:35 Tøff sykkel dette synes jeg :)
Ja, fallt virkelig for denne :)
Håper på godt vær imorgen og :)

KurtAA
Innlegg: 90
Registrert: 17 sep 2020, 14:07
Motorsykkelen din: Yamaha XSR 900 - 2020

Re: KurtAA, Ny bruker og fersk sjåfør

Legg inn av KurtAA »

Ble endelig bra nok vær til at jeg fikk tatt meg en tur.
Ingen bilder, dessverre.

Men dro den litt mer ut på gira idag, og skjønner godt hva de mener med at den har litt kraft å ta av.
Blir nok ikke til å dra på så mye før jeg har kjørt en stund, så jeg forhåpentligvis klarer å ha kontroll på sykkelen...

Sitter å følger med på været til helgen. Håpet er å få tatt en liten rundtur å få prøvd å få kjørt noen nye steder.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22669
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: KurtAA, Ny bruker og fersk sjåfør

Legg inn av Bjerknez »

Potent sykkel det der, til en fin penge :)

Brukeravatar
Audi Mannen
Innlegg: 758
Registrert: 23 mai 2017, 14:13
Motorsykkelen din: Ducati Multistrada V4S
Sted: Ytre Nordmøre

Re: KurtAA, Ny bruker og fersk sjåfør

Legg inn av Audi Mannen »

Grattis med lappen og en flott sykkel. Liker XSR900 godt jeg, nydelig motor. Kjekt å få flere fra M&R inne her, kan jo hende vi treffes på turer gjennom året. Trollstigen er jo flittig besøkt og det er jo ca. midt i for oss. Jeg kjører stort sett kun i B modus, samme effekt på motor, men jeg føler det er mere kontroll på utgangen av svinger uten for brått pådrag. Vi skal jo ikke kjøre for fort :prf .
Ducati Multistrada V4S - 2021

KurtAA
Innlegg: 90
Registrert: 17 sep 2020, 14:07
Motorsykkelen din: Yamaha XSR 900 - 2020

Re: KurtAA, Ny bruker og fersk sjåfør

Legg inn av KurtAA »

Bjerknez skrev: 24 sep 2020, 10:52 Potent sykkel det der, til en fin penge :)
Ja, synes jeg har fått en bra sykkel i denne. Mye krefter å ta av om det trengs og god å kjøre ellers.
Å har plenty med respekt for sykkelen når jeg nå vet hvordan den er lenger opp i registeret.
Audi Mannen skrev: 24 sep 2020, 12:42 Grattis med lappen og en flott sykkel. Liker XSR900 godt jeg, nydelig motor. Kjekt å få flere fra M&R inne her, kan jo hende vi treffes på turer gjennom året. Trollstigen er jo flittig besøkt og det er jo ca. midt i for oss. Jeg kjører stort sett kun i B modus, samme effekt på motor, men jeg føler det er mere kontroll på utgangen av svinger uten for brått pådrag. Vi skal jo ikke kjøre for fort :prf .
Tusen takk :D
Ja, greit å ha folk i nærområdet som en kan treffe på.

Har kun testa litt i B modus, men følte det var litt merkelig å gi gass da. Sikkert en vanesak det og.
Min står i STD modus, men med traction control på fullt.
Får se i helgen om jeg setter på B modus å kjører litt lenger med det på enn jeg gjorde når jeg testa.
Viktig å holde fartsgrensa ja :D

Ettan
Innlegg: 27
Registrert: 10 jun 2016, 00:37
Motorsykkelen din: 84' GSX1100, 15' S1000RR

Re: KurtAA, Ny bruker og fersk sjåfør

Legg inn av Ettan »

Gratulerer med flott sykkel.
Må si at jeg virkelig liker disse xsr syklene til yamaha, når jeg engang skifter ut min nåværende så er det slett ikke umulig at det blir en xsr900. Flott sykkel å starte med kan jeg tenke meg, det er sjåføren som bestemmer hvor heftig sykkelen skal være.

Er jo litt artig å se disse videoene fra amerika hvor de snakker om "starter bikes" etc, rett og slett komisk å høre hvordan de langer ut mot alle sykler over 300cc.. Bare tull spør du meg. Har aldri sett poenget med å kjøpe en sykkel man rett å slett risikerer å bli lei av etter svært kort tid.
Det å kjenne på akselerasjon og hvilke krefter man har tilgjengelig er jo en stor del av moroa med det å kjøre mc, det betyr jo ikke at man må bruke alt til enhver tid.

KurtAA
Innlegg: 90
Registrert: 17 sep 2020, 14:07
Motorsykkelen din: Yamaha XSR 900 - 2020

Re: KurtAA, Ny bruker og fersk sjåfør

Legg inn av KurtAA »

Ettan skrev: 24 sep 2020, 18:13 Gratulerer med flott sykkel.
Må si at jeg virkelig liker disse xsr syklene til yamaha, når jeg engang skifter ut min nåværende så er det slett ikke umulig at det blir en xsr900. Flott sykkel å starte med kan jeg tenke meg, det er sjåføren som bestemmer hvor heftig sykkelen skal være.

Er jo litt artig å se disse videoene fra amerika hvor de snakker om "starter bikes" etc, rett og slett komisk å høre hvordan de langer ut mot alle sykler over 300cc.. Bare tull spør du meg. Har aldri sett poenget med å kjøpe en sykkel man rett å slett risikerer å bli lei av etter svært kort tid.
Det å kjenne på akselerasjon og hvilke krefter man har tilgjengelig er jo en stor del av moroa med det å kjøre mc, det betyr jo ikke at man må bruke alt til enhver tid.
Tusen takk for det :D

Ja, det var en del knuter i magen etter å ha sett en del videoer og noen forum poster fra amerika.
Tenkte veldig mye på at nå hadde jeg faktisk kjøpt såpass til sykkel at jeg kom til å slite med å kjøre den.

Men etter å ha fått kjørt den litt, så skjønner jeg jo godt at de omtrent forventer at alle kjører med full gass hele tiden.
Så har fått trua nå på at dette er en sykkel jeg kommer til å kose meg med i flere år.

Om været blir slik som blir meldt, så blir det kanskje 2 passe lange turer i helgen, å da er jeg ikke langt ifra å ha fått
kjørt inn motoren også :D Og det er jo bra :D

Brukeravatar
rolf-arne
Innlegg: 2137
Registrert: 20 aug 2018, 20:28
Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
Sted: Nordvågen,Nordkapp
Kontakt:

Re: KurtAA, Ny bruker og fersk sjåfør

Legg inn av rolf-arne »

Gratulerer med både lapp og sykkel og ikke minst fint vær å kjøre i - hyggelig at du deler både bilde og erfaringer her på forumet.
Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..

KurtAA
Innlegg: 90
Registrert: 17 sep 2020, 14:07
Motorsykkelen din: Yamaha XSR 900 - 2020

Re: KurtAA, Ny bruker og fersk sjåfør

Legg inn av KurtAA »

Tusen takk Rolf :D

Ja, veldig bra nå. Blir en helg med en del kjøring foran meg nå, så det gleder jeg meg til.
Skal prøve å få tatt litt bilder og.

Kurt

KurtAA
Innlegg: 90
Registrert: 17 sep 2020, 14:07
Motorsykkelen din: Yamaha XSR 900 - 2020

Re: KurtAA, Ny bruker og fersk sjåfør

Legg inn av KurtAA »

Fått bestilt meg matte og støtter fra xlmoto idag.
Etter det jeg forstår, så kan jeg lagre sykkelen på desse?
https://www.xlmoto.no/mc-tilbehor/mc-ti ... d-products

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6938
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: KurtAA, Ny bruker og fersk sjåfør

Legg inn av kjellv »

KurtAA skrev: 25 sep 2020, 21:57 Fått bestilt meg matte og støtter fra xlmoto idag.
Etter det jeg forstår, så kan jeg lagre sykkelen på desse?
https://www.xlmoto.no/mc-tilbehor/mc-ti ... d-products
Det kan du sikkert.
Jeg vinterlagrer min på betonggulv jeg, uten matte eller noe annet under dekkene. Bruker senterstøtten fordi jeg har det, hadde ikke FJRen hatt slik så hadde jeg brukt sidestøtten.

KurtAA
Innlegg: 90
Registrert: 17 sep 2020, 14:07
Motorsykkelen din: Yamaha XSR 900 - 2020

Re: KurtAA, Ny bruker og fersk sjåfør

Legg inn av KurtAA »

kjellv skrev: 25 sep 2020, 22:18
KurtAA skrev: 25 sep 2020, 21:57 Fått bestilt meg matte og støtter fra xlmoto idag.
Etter det jeg forstår, så kan jeg lagre sykkelen på desse?
https://www.xlmoto.no/mc-tilbehor/mc-ti ... d-products
Det kan du sikkert.
Jeg vinterlagrer min på betonggulv jeg, uten matte eller noe annet under dekkene. Bruker senterstøtten fordi jeg har det, hadde ikke FJRen hatt slik så hadde jeg brukt sidestøtten.
Tusen takk for svar.
Alltid vært litt smått bekymra for om dekka får ett flatt punkt der den står..
Men det er kanskje ikke så ille som jeg tror?

Svar