Honda XL700VA Transalp logg ... SOLGT

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37744
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Honda XL700VA Transalp logg ...

Legg inn av AJ »

niko skrev: 23 okt 2020, 17:49 Fordelen er at jeg stadig kommer i kontakt med nye naboer. Den første som kommer forbi får spørsmål om å ta i litt dersom jeg trenger å få sykkelen opp på midtstøtta. Og så får vi en liten prat og kan si hei neste gang vi møtes. :D
Aldri så galt at det ikke er godt for noe ;) :thumleft .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 5060
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: K1600GT
Sted: Lillestrøm

Re: Honda XL700VA Transalp logg ...

Legg inn av dypen »

Det er jo bare vinn vinn niko Gratis senterstøtte, alltid der når du trenger den (vinterlagring evt reparasjoner) og en god dialog med naboene ;)
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 5060
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: K1600GT
Sted: Lillestrøm

Re: Honda XL700VA Transalp logg ...

Legg inn av dypen »

Tiden vil vise avkastningen på gode investeringer AJ ;) Så fort jeg har tid må senterstøtte monteres for å se om det er en god konstruksjon ...
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 5060
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: K1600GT
Sted: Lillestrøm

Re: Honda XL700VA Transalp logg ...

Legg inn av dypen »

Senterstøtte montert, alt passet helt fint, smørte bolt'n satte på plass med skive og låsesplint, fjærene var veldig stramme men en solid stjernetrekker hvor sporet i trekkeren holdt trekkeren i kroken på senterstøtta til fjærene sklidde på plass. Forsøkte først med flat trekker uten hell, deretter eksoskrok verktøy hvor jeg brukte foten for å strekke fjæra på plass uten hell.

Da var det bare å teste senterstøtta, sykkel'n spratt opp nesten av seg selv og stod der ... men det er nesten bare så vidt den står der og en liten dytt med en finger bak på sykkel'n så sklir den av. Dette kan jeg ikke bruke hverken til parkering eller hjulskift, totalt feilkonstruert og du må ned med sidestøtta før du får sykkel opp på senterstøtta noe jeg kunne levd med hvis sykkel'n sto stødig på senterstøtta.

Denne anbefales ikke av meg selv om selger har "100% Positive feedback"

https://www.ebay.com/itm/Central-stand- ... 2749.l2649


IMG_8702.jpg
IMG_8703.jpg
IMG_8700.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37744
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Honda XL700VA Transalp logg ...

Legg inn av AJ »

dypen skrev: 25 okt 2020, 13:51
Da var det bare å teste senterstøtta, sykkel'n spratt opp nesten av seg selv og stod der ... men det er nesten bare så vidt den står der og en liten dytt med en finger bak på sykkel'n så sklir den av. Dette kan jeg ikke bruke hverken til parkering eller hjulskift, totalt feilkonstruert og du må ned med sidestøtta før du får sykkel opp på senterstøtta noe jeg kunne levd med hvis sykkel'n sto stødig på senterstøtta.

Denne anbefales ikke av meg selv om selger har "100% Positive feedback"

https://www.ebay.com/itm/Central-stand- ... 2749.l2649
Når det gjelder midtstøtte så stoler jeg ikke på noe annet enn original OEM støtter.
Da bør man være sikret at sykkelen vippes enkelt opp på støtta og at den står stødig samtidig som at den også skal være lett å vippe sykkelen av støtta uten særlig anstrengelse.
Men altså med noe mer motstand enn en lett fingerberøring...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 5060
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: K1600GT
Sted: Lillestrøm

Re: Honda XL700VA Transalp logg ...

Legg inn av dypen »

I utgangspunktet kunne jeg levd med niko sitt problem, tung å få opp på senterstøtta men ikke dette. Veldig dumt jeg ikke rådførte meg her inne før jeg bestilte ...
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT

Erlend Kveinen
Innlegg: 70
Registrert: 30 des 2019, 21:59
Motorsykkelen din: Honda XL 700 V Transalp 2009-modell
Sted: Sandnes

Re: Honda XL700VA Transalp logg ...

Legg inn av Erlend Kveinen »

Rart det der. Senterstøtta på min Trans kom ferdig montert fra butikk og har fungert upåklagelig i over ti år. Kan det være fjæra som er problemet?

Brukeravatar
niko
Innlegg: 1149
Registrert: 03 sep 2017, 00:00
Motorsykkelen din: Yamaha TDM 900 2006
Sted: Oslo

Re: Honda XL700VA Transalp logg ...

Legg inn av niko »

Erlend Kveinen skrev: 25 okt 2020, 16:07 Rart det der. Senterstøtta på min Trans kom ferdig montert fra butikk og har fungert upåklagelig i over ti år. Kan det være fjæra som er problemet?
Det lurte jeg også på, siden den var så stram. Som tidligere nevnt så kjøpte jeg ukrainsk midtstøtte til 850ien. Den funka upåklagelig. Dobbel fjæring på den, men ikke veldig stram.

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 5060
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: K1600GT
Sted: Lillestrøm

Re: Honda XL700VA Transalp logg ...

Legg inn av dypen »

Tror ikke feilen på senterstøtte har noe med fjæra å gjøre men utforming (vinkel og stoppeklosser) av støtte og hvordan vekta av sykkel blir når den står på senterstøtte og skal opp ...
B990D0A7-C662-4D0E-B5E9-15C165A70828.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT

KawaKjetil

Re: Honda XL700VA Transalp logg ...

Legg inn av KawaKjetil »

På bildet i ebay annonsen ser det nesten ut som sykkelen hviler rett under bolten den er montert i på sykkelen. Da vil det kreves lite kraft å dytte sykkelen av støtta.
Bilde
Denne teksten kan tyde på at de har trekt støtten lengre opp ved å lage mer "bøy" i støtten slik at den får hvilepunkt mer rett under festepunkt på sykkelen.
The more hige 15mm ground clearance than with an ORIGINAL central stand.

Fra annonsen:
Returns: 14 day Buyer pays for return shipping

Armen å tråkke støtten ned på er jo også helt feilplassert.
Selger må forholde seg til det som annonseres og står i annonsen, det passer ebay på. Bare å ta kontakt med selger for retur.

KawaKjetil

Re: Honda XL700VA Transalp logg ...

Legg inn av KawaKjetil »

dypen skrev: 25 okt 2020, 17:01 Tror ikke feilen på senterstøtte har noe med fjæra å gjøre men utforming (vinkel og stoppeklosser) av støtte og hvordan vekta av sykkel blir når den står på senterstøtte og skal opp ...

B990D0A7-C662-4D0E-B5E9-15C165A70828.jpeg
Så ikke denne før jeg postet i sted. Sykkelen hviler nærmere "vippepunkt" (på bakken) med den bøyen da støtten kommer for langt bak iforhold til opphengspunkt på sykkel. Støtte må lengre frem når den står og hviler på støtte.
Jeg hadde kontaktet selger og returnert støtte. Ebay er strenge der.

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 5060
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: K1600GT
Sted: Lillestrøm

Re: Honda XL700VA Transalp logg ...

Legg inn av dypen »

Hvis stoppeklossene hadde vært kortere og vinkel på støtta mindre da ville støtta kommet på riktig høyde i posisjon ved kjøring og vinkel på støtta i oppreist posisjon vært mer riktig ref KawaKjetil foran opplagringsbolt ...
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 5060
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: K1600GT
Sted: Lillestrøm

Re: Honda XL700VA Transalp logg ...

Legg inn av dypen »

Fikk ett veldig veldig godt tips fra en dyktig kar som jeg har sjekket ut nå ...
hvis senterstøtta er i orden når den ikke er i bruk med god klaring og er lett å få opp på ville jeg bare slipt litt av støtta der den butter / stopper i foroverbevegelsen slik at den svinger litt lengere frem og blir mer stødig / sikkert bare 2-3 mm om å gjøre.
Det viser seg at det er to sveise perler som lager problemer, skal slipe vekk disse så vil den bli bra og å funke. Se bilder :thumleft
IMG_8706.jpg
IMG_8707.jpg
IMG_8708.jpg
IMG_8710.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 5060
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: K1600GT
Sted: Lillestrøm

Re: Honda XL700VA Transalp logg ...

Legg inn av dypen »

Blir mye frem og tilbake, demonterte senterstøtta, slipte vekk de to sveiseklysene og grunna + lakk. Montert senterstøtta igjen for test, nå står den stødig på støtta :twothumbs:
0153B9B9-FD14-460B-95A1-EAD44AA6B37B.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT

Brukeravatar
niko
Innlegg: 1149
Registrert: 03 sep 2017, 00:00
Motorsykkelen din: Yamaha TDM 900 2006
Sted: Oslo

Re: Honda XL700VA Transalp logg ...

Legg inn av niko »

Djevelen ligger i detaljene, som det heter :-). Bra du slapp enda mer klage og retur :-)

Svar